Kétmilliónál is többen utaztak az idén nyáron vonattal a Balatonhoz – írta Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) parlamenti és stratégiai államtitkára vasárnap, a Facebook-oldalán.
Bejegyzésében az államtitkár hangsúlyozta: sikeres szezon zárult le a hétvégével a Balaton partjainál. Kiemelte, hogy az elmúlt évtizedben ez volt a legerősebb főszezon. Összeségében 11 százalékkal többen utaztak a Balatonhoz vonattal, mint a járvány előtti utolsó nyáron. Schanda Tamás kiemelte: már az előszezonban nagy volt az utazási kedv, 262 ezren vonatoztak a tóhoz.
A főszezonban 2019-hez képest a déli partra megközelítően ugyanannyian utaztak, az északi parton viszont mintegy 10 százalékos növekedés volt tapasztalható. Az utószezonban sem lankadt az utazási kedv, a pandémia előttinél mintegy 32 százalékkal utaztak többen
– mutatott rá az államtitkár.
https://www.facebook.com/schandatamasjanos/photos/a.339026009996862/987580328474757/
Schanda Tamás felhívta a figyelmet arra, hogy a Balaton Okosjegy volt az idei nyári szezon nagy újdonsága, amiből országszerte több mint 65 ezer kelt el. Első alkalommal lehetett a 99 forintos Balaton egyúti kerékpárjegyet választani, amellyel 73 ezren éltek. A kerékpáros utasok száma is rekordot döntött, összesen 138 ezer biciklista választotta a vasúti közlekedést.
Az idén három új emeletes KISS motorvonat is közlekedett a Balatonhoz, a legsikeresebb járat a Dunakanyarból érkező Jégmadár volt, megközelítőleg 100 százalékos kihasználtsággal. A kormány folytatja a kötöttpályás közlekedés fejlesztését, hiszen a környezetkímélő és modern közlekedés nem képzelhető el korszerű vasút nélkül. Az infrastruktúra fejlesztése egyaránt szolgálja az emberek és Magyarország érdekeit is
– írta az ITM államtitkára.
Forrás: MTI; Fotó: Facebook
Bukohill
2021-09-19 at 18:05
Naná. Mindenki, aki az M7-es közelében lakik tudja, hogy megváltoztak a balatoni nyaralási szokások. Azért van tele oda-vissza szombat-vasárnap és alkalmasint szezonban hétköznap is az M7-es, mert a népek nem hülyék. Olcsóbb minden nap le- és hazamenni, mint ott aludni.
Orientál
2021-09-19 at 15:35
Sokkal gazdaságosabb mint személygépkocsit tartani és azzal utazni ,viszont akinek a munkájához is kell annak ahhoz is fontos.
Rózsa Zoltán
2021-09-19 at 13:40
Az kizárt mivel:
* a teljes Kárpát medence kihalt Covid-19 járvány miatt és a Zorbánkormány elhibázott járványkezelése, Káslermongyonle, oktatásegészségügy – Szabó Tímea, Párbeszéd
* 4 millió gyermek éhezik Magyarországon, mélyszegénység, akormánymongyolle – Szél Bernadett, moslék
* a melósoknak nem jut se kenyérre se parizerre se tejre se semmire ezért a Zorábnafelelős azonnalmongyolle – Jákob Péter, Jobbik
* a kizsákmányoló multik kizsigerelik a munkavállalókat és a kormány nem tesz semmit a munkásokért – Komjáthi Imre, MSzP
* Nincsenek szabad strandok, a Balaton kiürült a Zemberek nem jutnak a magyar tengerhez – Molnár Zsolt, Kunhalmi Ágnes, MSzP
* A kormány kifosztja az önkormányzatokat, működésképtelenné teszi a városokat, akormánymongyolle – KariGeri, Párbeszéd
Megoldás:
– Nyerjünk választást, ha nem csináljunk bolsevik forradalmat
– Csesszük szét annak a vonatnak a menetrendjét ha már ilyen sokan használják – mit képzelnek ezek a NER magyarok?!
– Mutassuk ki – Závecz, Publicus stb. – hogy a Balatonhoz vezető pálya veszteséges, nem éri fenntartani, az állam különben is rossz gazda
– Privatizáljuk, adjuk el. Először valami havernak 1 forintért aki tovább adja mondjuk a piaci ár feléért valami külföldi befektetőnek. A hasznot szétosztjuk.
– A szerződésben garantáljuk a busás hasznot minden évben az új tulajnak. Ha nem jön ki vállaljunk rá állami garanciát a mindenkori költségvetésből, hogy kipótoljuk neki. Ha nem akarja működtetni akkor meg zárja be, a síneket szedje fel, adja el vasáron.