Leszerelni? Dehogy, inkább még több karót raknak ki a fővárosban a biciklisávokban. Erről beszélt Karácsony Gergely kabinetfőnöke egy interjúban. Szerinte a budapestiek igénylik ezt, ám a tapasztalatok mást mutatnak.
A budapestiek döntésével takarózik Karácsony Gergely kabinetfőnöke, Balogh Samu ugyanis a Népszavának adott interjúban úgy fogalmazott, hogy semmiképpen nem szerelik le az oszlopokat az Üllői úton, hiszen “a közösségi költségvetés nyertes projektjeként, a budapestiek döntése nyomán valósult meg a védett biciklisáv”. Sőt, azt is kifejtette, hogy terveznek újabb, oszloppal leválasztott védett sávokat. Szerinte a budapestiek igénylik ezeket. Egyébként a biciklisáv kialakítása útépítéssel, burkolatfestéssel, forgalomtechnikai átalakítással és a rugalmas pollerekkel együtt az Üllői úton 70 millió forintba, a Váci úton 26 millióba került.
Azt, hogy a budapestiek mennyire igénylik ezeket, mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy mennyien kiakadtak, amikor kiderült, hogy Karácsonyék az Üllői úton a korábbi buszsávot bicikliúttá alakították át, a sávot pedig zöld, hajlékony műanyag cölöpökkel szegélyezték. Látható volt az is, hogy a bicikliutat nem használják ki, sőt, az autósok számára akadályt jelent a lezárt rész.
Karó-gate
A karók ellen felszólaltak a taxisok és az Országos Mentőszolgálat is. Utóbbiak szóvivőjét Balogh Samu azzal vádolta meg, hogy fideszes, emiatt támadja a csak Geri-karóknak hívott útelválasztókat. Győrfi Pál kifejtette, hogy Budapesten naponta ezer riasztás érkezik a mentőkhöz. Nyilvánvalóan nem mindegyik élet-halál eset, de nagy számban fordulnak elő akut életveszélyes esetek is, például szívmegállás vagy ütőeres vérzés; máskor balesetekhez kell kiszállni, így gyorsan és minél könnyebben kell haladniuk a mentőautóknak az utakon. Hozzátette:
Ilyenkor húsz-harminc másodperc is sokat számít, jelentős minden olyan tényező, ami lassítja a mentőautó haladását.
Forrás: Facebook
Facebook
Twitter
YouTube
RSS