Pesti Srácok

Új légitársaságok indítását jelentették be

Új légitársaságok indítását jelentették be

A Nemzetközi Légi Utazási Szövetség szerint a koronavírus-járvány több mint 380 milliárd dollárba (114 ezer milliárd forint) került világszerte a repülési szektornak. Tény, hogy egy légitársaság indításakor bármilyen gazdasági helyzetben nagyok a kockázatok. A vállalatoknak óriási tőkebefektetésre van szükségük, és a szabályozások, biztonsági előírások hosszú listájának szigorú betartását is teljesíteniük kell. Ennek ellenére az Avelo és a Breeze Airways alapítói optimisták, és bíznak abban, hogy egyedi stratégiájukkal, a költségek ellenőrzésével, valamint a gyorsuló átoltottsággal még ebben a kritikus időszakban is nyereségesek lesznek.

Az Avelo houstoni székhelyű vállalata április végén indítja első menetrendszerinti járatait az Egyesült Államok nyugati részének tizenegy repterére. Remek időzítés a kezdésre, hiszen közel a nyári csúcsszezon, amely nagyszerűnek igérkezik – fogalmazott Andrew Levy vezérigazgató. Az amerikaiak nagyon bíznak az idei nyaralásban és a repülőjegyek iránti kereslet is egyre növekszik a lakosság körében. Ezért is vélekedik úgy az Avelo vezérigazgatója, hogy eljött a tökéletes alkalom egy új légitársaság indítására, amelyet eredetileg 2020 novemberére terveztek, de a járvány keresztülhúzta a számításokat. Az Avelo stratégiája az, hogy alacsony árakat kínál az utazóknak olyan piacokon, ahol kevés légitársaság szolgáltat. A cég egyértelműen a kis repterekre fókuszál, ahol versenytárs nélkül vagy csekély számú kihívó közt növekedhetnek. Az Avelo egyelőre egy háromtagú Boeing 737-es flottával indul, de ezen a nyáron már ennek a duplájára bővít. Ebben az is közrejátszik, hogy a járvány miatt sikerült több repülőgépet is nagyon kedvezményesen megvásárolnia a vállalatnak az iparág egy másik szereplőjétől.

A másik új piaci belépő, a Salt Lake City központú Breeze Airways célja, hogy olyan útvonalakra összpontosítson, ahol nincs közvetlen járat, beleértve néhány olyan repülőteret is, ahonnan a nagyobb légitársaságok visszavonultak. A cégvezető, David Neeleman is hasonlóan jó alkalomnak tartja a tavaszi indulást, ráadásul a versenytársak közül sokan elbocsátották alkalmazottjaikat, így lényegesen könnyebb a tapasztalt személyzet toborzása is a számukra. Az Airbus A320-as gépekkel és két Embraer modellel debütáló vállalat reményei szerint a következő hónapban megkapja a Szövetségi Légiközlekedési Hatóság igazolását és kihirdetheti a menetrendet. Mindkettő cég jelezte, hogy különösen ügyelni fog a rugalmas ügyfélszolgálatra és az utazási élményre, amit más fapados légitársaságoknál az emberek általában a leginkább sérelmeznek. Ezen kívül rugalmas lemondási irányelveket, nagyobb üléstávolságokat és méretesebb poggyászokat is igérnek.

Az elemzők szerint az emberek egyre jobban éheznek az utazásra. Amikor Boris Johnson brit miniszterelnök február 22-én bejelentette az utazási korlátozások enyhítésének tervét, a londoni székhelyű EasyJet fapados légitársaság a foglalások nagyarányú növekedését tapasztalta, és a dublini székhelyű Ryanair is rengeteg új eladásról számolt be a hír kapcsán. Az új légitársaságok cégvezetőinek optimizmusa tehát nem alaptalan, és bíznak abban, hogy az elkövetkező három-hat hónapban az utazók a tisztaságot, a biztonságot és az árat helyezik előtérbe a hagyományos légitársaságok hűségprogramjaival szemben.

PestiSracok facebook image

Forrás: Origo; Fotó: MTI/Mihádák Zoltán

Ajánljuk még

Vajon minek és hogyan állított ki százegy kutyaútlevelet a határzár idején az állatorvosi praxisát szüneteltető Hadházy Ákos? - Frissítve: reagált Hadházy

Exkluzív 2021 március 23.
2020 januárja óta összesen száznál is több kutyának állított ki útlevelet Hadházy Ákos, a két pártot már elhagyó, jelenleg független országgyűlési képviselő, aki leadott vagyonnyilatkozata szerint hivatalosan szünetelteti állatorvosi praxisát – tudta meg a PestiSrácok.hu. A helyzet több szempontból is kínos: először is, az országgyűlési képviselők jogállásáról szóló törvény szerint parlamenti képviselő kereső tevékenységet nem folytathat, még ha valamilyen szellemi tevékenységet végez is, azért pénzt nem fogadhat el. A kisállat útlevél kiállítása azonban nagyon is pénzbe kerül, az okmányt kiállító állatorvos is kötelezően fizet ezért a kamarának. Ha saját cégen keresztül jutna a tevékenysége ellentételezéséért pénzhez egy honatya, azt is be kell jelentenie az Országgyűlés elnökének. Csakhogy Hadházy Ákos – úgy tudjuk – nem ezt jelentette be, hanem az ellenkezőjét, hogy szüneteltetni a praxisát. Mellesleg ezt saját kézírással is leírta és ellenjegyezte, a vagyonnyilatkozatában. Ha mindez nem lenne elég, még egy kérdés felvetődik: mégis kinek, kiknek és miért állít ki valaki több mint száz kutyaútlevelet a koronavírus-járvány kellős közepén, amikor szinte az egész világ zár alatt van és az emberek sem utaznak. Cikkünk megjelenése után válaszolt kérdéseinkre Hadházy Ákos, aki a tőle szokásos diktatúrázás, orbánozás, fideszezés mellett elárulta: annyira szeret állatokat gyógyítani, hogy ingyen is megteszi, sőt, a jelek szerint az útlevelek kiállításakor szívesen megfizeti a kötelező illetéket is. A képviselő válaszát kérésére változtatás nélkül közöljük.

Vasárnapi autóbusz-szerencsétlenség: voltak már problémák a szervezőkhöz köthető utak körül

Exkluzív 2021 augusztus 17.
Nem először került a sajtóhírekbe és a figyelem középpontjába az az utazásszervező cég, amelynek bérelt autóbusza vasárnap hajnalban 8 ember halálát okozó balesetet szenvedett az M7-es autópályán – tudta meg a PestiSrácok.hu. 2019-ben több sajtóorgánum is beszámolt róla, hogy magyar egyetemisták franciaországi síútja vált tortúrává, miután a magyar utazásszervezők hibás műszaki állapotú, román buszokkal vágtak neki a több ezer kilométeres útnak, végül az utasok egy része saját költségére, önállóan utazott haza. Majd még kártérítést sem kaptak. A "Suli Sí" szervezőcsapat és a hétvégi szerencsétlenségben érintett Rolitúra gyakorlatilag azonos céges hátteret mutat. Az Index és az Origo korábbi cikkei szerint az utakat szervező vállalkozók korábbi utazási irodáit többször megbüntették; volt olyan iroda, amely éveken át engedélyek nélkül hirdetett utakat.

A Mezey-válogatott egyik legnagyobb rejtélye a Nyilasi-ügy lett – Ma sem egyértelmű, hogy miért maradt itthon a csapatkapitány

Exkluzív 2021 június 2.
A Mezey-válogatott történetében három különlegesség, ha úgy tetszik, nagy rejtély, „titok” van. Az egyik az, hogy miként tudott szinte a semmiből kinőni egy világverő gárda? A másik, hogy miért ért véget ez a csodálatos menetelés úgy, ahogyan véget ért? A harmadik pedig az, hogy a csapat szellemi vezére és csapatkapitánya, Nyilasi Tibor vajon miért nem utazott ki a mexikói világbajnokságra? Visszaemlékező sorozatunk mai részében a Nyilasi-ügy hátterét igyekszünk feltárni.