Pesti Srácok

Megnyitják az aleppói repülőteret a polgári közlekedés előtt

Megnyitják az aleppói repülőteret a polgári közlekedés előtt

Megnyitják Szíria második legnagyobb városa és a háború előtti gazdasági fővárosa, Aleppó légikikötőjét a héten a polgári járatok előtt – közölték hétfőn a hatóságok. A repülőtér 2012 óta tart zárva.

A szíriai kormányerők vasárnap foglalták vissza a nagyvárost körülvevő településeket, visszaszorítva az Aleppó ellen rakétatámadásokat intéző dzsihadistákat és lázadókat. A közlekedési minisztérium hivatalos Telegram-oldalán hétfőn közölte, hogy a tárca vezetője, Ali Hammúd bejelentette a nemzetközi repülőtér újbóli megnyitását. Az első Damaszkusz-Aleppó járat szerdán indul, Damaszkuszba és Kairóba tartó járatokat is terveznek a következő napokban – közölte a minisztérium. A nagyvárostól keletre fekvő aleppói repülőtéren 2012 óta szünetelnek a polgári járatok. A lázadó csoportok ekkor vonták az ellenőrzésük alá a város keleti negyedeit. Bassár el-Aszad elnök erői 2016-ban foglalták vissza Aleppót, amely az azonos nevű tartomány székhelye. 2017-ben már végeztek próbajáratokat az aleppói repülőtéren.

A kormányerők az elmúlt napokban visszafoglalták a tartomány nyugati részében lévő területeket, amelyekben dzsihadisták és lázadók megvetették a lábukat. Ellenőrzésük alá vonták az Aleppót és Damaszkuszt összekötő autópálya több szakaszát is. Az aleppói területetek visszafoglalása a tavaly decemberben Oroszország támogatásával a dzsihadisták és a lázadók utolsó erőssége, Idlíb tartomány ellen indított nagyszabású offenzíva keretében történt. Idlíb tartomány több, mint felét, valamint Aleppó, Hama és Latakia tartomány Idlíbbel határos övezeteit a Hajat Tahrír es-Sám (az al-Kaida egykori szíriai szárnya) nevű dzsihadista szervezet tartotta az ellenőrzése alatt. Az ENSZ adatai szerint december óta több, mint 800 ezer ember menekült el otthonából az ország északnyugati részében dúló erőszak miatt. A 2011 márciusában békés tüntetések elnyomásával kezdődött szíriai háborúnak több, mint 380 ezer halottja van.

Forrás: MTI

PestiSracok facebook image
Ajánljuk még

Vajon minek és hogyan állított ki százegy kutyaútlevelet a határzár idején az állatorvosi praxisát szüneteltető Hadházy Ákos? - Frissítve: reagált Hadházy

Exkluzív 2021 március 23.
2020 januárja óta összesen száznál is több kutyának állított ki útlevelet Hadházy Ákos, a két pártot már elhagyó, jelenleg független országgyűlési képviselő, aki leadott vagyonnyilatkozata szerint hivatalosan szünetelteti állatorvosi praxisát – tudta meg a PestiSrácok.hu. A helyzet több szempontból is kínos: először is, az országgyűlési képviselők jogállásáról szóló törvény szerint parlamenti képviselő kereső tevékenységet nem folytathat, még ha valamilyen szellemi tevékenységet végez is, azért pénzt nem fogadhat el. A kisállat útlevél kiállítása azonban nagyon is pénzbe kerül, az okmányt kiállító állatorvos is kötelezően fizet ezért a kamarának. Ha saját cégen keresztül jutna a tevékenysége ellentételezéséért pénzhez egy honatya, azt is be kell jelentenie az Országgyűlés elnökének. Csakhogy Hadházy Ákos – úgy tudjuk – nem ezt jelentette be, hanem az ellenkezőjét, hogy szüneteltetni a praxisát. Mellesleg ezt saját kézírással is leírta és ellenjegyezte, a vagyonnyilatkozatában. Ha mindez nem lenne elég, még egy kérdés felvetődik: mégis kinek, kiknek és miért állít ki valaki több mint száz kutyaútlevelet a koronavírus-járvány kellős közepén, amikor szinte az egész világ zár alatt van és az emberek sem utaznak. Cikkünk megjelenése után válaszolt kérdéseinkre Hadházy Ákos, aki a tőle szokásos diktatúrázás, orbánozás, fideszezés mellett elárulta: annyira szeret állatokat gyógyítani, hogy ingyen is megteszi, sőt, a jelek szerint az útlevelek kiállításakor szívesen megfizeti a kötelező illetéket is. A képviselő válaszát kérésére változtatás nélkül közöljük.

Vasárnapi autóbusz-szerencsétlenség: voltak már problémák a szervezőkhöz köthető utak körül

Exkluzív 2021 augusztus 17.
Nem először került a sajtóhírekbe és a figyelem középpontjába az az utazásszervező cég, amelynek bérelt autóbusza vasárnap hajnalban 8 ember halálát okozó balesetet szenvedett az M7-es autópályán – tudta meg a PestiSrácok.hu. 2019-ben több sajtóorgánum is beszámolt róla, hogy magyar egyetemisták franciaországi síútja vált tortúrává, miután a magyar utazásszervezők hibás műszaki állapotú, román buszokkal vágtak neki a több ezer kilométeres útnak, végül az utasok egy része saját költségére, önállóan utazott haza. Majd még kártérítést sem kaptak. A "Suli Sí" szervezőcsapat és a hétvégi szerencsétlenségben érintett Rolitúra gyakorlatilag azonos céges hátteret mutat. Az Index és az Origo korábbi cikkei szerint az utakat szervező vállalkozók korábbi utazási irodáit többször megbüntették; volt olyan iroda, amely éveken át engedélyek nélkül hirdetett utakat.

A Mezey-válogatott egyik legnagyobb rejtélye a Nyilasi-ügy lett – Ma sem egyértelmű, hogy miért maradt itthon a csapatkapitány

Exkluzív 2021 június 2.
A Mezey-válogatott történetében három különlegesség, ha úgy tetszik, nagy rejtély, „titok” van. Az egyik az, hogy miként tudott szinte a semmiből kinőni egy világverő gárda? A másik, hogy miért ért véget ez a csodálatos menetelés úgy, ahogyan véget ért? A harmadik pedig az, hogy a csapat szellemi vezére és csapatkapitánya, Nyilasi Tibor vajon miért nem utazott ki a mexikói világbajnokságra? Visszaemlékező sorozatunk mai részében a Nyilasi-ügy hátterét igyekszünk feltárni.