A magyarországi divat- és dizájnipari ágazat fellendítése, valamint egy értékteremtő hazai divat- és dizájnipari startup-ökoszisztéma kialakítása érdekében stratégiai megállapodást kötött egymással a Hiventures, valamint a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ). A felek a megállapodás értelmében kölcsönös szakmai támogatást nyújtanak egymásnak a divat és dizájn területén tevékenykedő startupokat érintő programjaikban, illetve közösen alakítják a terület fejlesztésével kapcsolatos elképzeléseiket.
Szakmai mentorprogramok indítása, a szervezetek közötti tudástranszfer, közös képzési program kidolgozása – többek közt ezeket is tartalmazza az a stratégiai megállapodás, amelyet az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures, valamint a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ), az iparág fejlesztéséért felelős állami szakmai szervezet kötött a magyarországi divat- és dizájnipari ágazat fellendítése érdekében.
A divatipar nemzetközi szinten körülbelül 2,5 billió dolláros iparág, amelynek jelentős részét a fashion tech megoldások teszi ki. Szeretnénk, ha Magyarországon is elmozdulna ez a tradicionális iparág az innováció és a digitális transzformáció irányába, és kiaknázásra kerülnének a divat, design és a technológiák ötvözésében rejlő üzleti lehetőségek. Fontos feladatunk, hogy az itthon tanuló kreatív szakemberek ne csupán divatipar- és dizájnismeretekkel, hanem vállalkozói szemlélettel, startup-tudással is fel legyenek vértezve, ezáltal sikeresebbek legyenek a régiós és nemzetközi versenyben. Ezeket a célokat szolgálja az MDDÜ-vel kötött stratégiai együttműködésünk
– mondta Katona Bence, a Hiventures vezérigazgató-helyettese.
Integratív szakmai szervezetként az MDDÜ folyamatosan keresi az olyan együttműködéseket nemzetközi, illetve hazai szakmai partnerekkel, amelyek hozzájárulnak a hazai divat- és dizájnipar nemzetközi versenyképességének növeléséhez, a régiós vezető szerep eléréséhez, és ezeken keresztül a turisztikai országmárka építéséhez
– mondta Bata-Jakab Zsófia, az MDDÜ vezérigazgatója. Hangsúlyozta: az együttműködéssel fontos céljuk, hogy perspektívát nyújtsanak a divat és dizájn területén tanuló és dolgozó fiatalok számára, erősítsék a vállalkozói szemléletet a kreatív iparágban, és elősegítsék az innovatív és digitális megoldások megjelenését az ágazat minden szegmensében.
A megállapodás értelmében a jövőben a két szervezet kölcsönösen segíti a jelen és jövő innovatív kezdeményezéseit, valamint a vállalkozói utánpótlás megteremtését a divat- és dizájniparban. Így fontos eleme az együttműködésnek a két szervezet közötti tudástranszfer, amelynek keretében a Hiventures üzleti mentorokat delegál az MDDÜ startup vállalkozásokat érintő programjaira, eseményeire, akik szakmai előszűrés mellett üzleti tematikájú előadásokat képesek tartani, valamint csapatokat mentorálni. Az MDDÜ pedig divat- és dizájnipari szakmai mentorokat, előadókat delegál igény szerint a Hiventures témába vágó programjaira, eseményeire. Előbbiek mellett az MDDÜ szakmailag validálja a Hiventureshez beérkező iparágspecifikus projekteket, míg a Hiventures befektetői prezentációs lehetőséget biztosít az összes, az MDDÜ által mentorált divat- és dizájnipari startup vállalkozás, innovatív ötlet számára.
A Hiventures és az MDDÜ stratégiai együttműködésének további lépéseként megkezdik a felek egy közös egyetemi „startup képzés” kidolgozását a divatiparban tanulmányokat folytató hallgatók számára, hogy segítsék őket a sikeres vállalkozás indításában. A tervek szerint a képzés végén a befektetésre alkalmas, kiválasztott projektek a Hiventures 9 millió forintos inkubációs befektetésében, valamint az MDDÜ szakmai támogatásában részesülhetnek. Az együttműködési megállapodást tovább erősítve, a Hiventuresen kívül az MFB Csoport többi leányvállalata is szerepet vállal a hazai divat-és design ipar támogatásában, legyen szó finanszírozásról – tőke, hitel, garancia -, kapcsolati tőkéről vagy szakértői bázisról.
Facebook
Twitter
YouTube
RSS