Pesti Srácok

Ukrán miniszter: Ukrajnának is szüksége lesz gázimportra a télen

Ukrán miniszter: Ukrajnának is szüksége lesz gázimportra a télen

Az ukrajnai erőművek 30–40 százalékát, a hőerőműveknek pedig legalább a felét érte már orosz találat a háborúban, ami 4000 megawatt teljesítménykiesést jelent és több milliárd dollárnyi kárt, de nem minden eltalált erőműegység működése állt le teljesen – közölte pénteken Herman Haluscsenko ukrán energetikai miniszter a Reuters hírügynökségnek adott interjújában. Haluscsenko szerint Ukrajnának is szüksége lesz gázimportra a télen, de arról nem beszélt, hogy mekkora mennyiségre.

A miniszter ezekből az arányokból arra következtet, hogy Oroszország – noha még nem tudta, de – teljesen tönkre akarja tenni Ukrajna energiarendszerét. Ebben a helyzetben Haluscsenko szerint egyebek között az energiaimport jön szóba Ukrajna számára, ezért már elkezdtek tárgyalni lehetséges külföldi szállítókkal. A zaporizzsjai erőműről szólva a miniszter azt mondta: egyelőre nem lát előrelépést az erőmű helyzetének megoldásában az Oroszország, Ukrajna és a Nemzetközi Atomenergia-ügynökség (NAÜ) közötti tárgyalásokon.

Az erőművet nem sokkal a háború február 24-i kezdete után elfoglalta az orosz hadsereg, de továbbra is az eredeti, több ezer fős ukrán személyzet működteti. Haluscsenko szerint, ha baleset miatt ki kellene menekíteni onnan az ukrán személyzetet, akkor Oroszország nem tudná pótolni őket. A nemzetközi közösséget aggasztja, hogy az erőmű területén rendszeresen csapódnak be tüzérségi lövedékek – emiatt az orosz és az ukrán fél egymást vádolja –, mert ezáltal nagy a nukleáris baleset veszélye. Rafael Grossi, a NAÜ főigazgatója megpróbálja elérni, hogy az erőmű körül hozzanak létre biztonsági övezetet, de eddig nem járt eredménnyel, és Haluscsenko borúlátó ezzel kapcsolatban.

A miniszter beszélt arról is, hogy Oroszország le tudná állítani az Ukrajnán keresztül történő gázszállítást Európába, de egyelőre nem tette, és nem történt utalás arra, hogy ezt meg akarná tenni. Arra, hogy Oroszország le tudná állítani a szállítást, azt hozta fel bizonyítékul, hogy már 2021 novemberében elkezdték csökkenteni a szállított gáz mennyiségét a korábbi napi 109 millió köbméterről, és mára napi 36 millió köbméterre csökkentették.

PestiSracok facebook image

– jelentette ki.

Forrás: MTI; Fotó: MTI/EPA/Filip Singer

Ajánljuk még

Vajon minek és hogyan állított ki százegy kutyaútlevelet a határzár idején az állatorvosi praxisát szüneteltető Hadházy Ákos? - Frissítve: reagált Hadházy

Exkluzív 2021 március 23.
2020 januárja óta összesen száznál is több kutyának állított ki útlevelet Hadházy Ákos, a két pártot már elhagyó, jelenleg független országgyűlési képviselő, aki leadott vagyonnyilatkozata szerint hivatalosan szünetelteti állatorvosi praxisát – tudta meg a PestiSrácok.hu. A helyzet több szempontból is kínos: először is, az országgyűlési képviselők jogállásáról szóló törvény szerint parlamenti képviselő kereső tevékenységet nem folytathat, még ha valamilyen szellemi tevékenységet végez is, azért pénzt nem fogadhat el. A kisállat útlevél kiállítása azonban nagyon is pénzbe kerül, az okmányt kiállító állatorvos is kötelezően fizet ezért a kamarának. Ha saját cégen keresztül jutna a tevékenysége ellentételezéséért pénzhez egy honatya, azt is be kell jelentenie az Országgyűlés elnökének. Csakhogy Hadházy Ákos – úgy tudjuk – nem ezt jelentette be, hanem az ellenkezőjét, hogy szüneteltetni a praxisát. Mellesleg ezt saját kézírással is leírta és ellenjegyezte, a vagyonnyilatkozatában. Ha mindez nem lenne elég, még egy kérdés felvetődik: mégis kinek, kiknek és miért állít ki valaki több mint száz kutyaútlevelet a koronavírus-járvány kellős közepén, amikor szinte az egész világ zár alatt van és az emberek sem utaznak. Cikkünk megjelenése után válaszolt kérdéseinkre Hadházy Ákos, aki a tőle szokásos diktatúrázás, orbánozás, fideszezés mellett elárulta: annyira szeret állatokat gyógyítani, hogy ingyen is megteszi, sőt, a jelek szerint az útlevelek kiállításakor szívesen megfizeti a kötelező illetéket is. A képviselő válaszát kérésére változtatás nélkül közöljük.

Vasárnapi autóbusz-szerencsétlenség: voltak már problémák a szervezőkhöz köthető utak körül

Exkluzív 2021 augusztus 17.
Nem először került a sajtóhírekbe és a figyelem középpontjába az az utazásszervező cég, amelynek bérelt autóbusza vasárnap hajnalban 8 ember halálát okozó balesetet szenvedett az M7-es autópályán – tudta meg a PestiSrácok.hu. 2019-ben több sajtóorgánum is beszámolt róla, hogy magyar egyetemisták franciaországi síútja vált tortúrává, miután a magyar utazásszervezők hibás műszaki állapotú, román buszokkal vágtak neki a több ezer kilométeres útnak, végül az utasok egy része saját költségére, önállóan utazott haza. Majd még kártérítést sem kaptak. A "Suli Sí" szervezőcsapat és a hétvégi szerencsétlenségben érintett Rolitúra gyakorlatilag azonos céges hátteret mutat. Az Index és az Origo korábbi cikkei szerint az utakat szervező vállalkozók korábbi utazási irodáit többször megbüntették; volt olyan iroda, amely éveken át engedélyek nélkül hirdetett utakat.

A Mezey-válogatott egyik legnagyobb rejtélye a Nyilasi-ügy lett – Ma sem egyértelmű, hogy miért maradt itthon a csapatkapitány

Exkluzív 2021 június 2.
A Mezey-válogatott történetében három különlegesség, ha úgy tetszik, nagy rejtély, „titok” van. Az egyik az, hogy miként tudott szinte a semmiből kinőni egy világverő gárda? A másik, hogy miért ért véget ez a csodálatos menetelés úgy, ahogyan véget ért? A harmadik pedig az, hogy a csapat szellemi vezére és csapatkapitánya, Nyilasi Tibor vajon miért nem utazott ki a mexikói világbajnokságra? Visszaemlékező sorozatunk mai részében a Nyilasi-ügy hátterét igyekszünk feltárni.