Újabb csoda: Magyar Péter jövőbe lát (vagy tényleg ők rendelik meg a kutatások eredményét a Mediántól)

Mi hiszünk a csodákban. Elhisszük, hogy Magyar Péter azért kap budai lakást, mert megdicsérte egy néni liliomjait, elhisszük hát azt is, hogy a jövőbe lát. Más magyarázat nem is lehet arra, hogy hamarabb értesült a Medián mérési eredményeiről, minthogy azok kijöttek volna. Illetve lehet, az, hogy ő és pártja veszi meg ezeket a kutatásokat és ők mondják meg előre az eredményeket is. De ez olyan gonosz gondolat nem?
Amint azt a Magyar Nemzet kiszúrta, egy nappal a közzététele előtt Magyar Péter már beharangozta, hogy másnap megjelenik a Medián közvélemény-kutatása. A Tisza Párt kilenc százalékpontos vezetését mutató felmérést március 12-én reggel nyilvánosságra is hozta Hann Endre cége, ami szoros együttműködésre utal a Medián és a Magyarék között. Ez az eset azt a korábban már ismertetett információnkat is erősíti, hogy a baloldali kötődésű kutatók a Tisza népszerűségének növelése érdekében manipulatív felméréseket készítenek és ezeket összehangoltan hozzák nyilvánosságra.
Nem ez az első eset, hiszen tavaly október óta szinte hétről hétre jelentek meg olyan pártpreferencia-kutatási eredmények, amelyekben a Medián, a 21 Kutatóközpont, a Publicus, a Republikon Intézet, a Závecz Research és az Idea Intézet a Tisza Párt folyamatos erősödését és a kormánypártokkal szembeni vezetését mutatták ki azzal a szándékkal, hogy a 2026-os választásokra egyértelmű esélyesként állítsák be Magyar Péter pártját. Legutóbb, március 12-én tehát a Medián állt elő új felméréssel, eszerint a választani tudó biztos szavazók körében a Tisza Párt 46 százalékon áll, míg a Fidesz támogatottsága 37 százalékos.
Hann Endre, a Medián vezetője és a többi említett kutatócég prominensei tagadták, hogy bármilyen manipulációt követnének el, illetve azt is cáfolni igyekeztek, hogy összehangolnák a kutatások nyilvánosságra hozatalát. Ugyanakkor ők maguk már több alkalommal elmondták interjúkban, televíziós és rádiós beszélgetésekben, hogy nem igazán megbízhatóak a számaik. Sőt a 2022-es választások előtti felmérések egy részéről konkrétan beismerték utólag, hogy a közvélemény befolyásolására használták fel őket. Most azonban arra is fény derült, hogy a friss Medián-felmérés vélhetően a Tisza Párt érdekében készült, ugyanis nehéz másképp magyarázni, hogy Magyar Péter legalább egy nappal a közzététele előtt már tudott róla, és azt is pontosan megmondta előre, hogy mikor jelenik meg.
Persze, az is lehet, hogy tévedünk, hogy Magyar tényleg a jövőbe lát és ez a legújabb csodatétele, ahogyan egy igazi szektavezérhez illik. Ebben az esetben viszont lehet, hogy egy kicsit lassítania kellene, mielőtt véletlenül ketté választja a Tiszát. Mármint nem a folyót, a pártot.
Fotó: Hatlaczki Balázs/PestiSrácok
