Pesti Srácok

Karácsonyék dolgoznak: még nagyobb zűr várható a fővárosi közlekedésben

Karácsonyék dolgoznak: még nagyobb zűr várható a fővárosi közlekedésben

Az autósokat ellenségnek tekintő főpolgármester legújabb közlekedésszervezési elképzelései miatt akár egész napos dugók is kialakulhatnak a városban. A Magyar Nemzet Tarlós Istvánt kérdezte a főváros balliberális vezetésének elmúlt egy évet jellemző halogató politikájáról.

– nyilatkozta a Magyar Nemzet kérdésére Tarlós István. A volt főpolgármester szerint a hiba valójában a beruházások egyidejű indításából, hibás szervezéséből ered.

PestiSracok facebook image

– fogalmazott a volt városvezető. Arra is felhívta a figyelmet, hogy a Nyugati pályaudvar időszakos egyidejű lezárása tovább fogja fokozni a zűrzavart. Tarlós István arra is reagált, hogy a főváros vezetése szerint a 2010–2019 között időszakban másfélszeresére nőtt a gépjárművek száma.

– pontosított a volt főpolgármester, hozzátéve: a kamionok és teherautók kérdése bonyolultabb, számuk nem függ össze az utazási szokásokkal. A volt városvezető hangsúlyozta: a keresztmetszeti forgalomszámlálásnak három módja ismert.

– indokolt a várospolitikus. Ami a Budapest Közút adatait illeti, Tarlós István úgy fogalmazott: ezeket forgalomirányításra és nem forgalomszámlálásra használják, pontos adatokkal időnként csak a hidakon telepített kamerák szolgálnak.

– jegyezte meg Tarlós István.

– állította Karácsony Gergely a Facebook-bejegyzésében. A főpolgármester arra reagált, hogy az általa „fékezhetetlen agyvelejűnek” nevezett Hollik István, a Fidesz kommunikációs igazgatója a közösségi oldalán megjegyezte: a belvárosban, csúcsidőben pár száz métert gyorsabban lehet megtenni gyalog, mint autóval. Sőt, Karácsony azt is hozzátette:

A főváros baloldali vezetése 2019 ősze óta hadjáratot folytat az autósok ellen, ami azzal kezdődött, hogy a legforgalmasabb útvonalakon biciklisávokat festettek fel, illetve kilátásba helyezték a haladási sebesség drasztikus csökkentését. Az sem szolgálja a közlekedést, hogy miközben a másfél éves huzavona és ötmilliárd forinttal dráguló felújítás miatt a Lánchidat lezárják, azzal párhuzamosan a budai alsó rakparton is a munkagépeké a terep. És ezzel még nincs vége: az elképzelések szerint a Rákóczi úton is csak egy-egy sáv állna az autósok rendelkezésére, ami garantálja, hogy a közlekedési dugók egész napossá fognak válni a fővárosban.

Forrás: Magyar Nemzet; Fotó: Horváth Péter Gyula/PestiSrácok.hu

Ajánljuk még

Vajon minek és hogyan állított ki százegy kutyaútlevelet a határzár idején az állatorvosi praxisát szüneteltető Hadházy Ákos? - Frissítve: reagált Hadházy

Exkluzív 2021 március 23.
2020 januárja óta összesen száznál is több kutyának állított ki útlevelet Hadházy Ákos, a két pártot már elhagyó, jelenleg független országgyűlési képviselő, aki leadott vagyonnyilatkozata szerint hivatalosan szünetelteti állatorvosi praxisát – tudta meg a PestiSrácok.hu. A helyzet több szempontból is kínos: először is, az országgyűlési képviselők jogállásáról szóló törvény szerint parlamenti képviselő kereső tevékenységet nem folytathat, még ha valamilyen szellemi tevékenységet végez is, azért pénzt nem fogadhat el. A kisállat útlevél kiállítása azonban nagyon is pénzbe kerül, az okmányt kiállító állatorvos is kötelezően fizet ezért a kamarának. Ha saját cégen keresztül jutna a tevékenysége ellentételezéséért pénzhez egy honatya, azt is be kell jelentenie az Országgyűlés elnökének. Csakhogy Hadházy Ákos – úgy tudjuk – nem ezt jelentette be, hanem az ellenkezőjét, hogy szüneteltetni a praxisát. Mellesleg ezt saját kézírással is leírta és ellenjegyezte, a vagyonnyilatkozatában. Ha mindez nem lenne elég, még egy kérdés felvetődik: mégis kinek, kiknek és miért állít ki valaki több mint száz kutyaútlevelet a koronavírus-járvány kellős közepén, amikor szinte az egész világ zár alatt van és az emberek sem utaznak. Cikkünk megjelenése után válaszolt kérdéseinkre Hadházy Ákos, aki a tőle szokásos diktatúrázás, orbánozás, fideszezés mellett elárulta: annyira szeret állatokat gyógyítani, hogy ingyen is megteszi, sőt, a jelek szerint az útlevelek kiállításakor szívesen megfizeti a kötelező illetéket is. A képviselő válaszát kérésére változtatás nélkül közöljük.

Vasárnapi autóbusz-szerencsétlenség: voltak már problémák a szervezőkhöz köthető utak körül

Exkluzív 2021 augusztus 17.
Nem először került a sajtóhírekbe és a figyelem középpontjába az az utazásszervező cég, amelynek bérelt autóbusza vasárnap hajnalban 8 ember halálát okozó balesetet szenvedett az M7-es autópályán – tudta meg a PestiSrácok.hu. 2019-ben több sajtóorgánum is beszámolt róla, hogy magyar egyetemisták franciaországi síútja vált tortúrává, miután a magyar utazásszervezők hibás műszaki állapotú, román buszokkal vágtak neki a több ezer kilométeres útnak, végül az utasok egy része saját költségére, önállóan utazott haza. Majd még kártérítést sem kaptak. A "Suli Sí" szervezőcsapat és a hétvégi szerencsétlenségben érintett Rolitúra gyakorlatilag azonos céges hátteret mutat. Az Index és az Origo korábbi cikkei szerint az utakat szervező vállalkozók korábbi utazási irodáit többször megbüntették; volt olyan iroda, amely éveken át engedélyek nélkül hirdetett utakat.

A Mezey-válogatott egyik legnagyobb rejtélye a Nyilasi-ügy lett – Ma sem egyértelmű, hogy miért maradt itthon a csapatkapitány

Exkluzív 2021 június 2.
A Mezey-válogatott történetében három különlegesség, ha úgy tetszik, nagy rejtély, „titok” van. Az egyik az, hogy miként tudott szinte a semmiből kinőni egy világverő gárda? A másik, hogy miért ért véget ez a csodálatos menetelés úgy, ahogyan véget ért? A harmadik pedig az, hogy a csapat szellemi vezére és csapatkapitánya, Nyilasi Tibor vajon miért nem utazott ki a mexikói világbajnokságra? Visszaemlékező sorozatunk mai részében a Nyilasi-ügy hátterét igyekszünk feltárni.