Pesti Srácok

Magasan a Fidesz a legnépszerűbb párt a közösségi médiában

null

A kanyarban sincsenek a közösségi médiában az ellenzéki pártok a népszerűségüket tekintve - derült ki a Médianéző Központ legfrissebb jelentéséből. A kormánypárt az összes interakció több, mint felét tudhatja magáénak (51%), míg az ellenzéki térfélen egyedül a Gyurcsány-párt esetében tapasztalható számottevő aktivitás, ezzel pedig a Demokratikus Koalíció vált a leghatékonyabb ellenzéki párttá.

Két héttel az EP-választások előtt, egy hónapnyi kampánytevékenységgel a hátuk mögött az érvényes pártlistát leadó pártok közösségimédia-aktivitását szemlézte a Médianéző Központ. A felmérés aktualitását az az összefüggés adja, miszerint a közösségi hálón elért teljesítménye egy pártnak közvetlen indikátora a választásokon várható eredményeknek. Minél több reakciót (kedvelés, kommentelés, megosztás) képes ugyanis az adott párt tevékenysége kiváltani, annál szélesebb körhöz tudja eljuttatni politikai üzenetét.

Toronymagas Fidesz-fölény

A választási kampány kezdete óta összesen 1 millió 300 ezer interakciót váltottak ki a vizsgált hat párt bejegyzései a Facebookon. Az előző elemzéshez képest összességében nem tapasztalható érdemi változás a kormánypárt-ellenzék versenyben, hiszen a Fidesz továbbra is kimagaslik a mezőnyből azzal, hogy 684 ezer interakciót, azaz az összes felhasználói reakció több, mint felét tudhatja magáénak (51%).

PestiSracok facebook image

Ugyanakkor a Fidesz valójában még csak most kapcsol rá az aktivitásra: az elmúlt két hétben már az összes beérkezett reakció 62 százaléka a kormánypárt bejegyzéseire érkezett. Ezzel gyakorlatilag utcahosszal vezet a második helyezett DK előtt.

Lecsúszó Jobbik és MSZP

Egy hónappal ezelőtt még fej-fej mellett láthattuk a Demokratikus Koalíciót és a Jobbikot; most a Gyurcsány-párt 235 ezer interakciót gyűjtve ellépett riválisaitól (DK: 18%, Jobbik: 14%, 182 ezer interakció). A baloldalhoz húzódó Jobbik mellett a hónap másik bukása az MSZP mélyrepülése: mindössze 76 ezer interakciót gyűjtöttek, kilencedannyit, mint a Fidesz. A Jobbik helyzete sem rózsás: talán még az MSZP- nél is rosszabbul állnak, hiszen nem elég, hogy kezdenek leszakadni Gyurcsányék Demokratikus Koalíciójától, még eddigi követőik is elpártolnak tőlük. Az előző vizsgálat óta a Jobbik Facebook-oldaláról naponta átlagban hetvenen iratkoznak le, míg a szocialistákat egyik napról a másikra átlagosan heten hagyják ott. Nem meglepő módon Bangóné patkányozós kijelentése még mélyebb szakadékba lökte a szocialistákat és felgyorsította az elvándorlást (azóta naponta átlagosan kilencen fordulnak el az MSZP oldalától). A Jobbik szintén sikeresen lábon lőtte magát: egyetlen nap alatt 326 követője hagyta el a Facebookon, miután Gyöngyösi Márton és Ujhelyi István közös interjút adott, ahol a szocialista politikus azt javasolta a Jobbik frakcióvezetőjének, hogy legyenek harcostársak.

Forrás és fotó: Médianéző Központ

Ajánljuk még

A walesi labdarúgó-szövetség felszólította a FIFA-t, hogy engedje az LMBTQ-propagandát

NVNeugebauer Viktor Sport 2022 november 25.
A FIFA-világbajnokság első napjaiban – mint várni is lehetett – több szurkolót megszólítottak a biztonsági őrök, akik szivárványszínű vagy szivárvány mintájú ruhákat vagy kiegészítőket viseltek. De ez már nem marad így sokáig: a walesi labdarúgó-szövetség felszólította a FIFA-t, hogy lépjen közbe, és állítsa le az ilyen beavatkozásokat.

Dollárbaloldal – A CIA-ig érnek a szálak

PPestiSrácok.hu Forró drót 2022 november 25.
A baloldal választási kampányát a tengerentúlról milliárdokkal támogató Action for Democracy kapcsolatrendszere egészen az amerikai titkosszolgálatig, a CIA-ig ér – derül ki abból a jelentésből, amelyet a nemzetbiztonsági bizottság szerdán tett közzé. A jelek szerint az amerikaiak által támogatott kör kulcsszereplője a Bajnai Gordon, illetve a Ficsor Ádám nevével fémjelzett DatAdat-csoport, amely gyakorlatilag az ellenzéki kampányt lebonyolította – írja az Origo.