Pesti Srácok

A jövőben csak eletromos taxik járhatnak Budapesten

A jövőben csak eletromos taxik járhatnak Budapesten

Elektromos taxiknak kialakított töltőállomást adtak át csütörtökön a budapesti Liszt Ferenc Repülőtéren, az eseményen Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes elmondta, hogy a főváros tervei szerint a jövőben csak elektromos autók kaphatnának taxiengedélyt.

A berendezést a Főtaxi Zrt. kormányzati támogatás nélkül, a Budapest Airport Zrt.-vel együttműködve telepítette és üzemelteti. A főpolgármester-helyettes felidézte, hogy a városvezetés fontosnak tekinti a környezetvédelmet a tömegközlekedésben is, ezért az elmúlt években a kötöttpályás közlekedés és a buszflotta fejlesztésében is jelentős eredményeket értek el. Az elektromos töltőállomások kialakítása pedig a P+R parkolók építésénél is fontos szempont - jegyezte meg.

A főpolgármester-helyettes szerint Budapest a környezetbarát közlekedés terén hamarosan utolérheti a nyugati nagyvárosokat, mivel a Nemzetgazdasági Minisztériummal kötött megállapodás értelmében a következő 2-3 évben ezernél is több állomásból álló töltőhálózat épülhet a fővárosban, az önkormányzat pedig támogató szabályozási rendszerrel segíti az elektromos járművek terjedését. Ennek jelentőségét az utóbbi hetek légszennyezettségi adatai után nem szükséges hangsúlyozni - tette hozzá.

A Budapest Airport környezetvédelmi és közkapcsolati igazgatója elmondta, hogy a társaság 2015-ben indult környezetvédelmi kezdeményezésének kiemelt területe a környezetbarát közlekedés támogatása. Szarvas Gábor hangsúlyozta, hogy a budapesti világeseményeknek, sport- és kulturális rendezvényeknek köszönhetően idén is megdőlhet a Liszt Ferenc Repülőtér utasforgalmi rekordja: a növekvő igényeket csak további fejlesztésekkel lehet kielégíteni, ezért hamarosan újabb töltőállomásokat adnak át. Az elektromos mobilitás fejlesztése a repülőtér 50 milliárd forintos modernizációs programjának fontos részét képezi - tette hozzá.

PestiSracok facebook image

A rendezvényen a töltő technológiát gyártó ABB magyarországi leányvállalatának vezetője fontos kezdeményezésnek nevezte a beruházást, egyúttal üdvözölte a kormány szándékát az országos töltőhálózat létrehozására. Taira-Julia Lammi hozzátette, hogy a cég váci üzeme magyar munkaerő segítségével állítja elő a környezet megóvását segítő termékeket.

Dávid Alíz, a Jedlik Ányos Klaszter ügyvezető igazgatója közölte, hogy az elektromos töltőinfrastruktúra fejlesztése és az elektromos járművek piacának támogatása szorosan összefügg, a két terület nem választható el, mivel egyik sem lehet eredményes a másik nélkül. Az elmúlt években mindkét téren jelentős előrelépések történtek, a 15 ezer főnél népesebb települések összesen 1,25 milliárd forintot kaphatnak töltőállomások telepítésére és támogatásra számíthatnak az elektromos gépjárművek vásárlói is - tette hozzá. Hangsúlyozta: az elektromos mobilitás terjedésében fontos kiemelkedő szerepük van azoknak, akik kormányzati támogatás nélkül hajtanak végre ilyen célú fejlesztéseket.

Forrás: MTI; fotó: portfolio.hu

Ajánljuk még

Vajon minek és hogyan állított ki százegy kutyaútlevelet a határzár idején az állatorvosi praxisát szüneteltető Hadházy Ákos? - Frissítve: reagált Hadházy

Exkluzív 2021 március 23.
2020 januárja óta összesen száznál is több kutyának állított ki útlevelet Hadházy Ákos, a két pártot már elhagyó, jelenleg független országgyűlési képviselő, aki leadott vagyonnyilatkozata szerint hivatalosan szünetelteti állatorvosi praxisát – tudta meg a PestiSrácok.hu. A helyzet több szempontból is kínos: először is, az országgyűlési képviselők jogállásáról szóló törvény szerint parlamenti képviselő kereső tevékenységet nem folytathat, még ha valamilyen szellemi tevékenységet végez is, azért pénzt nem fogadhat el. A kisállat útlevél kiállítása azonban nagyon is pénzbe kerül, az okmányt kiállító állatorvos is kötelezően fizet ezért a kamarának. Ha saját cégen keresztül jutna a tevékenysége ellentételezéséért pénzhez egy honatya, azt is be kell jelentenie az Országgyűlés elnökének. Csakhogy Hadházy Ákos – úgy tudjuk – nem ezt jelentette be, hanem az ellenkezőjét, hogy szüneteltetni a praxisát. Mellesleg ezt saját kézírással is leírta és ellenjegyezte, a vagyonnyilatkozatában. Ha mindez nem lenne elég, még egy kérdés felvetődik: mégis kinek, kiknek és miért állít ki valaki több mint száz kutyaútlevelet a koronavírus-járvány kellős közepén, amikor szinte az egész világ zár alatt van és az emberek sem utaznak. Cikkünk megjelenése után válaszolt kérdéseinkre Hadházy Ákos, aki a tőle szokásos diktatúrázás, orbánozás, fideszezés mellett elárulta: annyira szeret állatokat gyógyítani, hogy ingyen is megteszi, sőt, a jelek szerint az útlevelek kiállításakor szívesen megfizeti a kötelező illetéket is. A képviselő válaszát kérésére változtatás nélkül közöljük.

Vasárnapi autóbusz-szerencsétlenség: voltak már problémák a szervezőkhöz köthető utak körül

Exkluzív 2021 augusztus 17.
Nem először került a sajtóhírekbe és a figyelem középpontjába az az utazásszervező cég, amelynek bérelt autóbusza vasárnap hajnalban 8 ember halálát okozó balesetet szenvedett az M7-es autópályán – tudta meg a PestiSrácok.hu. 2019-ben több sajtóorgánum is beszámolt róla, hogy magyar egyetemisták franciaországi síútja vált tortúrává, miután a magyar utazásszervezők hibás műszaki állapotú, román buszokkal vágtak neki a több ezer kilométeres útnak, végül az utasok egy része saját költségére, önállóan utazott haza. Majd még kártérítést sem kaptak. A "Suli Sí" szervezőcsapat és a hétvégi szerencsétlenségben érintett Rolitúra gyakorlatilag azonos céges hátteret mutat. Az Index és az Origo korábbi cikkei szerint az utakat szervező vállalkozók korábbi utazási irodáit többször megbüntették; volt olyan iroda, amely éveken át engedélyek nélkül hirdetett utakat.

A Mezey-válogatott egyik legnagyobb rejtélye a Nyilasi-ügy lett – Ma sem egyértelmű, hogy miért maradt itthon a csapatkapitány

Exkluzív 2021 június 2.
A Mezey-válogatott történetében három különlegesség, ha úgy tetszik, nagy rejtély, „titok” van. Az egyik az, hogy miként tudott szinte a semmiből kinőni egy világverő gárda? A másik, hogy miért ért véget ez a csodálatos menetelés úgy, ahogyan véget ért? A harmadik pedig az, hogy a csapat szellemi vezére és csapatkapitánya, Nyilasi Tibor vajon miért nem utazott ki a mexikói világbajnokságra? Visszaemlékező sorozatunk mai részében a Nyilasi-ügy hátterét igyekszünk feltárni.