Pesti Srácok

Az eredeti orosz gyártó újíthatja fel a 3-as metrót

null
Ma reggelig kellett eljuttatniuk a BKV beszerzési főosztályához a 3-as metró felújítására ajánlatot adó cégeknek a kért pótlásokat. A feladat az észt Skinest Rail AS számára volt nehezebb, ezt bizonyítja, hogy egyhetes halasztást kért – de nem kapott.

Ma járt le a határidő a 3-as metró felújításával kapcsolatos pályázatok hiánypótlására. A kék metró jelenleg futó tenderén – amely a Budapesti M3 metróvonal járműparkjának korszerűsítéssel egybekötött felújítása és az ahhoz kapcsolódó szolgáltatások és eszközök szállítása néven fut – két pályázó ajánlatát fogadták el érvényesnek. Az egyik a magyar fővárosban futó szovjet járművek gyártójától, a Metrowagonmashtól való, amely 81 milliárd, illetve az észt Skinest Rail AS-tól, amely 72 milliárd forintot kért a 222 kocsi felújításáért. A pályázat elbírálása most ért abba a szakaszába, ahol a BKV műszaki szakértői részletekbe menően megvizsgálták az ajánlatok tartalmát, és ahol szükségesnek látták, további kiegészítéseket, részleteket kértek.

PestiSracok facebook image

A hiánypótlási igényeket áttekintve még a külső szemlélő számára is nyilvánvaló, hogy a két pályázatot eltérő gondossággal nyújtották be. Például az észt pályázótól több tucat oldal magyarra fordítását kérte a BKV. De erre utal, hogy számos berendezés működésének leírását, műszaki számításokat és grafikus ábrázolást hiányolt a pályázat kiírója. Tapasztalva a jelentős „házi feladatot”, az észt cég egy hét halasztást kért a BKV-tól, amit azonban nem kapott meg. Ráadásul az indoklásban komoly dorgálásban is részesítették a Ski­nest Rail AS-t, mondván: a hiánypótlás jogintézménye nem arra szolgál, hogy az ajánlattevők ennek a keretében állítsák össze az ajánlatukat.

Hogy a BKV korholása nem indokolatlan, bizonyítja, hogy a hiánypótlás szerint a pályázónak be kellett mutatnia többek közt a feketedoboz funkciót, a teljes karbantartási technológiát, illetve hogy az alkalmazkodik-e az M3 vonalán meglévő járműtelep vágányképéhez. Mindezek sarkalatos kérdések, komoly műszaki tartalommal. Ezzel szemben a Metrowagonmasht olyan hiánypótlásra kötelezték, mint például a szoftverek verziószámának vagy az ajtók és az utastér belmagasságának közlése.

A BKV-nak a közeljövőben döntenie kell, melyik pályázó ajánlatát fogadja el, hogy a 2017-es vizes világbajnokság idejére már a felújított szerelvények járhassanak a 3-as metró vonalán.

Forrás: Napi Gazdaság Online

Ajánljuk még

A walesi labdarúgó-szövetség felszólította a FIFA-t, hogy engedje az LMBTQ-propagandát

NVNeugebauer Viktor Sport 2022 november 25.
A FIFA-világbajnokság első napjaiban – mint várni is lehetett – több szurkolót megszólítottak a biztonsági őrök, akik szivárványszínű vagy szivárvány mintájú ruhákat vagy kiegészítőket viseltek. De ez már nem marad így sokáig: a walesi labdarúgó-szövetség felszólította a FIFA-t, hogy lépjen közbe, és állítsa le az ilyen beavatkozásokat.

Dollárbaloldal – A CIA-ig érnek a szálak

PPestiSrácok.hu Forró drót 2022 november 25.
A baloldal választási kampányát a tengerentúlról milliárdokkal támogató Action for Democracy kapcsolatrendszere egészen az amerikai titkosszolgálatig, a CIA-ig ér – derül ki abból a jelentésből, amelyet a nemzetbiztonsági bizottság szerdán tett közzé. A jelek szerint az amerikaiak által támogatott kör kulcsszereplője a Bajnai Gordon, illetve a Ficsor Ádám nevével fémjelzett DatAdat-csoport, amely gyakorlatilag az ellenzéki kampányt lebonyolította – írja az Origo.