Facebook-posztban jelentette be Kerpel-Fronius Gábor momentumos főpolgármester-helyettes, hogy megválik szívéhez nőtt, öreg dízelautójától, ugyanis főpolgármester-helyettesi státuszához jár neki a hivatali autó, ami egy Volkswagen Passat lesz, és azzal fog járni. Sőt, fontos tárgyalásokra tartva hivatali sofőrt is igénybe fog venni. De ez teljesen “összefér a világképével”, már csak azért is, mert “előző életében” is teljes körű magánhasználatra biztosított céges autója volt, egy öreg dízel Mondeo, amit mostanáig használt. Egyébként vegyes közlekedést alkalmaz majd: amikor az az ésszerűbb, tömegközlekedik, biciklizni viszont egészségügyi okokból nem fog. A főpolgármester-helyettes szemlélete nem igazán fér össze a Momentum zöldprogramjával, amely az elavult közlekedési eszközök és a dízelmotorok következményének tartja a fővárosi zaj- és levegőszennyezettséget.
Az új fővárosi közgyűlés alakulóülésén derült ki, hogy Karácsony Gergely a korábbi három helyett öt helyettessel fog dolgozni, akiknek fejenként milliós tiszteletdíjat, költségtérítést fizetnek és hivatali autót is biztosítanak. A momentumos főpolgármester-helyettes Facebook-posztjából derül ki, hogy jelenleg egy öreg dízelautója van, egy 2,2 literes Ford Mondeo, amit már tervezett lecserélni egy 1-2 évesre, de megtudta, hogy jár neki a hivatali Passat, így azzal fog közlekedni. Illetve tömegközlekedik is, de kerékpározni és futni nem fog, mert izzasztó és fizikai fájdalmat is okoz. Kerpel-Fronius arról ír, hogy “összefér a világképével”, hogy ebben a pozícióban is használjon egy, a Városházán állományban lévő Volkswagen Passatot. Olykor, ha például “fontos tárgyalásra” kell mennie, sofőr használatát is igénybe fogja venni.
És még mielőtt visszatérnék a kifejezetten politikai tartalmú posztokhoz, még egy rövid a munkakörülményeimről. Ezúttal…
تم النشر بواسطة Kerpel-Fronius Gábor في الاثنين، ٢٥ نوفمبر ٢٠١٩
A városi közlekedés kibocsátását drasztikusan csökkentjük: A levegő- és zajszennyezés másik fő oka a közlekedés környezetterhelése, ami az elavult közlekedési eszközök következménye. Ezen felül különösen veszélyesnek tartjuk a finom szállóport kibocsátó újfajta dízelmotorok elterjedését, hiszen minél kisebb egy részecske, annál veszélyesebb az emberi egészségre. Az elektromos autók ingyenes parkolását idővel szintén kivezetjük, mert a fő célunk a városi közterületek felszabadítása és azok visszaadása a helyi közösségeknek.
Mit lehet erre mondani? Képmutatás a köbön?
Vezető kép: Facebook
ra
2019-11-26 at 20:04
Kissé kádáristának tartom, hogy az autóval közlekedő maga a burzsoá romlás. Ebben az esetben Christmas G képmutatása inkább zavar. A magyar GDP jól látható részét autógyárak állítják elő, így kissé visszás ezt az ipart kárhoztatni a világ környezetszennyezéséért.
Gyarkran elhallgatott tény, hogy a közlekedés kb 9-12% szennezésért felelős. Ha sikerülne minden autó kibocsátását 10%-kal csökkenteni, akkor az arány lemenne 8-11%-ra. Amivel aliha lenne jobb hely a Föld.
Viszont ott van a rettenetesen káros szemét és szén és fa tüzelésű fűtés. Egy-egy ilyen kazán autók soktucatjainak kibocsátását hozza egyedül. Ott az állattenyésztés, ahol a “kipufogott” metánt kellene kivonni az ólak levegőjéből, amúgy jó lenne fűtésre. Ott a ruhagyártás, ami leginkább a fast fashion miatt pörögtt sokszorosára az elmúlt évtizedekben. Egy csomó ruha a viselése másnapján válik de factó hulladékká, nem feltétlenü a minősége hanem a szükségessége miatt.
El lehet gondolkozni a dízel tilalmakon, hiszen a nanorészecske problémaköra több mint aggasztó: annyira apró, hogy szemmel sem látszik (ezért nincs látható korom), cserébe az emberi szervezet sem tudja semmilyen módon kiszűrni, így a véráramba jut és sejtszinten lerakódik. Mondjuk az új közveten befecskendezésű benzines autók is tudnak már ilyet.
Egyszóval van mit tenni.
khm
2019-11-26 at 17:06
Mit kell ezen csodálkozni?
Több tonna hájat kell arrébb fuvarozni. Azt csak strapabíró kocsik tudják.
Dobos Róbert
2019-11-26 at 14:16
Vizet prédikált és bort iszik,libsiéknél ez teljesen normális.
Magd@
2019-11-26 at 13:51
..biciklizni viszont egészségügyi okokból nem fog…
Egyensúly zavarai vannak, ezért billeg ide-oda
pofonfa
2019-11-26 at 13:49
Mióta nem lehet parkolni a Rákóczi úton, bezártak az üzletek, Fronius.
Gullwing
2019-11-26 at 13:41
Ezek napi szinten szájbafossák önmagukat.
Namond
2019-11-26 at 12:47
Örülök a hírnek, ezek szerint PS arról tájékoztatott, hogy;
A Fővárosi Fidesz rendkívüli közgyűlést hivatott össze a K-F G klíma vészhelyzetet semmibe vevő magatartása miatt?
Naprózsa
2019-11-26 at 12:44
Vártunk mást? Mikor érdekli a pszichopatákat a valóság? Vagy amit korábban ők maguk mondanak?
A lemondás mindig a népé, mert ugye azt nem várhatja el a buta plebs, hogy az istenadta nép érdekeit holmi példamutató önzetlenséggel szolgáljuk? Ezt a népvezetői fáradozást illik a legmárkásabb autókkal, milliókkal, sofőrrel és illő hódolattal megjutalmazni…ugyebár?
E189
2019-11-26 at 11:56
A magyar politikusok élnek-halnak az autókért. Mindegy, hogy kormánypárti vagy ellenzéki, egy gyönyörű szép német autóért bármit megtesznek, a lényeg hogy ne ők fizessék a fenntartását, hanem az adófizetők.
A baloldalnál külön érdekesség, hogy környezetvédelemről beszélnek, miközben ugyanúgy beülnek a 200-300 lóerős, full-extrás prémium autókba. Na nem mintha a zöld rendszámos elektromos autó jobb lenne, hiszen az ugyanúgy szennyezi a környezetet, csak egyelőre túl nagy a hazug zöld propaganda és a képmutatás körülöttük.
Kiababa1
2019-11-26 at 11:52
A legnagyobb zaj és levegőszennyezést ők maguk adják szimplán a létezésükkel.
Hüleyeségeket beszélnek(zaj)közben izzadnak(bűz)
Mátyás
2019-11-26 at 11:45
Tehát kelemen flórián vagy kicsoda egy kílmabűnöző. 🙂
Hülye ellenzék
2019-11-26 at 11:36
Mit lakájmédiázik egy a Kereplő-Krónikus Gábor?