November elején született meg az a megállapodás az Európai Unióban, amelynek értelmében 2035-től betiltják a belső égésű motorral hajtott új autók értékesítését. Az egyezség részét képezi annak a törekvésnek, amely nullára mérsékelné a közlekedés károsanyag-kibocsátását az unióban. A klímaváltozás elleni intézkedéscsomag keretében a károsanyag-kibocsátást 2030-ig 55 százalékkal csökkentenék az 1990-es évek szintjéhez képest, míg a klímasemlegességet 2050-re érnék el. A döntést számos országban, többek között Olaszországban, Lengyelországban, Ausztriában és Németországban is bírálták; munkahelyek tízezrei kerülhetnek veszélybe és tönkremehet az európai autóipar.
A belső égésű motorok kiváltására irányuló törekvést más szempontokból is kritizálták. Az egyik nagy probléma az erőforrás-fogyasztás, különösen a járművek akkumulátorai esetében, amelyek a nyersanyagárak emelkedése miatt egyre drágábbak. A másik probléma, hogy rengeteg extra villamos energiát kell előállítani az elektromos autók töltéséhez, amihez a legtöbb helyen nincs megfelelő előállítási és hálózati kapacitás. Ráadásul az olcsóbb orosz gázt drágán lehet kiváltani a nyugati cseppfolyósított gázzal (LNG). Azaz: a nyersanyag árának növekedése miatt a rengeteg pluszáram előállítása már-már luxusnak számítana Európában.