Pesti Srácok

Románia a helyreállítási alapból építené meg az A3-as autópálya egyik szakaszát

null

Románia a járvány utáni helyreállítást szolgáló EU-s alapból szeretné finanszírozni az A3-as észak-erdélyi autópálya Magyarnádas és Vaskapu közötti 42,3 kilométeres szakaszának a megépítését, és a Kolozsvár–Biharpüspöki vasútvonal felújítását – jelentette be Catalin Drula szállításügyi miniszter pénteken, amikor meglátogatta az A3-as autópálya Kolozs megyei építőtelepét.

A pályaszakaszon a miniszter szerint jól halad a Spedition UMB társaság által vezetett román cégcsoport a terepmunkákkal. Az autópálya Kolozsvártól nyugatra eső részén, a Meszes-hegység alatti alagutat is magába foglaló 41 kilométeres Vaskapu–Szilágynagyfalu szakaszon folyamatban van az építő kiválasztása; a 13,55 kilométeres Szilágynagyfalu–Berettyószéplak szakaszon egy török építővállalattal kötöttek szerződést; a 26,35 kilométeres Berettyószéplak–Bisztraterebes szakaszon folyamatban van a benyújtott pályázatok elbírálása; a 28,55 kilométeres Bihar–Bisztraterebes szakaszon pedig egy román–szlovák cégcsoport nyerte el a munkálatokat. A Kolozsvártól Nagyváradon keresztül a magyar-román államhatárig vezető vasútvonal felújítására egymilliárd eurót irányoztak elő a romániai helyreállítási tervben – közölte a miniszter.

Catalin Drula ezt követően az A3-as autópálya épülő Maros megyei szakaszára látogatott el. Amint az Agerpres hírügynökség közölte: itt bejelentette, hogy még az idén befejezik az autópálya Nyárádtő–Marosvásárhely szakaszát. Az osztrák Strabag által épített 4,5 kilométeres pályaszakasz és 4,7 kilométeres bekötőút gyorsforgalmi összeköttetést teremt Marosvásárhely és a nemzetközi repülőtér között is.

A tárcavezető sajnálatosnak tartotta, hogy jogi akadály késlelteti a munka befejezését a 15,7 kilométeres Aranyosgyéres–Maroskece pályaszakaszon. Itt a román Straco társaság által vezetett konzorcium a munkálatok közel 38 százalékát végezte el, amikor ez év márciusában felbontották vele a szerződést. A céggel szemben azonban csődeljárás folyik, és a román jog védi az ebben a helyzetben levő társaságokat, ezért a bíróság érvénytelenítette a szerződésbontást. Erről vagy a kijelölt csődbiztossal kell megállapodni, vagy a bíróságnak kell kimondania a társaság csődbe jutását. A miniszter reményének adott hangot, hogy a bírák megértik, milyen fontos ügyről van szó, és nem halogatják sokat a döntést. A szerződés jogerős felbontása után válik lehetővé, hogy újabb pályázatot írjanak ki a Marosvásárhely és Kolozsvár között még hiányzó pályaszakasz befejezésére.

PestiSracok facebook image

A tárcavezető azt is közölte: a romániai közúti infrastruktúrát kezelő országos társaság (CNAIR) pénteken hirdetett győztest az A3-as autópálya nagyváradi bekötőútjának a megépítésére kiírt pályázaton. A munkát az osztrák Strabag nyerte el.

Forrás: MTI; Kiemelt kép: MTI/Boda L. Gergely

Ajánljuk még

A walesi labdarúgó-szövetség felszólította a FIFA-t, hogy engedje az LMBTQ-propagandát

NVNeugebauer Viktor Sport 2022 november 25.
A FIFA-világbajnokság első napjaiban – mint várni is lehetett – több szurkolót megszólítottak a biztonsági őrök, akik szivárványszínű vagy szivárvány mintájú ruhákat vagy kiegészítőket viseltek. De ez már nem marad így sokáig: a walesi labdarúgó-szövetség felszólította a FIFA-t, hogy lépjen közbe, és állítsa le az ilyen beavatkozásokat.

Dollárbaloldal – A CIA-ig érnek a szálak

PPestiSrácok.hu Forró drót 2022 november 25.
A baloldal választási kampányát a tengerentúlról milliárdokkal támogató Action for Democracy kapcsolatrendszere egészen az amerikai titkosszolgálatig, a CIA-ig ér – derül ki abból a jelentésből, amelyet a nemzetbiztonsági bizottság szerdán tett közzé. A jelek szerint az amerikaiak által támogatott kör kulcsszereplője a Bajnai Gordon, illetve a Ficsor Ádám nevével fémjelzett DatAdat-csoport, amely gyakorlatilag az ellenzéki kampányt lebonyolította – írja az Origo.