Pesti Srácok

2030-ra minden harmadik autó elektromos lehet Magyarországon

2030-ra minden harmadik autó elektromos lehet Magyarországon

Sikeres évet zárt Magyarország az elektromobilitás terén, 2017 végén több mint 3.500 autó fut zöld rendszámmal az ország útjain, majdnem kétszer annyi, mint 1 évvel ezelőtt - mondta Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter Budapesten az állami intézmények 26 új elektromos autójának csütörtöki átadásán. A tisztán elektromos meghajtású járművek után nem kell regisztrációs adót, cégautó- és helyi gépjárműadót, forgalomba helyezési és vagyonszerzési illetéket fizetni.

Varga Mihály kiemelte, az érintett intézmények - többek között a Magyar Tudományos Akadémia, az Országos Mentőszolgálat és több kormányhivatal - flottáit gyarapító 26 új autóval az ország közelebb került ahhoz a célkitűzéshez, hogy 2030-ra az árammal hajtott járművek aránya elérje a 30 százalékot. Elmondta, hogy a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM), valamint a Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóság (KEF) közötti együttműködésnek köszönhetően az idén központosított közbeszerzési eljárással gyorsan és költséghatékonyan került sor 200 elektromos jármű beszerzésére.

Varga Mihály és Csató Gábor; Fotó: Illyés Tibor/MTI

Varga Mihály kijelentette, a magyar gazdaság egyik legfontosabb hajtóerejét jelentő járműiparnak át kell állnia az elektromos autók gyártására és fejlesztésére, hogy Magyarország továbbra is az autógyártás élvonalába tartozhasson. Felidézte, hogy a kormány az infrastruktúra kiépítése és az elektromobilitás terjesztése érdekében létrehozta az e-Mobi Elektromobilitás Nonprofit Kft.-t, a 15 ezer főnél nagyobb települések önkormányzatai számára pályázatot írt ki a töltőállomások telepítésére.

PestiSracok facebook image

- tette hozzá.

Varga Mihály közölte, hogy továbbra is támogatják a cégek és magánszemélyek beszerzéseit, a tavaly szeptemberben indult elektromos autóvásárlási programban több mint 600 jármű megvásárlásához biztosítottak akár másfél millió forintos támogatást. Jelentős segítségnek nevezte a szabályozási környezet könnyítését is, mivel - mint mondta - a tisztán elektromos meghajtású járművek után nem kell regisztrációs adót, cégautó- és helyi gépjárműadót, forgalomba helyezési és vagyonszerzési illetéket fizetni. Hozzátette, hogy a kormány egyre nagyobb hangsúlyt fektet a fejlesztés és a háttéripar erősítésére is, az Eletric Mobility Europe nemzetközi kutatási együttműködésen keresztül 5 kutatási konzorciumban 8 magyar cég kaphatott támogatást.

Ugron Gáspár, az e-Mobi ügyvezető igazgatója az átadáson közölte, hogy a következő hónapokban majdnem 60 autót fognak átadni országos közfeladatot ellátó hivataloknak és vállalatoknak. Hozzátette, bíznak abban, hogy a program a következő években is folytatódik. Közölte, hogy az e-Mobi az önkormányzatok beruházásain felül csaknem 500 töltési pontot létesít, kivitelezésük jelenleg is folyik, hogy Magyarország rövid időn belül elektromos autókkal is átjárható legyen.

Csató Gábor, az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) főigazgatója elmondta, bár a mentésben elektromos autók még nem vehetnek részt, a 254 telephely közötti a dokumentum- és információszállításban kiválóan használhatók, ráadásul az OMSZ tapasztalatot szerezhet az ilyen járművek üzemeltetésében.

Forrás/fotó: MTI

Ajánljuk még

Vajon minek és hogyan állított ki százegy kutyaútlevelet a határzár idején az állatorvosi praxisát szüneteltető Hadházy Ákos? - Frissítve: reagált Hadházy

Exkluzív 2021 március 23.
2020 januárja óta összesen száznál is több kutyának állított ki útlevelet Hadházy Ákos, a két pártot már elhagyó, jelenleg független országgyűlési képviselő, aki leadott vagyonnyilatkozata szerint hivatalosan szünetelteti állatorvosi praxisát – tudta meg a PestiSrácok.hu. A helyzet több szempontból is kínos: először is, az országgyűlési képviselők jogállásáról szóló törvény szerint parlamenti képviselő kereső tevékenységet nem folytathat, még ha valamilyen szellemi tevékenységet végez is, azért pénzt nem fogadhat el. A kisállat útlevél kiállítása azonban nagyon is pénzbe kerül, az okmányt kiállító állatorvos is kötelezően fizet ezért a kamarának. Ha saját cégen keresztül jutna a tevékenysége ellentételezéséért pénzhez egy honatya, azt is be kell jelentenie az Országgyűlés elnökének. Csakhogy Hadházy Ákos – úgy tudjuk – nem ezt jelentette be, hanem az ellenkezőjét, hogy szüneteltetni a praxisát. Mellesleg ezt saját kézírással is leírta és ellenjegyezte, a vagyonnyilatkozatában. Ha mindez nem lenne elég, még egy kérdés felvetődik: mégis kinek, kiknek és miért állít ki valaki több mint száz kutyaútlevelet a koronavírus-járvány kellős közepén, amikor szinte az egész világ zár alatt van és az emberek sem utaznak. Cikkünk megjelenése után válaszolt kérdéseinkre Hadházy Ákos, aki a tőle szokásos diktatúrázás, orbánozás, fideszezés mellett elárulta: annyira szeret állatokat gyógyítani, hogy ingyen is megteszi, sőt, a jelek szerint az útlevelek kiállításakor szívesen megfizeti a kötelező illetéket is. A képviselő válaszát kérésére változtatás nélkül közöljük.

Vasárnapi autóbusz-szerencsétlenség: voltak már problémák a szervezőkhöz köthető utak körül

Exkluzív 2021 augusztus 17.
Nem először került a sajtóhírekbe és a figyelem középpontjába az az utazásszervező cég, amelynek bérelt autóbusza vasárnap hajnalban 8 ember halálát okozó balesetet szenvedett az M7-es autópályán – tudta meg a PestiSrácok.hu. 2019-ben több sajtóorgánum is beszámolt róla, hogy magyar egyetemisták franciaországi síútja vált tortúrává, miután a magyar utazásszervezők hibás műszaki állapotú, román buszokkal vágtak neki a több ezer kilométeres útnak, végül az utasok egy része saját költségére, önállóan utazott haza. Majd még kártérítést sem kaptak. A "Suli Sí" szervezőcsapat és a hétvégi szerencsétlenségben érintett Rolitúra gyakorlatilag azonos céges hátteret mutat. Az Index és az Origo korábbi cikkei szerint az utakat szervező vállalkozók korábbi utazási irodáit többször megbüntették; volt olyan iroda, amely éveken át engedélyek nélkül hirdetett utakat.

A Mezey-válogatott egyik legnagyobb rejtélye a Nyilasi-ügy lett – Ma sem egyértelmű, hogy miért maradt itthon a csapatkapitány

Exkluzív 2021 június 2.
A Mezey-válogatott történetében három különlegesség, ha úgy tetszik, nagy rejtély, „titok” van. Az egyik az, hogy miként tudott szinte a semmiből kinőni egy világverő gárda? A másik, hogy miért ért véget ez a csodálatos menetelés úgy, ahogyan véget ért? A harmadik pedig az, hogy a csapat szellemi vezére és csapatkapitánya, Nyilasi Tibor vajon miért nem utazott ki a mexikói világbajnokságra? Visszaemlékező sorozatunk mai részében a Nyilasi-ügy hátterét igyekszünk feltárni.