“Újra kellene gondolni a hazaárulás büntetőjogi tényállását” – fogalmazott a Hit Rádióban Fekete Rita műsorvezető vendégeként Jurák Kata, a PestiSrácok lapszerkesztője. Kolléganőnket a “Kik vagytok ti? Külföldiek a magyar politikai életben” címmel megjelent cikksorozatával kapcsolatban a Momentum ismertté válásáról, illetve annak vezéralakjairól, Berg Dánielről és Cseh Katalinról is kérdezték. Természetesen nem maradhatott ki Szabó Tímea, a Párbeszéd üdvöskéje sem, akiről szintén a PestiSrácok.hu írta meg először: számos kérdést felvet tevékenysége, hiszen a politikus életrajzát tanulmányozva bukkantunk rá arra az érdekes összefüggésre, mely egy amerikai hírszerzési direktíva és a Párbeszéd társelnökének tevékenysége között mutatható ki. Az interjúban a Google diktatúrája elleni nemzetközi összefogás fontosságáról is beszélt, a bigtech cég ugyanis két év alatt másodjára is törölte az oknyomozó portál YouTube-csatornáját.
A PestiSrácok.hu 2018-ban indította el a Kik vagytok ti? Külföldiek a magyar politikai életben című tényfeltáró cikksorozatát. (1. rész, 2. rész, 3. rész), az akkor nóvumnak számító információk jelentősen meghatározták Berg Dánielről, Szabó Tímeáról, Fekete-Győr Andrásról, Cseh Katalinról alkotott véleményt, a PestiSrácok rántotta le ugyanis elsőként a leplet és hívta fel a figyelmet a különös életrajzi összefüggésekre. Szintén portálunk kongatta meg azt a bizonyos vészharangot Márki-Zay Péterrel kapcsolatban is – hiába. Kiáltó szó volt a pusztában az a figyelmeztetés is, amit a 2019-es önkormányzati választások előtt prognosztizáltunk: kilencvenezer külföldi szavazat dönti majd el a főváros sorsát. Tényleg sajnáljuk, hogy igazunk lett, mint ahogyan azt is, hogy nem figyeltek eléggé azokra az írásainkra sem, melyben Márki-Zay Péterről írtuk meg különös életútját és vettük górcső alá tevékenységét. A most már csak “dollárbaloldalként” emlegetett ellenzékről bizony már évekkel ezelőtt részletesen írt portálunk, sőt, még az Alkotmányvédelmi Hivatal is vizsgálatot rendelt el írásaink alapján.
Jurák Kata a Hit Rádióban felidézte azt is, hogy milyen hihetetlen magabiztossággal nyilatkozott a 168 Órának Márki-Zay Péter és árulta el azt is, hogy ő bizony mindent megtesz, hogy hogy Magyarországot kiszabadítsák Vlagyimir Putyin hálójából, de ehhez ugyanakkor pénzre van szükség, s Márki-Zay be is vallotta, hogy végső soron ezért utaztak az Egyesült Államokba. Fekete Rita kérdésére válaszolva pedig kifejtette, miért tartja problémásnak a külföldi pénzügyi tuningot egy magyar választási kampányban. Mint ismert, portálunk már akkor felvetette ennek nemzetbiztonsági kockázatát. 2018-ban megjelent írásunkban felhívtuk a figyelmet arra, hogy bár tudjuk, hogy a demokrácia költséges dolog, és nyilvánvalóan nem létezhet szilárd demokrácia működőképes, forrásokkal jól ellátott pártok nélkül, Márki-Zayék mozgalma azonban nem elszámoltatható, mivel bár politikai tevékenységet végez, mégsem párt, hanem civil szervezet. Így a 2013-ban elfogadott pártfinanszírozási törvény sem vonatkozik rá, mely szerint tilos cégektől, külföldi személyektől vagy szervezetektől bármilyen összeget elfogadni, kizárólag magyar állampolgároktól kaphatnak adományokat. Kérdésként azonban már akkor felötlött bennünk, hogy mi történik akkor, ha egy, a minden transzparenciát nélkülöző mozgalmi léttel toborzott szimpatizánsokkal a hátuk mögött úgy döntenek, hogy pártként folytatják? Felvetésünk helytállónak bizonyult, hiszen Márki-Zayék mozgalma valóban párttá alakult, annak vezetője pedig az ellenzéki összefogás közös miniszterelnök-jelöltje lett a 2022-es választásokon. A Hit Rádió műsorában természetesen arra is keresték a választ, hogy vajon kik állhatnak az ellenzéki politikusok mögött, mennyire érhető tetten külföldi érdekérvényesítés és kik azok, akik ebben aktívan részt vesznek? Jurák Kata szerint a látszólag érdektelen, demokráciát támogató civil szervezetek, mint például a Nyílt Társadalom Intézet, a Freedom House vagy éppen a Helsinki Bizottság nem csupán finanszírozzák, képezik, támogatják és mozgósítják az ellenzéki mozgalmakat, hanem jelentést írnak érzékeny információkról az amerikai hírszerzés számára. Talán nem véletlen az sem, hogy a Soros-féle ngo-kat kitiltották például Oroszországból. És nyilván azon sem lepődnek meg, hogy a New York Times közlése szerint amerikai pénzeket és befolyást használták fel Irakban és Afganisztánban a kétezres évek elején a választás manipulálására. A műsorvezető kérdésére válaszolva a PestiSrácok.hu lapszerkesztője úgy fogalmazott: a vakcina kérdésében is Szabó Tímea és csapata volt az első, aki hazaárulóként minősítette Orbán Viktort, mert kínai vakcinát vett. Az persze nagy kérdőjel, hogy ez magyarként miért is baj? Hiszen az USA és a Kína közötti egyre élesedő konfliktushoz nekünk, magyaroknak, semmi közünk. És akkor jön Szabó Tímea a magyar parlamentben, aki Amerikában tanul, dolgozik amerikai NGO-rendszereknek, ezeknek ráadásul aktív tagja volt hosszú időn keresztül, és ma is nyilvánvalóan megfelelő kapcsolatot tart velük, gyakorlatilag az amerikai külpolitikai érdeket kezdi védeni vehemensen. Azokét, amely látszólag nem sért magyar érdeket, sőt, a magyar emberek egészségét védi. És itt merül fel joggal a kérdés: Kinek az érdekeit szolgálják magyar politikusok? Kik vagytok ti? Külföldiek a magyar politikában? Mert Szabó Tímeához hasonlóan Demeter Márta és a Jobbik által képviselt parlamenti nemzetbiztonsági bizottsági elnök, nyíltan kivitt titkos információt arra hivatkozva, hogy ő ezzel menti a hazát. Persze azt, hogy kinek az érdekeit szolgálják, azt már láttuk jó ideje – mondta Jurák Kata, felidézve az elmúlt években szerveződött tüntetések közötti párhuzamot.
A teljes beszélgetést a Hit Rádió youtube-csatornáján hallgathatják meg, a műsort Joób Rhodé szerkesztette.
Facebook hozzászólás
angelblind652
2023-03-16 at 07:18
Az eu vezetői úgy beszélnek az ukránországnak nyújtandó “KÖZÖS” FEGYBESZERZÉSRŐL, MINTHA EBBE MÁR MINDENKI BELEEGYEZETT VOLNA! HÁT NE! MI NEM SZÁLLÍTUNK EGYETLEN LŐSZERT SEM! KÉSZ, ENNYI. ÉLJEN MAGYARORSZÁG!
proton
2023-03-15 at 19:29
IDÉZET:
Felháborító2023-03-14 at 18:49
Unalmas már a gittrágás!
Mi a frászt kellene ezen újrafogalmazni, értelmezni?!?!
/
258. § (1) Az a magyar állampolgár, aki Magyarország függetlenségének, területi épségének vagy alkotmányos rendjének megsértése céljából külföldi kormánnyal vagy külföldi szervezettel kapcsolatot vesz fel vagy tart fenn, bűntett miatt öt évtől tizenöt évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.
/
(2) A büntetés tíz évtől húsz évig terjedő vagy életfogytig tartó szabadságvesztés, ha a hazaárulást
a) súlyos hátrányt okozva,
b) állami szolgálat vagy hivatalos megbízatás felhasználásával,
c) háború idején vagy
d) külföldi fegyveres erő behívásával vagy igénybevételével
követik el.
/
(3) Aki hazaárulásra irányuló előkészületet követ el, egy évtől öt évig, háború idején két évtől nyolc évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.
Rakovszky Istvan
2023-03-15 at 15:29
A hazaárulát a magyar állampolgárság megvonásával KELL büntetni!!!
ezáltal elvesztik at EPs és magyar országgyúlési mandátumukat, sőt még polgármesterek sem lehetnek.
Kari Gegő is egy lefizetett hazaáruló, aki Budapestet le akarja rombolni, hogy ne jőjjenek ide turisták!!
amintazvagyon
2023-03-15 at 15:12
a háttérhatalom azért tiltatta be a halálbüntetést és azért szorgalmazta a hazaárulás tényállásának lazán kezelését hogy az amerikai megszálló hadsereget helyettesítő ngo-ügynökei büntetlenül folytathassák bomlasztó
tevékenységüket
Orientál
2023-03-15 at 14:26
MOMENTUMOS CSEH KATALIN. HOVÁ A FENÉBE SIKKASZTOTTATOK EL TÖBB MINT 4 ÉS FÉLMILLIÁRD EU-S TÁMOGATÁST? Mert azt tudjuk hogy az esküvőtökön szinte úsztatok az aranyban.
Orientál
2023-03-15 at 14:23
Ráadásul ezeknek a momentumos Cseh Katalinéknak a családi cégük általuk több mint 4,5 milliárd forint eu-s támogatást kapott milliárdokat szőrén szálán eltüntettek.
Kitekintő
2023-03-15 at 10:45
A magyar igazságszolgáltatás csődje, hogy a hazaárulók még büszkék is arra, hogy ártanak hazánknak, mert tudják, hogy nincs semmi felelősségre vonás.
amihez nagyon értenek, az a gyarmatosítás
2023-03-15 at 09:05
Tudomásul kellene venni, hogy a háttérhatalom, USA (FED) célja, hogy mindent gyarmatosítsanak, és mindenkit irányítsanak, uraljanak! Bármilyen arcukat is mutatják nekünk, csak eszközök vagyunk a céljuk eléréséhez, és bármikor átgázolnak rajtunk!
proton
2023-03-15 at 08:57
Kedves Ügyészség, Rendőrség stb! HATÓSÁGOK!
Tessék szíves elolvasni “Felháborító” nevezetű kommentelő társam bejegyzését és aszerint cselekedni.
összefosás - ellenzék
2023-03-15 at 08:48
Amerika úgy tudott megerősödni, és világhatalom lenni, a FED megalapítása után (1913), hogy az első világháborút követően gyarmatsorba hajtotta európát. Pénzelte a szemben – álló feleket, majd hiteleivel, háborús kártérítésével, politikai befolyással gyarmatosította egész Európát!
Sajnos butapesten van több mint 1 millió ember, aki az összefosás – ellenzék hazaáruló, és országot, és a magyar népet kiárusító (privatizálás, devizahitelek) Soros-szopókra szavaz! Egy Károlyi Mihályt, egy Gyurcsány Ferencet, egy Márkizay Pétert, egy Szél Bernadettet, egy Donáth Annát, egy Cseh Katát, egy Fegyört, bármikor miniszterelnöknek választanak! Magyarországot az amerikai érdekeket kiszolgálva, háborúba taszítja az oroszok ellen! A főbíróink, bíróink mindig az ügyeletes amerikai nagykövet fa.zát szopják, aki nem akar engedelmeskedni azt lejáratják a sajtón keresztül, és tönkreteszik. Nem tehetünk ellenük semmit, ha nem akarunk napi 1 millió euró büntetést fizetni az EU – nak, mint a lengyelek!
K
2023-03-15 at 06:10
Életét így tengi által;
Bár apái nékie
Mindent oly bőven hagyának,
Soha sincsen semmije.
De ez nem az ő hibája;
Ő magyarnak születék,
S hazájában ősi jelszó:
“Ej, ráérünk arra még!”
Mondja a szlovák származású Petrovis (Petőfi ) Sándor ,Pesten 1847. novemberében
K
2023-03-15 at 06:04
“Ej, ráérünk arra még!”
*****
Van abban valami logika és ész, hogy “Ezek a hazaárulók rikácsolása hozzák a nemzeti oldal 2/3 os győzelmét!”.
Vagy ez is egy féligazság????
X etel
2023-03-14 at 23:35
A Hit rádiónak ez a műsora teljesen egyedülálló, nyugodt és szenvtelen hangon kérdezgetnek aktuális, kozfigyelenre számot tartó témákról. Se fölé se alá nem kérdeznek, mintha nem is lenne konkrét koncepciója csak a tájékoztatás, pedig biztos van.
Mintha a Marsrol jöttek volna és most racsodalkoznak, mi is van itt.
Az eddig hallottakbol azt szürtem le, hogy akit megszólaltatnak már letette a névjegyét különféle területeken, de mindenképpen rang
a Hit rádióban is meghívott beszélgető partnernek lenni.
Gratulálok Jurák Katának és persze a Hit rádiónak az érdekes beszélgetésekhez.
Marsall
2023-03-14 at 23:18
Ezek a hazaárulók rikácsolása hozzák a nemzeti oldal 2/3 os győzelmét!
Mi a legnagyobb bűn ? az első a gyilkosság, ezután a hazaárulás következik!
Jó ez ahogy van, viszont egy szemkinyomást megérne mert már nagyon elszaporodtak!
Így a gyanútlan szavazópolgár is meg tudja majd különböztetni ,ki nem magyar álláspontot képvisel, ennek eredménye képen nem fog küklopszokra szavazni
Logikus
2023-03-14 at 22:54
Én már régóta ezt mondom…
Dühös
2023-03-14 at 22:33
Teljesen egyetértek Jurák Katával! Ez a hazárulás égbekiáltó és elég tételt vár! Felháborító és aljas ez a magatartás hogy minden esetben Magyarország ellen szavaznak, lobbiznak! Végtelenül aljas és elégtételért kiált!!! Lehessen számonkérni,de keményen! Sokan várjuk és kérjük ezt, mert vérlázító, amit ellenünk tettek és terveznek!!!
Sas
2023-03-14 at 22:28
Jó ez, így ahogy van.
Királytigris
2023-03-14 at 21:25
Teljesen világos, hogy ezek sorosi sameszek elvégezték a sorosi sameszes idomítót az USA-ban, és mint CIA ügynököket dobták át őket Magyarországra.
Minden rosszban van valami jó. Ebben mi a jó? Az a jó, hogy amíg ezek szarháziak hazánk ellen ügyködnek, addig a Fidesz már ötödik, 2026-os 2/3-át is simán levajazzák.
Nem tudják Szaros Gyurkáék felfogni, mert nem egy nemzethez sem tartoznak, hogy a nemzet ellen nem lehet politizálni, ott, ahol a választók többségében még működik a hazafias érzés.
vélemény
2023-03-14 at 21:06
…mindenki által ismert…
vélemény
2023-03-14 at 21:04
Az illetékesek betartották a feje tetejéig vörösből újliberális bolsivá átvedlett, a hírhedt eu-ban másodjára pozíciót
megkaparintott káder kicsivé zsugorodásra buzdító intelmeit, hogy ezen a területen még lépni sem tudtunk.
Ezzel elismertük eddig, hogy a már mindenki által évek óta hazaáruló személyekkel, szervezetekkel stb. szemben
gyáván NEM MERÜNK FELLÉPNI. Ennyi.
PG
2023-03-14 at 21:03
Ha van ilyen törvényünk, akkor annak érvényt kell szerezni és se az ügyészség, se a bíróság ne legyen szívbajos. (Persze a hazai igazságszolgáltatásban (jogszolgáltatásban) is rendet kellene vágni.) Persze a politikusokon is sok múlik. Elegem van abból, hogy a kormány ilyeneket mond, hogy “nehogy azt mondják ránk….” A választók elvárják, hogy ha kell akkor ne “finomkodjon” hanem tegye a dolgát. Hiszen éppen azért adtak 2/3-os felhatalmazást, hogy legyen módja és hatalma intézkedni. Hát éljen vele!
Orientál
2023-03-14 at 20:21
Igaz a megállapítás hogy a hazai ellenzék több tagját külföldön képezték ki , hozzáteszem hogy máig is , ezt az is bizonyítja hogy az német kalapács antifa-s szervezet közreműködöt fővárosban emberek félholtra verésüknek az előkészítésében.
Don Corleone
2023-03-14 at 19:39
Ezek szem előtt lévő, pancser CIA ügynökök, akik egy töketlen ellenzéki trágyadomb tetejére helyezve kukorékolnak tehetetlenül, de látványosan… és röhejesen. Ami folyamatos 2/3-ot biztosít a Fidesznek.
Ha ezeket a bábokat a törvény erejével leszedjük, akkor az ellenséges ügynöki rendszer lebukik a felszín alá és sokkal nehezebben kezelhetővé válik, míg a látszata az lenne, hogy “azorbán diktatúrája elnyomó” — ami sok szavazót állítana az ellenség mellé és így hatalomra juttatná azt.
Tartsd szem előtt az ellenséged!
Bukohill
2023-03-14 at 19:22
Felháborító 2023-03-14 at 18:49
“Mi a frászt kellene ezen újrafogalmazni, értelmezni?!?!”
Csak a bírókat, ügyészeket, IM-et, kúriát, AB-t.
A hálózatot.
K
2023-03-14 at 19:02
Maximálisan egyetértek …:”a külföldön képzett ellenzék miatt újra kellene gondolni a hazaárulás büntetőjogi tényállását”
De azzal is maximálisan egyetértek, hogy a hazaárulásra már van törvény, és azt csak alkalmazni kellene.
A jogász oktatás jelenleg szélsőbalos kommunista hangvételű, és a jogi egyetemekről kikerült szélsőbalos jogászok nem alkalmazzák a törvényeket a szélsőbalos hazaárulással szemben.
Ez van. Sajnos.
******
Magyarország mindig is gyarmat volt, és nem fejlődtek ki a megfelelő és hatásos védekezési módok a hazaárulással szemben.
Ez van. Sajnos.
Nahát
2023-03-14 at 18:54
Érdekes lesz az, amikor a magyar kormány külföldi ügynököket börtönöz be azért, mert a CIA-nak dolgoznak.
Minden adott, cselekedni kellene, nem sálítozni
2023-03-14 at 18:53
Itt a kormánynak, a megfelelő hatóságoknak feljelentési kötelezettségük van!
Megteszik?!
Nem!!!!
Akkor?!
Szócséplés. Ez már nem működik sem a GYV-törvény érvényesítése, sem a hazaárulás törvény érvényesítése kapcsán.
Beleskapitány
2023-03-14 at 18:51
Csukjukble az egész ellenzéket! Ejj, de örülnének ennek Brüsszelbe! Azért teljesen ne hülyüljünk már meg!
Enteriőr
2023-03-14 at 18:49
Hallja és le is sz…
Felháborító
2023-03-14 at 18:49
Unalmas már a gittrágás!
Mi a frászt kellene ezen újrafogalmazni, értelmezni?!?!
/
258. § (1) Az a magyar állampolgár, aki Magyarország függetlenségének, területi épségének vagy alkotmányos rendjének megsértése céljából külföldi kormánnyal vagy külföldi szervezettel kapcsolatot vesz fel vagy tart fenn, bűntett miatt öt évtől tizenöt évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.
/
(2) A büntetés tíz évtől húsz évig terjedő vagy életfogytig tartó szabadságvesztés, ha a hazaárulást
a) súlyos hátrányt okozva,
b) állami szolgálat vagy hivatalos megbízatás felhasználásával,
c) háború idején vagy
d) külföldi fegyveres erő behívásával vagy igénybevételével
követik el.
/
(3) Aki hazaárulásra irányuló előkészületet követ el, egy évtől öt évig, háború idején két évtől nyolc évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.
/
-zyx
2023-03-14 at 18:42
“Újra kellene gondolni a hazaárulás büntetőjogi tényállását”
Hallja az akinek hallania kell?