Az Arab Center Washington DC (ACW) által a The Arab Center for Research and Policy Studies (ACRPS) közreműködésével végzett új felmérés szerint jelentős változás tapasztalható az arab közvéleményben Izrael elismerésével kapcsolatban – írja a neokohn.hu.
A felmérés, amely 16 arab országban mérte fel a véleményeket, aláhúzza az Izraellel való normalizációval szembeni növekvő ellenállást a gázai hadműveletek után. Az arab világ válaszadóinak 89 %-a ellenezte Izrael elismerését, ami érzékelhető növekedést jelent a korábbi felmérésekhez képest. Ez a szám nem csak a normalizáció elleni szinte egyhangú álláspontot jelenti, hanem az ellenállás 5 %-os növekedést mutat a 2022-es felmérés eredményeihez képest.
A felmérés részletesen bemutatta a közvéleményben bekövetkezett, országspecifikus változásokat, kiemelve a nézőpont drámai változását azon nemzetek körében, amelyek történelmileg lépéseket tettek az Izraellel való kapcsolatok normalizálása felé. Szaúd-Arábiában a 2022-es 38%-os arányról a legutóbbi felmérés során 68%-ra emelkedett az ellenállás. Hasonlóképpen, Marokkóban 67%-ról 78%-ra, Szudánban pedig 72%-ról 81%-ra, ami a különböző arab társadalmakban a hozzáállás jelentős megkeményedését mutatja.
A lap megjegyzi: ezek az eredmények meglehetősen negatív hangulatot jeleznek az arab világban, amely mélyen gyökerező csalódottságot és kiábrándultságot tükröz a békefolyamatból és a normalizációs megállapodások tágabb értelemben vett következményeiből. Az ACW jelentése hangsúlyozza, hogy a diplomáciai erőfeszítések és a politikai manőverek ellenére az Izrael elismerésével szembeni alulról jövő ellenállás továbbra is erősödik.
A felerősödött ellenállás különösen hangsúlyos azokban az országokban, amelyek hivatalos békemegállapodásokat kötöttek Izraellel, mint például Jordánia, Egyiptom és Marokkó, valamint azokban az országokban, mint például Szudán, amelyek a közelmúltban kezdték normalizálni a politikai kapcsolatokat. A diplomácia irányába tett kormányzati lépések ellenére úgy tűnik, hogy e nemzetek lakossága közel egyöntetűen ellenzi Izrael elismerését, ami aláhúzza a hivatalos politika és a közhangulat közötti jelentős szakadékot. Miközben a régió a gázai háború utóhatásaival és annak tágabb geopolitikai következményeivel küzd, az arab közvélemény elsöprő ellenállása Izrael elismerésével szemben a palesztin ügy iránti tartós és közös szolidaritásról tanúskodik – írja a portál.
(Neokohn / Kiemelt kép: MTI/EPA/PAP/Tomasz Gzell)
laszlo54
2024-02-11 at 16:49
De mi ebben az újdonság,soha de soha nem lesz tartós béke a térségbe!! Még száz év múlva is ez lesz, ha még lesz emberiség?!!
István
2024-02-11 at 05:33
zatyi József2024-02-10 at 20:16
Nem vagyok vevő 1000 éves Keresztény történelmünk meghamisítására.
moliere
2024-02-10 at 22:11
A dilemma: úgy lehetne az arabokat lebékíteni, ha osztanának nekik a javakból. De annyi meg nincs. Így viszont továbbra is haragosak lesznek, emiatt mereven a vallás mellett maradnak, emiatt a nők felől a férfiak rendelkeznek, emiatt pedig csak szaporodnak, szaporodnak és ahogy itt valaki jól megmondta, azzal nyerik is a meccset… egészen addig, amíg valami durva genocídiumra nem ragadtatja magát valaki.
Az arabok összesen maximum 450 milliónyian vannak, de erősen heterogén a csapat. Persze az Izrael-ellenesség eléggé közös, de aztán nagyjából ennyi. Egy marokkói arab és egy iraki arab, az nagyon más arab. Vagy a szírek, libanoniak, ahol a lányok körülmetélése barbár dolognak számít, míg Szudánban vidéken (és a zöme vidék) 90% felett csinálják, és azok a szerencsétlenek számítanak értékes, tisztességes nőnek, aki meg van csonkítva. Egyiptomból alig vándorolnak ki a nagy létszámhoz képest, és nagyok a társadalmi feszültségek, míg Marokkó szinte a teljes népesség-feleslegét folyamatosan lecsapolja… Franciaország, HOllandia, Belgium, Spanyolország, Norvégia és újabban NÉmetország felé. Akik ott aztán erőszakos és nagyban haszontalan tíz-tizenötmillió invazív mohamedán. Míg Marokkó maga jól működik, a társadalmi béke jobb, mint egyes nyugati országokban, arab tavasz nuku.
Nagyon nagy világ az arab világ, és nem hogy egységes lenne, de még egyetlen állampárnak sem jutott eszébe, hogy egyesüljön, inkább még tovább darabolódnának. Persze, egyes határok súlyosan betegek, de ha egy országban meg lehet élni, néhány évtizedig, akkor ahhoz kötődnek a polgárai, nem az “arab világhoz”, vagy akár az “iszlám világhoz”.
moliere
2024-02-10 at 21:05
Inkább a zsidók nyerjenek, mint az arabok. Ha a zsidók nyernek, azzal a világban mind jobban utálják őket, és esetleg egy hatalmi átrendeződésre van esély, aminek kárvallottjai lehetnek. Talán ez némileg igazságosabb és reálisabb véleményeket is megenged, mint ma, amikor már egy szarosh dzsordzs bírálata is “antiszemétizmus”.
Ha meg az arabok nyernek, még idetelepül pár millió izraeli. Mondom, hajrá Izrael, nekünk az a jó.
A legeslegjobb meg az lenne, ha béke lenne, de azt az amerikaiak nem tudják és nem is akarják megoldani. Csakis Kína.
zatyi József
2024-02-10 at 20:45
Eugen von Zilah
Ha megnézi az írásom zöm ugyanazt mondjuk de ön meglehetősen diplomatikusan fejezi ki magát. Pedig ideje lenne már a történelemből a jó használható következtetéseket levonni.
Ha a működést nézem István első körben egy puccsista idegen hadakkal változtatja meg a hatalom öröklés módját és uralkodót csinál vele magából.
Tolvaj is Gézával együtt de lehet Taksonnyal is. Ide 896-ban állítólag legkevsebb 7 törzs jött be.
ERősen valószínű nem egy tegez nyillal jöttek csak meg egy lóval.Minden törzsnek volt vagyona. Az országot felosztották szállásterültekere és egy egy törzsé lett egy.
Istvánt 1000-ben koronázzák meg. 104 évvel a honfoglalás után.feudális király az őt támogató néemteknek is birtokokat oszt. Minden az övé.ÉS HOVA LETT 104 ÉV ALATT A 7 TÖRZS MEG A VAGYONUK? Ja-….
És hitgyalázó hiszen pl Koppányék is keresztények csak bizánciak.Rossz vallást válasutottak. Jön a nyugatos orinetáció. Épp alakul a Szent Római Biroldalom addig Bizánc volt a térség nayghatalma egyedül.Ezért tértek meg bizánci hitre ami a kor EU-s alapértékei duma volt.
Istváné dettó.Semmilyen megtérés nem volt. Azért kellett a nyugati rítus hogy be lehessen vezetni a pimogentúrát az első szülött jogát a trónöröklésben.
És hogy mit írnak a krónikák?
HAHA AZT AMIT A LYUKAS REVERÁNDBAN IDEJÖVŐ MAJD GÉZÁTÓL ISTVÁNTÓL PUSZIRA BIRTOKOKAT TEMPLOMOKAT, RENDHÁZAKAT, KIVÁLTSÁGOKAT KAPOÓ PAPOK RÁSERCEGTEK A LÚDTOLLUKKAL A PERGAMENRE, AZT!
Á cseppet se voltak érdekeltek a Taksony-Géza-István Triász sikerben..á, dehogy.
Na az ők világ magyarázatait olvassuk mindenütt mert István mindent tűzre vettett rovást, írást szokást mindent amit nem ők karcolgatak ..Nem ismerős? “Ha a múltat végképp eltörölni…”
Végül nagy államférfi se lehet mert nem tudta megvédeni a fiát se és a egrosszabb utódot nevezte ki.
Oreseolói Pétert aki ráadásul a NŐVÉRE FIA VOLT. Nőági öröklés ekkor?
zatyi József
2024-02-10 at 20:16
István.
Miért ne lenne Magyarország ha Szent István nem teszi kereszténnyé az országot?
Ezt így ki lehet jelenteni, csak senki se indokolja meg.
A legtöbb amit hallok valami homályos “Elsodrot volna a történelem vagy nagyhatalmak” c érvelés.
Nézzük sorban:
1 Az Országot nem is István térítette meg. Nem hiteles történelmi forrás ugyen de nem is hazudik az István a király rockopera. Koppány bizánci keresztény volt. Gyula nemzetsg fő is és lánya Sarolt is aki István anyja volt.
A rovóckoperában is éneklik “fotytatom a művedet”.
Ez így van. Takspny kezde a fiával Gézával a későbbi fejdelemmel.
Ők hozattak papokat be nyugatról.
Akkor írások írják is hogy megkeresztélték a keresztényeket, hiszen akor a Bizánci rítus volt az elterejdt.
Hogyan térek át? Nos Géza fejedelemnek van egy mellékneve: “véreskezű”….
Gézáról a másik hír hogy egyszerre áldozott pogány és keresztény rítusoknak hitnek.Fiát Vajknak nevezi pogány név. Hát ennyit az elmélyült hit terjesztőinek satabil alapjairól…Nyilvánvaló nem meggyőződésből csinálták Vajk maga is csak 20-on évesen keresztelkedik meg.
István tehát csak beleült szinte a készbe és beüzemelte.
Ha nem hitbéli okból csinálták akkor miért?
Nos azért amiért keresztény keresztényt ölt Koppány esetében.
Koppány a régi szeniorátus sztyeppei hatalom örklés jogán követelte a trónt. Ott a család legidősebb és arra rátermett férfi tagja lesz a vezető. A hatalomöröklésben a vérség tehát részes elem minőségi elem is van benne. Így viszont nem jön össze a Taksony terv: megszerezni az országot a családjának.
Ehhez egy mésik hatalom örökléis mód kellett, be is vezették lett is belőle 200 évre egy őskáosz mert nemtudták hogy üzemeltessék a primogentúra elve az az első szülött fiú örököl mindent. tehát csak vérség érvényes meg sorrend, alkalmassági döntés nincs is nem is lehet előre.
Tehét Istvánnal nem vallásváltás hanem rítus váltás történik a Bizánci orientációról a Rómei orientációra állnak át.nem önként német lovagok segítségével.Létszik milyen népszerű ötlet volt akkor.
2 Na hol hibázik az eslodort volna a történelem ha István nem térít meg amit fenn már tisztáztuk miről mire tértünk meg.
De maradtak a Bizánci hiten a Görögök, Albánok, Szerbek, Bolgárok. Oszt egyiküket se sodorta el semmi.Mi több! Még az ország nélküli kurva románok is megúszták!
Sőt a Litvánok majd csak 1350 körül térnek meg pogány hitről!
És ki akarta elsodorni a Skandinvokat vagy Izlandot? mert ők is megtéretek szorgosan.
Egyszerűen képzelen vagyok dél felől Skandinávia felé irányuló hadjáratot a történelemben felidézni az orosz cárokon kívül! Az az 1400 -as évek vége.Ki tököm akarte őket elsodorni meg hova?
Hibádzik ez az elmélet.De súlyosak a következményei. Sajnos a történelemi rész még mindíg tabu de pragmatikus alapon a nép már kezdi felismerni a “nyugatos külpolitika” hibás voltát.
Csak hogy ezt drága szentünk állította be! Állandóan a nagy szent királyra hivatkozik mindenki!
Igen mert nyugagti segítséggel lett király. Ezért volt nyugatos, csak az ország érdekét nem szolgálta soha.Mégis, kezdik hagyják.
Vagy a fogalom nem jó vagy az értelmezés itt is látszik ez:
Kádár János- Szovjet páncélosokkal lesz Pártfőtitkár.Hazaáruló meghal a felelősségre vonás előtt.
Szálasi Ferenc Német páncélosokkal lesz Nemzetvezető. hazaáruló 1946-ban a népbíróság felkötteti.
Szent István Német páncélos lovagokkal lesz uralkodó. ÉS ÁLLAMALALPÍTÓ SZENT KIRÁLY????!!!!! hOGY A PICSÁBA?
Vagy nincs olyan hogy hazaáruló vagy Szt István rosszil van értelemezve a történelemben és jogi értelemben is-
És nagyon vigyázzon mert ha érzelemből ráugrik és védi seperc alatt igazolja Gyurcsány Ferit is a 2006-os import izraeli azonosító szám nélküli ember verőivel együtt is. Ha ez első kettő az akkor István is az.idegen haddal nem alapítanak országot, Azzal csak megszállják,
István
2024-02-10 at 17:10
Eugen von Zilah2024-02-10 at 16:03
Ha Szent István nem csinál keresztényt a magyarokból akkor ma nincs Magyarország.
Nem a legjobb Keresztény de Keresztény vagyok.
És te?
Dodo
2024-02-10 at 16:36
Izrael Istene nem szerető Isten, mint Jézus. Úgy tudom az ó-szövetségben legalább egy ízben (csak egy?) Izrael Istene más népek kiirtását parancsolta meg a zsidóknak. Az már a zsidó emberek lelkétől függ, hogy ezt az utasítást történelmi túlzásnak, vagy napi parancsnak tekintik. Persze ezt nem vallják meg nekünk, de egymást között biztos megbeszélik. Például egy bank igazgató tanácsában. Remélem Magyarországon többségben vannak azok a zsidó emberek, akik történelmi túlzásnak (kor szellemnek) tekintik az utasítást. Hogy a nagyvilágban hogy áll ez a “megosztottság” ismét nem tudhatjuk. Békét kívánok zsidó és nem zsidó emberek számára és józan észt mindenkinek!
Eugen von Zilah
2024-02-10 at 16:03
István hozzászólónak:
Sajnálatos módon, szent istván úgy égette fel maga mögött a keletre vezető hidakat, hogy nem épített ki stabil, nyugatra vezető hidakat, amelyek az idők próbáját kiállták volna.
A nyugat sohasem fogadta be a magyarokat.
István végtelenül idealista volt (manapság erre sokkal csúnyább kifejezéseket is lehetne mondani), homokvárat épített, és mi, a megmaradt magyarok ennek az ostoba idealizmusnak (avagy a kereszténység felvételének) isszuk a levét.
apro_marosan_petergabor
2024-02-10 at 16:02
Nem valószínű, hogy másra számítottak a zsidók a Gázai történések után. De úgy tűnik, ez egyáltalán nem érdekli őket.
A II. VH alatt történtekből azt a következtetést vonták le – s e szerint cselekednek azóta is – ellenfeleikkel csak az erő nyelvén szabad társalogni.
A biblia ugyan azt mondja “ki kardot ránt, kard által vész el” és a modern izrael állam született és nőtt fel kardrántások árnyékában – de eddig ez bejött.
Viszont elfelejtik, hosszútávon a népek csatájában mindig a demográfia a döntő, s ebben az arabok sokkan jobban állnak…
India felemésztette az iszlámot, majd felemésztette a briteket, jelenleg a világ legnépesebb országa, atom és űrhatalom…
A mongolok – uralták Kínát – most 3 milliós sivatagi nomádok – Kína 1,3 milliárdos gazdasági-katonai világhatalom…
Izrael 5 millió zsidóval egzisztál huszonezer km2-en a 700 milliós arab tengerben, s az arányok nem a javukra változnak…
J
2024-02-10 at 15:52
Patt helyzet van! Sőt rosszabb! kb.80% muszlim-Izrael ellentét nagyon sok.
Talán a vallási fanatizmust kellene először oldani a muszlimok között, arra pedig elsősorban csak a vallási-vezetőik képesek, feltéve, ha akarják!
A fanatizmus biztosan nem megoldás!
Más kérdés, hogy ma még rosszabb irány is van, pl.az LMBTQstb. DE,”A Remény hal meg utoljára”, szokták mondani. Józan paraszti ész kellene mindenhol, józan politikusokkal a megbékélés érdekében?
bl
2024-02-10 at 15:26
A zsidóknak 23 000 négyzetkilométernyi az államuk, ami jórészt sivatag. Ez a Dunántúl felének felel meg.
bl
2024-02-10 at 15:23
Az egész nyugati civilizáció megy a levesbe. A zsidók lesznek az elsők, majd jönnek a többiek. Néhány milliós társadalmaknak kellene elfogadtatniuk magukat sokszáz milliósakkal, ami szinte biztosan kudarc lesz. A fejletthaladók meg addig fogják tovább osztani az észt a multikulturalizmusról meg az összes szamárságukról amíg rájuk nem omlik a teljes társadalmuk.
gyozo2018
2024-02-10 at 15:07
És Európa kereszténységét sem.
István
2024-02-10 at 14:58
A török muzulmánok másfél millió annyi magyart kiirtottak, hogy mi abból soha se tudtunk kiheveredni.
Történészek szerint másfél millióval kevesebb magyar maradt hazánkban a török pusztítást követően. Borzasztó csapás.
Török és azeri muzulmánok most a keresztény örményeket íratják. Valaki mondja meg nekem kinek volt az ostoba ötlete ezeket meghívni Szent István napjára?
Általában nem fetrengek a zsidókért a a zsidó állam pártján állok a muzulmánokkal szemben. Ez keresztény kötelességem is.
vili?
2024-02-10 at 14:45
Ez a 16 arab ország annyira szereti a saját arab-palesztin testvéreit, hogy egyik sem telepíti le őket 80 éve? Micsoda szeretet!
Az ukrán maffiakormány által üldözött magyar családok is letelepedhetnek Magyarországon. Nem gondoljuk, hogy ez a legjobb megoldás, de magyar testvéreink letelepedhetnek nálunk, munkát vállalhatnak, sőt szavazhatnak is. SŐT vagyunk olyan ostobák, hogy még az ukrán menekültek is letáborozhatnak nálunk, pedig látjuk mit művel a kormányuk a magyar testvéreinkkel és még szlávok sem vagyunk.
Egyébként cuki ez az arab felmérés. A 16 arab országból 16 közönséges diktatúra. Ha megkérdeznek egy arabot, hogy normalizálná-e a kapcsolatait az izraeliekkel, majd biztos azt válaszolja, hogy igen. Honnan tudja szerencsétlen válaszoló, hogy 5 perc múlva nem kap-e golyócskát a fejecskéjébe.
ViAM
2024-02-10 at 14:39
Lehet, hogy csak itt furcsa ez az arabok részéről nyíltan felvállalt, megugrott százalékú ellenállás Izrael irányába. Ez inkább akkor lett volna érthető, amikor Trump úr átlépve egy nagyon-nagyon kényes vonalat elfogadtatta Jeruzsálemet Izrael fővárosának. (Vagy nálunk nem került nyilvánosságra.)
De, hogy nem törekednek békére, az érthető. Oly mértékben vérükbe épült az egymás elleni bosszúvágy, mint a gyors szaporodás, ami által nem tudják egymást megsemmisíteni.
Puncius Pinatus
2024-02-10 at 14:13
Királytigris
2024-02-10 at 13:24
————————————————–
Nekünk teljesen mindegy, minket hagyjanak békén!
Ez már a történelmi időktől így van, pedig egy családból valók. A kezdetekkor “összekülönböztek” a másiknak érkezett egy új vallás, ami fokozta a gyűlöletet.
Nincs béke az Olaj fák hegyén!
hufi
2024-02-10 at 14:09
Az arab világban a zsidó ellenszenv nem mai keletű. Azért nem mondok országokat, mert sok a kreált állam, szinte vonalzóval húzták meg őket a gyarmattartó nyugat éceszgéberei.
A zsidó állam is kreált, és mivel a palesztinok is az arabokhoz tartoznak, érthető az arab világ reakciója eme újkori népirtáshoz.
Bynorty
2024-02-10 at 13:26
Ez biztos meglepi majd a zsidókat. Ez olyan hír, mintha azt írták volna hogy a románok 95%-a soha nem ismeri el, hogy Erdély hazánkhoz tartozzon.
Királytigris
2024-02-10 at 13:24
A jővőre nézve ez a 89% nem sok jóval bíztat.
Béke soha nem lesz, az biztos.
Valószínűleg az lesz, hogy vagy az egyik, vagy a másik náció nyírja ki a másikat….