Az elismert amerikai vonósnégyes, a DaPonte String Quartet tagjait az általuk alapított, de formailag a munkaadójuknak számító civil szervezet, a DaPonte Vonósnégyes Barátai rúgta ki – írja a TheStrad. Azt mondták, hogy a zene, amit játszunk, nem elég sokszínű, mert a szerzők között nincs elég nő és színesbőrű – mondta a vonósnégyes csellistája.
Myles Jordan csellista szerint az alapítvány kuratóriuma az utóbbi időszakban egyre intenzívebben próbált beleszólni a repertoárjukba, méghozzá azért, mert a játszott szerzők listáját nem tartották elég sokszínűnek.
Azt mondták, hogy a zene, amit játszunk, nem elég sokszínű, mert a szerzők között nincs elég nő és színesbőrű. Igaz, hogy a legtöbb zenét halott, fehér európai férfiaktól játsszuk, de minket erre tanítottak
– kommentálta az ügyet Jordan. A DaPonte Vonósnégyes Barátai bejelentette, hogy a zenészek kirúgása után a nevét Chamber Music Maine-re (Maine-i Kamazenére) változtatja és új művészekkel tervez dolgozni. A civil szervezetet azért hozták létre a zenészek, hogy legyen legális csatornájuk fogadni a rajongóik támogatásait, amikből éltek és dolgoztak. A nonprofit alapítványi forma ugyanis lehetővé tette, hogy a klasszikusszene-rajongók az adományok összegét leírhassák az adójukból. Az alapítványt azért nevezték el az együttesről, hogy világos legyen, az adományozók mire adják a pénzt. Csakhogy az őket kirúgó és a szervezet nevét megváltoztató kuratórium az egész pénzt megtartotta. A vonósnégyes most arról írt bejegyzést a Facebookra: az új néven működő civil szervezet továbbra is jogszerűnek érzi, hogy megtartsa a nekik szánt adományokat, amikhez így egyelőre nem férnek hozzá. Ugyanakkor nem adták fel: új alapítványt hoztak létre a támogatások gyűjtésére és folytatják a koncertezést.
Forrás: Mandiner; Fotó: thestand.com
Facebook
Twitter
YouTube
RSS