Kínai partnerrel közösen gyárthat mellékvonali motorvonatokat a MÁV Szolnokon – közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) csütörtökön az MTI-vel. A közlemény szerint Kína egyik legjelentősebb, vasúti járművek tervezésével és gyártásával foglalkozó társaságával írtak alá együttműködési szándéknyilatkozatot a MÁV Zrt. és a MÁV-Start Zrt. vezetői 2021. január 21-én, Budapesten.
A közleményben hangsúlyozzák: a CRRC Changchun céggel megkezdődő kooperáció elsődleges célja a magyarországi regionális vasúti szolgáltatások innovatív fejlesztése. A mellékvonali járműpark korszerűsítése szolnoki bázissal, jelentős hazai hozzáadott értékkel és magyar munkaerőhányaddal valósulhat meg az utasok színvonalas kiszolgálása érdekében. Az előzetes egyeztetéseket követően aláírt szándéknyilatkozat egy lehetséges kínai-magyar együttműködést vetít előre. A közös munka során a felek fokozottan törekszenek a fenntarthatósági, környezetvédelmi szempontok érvényesítésére, az uniós elvárásokhoz, szabályokhoz igazodásra. A mellékvonali motorvonatokat a tervek szerint elsősorban a MÁV-Start Zrt. Szolnoki Járműjavító telephelyén gyárthatják, minél nagyobb arányú magyar munkaerő alkalmazásával.
A vasúttársaság az elővárosi forgalomban a népszerű motorvonatok, legújabban az emeletes KISS szerelvények beszerzésével tesz utasai kényelme érdekében. Állami támogatással állítják munkába a távolsági és nemzetközi viszonylatokon saját fejlesztésű és gyártású IC+ kocsijaikat is. A napokban érkezett meg az első villamos-vasúti szerelvény, amely a helyi és helyközi kötött pályás közlekedés előnyeit egyesítő tram-train összeköttetést biztosítja majd Hódmezővásárhely és Szeged között.
A szándéknyilatkozat alapján megkezdődő kínai partnerség a mellékvonalakon utazók színvonalasabb kiszolgálásához, a regionális vonatközlekedés versenyképességének javulásához vezethet. Palkovics László innovációs és technológiai miniszter a közleményben elmondta:
A hazai közlekedésfejlesztés középpontjában a következő egy-másfél évtizedben a tiszta, energiahatékony és biztonságos vasút áll majd. A vonatközlekedés vonzerejének kulcstényezője a modern járműpark, a komoly múltra visszatekintő hazai gyártás fokozatos újjáélesztése az utasok mellett a beszállítók és munkavállalók érdeke is.
A tárcavezető kifejtette: a Jász-Nagykun-Szolnok megyét is magába foglaló Északkelet-magyarországi Gazdaságfejlesztési Zóna komplex fejlesztéséért felelős kormánybiztosként különösen fontosnak tartja Szolnok megerősítését. A helyi gazdaságélénkítés fókuszába az egyik húzóágazatként a jármű- és gépipart állító régiós fejlesztési stratégiát a közeljövőben tárgyalhatja a kormány. A 2030-ig szóló program költségvetéséből mintegy 1600 milliárd forint jut a megyére, és további több, mint 300 milliárd forint Szolnokra – tájékoztatott az Innovációs és Technológiai Minisztérium.
Forrás: MTI, Fotó: MTVA/Bizományosi/Faludi Imre
Béke...
2021-01-24 at 22:57
Tisztelt Pesti Srácok!
Sokadik alkalommal olvasom, hogy– most már önök is– a vasút-villamos helyett villamos-vasutat írnak. Leegyszerűsítve a vasút-villamos a városban villamosként, a nagyvasúti pályán pedig motorvonatként közlekedik. A közúti vasút villamost jelent. A villamos-vasút villamosított vasutat jelent. Utóbbi kettőben váltott a BLVV Üllői úti– tulajdonképpen HÉV vonalábol — lett az 50-es villamos.
Hesslerezredes
2021-01-22 at 09:34
A világ iparosa most még Kína. Bármit, amit vele gyárthatunk azonnal el kell fogadni és örülni kell neki. Aztán majd a staféta át lesz adva Indiának. India meg átadja Indonéziának. Indonézia meg átadja – 2150 körül Afrikának.
A ‘világ iparosa’ cím már 200 éve vándorol a bolygón. Kezdték az angolok, folytatták az amerikaiak, aztán a németek, a japánok, a dél-koreaiak/Tajvan, most Kínán a sor, és aztán megy tovább.
Amikor a ‘világ iparosa’ eléggé meggazdagszik a reáliák gyártásán, jön a pénzügyi spekuláció, a lustaság, a tespedés és a gazdasági csőd.
De mindig lesz egy gyártó iparos, aki a világot valódi árukkal ki fogja szolgálni.
Nekünk ezt kell mindig felismerni és miként a cápáknál a kalauzhalak, hát ott kell lennünk, hogy a ‘morzsákat’ felcsipegethessük.
hozzaszolo
2021-01-22 at 09:02
Mit szól ehhez a Stadler?
Ez olyan, mintha az Audi mellé települt Toyota.