
Felére csökkentené a Tesla elektromosautó-gyártó a járművei következő generációjának gyártási költségeit oly módon, hogy új innovatív előállítási technológiákat alkalmaz és kisebb méretű gyárakat alakít ki. Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója, illetve a vállalat más vezetői a cég céljairól szerdán tartottak három és fél órás előadást a vállalat székhelyén, a Texas állambeli Austinban az évente megrendezett Investor Day nevű rendezvényen.
Musk elmondta, hogy az új Tesla költségeit nagyjából 25 ezer dollárra tervezik visszaszorítani. Ezt azért tartják fontosnak, mert úgy látják, nagy a kereslet a Tesla autók iránt, de sok érdeklődő még mindig nem engedheti meg magának, hogy vegyen egyet.
Franz von Holzhausen, a Tesla vezető tervezője elmondta, hogy a vállalatnak muszáj csökkentenie a költségeit ahhoz, hogy céljainak megfelelően 2030-ra képes legyen évente 20 millió járművet előállítani. 2023-ra a Tesla 1,8 millió jármű gyártását irányozta elő, ami azonban még mindig kevésnek számít más autógyártók adataival összevetve. A tervező tájékoztatása szerint a vállalat a jövőben úgy fogja az autóit gyártani, hogy először kisebb egységeket állít elő, majd azokat szereli össze. Ennek a rendszernek az az előnye, hogy maga a gyár is kisebb helyet foglal el. A Tesla következő gyára már feleakkora lesz, és 65 százalékkal kevesebbe kerül, mint az austini üzem.
Zachary Kirkhorn pénzügyi igazgató elmondta, hogy a vállalatnak a Model S korábbi verziói és a Model X, valamint a második generációs Model 3 és Model Y között egyszer már sikerült felére csökkentenie költségeit. Ezt most meg akarják ismételni a Tesla járművek következő generációjánál. A cég azt is közölte, hogy nemcsak a költségeket akarják csökkenteni, hanem az autókat is továbbfejlesztik: kevesebb vezetéket és tranzisztort akarnak beépíteni a modellekbe, illetve kevesebb ritkaföldfémet fognak felhasználni az akkumulátorokhoz.
Az előadásban magukról az új fejlesztésű járművekről nem derültek ki részletek. A Tesla-részvények több mint 5 százalékot zuhantak a szerdai előadás után. A piac csalódását az okozhatta, hogy a vállalat csak homályos bejelentéseket tett, és mellőzte a konkrétumokat.
Forrás: MTI; Fotó: MTI/Bodnár Boglárka
Bukohill
2023-03-03 at 19:08
Nem árt árnyalni a képet (és ismerni a múltat).
https://www.youtube.com/watch?v=iDlm8_lrx5g&list=PLFC76FBBE9C0D6E79
III
2023-03-02 at 19:06
Királytigris!
Igaza van, jobban járna német vagy ázsiai autókkal, lényegesen jobbak mint a Tesla. A Tesla első sorozatainak sok konstrukciós hibája volt, az egyik pont az akkumulátor csomag volt. Nem véletlen, hogy a többi gyártó nem ezt az utat követi amit az amerikaiak.És nem véletlen, hogy már sokat változtattak ők is konstrukción, de így sem jó, csak jobb. A hiba az alap ötletben van, amit el kellene felejteni, de erre a technológiára álltak rá,nehéz erről átállni.
Túl sok pénzt öltek bele, és nem akarják veszni hagyni. Bölcs öreg barátom mondása jut eszembe: ha valami nem működik rendesen, akkor lépj egyet hátra, gondold végig és válts koncepciót.
Remélem, hogy a villamos autózás jövőjét nem a Tesla diktálja majd.
Királytigris
2023-03-02 at 18:43
Ernő2023-03-02 at 16:34!
Ehhez még számold hozzá, hogy az aksi garanciája 8 éves. Utánna ha az aksi bármikor gajra megy, jön a letérdepelés, mert az aksi a legdrágább alkatrész a villanyautóban.
Viszont, ha valaki abban töri a fejét, hogy majd 8 év után azonnal eladja, a kutya sem veszi meg, mert a vevő mindjárt arra gondol, hogy azért akarják eladni mert az aksi tropa. Vagy eladhatja, de min. az új aksi árá levonva a vételárból.
Királytigris
2023-03-02 at 18:38
III2023-03-02 at 18:23!
Na igen, vegyük pl. a német autógyártókat, amik több mint 100 éves gyártási múltra tekinthetnek vissza, nem úgy mint a Tesla. A németeket kocsigyártásban nem lehet hosszútávon lepipálni. Az elektromos meghajtás, meg nem egy nagy csoda, sokkal egyszerűbb, mint a belsőégésű, az minden különlegesebb nehézség nélkül azonnal alkalmazni lehet. Ezek már meg is jelentek a németeknél, és szerintem jobbak mint a Tesla. Ha villanyautót akarnék venni,(Nem akarok), akkor egy német márkát választanék.
III
2023-03-02 at 18:23
Eddig kb 40-45 % -al volt felülárazva a termék, de az utóbbi idők rossz hírei miatt, át kell gondolni a jövőt. Azt azért ne felejtsük el, hogy az amerikai megbízhatósági rangsorban a tök utolsók között foglalt helyet, valamint az önvezető rendszerük tökéletlensége miatt is sokat kell visszahívni. A konkurencia pedig jobb terméket kínál sokkal olcsóbban, igazodni kell a piachoz, mert bukás lesz a vége. Az amerikai autóipar feltámasztásának zászlóshajója lenne a Tesla, hát eddig nem sikerült fényesre az előadás.
Ma már a kínai, koreai és a német gyártók is tömegével kínálnak elektromos autókat, nagy a konkurencia, és a termékek is jobbak.
Szóval szorít a cipő, már nem elég a végtelen marketing, most már több kell.
Királytigris
2023-03-02 at 17:30
Ha most feléért adja Musk a kocsijait, akkor eddig hatalmasat kaszált minden egyes kocsin. A sok barom meg megvette. Röhej!
Ernő
2023-03-02 at 16:34
Akkor nem volt jó befektetés aki eddig vett!
Mindjárt elbukta a felét!
khm
2023-03-02 at 16:25
Na akkor már Nekem nem is kell!
TS
2023-03-02 at 15:55
Na, hál’Istennek, mennyi lesz? Csak 9 misi?
Mindjárt veszek kettőt.
Gullwing
2023-03-02 at 15:44
Szóval eddig 35%-al átbaszták a vásárlókat….
Ungarn über alles !
2023-03-02 at 14:37
ha szándékom és tehetségem volna, itt és most Európában csakis japán hibrid járgányt vennék… a rühes fasiszták addig vakarództak, hogy a világ elszaladt mellettük …az meg hogy a Tesla Berlinben épített gyárat, egyenlő volt a pofájukba sz*rással
na4
2023-03-02 at 14:29
A Tesla teljes mélyrepülésben van.