Az autósokat ellenségnek tekintő főpolgármester legújabb közlekedésszervezési elképzelései miatt akár egész napos dugók is kialakulhatnak a városban. A Magyar Nemzet Tarlós Istvánt kérdezte a főváros balliberális vezetésének elmúlt egy évet jellemző halogató politikájáról.
A mostani nagyprojektek – M3-as metró középső szakasza, Lánchíd, Blaha Lujza tér, pesti alsó rakpart – által előidézett káosz kapcsán kicsit hamisan érvel a főpolgármester
– nyilatkozta a Magyar Nemzet kérdésére Tarlós István. A volt főpolgármester szerint a hiba valójában a beruházások egyidejű indításából, hibás szervezéséből ered.
Most látszik csak igazán, hogy mekkora hiba volt a Lánchíd és a Blaha Lujza tér 2019-re előkészített felújításának projektjét indokolatlanul, mondvacsinált okokból másfél évig megállítani
– fogalmazott a volt városvezető. Arra is felhívta a figyelmet, hogy a Nyugati pályaudvar időszakos egyidejű lezárása tovább fogja fokozni a zűrzavart. Tarlós István arra is reagált, hogy a főváros vezetése szerint a 2010–2019 között időszakban másfélszeresére nőtt a gépjárművek száma.
Bár a közlekedési szokások is változnak, de a forgalom volumenének van elsődleges összefüggése a gépjárművek számával. Nem tudom, hogy ezt a magas, ötvenszázalékos adatot honnan szedte a főpolgármester. Azt tudom, hogy a fővárosban a személygépkocsik száma 2010–2019 között 19-20 százalékkal, Budapesten és Pest megyében együtt 26-27 százalékkal emelkedett
– pontosított a volt főpolgármester, hozzátéve: a kamionok és teherautók kérdése bonyolultabb, számuk nem függ össze az utazási szokásokkal. A volt városvezető hangsúlyozta: a keresztmetszeti forgalomszámlálásnak három módja ismert.
Van a kamerás számlálás, van a Waze okostelefonos navigáció adathalmaza, és az útburkolatba épített hurokdetektorok, amelyek az áthaladó kerekeket számlálják. Mindegyik inkább lokális vagy részleges, és mindenképp közvetett eredményeket ad a városi forgalom egészének volumenére
– indokolt a várospolitikus. Ami a Budapest Közút adatait illeti, Tarlós István úgy fogalmazott: ezeket forgalomirányításra és nem forgalomszámlálásra használják, pontos adatokkal időnként csak a hidakon telepített kamerák szolgálnak.
Illetve a BKK-nak van „forgalomszimulátora”, ami lényegében egy szoftver, és ez is inkább a közlekedési lámpaidők kalkulálására szolgál. Mindezek figyelembevételével a másfélszeres forgalomnövekedés kissé megbízhatatlan és túlzó adatnak tűnik
– jegyezte meg Tarlós István.
Budapesten sok dugó volt, Tarlós István főpolgármestersége idején ugyanis a másfélszeresére nőtt a városban az autóforgalom, viszont elmaradtak fontos beruházások, amiket most nekünk kell pótolni
– állította Karácsony Gergely a Facebook-bejegyzésében. A főpolgármester arra reagált, hogy az általa „fékezhetetlen agyvelejűnek” nevezett Hollik István, a Fidesz kommunikációs igazgatója a közösségi oldalán megjegyezte: a belvárosban, csúcsidőben pár száz métert gyorsabban lehet megtenni gyalog, mint autóval. Sőt, Karácsony azt is hozzátette:
Azt javasoltam képviselő úrnak, hogy ilyen esetben esetleg szálljon ki az autóból, és menjen gyalog.
A főváros baloldali vezetése 2019 ősze óta hadjáratot folytat az autósok ellen, ami azzal kezdődött, hogy a legforgalmasabb útvonalakon biciklisávokat festettek fel, illetve kilátásba helyezték a haladási sebesség drasztikus csökkentését. Az sem szolgálja a közlekedést, hogy miközben a másfél éves huzavona és ötmilliárd forinttal dráguló felújítás miatt a Lánchidat lezárják, azzal párhuzamosan a budai alsó rakparton is a munkagépeké a terep. És ezzel még nincs vége: az elképzelések szerint a Rákóczi úton is csak egy-egy sáv állna az autósok rendelkezésére, ami garantálja, hogy a közlekedési dugók egész napossá fognak válni a fővárosban.
Forrás: Magyar Nemzet; Fotó: Horváth Péter Gyula/PestiSrácok.hu
Facebook
Twitter
YouTube
RSS