Egyre pofátlanabbul tarhálnak pénzt a kiskorú nézőktől a főállású “párbajozók” TikTokon. Erre jobban oda kellene figyelnünk! Egy korábbi, év eleji videóban már beszéltem arról, hogy miként húznak le kiskorú nézőket is a napi akár 12 órát is a TikTok előtt ülő “celebritások”, azonban ez a szintű tarhálás az elmúlt hónapokban nemhogy alábbhagyott volna, hanem egyre nagyobb méreteket ölt.
Kezdjük az elején: kicsit ismerjük meg jobban a TikTokot és azokat a bizonyos élő videókat. Tehát adott egy ismertebb TikToker, akár Noryna Diamond, vagy a jelenleg toplistás Hangacsi Szandi, aki még a prostitúciót is feladhatta, mert állítása szerint teljesen jól megél a TikTokon befolyt összegekből. De sorolhatnám még a listát egykori ValóVilág-szereplőkkel, vagy egyéb “influenszerekkel”. Tehát az élőzés úgy megy, hogy valamelyik híres szereplőnk délután elindítja a videót, amit hamar több százan, akár több ezren is elkezdnek nézni, majd behív az adott élőző influenszer egy másik szereplőt, akivel párbajoznak. A párbaj lényege egyszerű: minél több ajándékot dobnak be a követőid, annál több pontod lesz és így tudod legyőzni a másikat. Ezzel még nem is lenne baj, ha itt nem súlyos összegekről beszélnénk.
Ha valaki ajándékot akar küldeni ezeknek a párbajozóknak, akkor elsőként fel kell töltenie az egyenlegét a TikTokon. Erre több lehetősége van: 20 érme 150 forintba kerül, 660 érme 4500 forintba, 3000 érme már 23 ezer forint, 16 500 érme pedig 100 ezer forintba kerül. Fontos hozzátenni, hogy itt nem az érméket dobálod be, hanem az érmékből ajándékokat tudsz venni. A legolcsóbb az a rózsa, ami 1 érmébe kerül, egy kézben tartott szív 100 érme – vagyis 750 forint. Ez még nem is tűnik durvának, de ezekkel a nagy párbajozók nem sokra mennek. Az “izgalmas” játék a 2000 érmébe kerülő tűzijátéktól indul, ami nagyjából 14 ezer forintnak felel meg, majd ezt követi a Leon cica – nem én találom ki ezeket a neveket, így szerepelnek hivatalosan a TikTokon –, ami 4888 érmébe kerül, ez pedig átszámolva körülbelül 37 ezer forintot tesz ki. És ez még mindig semmi. Aki a 30 ezer érmébe kerülő oroszlánt küldi be – ami azért naponta megtörténik legalább egyszer –, az 200 ezer forintot dob be az élőző videósoknak, de ott van az egyik legdrágább ajándék, a TikTok univerzum, ami 35 ezer érmébe kerül, ami már bőven meghaladja a 200 ezer forintot.
Össze lehet tehát számolni, hogy egy-egy párbaj esetén mennyi érme kerül a videós kasszájába, hiszen a pontok nyilvánosan láthatóak. Egy-egy nagyobb meccs esetén akár 200 EZER érme is ütheti a videós markát. Ez kiszámolva nagyjából 1 millió forintnak felel meg.
Azt fontos hozzátenni, hogy a bevétel nem tisztán a tiktokosé, mert az alkalmazás a nagy százalékát leveszi – nem hülyék a kínaiak, ők hírhedten értenek a pénzhez –, így ennek az összegek csupán pár százaléka marad a videósnál, azonban videónként ez is több százezer forintot jelenthet. Arról nem is beszélve, hogy egy nap több óráig tartó párbajokat is csinálnak, így könnyen kijön a matek, hiszen ha csak egy meccsel keresnek – a TikTok levonását is beleszámolva – több tízezer forintot, akkor az havi szintre lebontva akár több milliós bevételt is jelenthet egy-egy videósnak.
Több ilyen híres párbajozós tiktoker szájából is elhangzott már, hogy nekik ez a munkájuk, ezt tekintik a fizetésüknek, ebből élnek, és ha a számokat összeadjuk, akkor ez bizony egy elég szép fizetést tesz ki a hónap végére. Ez a munkájuk. Abból élnek, hogy más dolgozó emberek, vagy rosszabb esetben a zsebpénzüket bedobáló gyerekek tartják el őket, míg ők a kamerájuk előtt ülnek és semmit nem adnak hozzá a társadalomhoz.
De kit lehet ezért hibáztatni?
Elsősorban azokat, akik eltartják ezeket az ingyenélő videósokat, akik már annyit sem tesznek hozzá az internethez, mint a klasszikus influenszerek, akik legalább az embereket állandó fogyasztása buzdítva készítettek megrendelésre videókat, posztokat. Na persze ennek az erkölcsi kérdéseiről is lehetne beszélni, de sokszor felhoztuk már az influenszerek létjogosultságának témáját. Ezek az élő videóban tarháló tiktokerek viszont már erre sem veszik a fáradságot. Ők nem azt mondják, hogy “költs pénzt, hogy szebb ruháid, meg szebb arcbőröd legyen”, ők csak ülnek a kamera előtt és várják, hogy dobálják nekik a pénzt a semmiért cserébe. És az emberek megteszik.
Az emberek a fizetésükből érméket vásárolnak, hogy esténként minél nagyobb ajándékot tudjanak bedobálni Noryna Diamondnak, Hangacsi Szandinak vagy Kovács Daninak, és még sorolhatnám. Ennyi élvezet maradt ezeknek az embereknek, hogy egy-egy nagy ajándékért cserébe ezek a videósok bemondják a nevüket a videóban, majd jön a következő ajándékozó, meg a következő párbaj és el is vannak felejtve. Hogy ez a szép új világ melyik része, azt még nem sikerült megfejtenem, de az biztos, hogy szörnyű irányba tartunk. A szülőknek pedig üzenem: nagyon figyeljenek oda, hogy mire költik a gyerekek a zsebpénzüket – a NAV-ot meg már meg sem merem említeni.
Facebook
Twitter
YouTube
RSS