Közösségi oldalán számolt be róla a MÁV, hogy Magyarországra érkezett az államvasutak legújabb pályakarbantartó nagygépe. Ezzel pedig újabb fontos lépést tett a nemzeti vasúttársaság a hazai vonalhálózat állagának megóvása és fejlesztése érdekében.
Mint ismert, a 2000-es évekre a különböző kormányzati döntések eredményeként az egykor szebb napokat megélt MÁV gyakorlatilag árnyéka maradt régi önmagának. A különböző, jól jövedelmező üzletágak kiszervezése, majd privatizációja – mint például a teherszállítás – után ugyanis alig maradt olyan eszköz az államvasút tulajdonában vagy kezelésében, amivel egyáltalán meg lehetett volna őrizni a hálózat addigi színvonalát. Az utóbbi években azonban a pályakarbantartás látványos fejlődésen ment keresztül, amit az a négy nagygép szimbolizál a legjobban, amelyek együttesen hivatottak a ennek a feladatnak a jelen kor kívánalmai szerinti ellátására.
Megérkezett a MÁV FKG új vasúti karbantartó nagygépe, a RGH 20 C2 vágányköszörűgép. A járművet az Egyesült Államokban a HARSCO RAIL üzemében gyártották le, majd hajón szállították Németországba, onnan a jármű két kocsiszekrénye egy-egy hatalmas tréleren érkezett a MÁV FKG központi telephelyére
– olvasható a vasúttársaság bejegyzésében.
A MÁV leányvállalata 2020-ban négy munkagépet rendelt, ezek közül három már munkába állt az elmúlt években. A MÁV FKG telephelyére most érkezett vágányköszörűgép az összeszerelést, üzembehelyezést, valamint a szükséges engedélyek beszerzését követően várhatóan jövő év első felében kezdheti meg működését. Az új vasúti munkagép egy technológiapótló berendezés, hiszen ilyen teljesítményű köszörűgép eddig nem volt a MÁV–VOLÁN-csoport flottájában
– összegez a MÁV.
Vezető kép: Facebook
Facebook
Twitter
YouTube
RSS