Pesti Srácok

Az eredeti orosz gyártó újíthatja fel a 3-as metrót

Az eredeti orosz gyártó újíthatja fel a 3-as metrót
Ma reggelig kellett eljuttatniuk a BKV beszerzési főosztályához a 3-as metró felújítására ajánlatot adó cégeknek a kért pótlásokat. A feladat az észt Skinest Rail AS számára volt nehezebb, ezt bizonyítja, hogy egyhetes halasztást kért – de nem kapott.

Ma járt le a határidő a 3-as metró felújításával kapcsolatos pályázatok hiánypótlására. A kék metró jelenleg futó tenderén – amely a Budapesti M3 metróvonal járműparkjának korszerűsítéssel egybekötött felújítása és az ahhoz kapcsolódó szolgáltatások és eszközök szállítása néven fut – két pályázó ajánlatát fogadták el érvényesnek. Az egyik a magyar fővárosban futó szovjet járművek gyártójától, a Metrowagonmashtól való, amely 81 milliárd, illetve az észt Skinest Rail AS-tól, amely 72 milliárd forintot kért a 222 kocsi felújításáért. A pályázat elbírálása most ért abba a szakaszába, ahol a BKV műszaki szakértői részletekbe menően megvizsgálták az ajánlatok tartalmát, és ahol szükségesnek látták, további kiegészítéseket, részleteket kértek.

PestiSracok facebook image

A hiánypótlási igényeket áttekintve még a külső szemlélő számára is nyilvánvaló, hogy a két pályázatot eltérő gondossággal nyújtották be. Például az észt pályázótól több tucat oldal magyarra fordítását kérte a BKV. De erre utal, hogy számos berendezés működésének leírását, műszaki számításokat és grafikus ábrázolást hiányolt a pályázat kiírója. Tapasztalva a jelentős „házi feladatot”, az észt cég egy hét halasztást kért a BKV-tól, amit azonban nem kapott meg. Ráadásul az indoklásban komoly dorgálásban is részesítették a Ski­nest Rail AS-t, mondván: a hiánypótlás jogintézménye nem arra szolgál, hogy az ajánlattevők ennek a keretében állítsák össze az ajánlatukat.

Hogy a BKV korholása nem indokolatlan, bizonyítja, hogy a hiánypótlás szerint a pályázónak be kellett mutatnia többek közt a feketedoboz funkciót, a teljes karbantartási technológiát, illetve hogy az alkalmazkodik-e az M3 vonalán meglévő járműtelep vágányképéhez. Mindezek sarkalatos kérdések, komoly műszaki tartalommal. Ezzel szemben a Metrowagonmasht olyan hiánypótlásra kötelezték, mint például a szoftverek verziószámának vagy az ajtók és az utastér belmagasságának közlése.

A BKV-nak a közeljövőben döntenie kell, melyik pályázó ajánlatát fogadja el, hogy a 2017-es vizes világbajnokság idejére már a felújított szerelvények járhassanak a 3-as metró vonalán.

Forrás: Napi Gazdaság Online

Ajánljuk még

A Mezey-válogatott egyik legnagyobb rejtélye a Nyilasi-ügy lett – Ma sem egyértelmű, hogy miért maradt itthon a csapatkapitány

Exkluzív 2021 június 2.
A Mezey-válogatott történetében három különlegesség, ha úgy tetszik, nagy rejtély, „titok” van. Az egyik az, hogy miként tudott szinte a semmiből kinőni egy világverő gárda? A másik, hogy miért ért véget ez a csodálatos menetelés úgy, ahogyan véget ért? A harmadik pedig az, hogy a csapat szellemi vezére és csapatkapitánya, Nyilasi Tibor vajon miért nem utazott ki a mexikói világbajnokságra? Visszaemlékező sorozatunk mai részében a Nyilasi-ügy hátterét igyekszünk feltárni.

Bűnismétlésbe bukhat bele a Fortress-es álbróker – Ezúttal saját ügyvédjét és a Duna Plaza eladóit húzta le

Exkluzív 2023 október 19.
Újabb károsultak tettek feljelentést a hírhedt Fortress-es Sz. Zsolt ellen (korábbi nevén F.-Sz. Zsolt), aki 2012 és 2014 között a vád szerint tízmilliárd forinttal károsított meg több mint kétezer embert. Bár jogi játszmák által akár még 20 évig elhúzódhat évek óta tartó büntetőpere, most mégis visszakerülhet a rácsok mögé, annak ellenére, hogy már leülte előzetesben a törvény által meghatározott felső határt, a három évet. Azok a károsultak, akik a PestiSrácok.hu-nál jelentkeztek és büntetőfeljelentést is tettek a rendőrségen, egytől egyig új átvertek: mindegyiküket az idei évben rövidítette meg a férfi több millióval. Ezt pedig úgy hívják: bűnismétlés, ami a kényszerintézkedések elrendelésének egyik különös feltétele.