Pesti Srácok

Germanwings: az egyik pilóta nem volt a helyén a becsapódáskor

null

Az Alpokban lezuhant német utasszállító egyik pilótája a baleset előtt elhagyta a pilótafülkét, és nem tudott visszatérni, mielőtt a gép a hegyoldalnak csapódott. A The New York Times értesülését a Lufthansa nem tudta megerősíteni.

A nyomozásban részt vevő katonai illetékes közölte a lappal, hogy a Barcelonából Düsseldorfba tartó járat útjának legelején a pilóták „nagyon udvarias, nagyon fesztelen” beszélgetést folytattak egymással, majd a hangfelvétel arról tanúskodik, hogy egyikük kiment a pilótafülkéből, és nem tudott visszatérni. „A férfi kívülről picit kopogtat az ajtón, és nincs válasz” – mondta a nyomozó a lapnak.

„Utána erősebben kopog az ajtón, és nem érkezik válasz. Egyáltalán nem jön válasz” – idézte a lap a szakértőt, aki szerint a hangfelvételen lehet hallani, amint a pilóta megpróbálja feltörni a pilótafülke ajtaját.

PestiSracok facebook image

Nem tudni egyelőre, hogy a pilóta miért ment ki a kabinból, „de biztos, hogy az út legvégén a másik pilóta egyedül volt, és nem nyitott ajtót" – összegezte a forrás. A Lufthansa légitársaság szóvivője azt közölte csütörtökre virradóra, hogy a vállalat nem tudja megerősíteni az amerikai lapban megjelent információk hitelességét.

„Mi nem kaptunk a hatóságoktól olyan információkat, amelyek megerősítenék a lap közlését, és további információkra várunk. Nem fogunk részt venni a baleset okaival kapcsolatos találgatásokban" – mondta a szóvivő, és leszögezte, hogy a katasztrófa okainak vizsgálatával az illetékes hatóságok foglalkoznak (nem a légitársaság).

Megjegyezte azonban, hogy a repülési szabályokkal összhangban a 2001. szeptember 11-i amerikai terrortámadások óta a pilótafülkék ajtaját nem lehet kívülről kinyitni, de a pilótafülke felől kitörhető. Az előírások szerint pilóta egyedül nem maradhat a fülkében. Ha valamelyikük elhagyja a fülkét, egy légiutaskísérőnek be kell mennie helyette. Így ha a fülkében maradt pilóta rosszul lesz, a kísérő tudja értesíteni a másik pilótát, illetve be tudja engedni a fülkébe - mondta az Origónak egy légiközlekedésben jártas szakember. A Lufthansa leányvállalatának, a Germanwings légitársaságnak a Barcelona–Düsseldorf-útvonalon közlekedő Airbus A320-as a gépe kedden hegyoldalnak csapódott Franciaország déli részén, az Alpokban. Közvetlenül a katasztrófa előtt a gép egyelőre megmagyarázhatatlan okokból hirtelen ereszkedni kezdett, és nem válaszolt az irányítótoronynak, vészjelzést sem küldött.

Az Airbus A320-as egyik fekete dobozát, amely a pilótafülkében elhelyezett négy mikrofon által érzékelt hangokat és zajokat tárolja, kedden este találták meg a gép roncsaitól mintegy tíz kilométerre. Azonnal vizsgálni kezdték a felvett hanganyagot, de hivatalos tájékoztatást egyelőre nem adtak róla.

A légi baleseteket vizsgáló francia hivatal csupán annyit közölt, hogy a nyomozás jelenlegi állása szerint a gép nem robbant fel a becsapódás előtt, és a jelek ellentmondanak annak a feltételezésnek is, miszerint kabinnyomás-csökkenés miatt zuhant le. A másik, a gép repülési adatait rögzítő fekete doboz külső burkolatát megtalálták, de a berendezést még nem.

Forrás: Origo.hu

Ajánljuk még

A walesi labdarúgó-szövetség felszólította a FIFA-t, hogy engedje az LMBTQ-propagandát

NVNeugebauer Viktor Sport 2022 november 25.
A FIFA-világbajnokság első napjaiban – mint várni is lehetett – több szurkolót megszólítottak a biztonsági őrök, akik szivárványszínű vagy szivárvány mintájú ruhákat vagy kiegészítőket viseltek. De ez már nem marad így sokáig: a walesi labdarúgó-szövetség felszólította a FIFA-t, hogy lépjen közbe, és állítsa le az ilyen beavatkozásokat.

Dollárbaloldal – A CIA-ig érnek a szálak

PPestiSrácok.hu Forró drót 2022 november 25.
A baloldal választási kampányát a tengerentúlról milliárdokkal támogató Action for Democracy kapcsolatrendszere egészen az amerikai titkosszolgálatig, a CIA-ig ér – derül ki abból a jelentésből, amelyet a nemzetbiztonsági bizottság szerdán tett közzé. A jelek szerint az amerikaiak által támogatott kör kulcsszereplője a Bajnai Gordon, illetve a Ficsor Ádám nevével fémjelzett DatAdat-csoport, amely gyakorlatilag az ellenzéki kampányt lebonyolította – írja az Origo.