Pesti Srácok

Szijjártó Péter: jövőre a növekedés lesz a középpontban

Szijjártó Péter: jövőre a növekedés lesz a középpontban

Az idei év az infláció leépítéséről szól, jövőre pedig a gazdasági növekedés újraépítése lesz a fókuszban, amelyben Magyarország számít a német vállalatok közreműködésére és beruházásaira – jelentette ki a tárca közlése szerint Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter csütörtökön, Miskolcon.

A tárcavezető a Meleghy Automotive Hungary Kft. új üzemének alapkőletételén arról számolt be, hogy a német tulajdoni hátterű vállalat a zöldmezős beruházása nyomán autóipari alkatrészeket fog gyártani és összeszerelni a városban, kiszolgálva többek között a BMW-t, a Mercedest és a Volvót.

– tájékoztatott. Üdvözölte, hogy a cég a működése során megújuló energiát fog felhasználni, ami segíti azt, hogy Magyarország a jövőben is a világ azon húsz állama közé tartozhasson, amelyek úgy növelik a gazdasági teljesítményüket, hogy közben csökkentik a károsanyag-kibocsátásukat. Szijjártó Péter ezután az elmúlt évek válságait, a világgazdasági rend megbomlását érintette, kiemelve, hogy az ukrajnai háború nyomán összeomlott a korábbi növekedési modell, amelynek alapját a fejlett nyugati technológiák és a könnyen elérhető keleti energiahordozók kombinációja jelentette.

PestiSracok facebook image

– húzta alá. Ennek kapcsán méltatta a német vállalatok rendkívül fontos szerepét Magyarország gazdaságában, így abban is, hogy minden turbulencia dacára is sikerüljön fenntartani a növekedési pályát. Rámutatott, hogy továbbra is a német cégek alkotják a legnagyobb beruházói közösséget hazánkban: mintegy hatezer vállalat 300 ezer embernek ad munkát, miközben a kétoldalú kereskedelem volumene tavaly megközelítette, idén pedig minden bizonnyal el is fogja érni a 70 milliárd eurót. Szavai szerint a német beruházóknak abban is nagy szerepük volt, hogy tavaly a válság ellenére megdőlt a beruházások, az export és a foglalkoztatottság rekordja is.

– fogalmazott. A miniszter arról számolt be, hogy a hazai gazdaság gerincoszlopa az autóipar, amelynek részesedése a feldolgozóipari kibocsátásból 30 százalék felett van, termelési értéke pedig tavaly végre meghaladta a régi célkitűzésnek számító 10 ezer milliárd forintot.

– tette hozzá.

Forrás: MTI; Fotó: MTI/Vajda János

Ajánljuk még

Vajon minek és hogyan állított ki százegy kutyaútlevelet a határzár idején az állatorvosi praxisát szüneteltető Hadházy Ákos? - Frissítve: reagált Hadházy

Exkluzív 2021 március 23.
2020 januárja óta összesen száznál is több kutyának állított ki útlevelet Hadházy Ákos, a két pártot már elhagyó, jelenleg független országgyűlési képviselő, aki leadott vagyonnyilatkozata szerint hivatalosan szünetelteti állatorvosi praxisát – tudta meg a PestiSrácok.hu. A helyzet több szempontból is kínos: először is, az országgyűlési képviselők jogállásáról szóló törvény szerint parlamenti képviselő kereső tevékenységet nem folytathat, még ha valamilyen szellemi tevékenységet végez is, azért pénzt nem fogadhat el. A kisállat útlevél kiállítása azonban nagyon is pénzbe kerül, az okmányt kiállító állatorvos is kötelezően fizet ezért a kamarának. Ha saját cégen keresztül jutna a tevékenysége ellentételezéséért pénzhez egy honatya, azt is be kell jelentenie az Országgyűlés elnökének. Csakhogy Hadházy Ákos – úgy tudjuk – nem ezt jelentette be, hanem az ellenkezőjét, hogy szüneteltetni a praxisát. Mellesleg ezt saját kézírással is leírta és ellenjegyezte, a vagyonnyilatkozatában. Ha mindez nem lenne elég, még egy kérdés felvetődik: mégis kinek, kiknek és miért állít ki valaki több mint száz kutyaútlevelet a koronavírus-járvány kellős közepén, amikor szinte az egész világ zár alatt van és az emberek sem utaznak. Cikkünk megjelenése után válaszolt kérdéseinkre Hadházy Ákos, aki a tőle szokásos diktatúrázás, orbánozás, fideszezés mellett elárulta: annyira szeret állatokat gyógyítani, hogy ingyen is megteszi, sőt, a jelek szerint az útlevelek kiállításakor szívesen megfizeti a kötelező illetéket is. A képviselő válaszát kérésére változtatás nélkül közöljük.

Vasárnapi autóbusz-szerencsétlenség: voltak már problémák a szervezőkhöz köthető utak körül

Exkluzív 2021 augusztus 17.
Nem először került a sajtóhírekbe és a figyelem középpontjába az az utazásszervező cég, amelynek bérelt autóbusza vasárnap hajnalban 8 ember halálát okozó balesetet szenvedett az M7-es autópályán – tudta meg a PestiSrácok.hu. 2019-ben több sajtóorgánum is beszámolt róla, hogy magyar egyetemisták franciaországi síútja vált tortúrává, miután a magyar utazásszervezők hibás műszaki állapotú, román buszokkal vágtak neki a több ezer kilométeres útnak, végül az utasok egy része saját költségére, önállóan utazott haza. Majd még kártérítést sem kaptak. A "Suli Sí" szervezőcsapat és a hétvégi szerencsétlenségben érintett Rolitúra gyakorlatilag azonos céges hátteret mutat. Az Index és az Origo korábbi cikkei szerint az utakat szervező vállalkozók korábbi utazási irodáit többször megbüntették; volt olyan iroda, amely éveken át engedélyek nélkül hirdetett utakat.

A Mezey-válogatott egyik legnagyobb rejtélye a Nyilasi-ügy lett – Ma sem egyértelmű, hogy miért maradt itthon a csapatkapitány

Exkluzív 2021 június 2.
A Mezey-válogatott történetében három különlegesség, ha úgy tetszik, nagy rejtély, „titok” van. Az egyik az, hogy miként tudott szinte a semmiből kinőni egy világverő gárda? A másik, hogy miért ért véget ez a csodálatos menetelés úgy, ahogyan véget ért? A harmadik pedig az, hogy a csapat szellemi vezére és csapatkapitánya, Nyilasi Tibor vajon miért nem utazott ki a mexikói világbajnokságra? Visszaemlékező sorozatunk mai részében a Nyilasi-ügy hátterét igyekszünk feltárni.