Az európai nagyvárosok közül – Béccsel holtversenyben – Budapesten csökkentek leginkább a torlódások az előző évhez képest- örömködik Karácsony Gergely a közösségi oldalán. Tény, hogy a főpolgármester mindent megtett annak érdekében, hogy az autózás Budapesten bosszúságot okozzon, hiszen felemelte a parkolási díjakat, parkolókat szüntetett meg, lezárta az autós forgalom elől a Lánchidat, sávokat vett el és még sorolhatnánk. Most pedig nagyon örül, hogy bár mindenki dühös és elégedetlen, a statisztika alátámasztja, hogy eredményes volt az irtás.
Senki nem tagadja, mindig is voltak dugók a fővárosban, de ami az elmúlt lassan öt évben megy, az már embertelen. Nemcsak azért megy lassan a haladás, mert sok az autós, hanem azért is, mert az utakat egyszerre kezdi el felújítani a “nagyvad”, de ha ez nem lenne elég, lecsíp az autósoktól egy sávot a bicikliseknek, buszoknak (majd ő maga is a buszsávban szabálytalankodik, hogy haladni tudjon). A parkolási díjakat megemelte és olyan helyeken is fizetőssé tették, ahol eddig nem kellett fizetni. A Lánchidat az autós forgalom elől elzárta és a rakpartot is időnként átadja a gyalogosoknak.
A szisztematikus autósirtás tehát évek óta megy, nem csoda, hogy sokan letették az autót, amihez az energiaválság okozta emelkedő üzemanyagárak is hozzájárulnak. Karácsony pedig büszke, mert a kutatás szerint
a vizsgált városok többségében nőtt a dugók mértéke.
Majd hozzáteszi:
A mindennapi dugók leküzdésére csak egyetlen valódi út van: ha nem hitetjük el hamis módon az emberekkel, hogy egy nagyvárosban valós opció mindig mindenhova autóval utazni, és cserébe megfizethető és kényelmes közösségi közlekedést biztosítunk a számukra.
A tömegközlekedésről csak annyit, hogy időnként közegészségügyi botrány, amit az ember megél rajtuk, de ha erős a gyomra jobb, ha fogja a pénztárcáját, mert gyorsan lába kélhet. A balhék mindennaposak, a hajléktalanok sokszor összekeverik a buszt, villamost a szállókkal, ami felett szemet hunynak a BKV dolgozók. Így aztán, ha nem repkednek a mínuszok, marad a bicikli, roller és az ember végtagja. Mindeközben 2024-et írunk.
Forrás: Facebook, fotó: MTI
Sanyáta
2024-01-11 at 21:04
Akkor gyalogosan irány a munkahely!
Orientál
2024-01-11 at 17:44
Karácsony és a manapság ki nem használt bicikli sávok. Ez ám a csődpolitikája.
Orientál
2024-01-11 at 17:43
Karácsonyék sajnos nem csak a rengeteg élősködő tanácsadói alkalmazásával okozott mára rengeteg milliárd forint adósságot a fővárosnak miatta kasszája teljesen üres rengeteg milliárd adoságot csinált holott a cégvezetőinek az élősködésükre tavaly nyáron kifizetett 300millió forintot és bűnözőként aláírásával engedélyezte a fővárosi egyébként védett épület így nem értékesíthető városháza eladását tehát ő bűnöző.
navisos
2024-01-11 at 13:20
Szerintem sokban igaza van Karácsonynak. Persze az átkosban szinte senkinek sem volt privát autója és a tömegközlekedés (a villamosütközökön való lógás és a szegény kalauznők bátor furakodása ellenére)
nem is volt olyan rpssz és olcsó is volt- Jómagam kijöttem a tanulóhetijegyből is.
Sarolta
2024-01-11 at 11:35
Karácsonyinak csak a pénz kell nem az emberek
megbecsülése hogy napi 12 órát útonlévő dolgozó hamar hazaérjen, ez a szociáldemokrata zöld liberálisok embernyomorító hozzáállása. Ez így volt így
van és így lesz mindég amikor hatalmon vannak
Hol van a 214 milliárd ??????????????
Királytigris
2024-01-11 at 11:03
Remélem az autósok zöme Kamugeri elzavarására szavaz….!
aladin
2024-01-11 at 10:40
Karácsony te sikerként fogod elkönyvelni azt is mikor a Budapestiek kirugnak a francba, hülye köcsög fa…..fej.
Hefi
2024-01-11 at 10:34
Karácsony Gergelynek természetesen nincs igaza. A dugókba kényszerített autók és autóbuszok súlyosan szennyezik a levegőt – ha haladhatnának, jóval tisztább lenne. A kerékpársávok az egész fővárosban majdnem teljesen kihasználatlanok, elvétve a futárok tekernek benne, a budapestiek számára egyszerűen nem megfelelő lehetőség – hiába lesz nyárból ősz, majd tél, nem népesülnek be az üres, közlekedésgátló sávok. A metróállomások feljáratai környékén még Demszky idején eladták jó pénzért a területek nagy részét kereskedelmi láncoknak, nincs hol P+R parkolókat építeni. Budapest az ország központja, ahol rengetegen dolgoznak, vásárolnak, ügyeket intéznek és élnek – nem kerékpárral bejárható kisvárosról van szó. A zöld lózungok szajkózását kéretik későbbre halasztani!