Pesti Srácok

Üdv a Demszky-korban! – Karácsony leállította a fogaskerekűt

Üdv a Demszky-korban! – Karácsony leállította a fogaskerekűt

Budapest hercege visszahozta a Demszky-korszak "leállás-politikáját", aminek most a fogaskerekű esett áldozatul, és ami helyett már több mint egy hónapja pótlóbuszok járnak és hétfőn indíthatták volna újra, azonban egy pénteki bejelentés szerint erre idén télen mégsem kerül majd sor. Fonti Krisztina (Fidesz–KDNP) XII. kerületi alpolgármester nyílt levélben kérte a fogaskerekű újraindítását Karácsony Gergely főpolgármestertől.

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) pénteki tájékoztatása szerint a téli pihenőt az energia- és gazdasági válságra hivatkozva rendelték el. A járat ideiglenes szüneteltetéséről a Fővárosi Önkormányzat, a Budapesti Közlekedési Központ és a BKV Zrt. döntött. Azt írták, az intézkedésnek köszönhetően több mint 120 millió forintot spórol Budapest közösségi közlekedése, emellett a szakemberek a kötelező karbantartást is elvégezhetik a járműveken. Jelezték: a kötöttpályás járat helyett a 21-es, 21A, 212-es, 212A, 212B és 221-es autóbuszokat választhatják az utasok, amelyek kibővített menetrend szerint járnak majd.

Mint írták, a dráguló üzemanyag- és villamosenergia-költségek súlyos terhet jelentenek a közösségi közlekedés számára, ezért a fővárosi tulajdonban lévő társaságok igyekeznek a szokásoshoz képest is költséghatékonyabban működtetni Budapest közlekedési hálózatát. A jellemzően a turisták által, illetve szabadidős céllal használt 60-as jelzésű fogaskerekűvel nagyon kevesen utaznak a hideg hónapokban. Ez hétköznapokon 10 százalékos, hétvégén legfeljebb 30 százalékos kihasználtságot jelent. A BKK szeptember 30-án kiadott közleményében azt írta, több helyen is felújítják a fogaskerekű pályáját, ezért október 3-ától előreláthatólag november 17-ig nem közlekedik.

A fogaskerekű újraindítását kérte nyílt levelében Fonti Krisztina

PestiSracok facebook image

– áll a XII. kerületi alpolgármester levélben. Fonti Krisztina szerint nehezen hihető a takarékosságra hivatkozás a fogaskerekű esetében, hiszen ez az egyetlen közlekedési eszköz, amelynek működését a főváros megszünteti. Az így megspórolni tervezett mintegy 100 millió forint pedig a BKK 200 milliárdos működési költségének mindössze fél ezreléke.

– fogalmazott az alpolgármester. Fonti Krisztina kitért arra is, hogy bár "szép és nemes gondolat több százmillióért jubileumi rózsakertet létrehozni", de nem fontosabb, mint a fogaskerekű üzemeltetése. Az is csak akkor fogadható el, hogy a főváros "súlyos pénzekért" brüsszeli irodát, illetve milliárdos költségvetésű politikai marketingirodát tart fenn, ha eleget tesz olyan kötelező feladatainak, mint a fogaskerekű működtetése.

– áll a hegyvidéki alpolgármester a főpolgármesternek címzett levelében.

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) pénteki tájékoztatása szerint autóbuszok járnak a fogaskerekű helyett egész télen, az ideiglenes üzemszünet a tervezett tavaszi pályafelújítás végéig tart. A fogaskerekű október 3-a óta nem jár pályafelújítás miatt; a buszos pótlás a cég korábbi közlése szerint eredetileg november 17-éig tartott volna, de a téli leállás miatt a fogaskerekű másnap sem indul el.

Forrás: MTI; Fotó: MTI/Máthé Zoltán

Ajánljuk még

Milliárdos ingatlanvagyonnal gyarapodik tovább tatabányai családok nyomorán a „Szeviép-család” – Csinos céghálót találtunk az egykori vezér fia körül

Exkluzív 2022 május 25.
A Pesti TV Az Ügy című riportműsorában mutattuk be a tatabányai szellemtársasházat, amely tizenöt éve áll befejezetlenül. A huszonegy lakásos, a földszinten nagy irodaépületet is magába foglaló ingatlant sajátos konstrukcióban kezdték építeni 2004 után. A telektulajdonos, első számú építtető, a Környe és Vidéke Takarékszövetkezet ingatlanhasznosító cége, a Tak-Ing végelszámolás alatt áll; az építő Pólus Kft. 2007 óta felszámolás alatt; a lakásaikat előre kifizető tatabányai családok, összesen tizenöt károsult család a mai napig nem kapott vissza egy fillért sem. Közben tavaly év végén a félkész épület az egyik szeviépes érdekeltség kezébe került. A Szeviép-üggyel a PestiSrácok.hu az elmúlt években kiemelten foglalkozott; követjük a több száz kisvállalkozó csődjéért felelős, csődbűncselekménnyel vádolt milliárdosok ma is tartó büntetőperét. Megmutattuk, hogy a mai napig milyen luxusban élnek, és egy tényfeltáró cikksorozatban azt is, hogy a Szeviép csődeljárása előtt milyen elképesztő céghálót építettek fel a Szeviép-vezérek, amely cégekben immár egy-egy családtagjuk a tulajdonos. Ebben a tényfeltáró riportban azt mutatjuk meg, hogyan kerül a Szeviép-vezér B. Sándor fia Tatabányára, miként jutottak hozzá a tizenöt család anyagi megnyomorítását jelentő, milliárdos értékű ingatlanvagyonhoz, és azt is, hogy a tatabányai botrányban szereplő cég csak egy az újabb céghálóban. Körülbelül tíz milliárdos vagyont találtunk éppen csak, hogy „muzsikáló” cégekben, és mindez az egyik B.-fiú kezében fut össze.

A Mezey-válogatott egyik legnagyobb rejtélye a Nyilasi-ügy lett – Ma sem egyértelmű, hogy miért maradt itthon a csapatkapitány

Exkluzív 2021 június 2.
A Mezey-válogatott történetében három különlegesség, ha úgy tetszik, nagy rejtély, „titok” van. Az egyik az, hogy miként tudott szinte a semmiből kinőni egy világverő gárda? A másik, hogy miért ért véget ez a csodálatos menetelés úgy, ahogyan véget ért? A harmadik pedig az, hogy a csapat szellemi vezére és csapatkapitánya, Nyilasi Tibor vajon miért nem utazott ki a mexikói világbajnokságra? Visszaemlékező sorozatunk mai részében a Nyilasi-ügy hátterét igyekszünk feltárni.