Pesti Srácok

Saját kerületében támadja az autósokat Niedermüller

Saját kerületében támadja az autósokat Niedermüller

Újabb autósellenes támadásba kezdett a fővárosi baloldal. Niedermüller Péter ugyanis bejelentette, hogy az első autó után 36 ezer, a második autóra 72 ezer forint parkolási hozzájárulást kell fizetni az adminisztrációs díjon túl jövőre Erzsébetvárosban. Már Józsefvárosban sem volt népszerű az intézkedés, a tapasztalat az, hogy jelentősen kevesebb autó nem lett a kerületben, ám a lakosok jó része felháborodott az intézkedésen. Mai vezércikkünk a témában itt olvasható!

Erzsébetváros megtelt. Nem most, nem idén, hanem évek alatt. A kerületben jóval több a hivatalosan bejelentett autó, mint a parkolóhely – vezette fel Niedermüller Péter (DK) polgármester a rendkívüli autós sarc bevezetését Erzsébetvárosban. A Gyurcsány-párti polgármester szerint a közterületet elfoglaló autók jelentős része szinte ingyen használja ezeket a tereket, az önkormányzat pedig – legalábbis eddig – hatalmas összeggel támogatta ezt – írja a Magyar Nemzet.

Az általános gyakorlat az, hogy aki az adott kerületben él, néhány ezer forintos regisztrációs díjért ingyen parkolhat az otthona közelében. Ezt az általános szabályt a korábbi ciklusban Pikó András józsefvárosi polgármester felrúgta, és sarcot vetett ki a kerület autótulajdonos polgáraira. A cél az volt, hogy kevesebb autót tartsanak a kerület lakosai. A fizetős lakossági parkolással az autómennyiség nem lett sokkal kevesebb, csak az önkormányzat bevétele több. A magasabb parkolási bevételért cserébe Pikó még több száz parkolóhelyet is megszüntetett, ezáltal nem csökkentette a parkolási anomáliákat, hanem növelte azokat. Ezt az autósbarátnak nem nevezhető gyakorlatot veszi át a VII. kerületi önkormányzat is.

Niedermüller emlékeztetett: az érvényben lévő parkolási rendelet szerint háztartásonként egy autó gyakorlatilag ingyenesen parkolhat a közterületeinken a nap 24 órájában, és a második autó éves díja is töredéke a tényleges parkolási díjnak. Niedermüller szerint a szomszédos Józsefvárosban 1440 autó tűnt el az utcákról, amikor módosították a parkolási rendeletüket. Csakhogy a lakók sok helyütt megtalálták a kiskapukat, azaz a társasházi nagykapukat. Több helyütt a gangos házak belső udvarán parkoltatják az autóikat azért, hogy ne kelljen parkolási sarcot fizetniük. Korábban ott növények álltak, most autók.

PestiSracok facebook image

Az erzsébetvárosi javaslat értelmében háztartásonként az első gépjárműre 2025. január 1-jétől 36 ezer, a második autóra 72 ezer forint parkolási hozzájárulást kell fizetni az adminisztrációs díjon túl.

– húzta alá Niedermüller Péter a közösségi oldalán. Mint írta: a három vagy több gyermekes családok, a nyugdíjasok 50 százalékos, az egészségügyi dolgozók és a mozgásukban korlátozottak továbbra is 100 százalékos kedvezményre lesznek jogosultak.

– zárta sorait a polgármester. Hasonló intézkedést vetett fel Kovács Gergely, Hegyvidék kutyapártos polgármestere is. Véleménye szerint akinek autója van, annak pénze is, ezért fizessen.

A Fővárosi Közgyűlés alakuló ülésére egy 15 pontos javaslatot állított össze hét ultrazöld civil szervezet. Az összes képviselőnek eljuttatott javaslatcsomag részeként a Levegő Munkacsoport, A Járda a Gyalogosoké, a Járókelő Közhasznú Egyesület, a Közlekedő Tömeg Egyesület, a Magyar Közlekedési Klub, a Miutcánk és a Város és Mobilitás Intézet gyakorlatilag ellehetetlenítené az autós közlekedést Budapesten. A hét civil szervezet folyamatosan szűkítené, néhány esetben pedig egyenesen megszüntetné a lakossági kedvezményeket. A kis keresetűek helyzetét nehezítené, hogy a zöldek javaslata értelmében a főváros védett területeire nem kaphatnának lakossági behajtási engedélyt a környezetszennyező autók. Vagyis az idős járművek kiszorítása lenne az egyik első lépés.

A szervezetek emellett a parkolási díjak emelésére is javaslatot tesznek, ami a főváros egyes területein már így is óránként 600 forint. Vagyis a főváros egyes területein a szervezetek az egyszerű emberek számára megfizethetetlenné tennék a parkolást, így érve el az általuk kitűzött célt, vagyis az autós közlekedés visszaszorítását.

Forrás: Magyar Nemzet; Fotó: Hatlaczki Balázs/PestiSrácok

Ajánljuk még

Vajon minek és hogyan állított ki százegy kutyaútlevelet a határzár idején az állatorvosi praxisát szüneteltető Hadházy Ákos? - Frissítve: reagált Hadházy

Exkluzív 2021 március 23.
2020 januárja óta összesen száznál is több kutyának állított ki útlevelet Hadházy Ákos, a két pártot már elhagyó, jelenleg független országgyűlési képviselő, aki leadott vagyonnyilatkozata szerint hivatalosan szünetelteti állatorvosi praxisát – tudta meg a PestiSrácok.hu. A helyzet több szempontból is kínos: először is, az országgyűlési képviselők jogállásáról szóló törvény szerint parlamenti képviselő kereső tevékenységet nem folytathat, még ha valamilyen szellemi tevékenységet végez is, azért pénzt nem fogadhat el. A kisállat útlevél kiállítása azonban nagyon is pénzbe kerül, az okmányt kiállító állatorvos is kötelezően fizet ezért a kamarának. Ha saját cégen keresztül jutna a tevékenysége ellentételezéséért pénzhez egy honatya, azt is be kell jelentenie az Országgyűlés elnökének. Csakhogy Hadházy Ákos – úgy tudjuk – nem ezt jelentette be, hanem az ellenkezőjét, hogy szüneteltetni a praxisát. Mellesleg ezt saját kézírással is leírta és ellenjegyezte, a vagyonnyilatkozatában. Ha mindez nem lenne elég, még egy kérdés felvetődik: mégis kinek, kiknek és miért állít ki valaki több mint száz kutyaútlevelet a koronavírus-járvány kellős közepén, amikor szinte az egész világ zár alatt van és az emberek sem utaznak. Cikkünk megjelenése után válaszolt kérdéseinkre Hadházy Ákos, aki a tőle szokásos diktatúrázás, orbánozás, fideszezés mellett elárulta: annyira szeret állatokat gyógyítani, hogy ingyen is megteszi, sőt, a jelek szerint az útlevelek kiállításakor szívesen megfizeti a kötelező illetéket is. A képviselő válaszát kérésére változtatás nélkül közöljük.

Vasárnapi autóbusz-szerencsétlenség: voltak már problémák a szervezőkhöz köthető utak körül

Exkluzív 2021 augusztus 17.
Nem először került a sajtóhírekbe és a figyelem középpontjába az az utazásszervező cég, amelynek bérelt autóbusza vasárnap hajnalban 8 ember halálát okozó balesetet szenvedett az M7-es autópályán – tudta meg a PestiSrácok.hu. 2019-ben több sajtóorgánum is beszámolt róla, hogy magyar egyetemisták franciaországi síútja vált tortúrává, miután a magyar utazásszervezők hibás műszaki állapotú, román buszokkal vágtak neki a több ezer kilométeres útnak, végül az utasok egy része saját költségére, önállóan utazott haza. Majd még kártérítést sem kaptak. A "Suli Sí" szervezőcsapat és a hétvégi szerencsétlenségben érintett Rolitúra gyakorlatilag azonos céges hátteret mutat. Az Index és az Origo korábbi cikkei szerint az utakat szervező vállalkozók korábbi utazási irodáit többször megbüntették; volt olyan iroda, amely éveken át engedélyek nélkül hirdetett utakat.

A Mezey-válogatott egyik legnagyobb rejtélye a Nyilasi-ügy lett – Ma sem egyértelmű, hogy miért maradt itthon a csapatkapitány

Exkluzív 2021 június 2.
A Mezey-válogatott történetében három különlegesség, ha úgy tetszik, nagy rejtély, „titok” van. Az egyik az, hogy miként tudott szinte a semmiből kinőni egy világverő gárda? A másik, hogy miért ért véget ez a csodálatos menetelés úgy, ahogyan véget ért? A harmadik pedig az, hogy a csapat szellemi vezére és csapatkapitánya, Nyilasi Tibor vajon miért nem utazott ki a mexikói világbajnokságra? Visszaemlékező sorozatunk mai részében a Nyilasi-ügy hátterét igyekszünk feltárni.