Az idei év egyik hívószava a biciklisáv lehetne, a PestiSrácok.hu is számos anyagban foglalkozott Karácsony Gergely katasztrofális kerékpár-politikájával, most azonban működésben láthatjuk, ha két lángelme összedolgozik: a mentőgyilkos poller, a bicikliút mellé felfestett biciklisáv után bemutatkozik a buszmegálló-biciklisáv hibrid.
Kiss László vélhetően azért nem nyilatkozik a vele kritikus sajtónak, mert nem sok mondandója lehet a kerületben történt fejlesztések kapcsán. Ebben a tekintetben pedig van olyan, aki együtt érezhet a DK-s polgármesterrel. A választási kampányra ráfordulva Karácsony Gergely sem számolhat el értelmezhető saját ötletekkel, így mindkét vezetőnek kapóra jön, ha statisztikailag létező kerékpárutakat lehet feltüntetni az eredményeket taglaló mérlegben. Másképp ugyanis nehéz lenne értelmezni a Flórán téren felfestett, enyhén életveszélyes, ellenben bármiféle befektetett munkát nélkülöző biciklisávot.
A buszmegálló-biciklisáv hibrid igazi “falura jó lesz” megoldásként körbeölel egy forgalmas buszmegállót, elvágva azt a szintén forgalmas tértől. A tereprendezésre sem költött sokat a kivitelező: a foltozott, vegyes burkolatú térre ráhúztak néhány sárga csíkot, és már kész is a “kerékpáros fejlesztés”. Csak összehasonlításképp, a semmiből is lehet kerékpárutat építeni Budapestről a Balatonig. De ahhoz ugye tervezésre van szükség, nem csak festékre.
Hasonlóan élet- és balesetveszélybe sodorták a bicikliseket, akiket az autók közé vezettek az Árpád fejedelem útján, ahol egy nyugodt és biztonságos bicikliúttól 5 méterre húztak az út két oldalára biciklisávokat. Ez az út több pontján is problémákat okoz.
Fotó: Metropol/Fügedi Richárd
Facebook
Twitter
YouTube
RSS