Pesti Srácok

Fidesz: Demszkyékig érnek a 4-es metró „korrupciós gépezetének” szálai

Fidesz: Demszkyékig érnek a 4-es metró „korrupciós gépezetének” szálai

A Fidesz parlamenti írásbeli kérdésben kér tájékoztatást Polt Péter legfőbb ügyésztől, hogy hol tart a 4-es metró ügyében indult nyomozás, továbbá van-e már nyoma az ott eltűnt pénzeknek. Kucsák László, a kormánypárt országgyűlési képviselője vasárnapi sajtótájékoztatóján emlékeztetett, az Európai Csalás Elleni Hivatal (OLAF) rendkívül komoly szabálytalanságokra hívta fel a figyelmet a beruházással kapcsolatban, ahol a hűtlen kezelés, a sikkasztás, a csalás, a magán- és közokirat-hamisítás, valamint a közbeszerzési eljárási szabályok megsértésének gyanúja is fölvetődött.

Az esettel összefüggésben mintegy 167 milliárd forint lehet érintett csalással, vagy akár lopással, Magyarországnak pedig a történtek miatt akár 59 milliárd forintot kellene visszafizetnie Brüsszelnek – fejtette ki a Fidesz képviselője, hozzátéve, a kormány és a főváros vezetése mindent megtesz, hogy ezt az összeget csökkenteni lehessen. Kucsák László szólt arról is, szerintük ekkora kár nem keletkezhetett volna anélkül, hogy valakik ne működtessenek egy „korrupciós gépezetet”. A politikai felelősség szempontjából a szálak egyértelműen a korábbi MSZP-SZDSZ-es budapesti városvezetéshez és kormányokhoz vezetnek, így Demszky Gábor volt szabad demokrata főpolgármesterhez, valamint Medgyessy Péter, Gyurcsány Ferenc és Bajnai Gordon korábbi szocialista miniszterelnökökhöz – fejtette ki a kormánypárti politikus.

Hangsúlyozta, szomorúnak tartják, hogy az érintettek többsége nem jelent meg az Országgyűlés gazdasági bizottsága előtt, az ügyben vizsgálódó testület ülésén részt vevő Medgyessy Péter pedig nem adott egyértelmű és megnyugtató választ a felmerült kérdésekre. Kucsák László példaként említette, hogy szerinte nem kaptak magyarázatot annak okára sem, hogy egy nemzetközi nyomozás alapján „korábban az Alstomtól Medgyessy Péterék 180 millió forintot kaptak”. A Fidesz képviselője elmondta, a nyomozásnak fel kell tárnia azt is, hogy az MSZP pártpénztárába is vándorolhatott-e pénz a 4-es metró beruházásából. Kucsák László szerint ez azért merül fel, mert a szocialisták volt pénztárnokának, Puch Lászlónak az érdekeltségével „komoly nagyságrendű szerződést kötött a metróberuházás kapcsán érintett egyik cég”.

A kormány január 12-én közölte, hogy az Európai Csalás Elleni Hivatal (OLAF) 166 milliárd forintos károkozást tárt fel a 4-es metró beruházásánál tavaly lezárult, négyéves vizsgálatában. A dokumentum alapján egyebek mellett csalás, hivatali visszaélés, vesztegetés, hűtlen kezelés gyanúja merült fel, az észrevételek egy kivételével a 2005 és 2009 közötti időszakra vonatkoznak. A kormány ismeretlen tettes ellen feljelentést tett. A szabálytalanságok miatt az Európai Bizottság 59 milliárd forint visszafizetésére kötelezheti Magyarországot.

PestiSracok facebook image

Kucsák László kérdésekre válaszolva kijelentette, a Fidesz a vizitdíjjal kapcsolatban továbbra is a 2008-as népszavazást tartja irányadónak, amelyen az emberek többsége egyértelműen elutasította ezt a megoldást.

Forrás: MTI. Vezető képünkön Demszky Gábor lubickol; fotó: Blikk:

Ajánljuk még

Vajon minek és hogyan állított ki százegy kutyaútlevelet a határzár idején az állatorvosi praxisát szüneteltető Hadházy Ákos? - Frissítve: reagált Hadházy

Exkluzív 2021 március 23.
2020 januárja óta összesen száznál is több kutyának állított ki útlevelet Hadházy Ákos, a két pártot már elhagyó, jelenleg független országgyűlési képviselő, aki leadott vagyonnyilatkozata szerint hivatalosan szünetelteti állatorvosi praxisát – tudta meg a PestiSrácok.hu. A helyzet több szempontból is kínos: először is, az országgyűlési képviselők jogállásáról szóló törvény szerint parlamenti képviselő kereső tevékenységet nem folytathat, még ha valamilyen szellemi tevékenységet végez is, azért pénzt nem fogadhat el. A kisállat útlevél kiállítása azonban nagyon is pénzbe kerül, az okmányt kiállító állatorvos is kötelezően fizet ezért a kamarának. Ha saját cégen keresztül jutna a tevékenysége ellentételezéséért pénzhez egy honatya, azt is be kell jelentenie az Országgyűlés elnökének. Csakhogy Hadházy Ákos – úgy tudjuk – nem ezt jelentette be, hanem az ellenkezőjét, hogy szüneteltetni a praxisát. Mellesleg ezt saját kézírással is leírta és ellenjegyezte, a vagyonnyilatkozatában. Ha mindez nem lenne elég, még egy kérdés felvetődik: mégis kinek, kiknek és miért állít ki valaki több mint száz kutyaútlevelet a koronavírus-járvány kellős közepén, amikor szinte az egész világ zár alatt van és az emberek sem utaznak. Cikkünk megjelenése után válaszolt kérdéseinkre Hadházy Ákos, aki a tőle szokásos diktatúrázás, orbánozás, fideszezés mellett elárulta: annyira szeret állatokat gyógyítani, hogy ingyen is megteszi, sőt, a jelek szerint az útlevelek kiállításakor szívesen megfizeti a kötelező illetéket is. A képviselő válaszát kérésére változtatás nélkül közöljük.

Vasárnapi autóbusz-szerencsétlenség: voltak már problémák a szervezőkhöz köthető utak körül

Exkluzív 2021 augusztus 17.
Nem először került a sajtóhírekbe és a figyelem középpontjába az az utazásszervező cég, amelynek bérelt autóbusza vasárnap hajnalban 8 ember halálát okozó balesetet szenvedett az M7-es autópályán – tudta meg a PestiSrácok.hu. 2019-ben több sajtóorgánum is beszámolt róla, hogy magyar egyetemisták franciaországi síútja vált tortúrává, miután a magyar utazásszervezők hibás műszaki állapotú, román buszokkal vágtak neki a több ezer kilométeres útnak, végül az utasok egy része saját költségére, önállóan utazott haza. Majd még kártérítést sem kaptak. A "Suli Sí" szervezőcsapat és a hétvégi szerencsétlenségben érintett Rolitúra gyakorlatilag azonos céges hátteret mutat. Az Index és az Origo korábbi cikkei szerint az utakat szervező vállalkozók korábbi utazási irodáit többször megbüntették; volt olyan iroda, amely éveken át engedélyek nélkül hirdetett utakat.

A Mezey-válogatott egyik legnagyobb rejtélye a Nyilasi-ügy lett – Ma sem egyértelmű, hogy miért maradt itthon a csapatkapitány

Exkluzív 2021 június 2.
A Mezey-válogatott történetében három különlegesség, ha úgy tetszik, nagy rejtély, „titok” van. Az egyik az, hogy miként tudott szinte a semmiből kinőni egy világverő gárda? A másik, hogy miért ért véget ez a csodálatos menetelés úgy, ahogyan véget ért? A harmadik pedig az, hogy a csapat szellemi vezére és csapatkapitánya, Nyilasi Tibor vajon miért nem utazott ki a mexikói világbajnokságra? Visszaemlékező sorozatunk mai részében a Nyilasi-ügy hátterét igyekszünk feltárni.