A járvány elől egy ország sem menekülhet, de azt mindegyik maga döntheti el, hogy mivel fizeti meg a válsághelyzet kibekkelését. A legtöbb helyen – így Magyarországon is – gazdasági visszaeséssel, vagyis kieső pénzzel fizetjük meg a járvány árát, legyen szó akár az államról, akár a munkahelyüket vagy a fizetésük egy részét elvesztő emberekről. Már Nagy-Britannia is megbánta, hogy mindent egy lapra, a nyájimmunitásra tett fel, és ezzel igencsak pórul járt. Nem úgy Svédország, ahol az emberélet, és főleg az őslakos, idősebb svédek (nevezhetjük őket boomereknek is) élete nem ér annyit, mint a gazdaság pörgése.
Svédországban egymillió főre 91 áldozata van a járványnak, míg Finnországban 11, Norvégiában 25, és Dániában is alig fele, 49. Ez minden bizonnyal az ottani enyhe óvintézkedések következménye, és a svédek még ezeket se tartják be rendesen. A fertőzés rohamos terjedése és a magas halálozási arány már kényszerűen szemet szúrt az illetékeseknek, úgyhogy kénytelenek komolyabb intézkedésekkel is számolni. A Time magazin nemrég interjút készített egy stockholmi kórház főorvosával, aki attól tart, hogy a jelenlegi megközelítés „valószínűleg történelmi mészárlással egyenértékű”.
Ahogy arról beszámoltunk, egy svéd orvos szerint az időseket és a szegényeket érinti legrosszabbul a svéd járványkezelési módszer. Ez főleg annak fényében visszataszító, hogy a svéd hatóságok hetekig ismételgették, hogy a stratégiájuk legfontosabb célja az idősek védelme. Stefan Löfven miniszterelnök nemrégiben a Svenska Dagbladet újságnak adott interjúban elismerte, hogy
Svédországnak nem sikerült megvédenie időskorúit.
Nagy visszhangot kapott az Aftonbladet lap által nyilvánosságra hozott dokumentum, amelyet a stockholmi Karolinska Egyetemi Kórház küldött ki a vezető orvosainak. Ez meghatározza, hogy helyhiány esetén mely páciensek milyen ellátásban részesülhetnek a koronavírus-járvány közepette. A 80 év fölötti, továbbá a 70 fölötti és egynél több krónikus szervi betegséggel élő, illetve a 60 fölötti és kettőnél több krónikus szervi betegséggel élő embereket nem utalják be az intenzív osztályra, és pláne nem kerülhetnek lélegeztetőgépre. Ilyen krónikus szervi bajnak számít például a légzőrendszer, a keringési rendszer vagy a kiválasztórendszer betegsége, azaz a szív-, tüdő- vagy veseproblémák. Még súlyosabb, hogy a már intenzív osztályon kezelt betegek esetében is megszakítható a kezelés, amennyiben valamelyik meghatározásba esnek. Tehát ha a bravúros svéd járványkezelési módszernek köszönhetően elfogynak a helyek az intenzív osztályon, akkor nemcsak nem veszik fel, de ki is dobják a legsúlyosabb, legidősebb krónikus betegeket. Aki esetleg két krónikus betegséggel fekszik az intenzív osztályon, és időközben betölti a hetvenet, az is repül. Ilyen, amikor a felvilágosultság kimutatja a foga fehérjét.
Már megváltoztak, különben is csak parancsot teljesítenek
Az ember már alig lepődik meg, főleg, ha a fényességes germán világról van szó, de még ezt is tudják fokozni. Az életkort ugyanis nem a naptári életkor, hanem a biológiai életkor, vagyis a szervezet tényleges állapota alapján határozza meg a gumiszabály. Érdekes, hogy ugyanabban az országban, ahol még az ageizmus is főbenjáró bűnnek minősül, sőt, mindenki szabadon eldöntheti, hogy milyen nemű és hány éves akar lenni, most hirtelen figyelmen kívül lehet hagyni még a tényleges naptári életkort is. Mindezt teljesen önkényesen, egy sima SS-parancsnoki… izé… orvosi döntéssel. Az zsidó öreg, aki szerintük az. Megnyugtató látni, mennyire megváltoztak már, és eltűnt a germán kultúrkörből a nácizmusra való hajlam.
Mielőtt jóhiszeműen kórházi túlkapásra gondolnánk, a svéd egészségüggyel valóban komoly gondok vannak. Itt most nem arról van szó, hogy a harmadik világra emlékeztető állapotok uralkodnak náluk. Hanem arról, hogy az öregekről lemondó intézkedés alapjául az Országos Egészségügyi és Jóléti Tanács irányelvei szolgáltak. A rendkívüli helyzetben alkalmazandó intenzív kezelésről szóló szövegben ugyan nem szerepelnek tárgyszerű életkori utasítások, mindössze annyi, hogy „figyelembe vehető a páciensek biológiai életkora”, de nem állítható fel ez alapján fontossági sorrend, ahogy a kórház alkalmazza. De hát ilyenek ezek a nácik felvilágosult, progresszív demokraták: fél szavakból is megértik egymást. A kórház azzal mentegetőzött a sajtómegkeresésekre, hogy a gyógyászati elsőbbséget mindig az alapján állapítják meg, mennyi felépülése esélye van a páciensnek:
Nem vethetjük alá nagyon erős kezelésnek a pácienseket, hacsak nem igazolja ezt a prognózis.
A kórház és Stockholm megye egészségügyi igazgatója is azzal a kifogással hozakodott elő, hogy mindez csak súlyos helyhiány esetére vonatkozik. Öt nappal ezelőtti adat szerint 79 szabad hely volt még a kórház 300 ágyas intenzív osztályán, de elnézve a svéd járványkezelési modellt, ez hamar betelhet. További mentegetőzési alapként utalgattak rá, hogy az egész az Országos Egészségügyi és Jóléti Tanács szüleménye, és a kórház, illetve Stockholm megye tulajdonképpen csak parancsot teljesít.
Közcsodálat tárgya, a liberális mintaállam
Sokan fognak ott meghalni olyanok is, akiknek a halála elkerülhető lenne, de Svédországban legalább nem kell aggódni a jogállamiságért – a halálra ítélt helyieket is biztosan felvidítja ez. Kíváncsian várjuk, Vágó Istvánból is előtör-e valami magvas gondolat a svédországi nyugdíjasok szándékos kiirtásáról. Vagy ez más, mert ez Svédország? Súlyos válsághelyzetben nemcsak a liberális vezetés tehetetlensége, hozzá nem értése ütközik ki, hanem a globalizmus iránti militáns szolgalelkűségük is, amellyel éppen ők és a függetlenobjektív propagandistáik szokták vádolni a jobboldalt.
Ez egyébként ugyanaz a Svédország, amely a ’60-as évek végétől a szexuális szabadosság ünnepelt központja volt. Csak hát ez természetszerűleg nem önmagában állt, hanem a beetetés volt. A videómagnó 1970 körüli megjelenésével nemcsak a pornó, de az 5-6 éves kisgyerekekkel forgatott pedofilpornó virágkora is azonnal beköszöntött az északi germán államokban (Dánia, Svédország, Hollandia). Mindez teljesen legálisan, Svédországban például 1980-ig. És ugyanennek, az akkori világot fenekestül felforgató szabadosságnak az egyenes következménye a mai világot fenekestül felforgató szabadosság – az a megvalósult utópia, ahova a liberalizmus juttatta Svédországot az óvodai genderérzékenyítéssel, a határtalan migrációval és a migránsok kötelező imádásával, illetve most már az őslakos, idős svédekről való lemondással.
Mindez azért fontos, hogy folyamatában lássuk mindazt a progresszív eszmeiséget, amely markában tartja a nyugati világot, és amelynek ez az egyik előrehaladott, ünnepelt kirakata. Olyan erős ez a propaganda, hogy a „gazdag és szociálisan érzékeny” Svédországot reflexszerűen csodálja a fejlett világ. Amikor a svéd köztévé hazudik rosszhiszeműen Magyarországról, az idehaza is sokaknak sorvezetőnek számít, amikor viszont idehaza jelenik meg elmarasztaló vélemény róluk, az nem kevés emberből azt váltja ki, hogy ilyet nem lehet mondani, hiszen Svédország az mégiscsak Svédország. Hát ennyit ér Svédországnak lenni: ha krónikus beteg vagy, illetve a szervezeted rosszabb állapotban van a naptári életkorodnál, akkor nyugodtan elpusztulhatsz, mert a fiatal bevándorló újsvédek értékesebbek nálad.
Blanka
2020-04-15 at 22:38
Olvaso nem tudom hány éves,de,akárhány is,csak addig fiatal,amíg van magánál idősebb. Negyven évesen csodás érzés a család 70,8o éves tagjai körében tartózkodni hallgatni őket . Lehet hogy hamarosan maga lesz a legvénebb,ugyanis minden ember csak 1 évig x éves.
Josie
2020-04-15 at 20:21
Beteg, rothadó társadalom a svéd. Romjain nemsokára az iszlám kalifátus diadalmaskodik. Azok majd véget vetnek az ultralibsi, perverz ámokfutásnak. Hamar megszabadulnak a transznemű és egyéb haladó gondolkodású vikingektől.
ikrek
2020-04-15 at 19:43
De.
Laci
2020-04-15 at 19:00
A Svéd „koronás uralkodó”államfő szerintem egy panoptikumban van „kipreparált” állapotban. Nincs ehhez a nemzetgyalázáshoz egy szava se? Egy szinten van a miniszterelnökével, aki még szakmáját a hegesztést sem tudta tisztes megélhetésévé tenni.
oshon
2020-04-15 at 18:49
Miert nem ott elsz , vajon azert mert egy fereg vagy ?! Sejtheto hogy igen !
Lecso
2020-04-15 at 18:44
Rengeteg a hozzaszolas, nem biztos hogy olvassa majd valaki akit irok (persze lehetne hozzászólás is, csak az idegeimre megy amig kicsalom a klavibol az ekezeteket)
Szoval lehetne-e olyan cikket írni, hogy… mondjuk…
“…Az amneszti internesönel határozottan tiltakozik az őshonos svédek szelektált legyilkoltatása- és az orvosok Hippokrateszi esküjébek megszegésére kötelezés ellen…”
Kíváncsi vagyok, hogy jelentkeznének-e? Neeeem! Mi nem tiltakoztunk a leírtak ellen!
Na ezt a cikkecskéjüket kellene majd a csapból is folyatni!
XYZ 2
2020-04-15 at 17:23
olvaso
Anyád, apád még él? Gondolom az ő nyugdíjaiból tengeted magadat és osztod az észt! Velük már megbeszélted, mi a véleményed róluk?
Amúgy meg a fiatalok túlnyomó része gond nélkül ellenáll a vírusnak és gyorsan gyógyul, ha meg is fertőződik.
XYZ 2
2020-04-16 at 15:02
olvaso
“Ésszel kellene csinálni a dolgokat, gondolkozni,”
Ugyanezt ajánlom neked!
Nem vagyok fideszes de Orbán Viktornál és kormányánál jelenleg széles egy hazában nem látok jobbat!
De nyugodtan szavazhatsz a “Majdnem beledöglöttem, hogy másfél évig úgy kellett tenni, mintha kormányoztunk volna” szöveg szerzőjére és pártjára ebben az “óriási diktatúrában”!
Amúgy meg tökéletes ember nincs, mint ahogyan kormány se!
Ajánlom, hogy kör═l kell nézni a világban, nyitott szemmel járni és összehasonlításokat tenni és nem csak homokba dugott fejjel elhinni az ellenzékiek hatalomvágyas hazugságait, vagy a CNN-ből áramló beetetést!
XYZ 2
2020-04-16 at 15:04
kör═l = körül
Elnézést!
polizza
2020-04-15 at 17:22
Csakhogy az a sok-sok benyomuló idegen sem az anya, sem a gyermek.
Hanem idegen, aki élősködik. Mert hosszú távon az X, meg az X anyja, meg az X gyermeke által megtermelt pénzből él és kíván továbbra is megélni, munka nélkül.
És jól számol. Ott meg is fog, mert az ő szavazata oda megy majd egészen addig, míg nem a közben megalakuló saját szőrű pártjára, amivel majd már túlerőben átveszi a hatalmat.
Remélem Löfven megéri hatalomban azt az időt és azt, amikor majd azok fogják őt a saját megszokott módjukon kiiktatni : nyissz a nyakon, vagy ketrecbe zárva felgyújtás, ketrecbe zárva vízbe merítéses fullasztás, sétáltatás az úton és utoléri a lánctalpas, stb., stb. van még pár mód amiről hallottunk. Pedig azok a büntibe tettek nem is mind igazán idegenek voltak.
Akkor talán a többi lövfenféle rádöbbenne, hogy mennyire idióta volt.
Tudományos libsizmus
2020-04-15 at 17:09
Ez a pántlikázott demokrácia egyik egyenes következménye. A fejlettnyugat semmit nem tanult a kommunistáktól. Majd most kijárják az iskolát.
Theo
2020-04-16 at 15:04
Nagyon helyes. Csak röhögtek rajtunk, mikor a szocializmus alatt nyomorogtunk, bezárva. Csak aztán nehogy ideköltözzenek és itt is a liberálisokat kezdjék el erősíteni.
zolatiguszti
2020-04-15 at 17:08
Ja és a pénzt is visszadják nekik mert nem verik szát a társadalmukat miattuk, kisfiam? Az ugyanis be lett téve, évtizedekkel előbb! Jó vaskos adórendszerük volt 80% ot is elvettek ha jól kerestél arra történő hivakozással hogy ez az ára a magas szociális elletásnak.
Na bogaram akkor nem kellene visszacsengetni nekik a zsét? Mert ugye kedves fitalakák nem kerestek még lófaszt se, úgy hogy szinte minden amivel kezelik őket a kórház, a mentő, az orovosok bére képzése minden gép, cső, oxigén drágám jobb ha kibékülsz vale hogy a haszontalan ÖREGEKÉ! Minden. Ugyanis meg nem keresett zsozsóból és be nem fizetett adóból nem lehet venni semmit a fiatalok meg még lófasz időt se toltak a munkapiacon hozzá.
Van itt gond a logikával látom.
Amúgy csak szólnék, ha most ne is tűnik úgy hidd el 30 év úgy elmegy észre se veszed és máris vén vagy.
Na akkor is isméeld meg ezt fiacskám!
tegyük helyre!
2020-04-15 at 17:00
Jogos védelmi stratégia lehet a nyájimmunitás – ha ezt összekapcsolják az öregek védelmével.
De a kettő így együtt: népirtás.
S mivel az öregek mind svédek: FEHÉRIRTÁS.
Joris
2020-04-15 at 17:20
Olyan nincs, hogy nyájimmunitás. Mindenki egyenként kapja el a kórt. Szervezetének védekezésébe nem tud besegíteni más ember szervezete.
Öregember
2020-04-15 at 16:27
Igaz.
Béla_Matek_Karó
2020-04-15 at 21:18
Vén f@sz ! Nem tudsz számolni mert alzheimeres vagy ?
134 fő per 10 millió az annyi mint (felfelé egészre kerekítve, mert fél fő ugy e nincs nincs)
14 fő per 1 millió
Általános iskola 5. osztályos matek
Béla_Matek_Karó
2020-04-15 at 21:26
Tovább megyek :
a Németeknél és a Finneknél az elhalálozottak átlagéletkora 50éves körül van.
A világon mindenütt másutt
az elhalálozottak átlagéletkora ennél 20 évvel több, vagyis 70 éves körül van.
Na mire következtetsz ebből ?
Arra , hogy a fertőzött de 70 évesnél idősebb és valamilyen más súlyos betegségben szenvedő betegeket nem számítják a koronavírus áldozatai közé, mert azokat úgy tekintik mint akik az eredeti szívbajukban, tüdőbajukban, rákjukban stb… haltak meg.
Béla
2020-04-15 at 16:24
Tisztelt Öregember!
“Nem akarok kötekedni”, de az áldozat és megbetegedettek nem ugyan az, van egy árnyalatnyi eltérés. Szívszorító, de kb. 140-en hunytak el Magyarországon, ami kb. 10.000.000, ebből egy laza osztás és látszik, hogy 140Fő/ 1 millió lakos.
Üdvözlettel Béla! Kötekedés nélkül …..
Joris
2020-04-15 at 17:05
Nem vagyok jó matekos, de ha 1 millió főre 140 elhalálozott jut, a 10 millió esetében már 1400 lenne. A legtöbb helyen idézett wordometers.info oldal is milliónként 14 halálos áldozatot hoz. Itt Önök megkonkolyodtak! A 140: országunk egész, 10 milliós populációjára vonatkozik. Ennek alapján pedig 1 millióra 14 fő jut… Nemde???
Andrea
2020-04-15 at 17:40
Kötekedés nélkül, de 14 fö/1 millió lakos.
Béla_Matek_Karó
2020-04-15 at 21:17
Nme tudsz számolni Béla.
134 fő per 10 millió az annyi mint (felfelé egélszre kjerekítve, mert fél fő nincs)
14 fő per 1 millió
Általános iskola 5. osztályos matek
Mátyás
2020-04-15 at 16:02
Mindkettőt meg lehet menteni. De ha jobban belegondolsz csak az egyiket kell, mert a gyereked simán átvészeli, talán még tünetei sem lesznek. Anyádat kell megmenteni, és lehet, hogy intenzív ellátással meg is lehet. Feltéve ha azt a pénzt nem migránsok segélyezésére költötték. Ha pedig még pénz is van rá, akkor végképp érthetetlen amit a svédek csinálnak.
Contrabass
2020-04-15 at 16:00
Kedves Balázs, Doktor úr! Vitatkoznék Önnel a cikk tartalmát illetően. Nem arról szól, hogy kilátástalan állapotban lévő betegeket tartsanak évekig mesterségesen életben, mindössze arról van szó, hogy kiforrottabb, felelősségteljesebb hozzáállással nem kellene annyi embernek meghalnia. A másik szempont amire az írás rámutat, hogy a Svéd politikusok, újságírók szinte hetente becsmérlik Magyarországot és annak vezetőit, miközben bőven lenne mit a saját házuk táján is söprögetni! Tisztelettel.
Joris
2020-04-15 at 15:56
T. Olvasó, minden újabb hozzászólásával mélyebbre süllyed, nem csak Isten skáláján, hanem a humanizmus mércéje szerint is! Legyen egy kicsit igényesebb önmagával szemben!
Egyébként hasonló kérdést Dosztojevszkij is feltesz, talán a Karamazov testvérekben. Elvont választ, mindenhol, mindenkor érvényes választ lehetetlen adni rá. A szituáció önti el. Legyen nyugodt: hasonló esetek legfeljebb a hollywood-i agysejtpusztítók matymarékos forgatókönyveiben fordulnak elő 🙁
aladin
2020-04-15 at 15:55
Ès még ezek az országok, svédek. dánok, norvégok kritizálják Magyarországot. Hol van a Helszinki bizotság, Transparency International meg a többi rohadék Soros civil szervezetek, ha Magyarországrol van szó akkor nagy a pofájuk de ha máshol akkor a homokba dugják a fejüket, de legalább ott maradjon vagy dugnák oda ahova én gondolom.
Dr Ittzés Balázs
2020-04-15 at 15:45
Tisztelt Szerkesztőség kedves László!
Az a helyzet, hogy ez a cikk sajnos semmiben sem különbözik más, az emberek hergelésére, indulatok generálására szolgáló írástól!
A Pesti srácoktól pedig ugye többet vár az ember.
Főleg Vésey Kovács Lászlótól, akinek eddig remek kis írásait élvezhettük a sajtóban.
Szeretném felhívni MINDENKI figyelmét, hogy a betegek kezelése, ápolása, az esetlegesen, sajnálatosan, de egyszer mindenképpen felmerülő életvégi döntések egyéni elbírálás alá esnek.
Senki sem tartható életben a végtelenségig és ezt nem is szabad erőltetni.
A halál, ahogy a születés, az élet része.
Erről a témáról kell és szabad beszélgetni, vitázni, de nem ebben a szenzáció hajhász, érzelmekkel visszaélő módon.
Ha kívánják, szívesen megosztom az ezzel kapcsolatos, bennem az elmúlt 21 évben felmerült szakmai tapasztalataimat, mert ez egy nagyon fontos téma és személy szerint örülök, hogy gyakran felmerül, de a köré épített hisztéria nem használ a higgadt meg- és kibeszélésnek.
Jó munkát kívánok!
Tisztelettel,
Dr Ittzés Balázs
Aneszteziológus és Intenzív terápiás szakorvos
PhD előszobájában ücsörögve, nemzetközi tapasztalatokkal felvértezve
Joris
2020-04-15 at 16:57
T. Uram, ki beszélt itt a földi halhatatlanságról, hisztériáról?! Nagy-nagy csalódás egy orvostól az eutanázia melletti állásfoglalást. Ez talán még a hipokrateszi esküvel sem igazolható. Avagy isten az ember, hogy dönthet élet vagy halál ? Amit Ön itt előadott, az az evolucionizmus darwinista, ateista ideológiája. Sztem gyógyítani kell bárkit, amíg lehet. A többit bízzuk Istenre.
Hesslerezredes
2020-04-15 at 17:08
Kár, hogy nem méltóztatott megírni, hogy Ön hol “álmosít”? Már csak azért is, hogy egy kis cédulát tudjak nyomtatni és azt a nyakamba akasztani egy kis zsinóron (nem, nem selyemzsinóron…), hogy ha dögrováson lennék thanks to the coronavirus, akkor abba a gyógyító intézménybe, ahol Ön “szolgál” semmilyen körülmények között sem vihetnek a mentősök engem – a túlélésem esélyét csöppet javítandó…
Namond
2020-04-15 at 17:51
Dr Ittzés Balázs
Meséljen az Ön városában, megyéjében Devonban és Angliában milyen a Covid-19 helyzet?
Milyen eredményei vannak az angol egészségügynek, ápolt, felgyógyult, elhalálozott?
Milyen kórházban dolgozik állami, magán?
Van területi ellátási kötelezettségük?
Hány intenzív ágy jut 1000 lakosra Önöknél? Hát Magyarországon?
Van lélegeztető gépük, mind működőképes vagy olyanok mint az angol hadihajók (van, de csak mutogatni)?
Önök milyen esetekben és célra használnak vírus tesztet?
A tesztet bárhol, vagy csak akkreditált (mit nálunk) laborokban vizsgálják?
Elegendő a kiesen lápos Devonban a szájmaszk?
Tényleg nem vesznek fel mindenkit a kórházba, elutasítják a telefonon bejelentkezőket?
Maguknál is a svéd modell működik?
Ugye tudja, hogy a cikknek a halál, a születés, az élet nagy filozófiai kérdése nem tárgya? Talán a kórházi lelkész segíthet lelki terhe megosztásában esetleg valamely pszichológus kollégája, ha rám hallgat indiait választ a buddhizmus sok kérdésre kellemesebb választ ad, mint egy anglikán vagy más presbiteriánus lelkész.
Tudja ha a szerkesztőségnek szeretne interjút adni, akkor a szerkesztőség impresszumban megadott címén kellene jelentkezni?
Az orvosi egyetemre ugye nem a tankönyvkiadónál jelentkezett?
Dr Ittzés Balázs
2020-04-15 at 19:54
Kedves Na, mond!
A kérdéseire a következőket tudom válaszolni.
A helyzet a devoni munkahelyemen kitűnő. Nagyon jó csapatban dolgozom és arról a nagyszerű hírről számolhatok be, hogy bár több, idős, krónikus szív, tüdő és cukorbeteget is elláttunk, ezekből 3 került intenzív osztályos ápolásra, egyikük felgyógyult és én voltam a szerencsés, aki sikeresen eltávolítottam a lélegeztetéshez szükséges csövet a beteg torkából. Egy beteg halt meg, aki egy súlyos szívbetegségben szenvedett.
A magyar vonatkozásokról annyit mondhatok, hogy Baranya megyében, ahol lakom, az elmúlt három napban nem jelentkezett új megbetegedés és egy beteget ápolnak lélegeztetőgépen. A leszoktatás lassú, sajnos a halálozás magas, de bízzunk a legjobbakban.
Mivel Devon nem lápos terület, így feltételezem, hogy még életében nem látta közelről, ellenben a gyönyörű, sziklákkal szabdalt tájain jókat lehet egymástól megfelelő távolságot tartva a szabad levegőn mozogni napi egyszer. Az emberek betartják a kormány kérését, így itt pont olyan ellapult a görbe, mint Magyarországon.
Állami kórházban dolgozom, a rászoruló betegek felvételét a nagyon jól alkalmazott kritériumrendszer miatt nem kellett eddig megtagadnunk.
Az intenzív osztályos ágyszámot nem ezer lakosra számítjuk ( bár kétségtelen, hogy lehetne, csak minek ), hanem a kórház kapacitására méretezzük. Az ezer lakosra számított ágyszám függ a kórház ellátási kötelezettségétől 1-3 ellátási kategória, de attól is, hogy beleszámítjuk-e ebbe a Magyarországon még nem alkalmazott magasabb ellátóegység (HDU- high dependency unit ) és ún lelépési ( step down unit ) ágyszámait is… ugyanis szükség esetén ott is tudunk lélegeztetni. Jelen helyzetben a kapacitásainkat kibővítettük, így a fentiek most nem érvényesek.
A lélegeztetőgépeink ugyanolyanok ( eggyel modernebbek ), mint a magyarok Dräger Evita Infinity, ha ez mond valamit ( ha pl egy szigetvári kórház lélegeztetőgép felszereltségével hasonlítom össze, mivel a kórház azon az ellátási szinten áll, akkor Szigetváron még van hova fejlődni.). Arról az apró tényről ne is beszéljünk, hogy Angliában a szakorvos kollégáimnak nem kell elmagyaráznom bizonyos lélegeztetési módok alapjait, mert enélkül nem lehetnek szakorvosok. Ezen a téren Magyarországon nagyon súlyos az elmaradás, amit a magam részéről úgy próbálok javítani, hogy a kollégáim képzésében szerepet vállalok. Úgy előadás, mint egy az egyben való oktatás terén. A visszajelzések a fiatalok részéről pozitív, az idősebb kollégák nem tűrik, vagy nem fogadják el a tapasztalatomat, de bajban mindig jól jön a segítségem.
A hadihajók, köszönjük, jól működnek, jobban, mint hinné, csak nyilvánvaló okokból erről nem beszélnek, de ha egyszer eljön Plymouthba, meghívom egy sörre az egyik haditengerészeti orvoslásban képzett kollégámmal és ő érdekes dolgokat fog tudni Önnel megosztani úgy a tengeralattjárók, mint a hadihajók témájában.
Mindenkit tesztelünk, aki a kórház kapuján, mint beteg belép.
Az otthonukból jelentkező betegek számára egy, a kórház épületén kívül elhelyezkedő boxban a mentőbejáró mellett, ún drivethrough tesztre van lehetőség, telefonos egyeztetést követően. A tesztek sajátságos pontatlanságából adódóan ( kb 30-40% fals negatív érték ), szűrésre ez a teszt használhatatlan.
Az eddig bevált angol modellt követjük minden betegünk megelégedésére.
Ha még egyszer elolvassa a posztomat, amit fent írtam, ad magának néhány másodpercet, hogy az abban foglaltak leülepedjenek, akkor rá fog jönni, hogy ott nem az Ön által kifogásolt témában nyilatkoztam meg, hanem szakmai oldalról közelítek ehhez. Jó lenne ezt a témát egy széleskörű társadalmi vitára bocsátani, aztán szakmailag is megvitatni és találni egy konszenzust a szakmailag lehetséges és a társadalom által elvárt között. Ebben pedig a sajtónak elévülhetetlen érdemei, szerepe lehetne. Sokkal hasznosabb, mint indulatokat gerjeszteni.
A lelki életem, úgy vélem, nem Önre tartozik. Főleg nem ezeken a felületeken, de higgye el, a Jóisten, Jézus, a Biblia és egy jó lelkipásztor épp elég támasz a bajban.
Nem szeretnék interjút adni a szerkesztőségnek, ilyet sehol sem állítottam. Mondhatnám úgy is, mint az örömlányok- olyat ne adjon a számba, amit nem jött ki a számon…;)
Az orvosi egyetemre áttételesen a tankönyvkiadónál jelentkeztem, mert a jelentkezési lapokat ott vettem.
Csak egy megjegyzés a végére.
Sokkal többre megyünk mindannyian, ha tiszteljük egymást, főleg ilyen vészterhes időkben. Nem emlékszem, hogy én Önnel valaha is ilyen impertinens, lekezelő stílusban beszéltem volna, mint Ön velem.
Tisztelettel
Naprózsa
2020-04-15 at 20:53
Örülünk, hogy az angolok helyett és a mi pénzünkön “elmaradott orvosi oktatásunkkal” kiképzett dokik ily lelkesen szolgálják választott új hazájukat, ami maga a tejjel-mézzel folyó Kánaán.
Egészségére, doktor úr!
De akkor egy dologra megkérjük: ne köpködjön ránk kalandvágyból itthon maradottakra, és ne is jöjjön vissza amikor már nem lesz olyan rózsás a helyzet, és a maguk aranyos kis muzulmánjai a maguk nálunknál fejlettebb kórházaikból úgy fogják Önt is kihajítani gyógyítás helyett mint macskát szarni.
Mert ha már minket cserben hagyott és más országot gazdagít, legalább ne pocskondiázzon bennünket és hazaszerető orvososainkat, mert maguk csak azért gazdagok mert kiszipolyozzák más népek, kontinensek anyagi és emberi javait, különben nem kellene nekik magyarul beszélő orvos, lenne elég néger, angol és muzulmán is.
oshon
2020-04-15 at 22:01
Dr Ittzés Balázs – Kivanom hogy ott toltse a hatramaradott napjait , erot egeszsegt vensegere is , mint megtudtuk nagy szuksege lesz !!! Velunk ne torodjon tobbe , el leszunk mi ‘onok’ nelkul is … bizunk az Istenben … jo orvosolast tovabbra !
Namond
2020-04-16 at 01:12
Dr Ittzés Balázs
Köszönöm a kimerítő választ.
E szerint az Ön kedves kis 23 000 fős településén is megjelent a Covid-19? A 3 fő akik közül 1 fő meghalt említett vírusfertőzött volt?
Azért elég mázli, hogy Barnstaple nem egy kontinens közepén levő közlekedési csomópont.
Beismerem, a láp csak egy raketta volt.
Örömmel veszem, hogy elégedett a magyar kormány járványügyi intézkedéseivel, tekintve; “itt pont olyan ellapult a görbe, mint Magyarországon”
Munkahelye az állami intézmény adott terület lakóiért felel, azaz North Devon Distric hány fő lakosú?
Az 1-3 ellátási kategória egyaránt kiterjed-e a HDU és SDU ellátásra?
Jól gondolom, az intenzív ellátás a HDU kategória?
Tehát a North Devon Distric Hospital hány fő egyidejű intenzív ellátására képes?
Az angol átlagnak megfelelő 2-3 főére ezerlakosonként?
Ugye tudja, hogy a magyar állami rendszer 7 fő/ezerlakos?
Nos a brit lélegeztető gépek remélem nem csak egy generációval modernebbek, de friss hegyi erdei levegőt adagolnak.
Hát ilyen a fogyasztói társadalom, ha van újabb verzió máris cserélik a tavalyi kocsit, főleg ha a más, a jól megvágott biztosítottak pénzét költik.
Mert persze a drága orvosképzésre a hazai családoknak nem marad pénzük, így a máshol államilag, a mi pénzünkön, képzetteket veszik meg.
Ez így európai, szolidáris, jogállami és demokratikus.
A kapzsi nyaloncok meg örömmel rohannak a társadalmi szolidaritási deficitjüket hátrahagyva a máshol biztosítottak befizetéseit ellopó orgazdák lábaihoz.
Magyarországon elmaradás?
A kutyának se kellenének a magyar orvosok, a magyar kórházak, a magyar egészségügy, sőt még a magyar egészségbiztosító sem, ha nem lenne elég jó, hogy megérje.
Nos, a lelki élete, valóban önre tartozik, de tudja hol talál segítséget.
Nem kifogásoltam a felvetett témáját csak segíteni szándékoztam, tekintve, hogy kommentje a laza: Tisztelt Szerkesztőség kedves László! megszólítással kezdődik.
De nem gondolnám, hogy meg kellene tárgyalni azt, hogy ki éljen és ki hogyan halljon, bármilyen – vallási, hitéleti, ideológiai, orvosszakmai – köntösbe vannak bújtatva az érvek.
Aki biztosítását fizette annak jár az ellátás és az a feletti döntés. A biztosításnak nem az orvosok túlfizetésére, nem a működőképes berendezések és eszközök gyártók érdekében történő cseréjére kell elfogynia.
Ha impertinensnek és lekezelőnek találta a stílusom, azért van mert ilyen vagyok, mondjuk balról nézve, de kedves és szelíd az semerről nézve sem.
Egy tipp Önnek, szerezze meg és olvassa el Per Wahlöö: Az acélugrás című művét.
Contrabass
2020-04-15 at 15:43
Kedves Öregember, a korral úgy látszik a matekképessége is kopik az embernek. Amennyiben Magyarországon 107,17 elhunyt jut egymillió emberre, abban az esetben 1071,7 elhalálozásnak kellene lennie, tudtommal hál’Istennek ennyi biztos, hogy nincs.
Joris
2020-04-15 at 15:41
Tisztelt Olvasó. Azt állítja, netán itt szétverik a nemzetet, mert fokozottan óvjuk idős honfitársainkat? Nem akarok durva lenni, de a gyengék, betegek, öregek hasonló elítélése esetében hová lett a “szabadság, egyenlőség, testvériség”. Elkallódott valahol az ellenzéki pártok homályos folyosóin. Persze, mondhattam volna: ez echte nácizmus, de nem mondom. Gondolkodjon inkább! Tudja, ebben a világban örök törvény, hogy azzal a mércével fognak mérni az Ön esetében, amilyennel Ön is mér.
Naprózsa
2020-04-15 at 15:34
A világelső liberális mintaállam most leleplezte a globalizmust.
Eddig el merték mondani, hogy telik a muzulmánok ingyen eltartására, ők nagyon demokratikusak mert minden szabad (nem tanulni, hegesztőként országvezetőnek lenni, nem dolgozni, nemet váltani, keresztet levenni, no go zónákat alakítani, saját vallást űzni stb.) mert anyagilag megengedhetik.
S az se zavarta se a svédeket, se a világot, hogy eme mintaállamban egyre emelték az őssvédek nyugdíjkorhatárát és adóját, azzal a furcsasággal, hogy egész népségcsoportok soha nem is terveztek dolgozni, mégis mindent megkaptak. S ha valaki mifelénk rákérdezett, hogy hol itt a jog, ráförmedtek: megtehetjük mert bírja a gazdaságunk.
Amikor kislányokat csoportosan megerőszakoltak és meg is öltek, senki nem háborított igazán, mert miért is kellett tisztelnünk a svédeket? Mert ott rendben a gazdaság, ők megtehetik.
De mintha mégse lenne rendben a gazdaság, ha e csodaországban nem jut kórházi ágy az őslakos igazi betegnek.
Most derül ki, hogy ez a liberalizmus nem liberalizmus, nem gazdasági siker, és maga a fasiszta embertelen rabszolga-hangyatársadalom, ahol egy rövid beetetés-jólét után szörnyű kor fog megvalósulni.
A Háttérhatalom most leplezte le végleg magát: Az öregek, betegek megöletése, a kisgyerekek megerőszakolása – ez az a “vágyva vágyott” Bilderberg világ.
A király és a liberalizmus bizony meztelen.
Namond
2020-04-15 at 17:15
Naprózsa,
Ne vegye rossz néven az alábbi kiegészítést:
“A király és a liberalizmus bizony meztelen” és látszik, hogy nem legitim demokrata, hanem mainstream adta, elitista szocialista-leninista, náci-bolsevik az tetőtől talpig .
Chiovini György
2020-04-15 at 15:33
Az eutanáziával kezdődött. Ha terhes az életed, vess véget vele.
Folytatás: ha nekem terhes a te életed, véget vetek vele.
De a fordítottja is igaz. Ha kell, inkább én, idős és beteg halljak meg, mint egy egészséges és fiatal. Föláldozom magam.
A zavaró számomra az, hogy most nem éhínségről, hajótörésről és hasonlóról van szó. Inkább arról, hogy a társadalom többségének anyagi helyzete úgymond mit enged meg. Miről mondjuk le: az életszínvonalról vagy embertársainkról?
Kisflex
2020-04-15 at 15:31
Nem tudom, hogy ilyen híradások mikor fognak végigsöpörni a “függetlenobjektív” médián.
Tititateo
2020-04-15 at 15:25
Igen, ez az a Svédország, ahol ugyanakkor kormányzó párti politikusok a médiában nyilvánosan sírtak, mert pl. nem sikerült még több migránst befogadni…
vérgőz
2020-04-15 at 15:07
emlékeim szerint bizonyos népcsoportok (cigány?) kémiai kasztrációja is divatos volt arrafele, mintegy fél évszázada?
Lapp
2020-04-15 at 17:07
Igen, a lappokat (számik) sterilizálták nagy mennyiségben.
Érdekes az ellen sem léptek fel a jogvédők.
A fejlett nyugat…
Öregember
2020-04-15 at 15:03
Nem akarok kötekedni:
“Svédországban egymillió főre 91 áldozata van a járványnak, míg Finnországban 11, Norvégiában 25, és Dániában is alig fele, 49.”, de
a koronavirus.gov.hu oldal mai (2020.04.15.) hivatalos adatai alapján:
Lélekszám Megye Fertőzöttek 1millió főre vetített arány
1752286 Budapest 770 439,43
1278874 Pest 234 182,97
417712 Fejér 114 272,92
299207 Komárom-Esztergom 20 66,84
341317 Veszprém 32 93,75
467144 Győr-Sopron-Moson 61 130,58
253551 Vas 14 55,22
268648 Zala 31 115,39
360704 Baranya 29 80,40
301429 Somogy 21 69,67
217463 Tolna 13 59,78
642447 Borsod-Abaúj-Zemplén 48 74,71
294609 Heves 12 40,73
189304 Nógrád 19 100,37
527989 Hajdú-Bihar 19 35,99
370007 Jász-Nagykun-Szolnok 15 40,54
552964 Szabolcs-Szatmár-Bereg 41 74,15
503825 Bács-Kiskun 22 43,67
334264 Békés 12 35,90
399012 Csongrád 52 130,32
9772756 Összesen & átlag 1 579 107,17
Magyarországi átlag: 107,17
vérgőz
2020-04-15 at 15:13
svédek kb. 10 millióan vannak, kb. 1200 halottal.
a magyarok 9.7 millióan, 134 halottal.
miaf@rolbeszelsz?
Öregember
2020-04-15 at 15:46
Miről beszélek? Ha nem lenne vérgőzös az agyad, akkor tudnád, mert a kérdés az, hogy Te mi a pöcsöt beszélsz? Ne velem vitatkozz, hanem a számokkal.
A svéd, norvég, finn, dán adatokat a cikk elejéről vettem és a hivatalos koronavirus.gov.hu oldalról a magyart.
Valaki hülyeséget ír: a hivatalos magyar statisztika, vagy a cikk adatai. Én csak összehasonlítottam a közölteket. Tanulj meg számolni.
Namond
2020-04-15 at 17:08
Öregember,
Te vagy a példa, hogy a kor nem mindenkit tesz bölccsé.
Na miről beszélnél?
Mire is a hamis számok?
Joris
2020-04-15 at 16:26
Öregem, nemigen tudok elmenni az összeállításán, de a worldometers.info oldalon hazám 1 milliós populációjára vetített halálos áldozatainak száma 14 fő.
Namond
2020-04-15 at 17:04
Öregember,
A szövegértelmezés nem az erősséged, a felsorolt adataid között nincs arányszám.
Tudod, hogy mit olvasol, ja tudsz olvasni?
Általános iskolát végeztél vagy még járod?
koronavirus.gov.hu oldal mai (2020.04.15.) hivatalos adatai alapján:
Fertőzött: 1 547
Gyógyult: 192
Elhunyt: 134
Házi karanténban: 13 360
Akkreditált tesztelt: 37 326
Tőlem, népesség arányos elhalálozás:
13,71124526757393 fő/milliófő
XYZ 2
2020-04-15 at 18:01
Öregember
Ha kötekedni akarsz akkor velük kezd: https://www.ecdc.europa.eu/en/cases-2019-ncov-eueea
Varga Zoltán
2020-04-15 at 14:50
objektív, jó hozzá szólás a sok ökörség után, amiket itt is olvashatok
zolatiguszti
2020-04-15 at 17:14
Varga Zoltán:
Látom sikerült elsiklani a cikkben szereplő “Biológiai kor” kifejezés lényege felett…..:)
Varga Zoltan
2020-04-15 at 20:29
Zolatiguszti
nem siklottam el,borzasztóan nehéz, csupán ennyit tudok mondani
Varga Zoltan
2020-04-15 at 20:31
Zolatiguszti
nem siklottam el…mert Ön hogy látja ezt??
Varga Zoltán
2020-04-15 at 14:48
végre egy jó hozzá szólást olvastam a sok ökörségközött
Namond
2020-04-15 at 18:17
Varga Zoltán, olvaso
Élet császárai, mi az elképzelésük, a vakok, gyengénlátók, mozgássérültek, gyermekbénulással továbbélők, pszichiátriai betegek és a falállásban levő bölcsészek társadalmi szolidaritás alapú ellátásáról?
Ja és az ügyi-fogyi kisfiúk bölcsődei, óvodai elhelyezéséről?
??
??
heroes_never_die
2020-04-15 at 14:48
Abban biztosak lehetünk, hogy a MocsokVágó és hasonló kútmérgezök NEM fogják megemliteni a svédországi szervezett “euthanázia rendszert”. Pontosan azért, mert ismerik a nemzetközi helyzetet, próbálták a magyar kormányt hasonló tervekkel megvádolni. Tipikus “azzal vádolom az ellenfelet, amelyet maga szándékozok elkövetni” narrativa a neobolsevik oldalon, napi huszonnégy órában, a hét minden napján.
Gyurcsányék már 2006-ban “kiszelektálták” a hetvennél idösebb embereket a kórházi ellátásban, amit anno az anyám példáján saját magam tapasztaltam a Szt. János-ról elnevezett kórházban. A MocsokVágó meg naphosszat hitlerezik, sztálinozik a facebook oldalán, tudatosan visszatartva minden információt, amely a balliberál oldalt leleplezné, egyúttal agent provocateur agit-prop tevékenységet végez a magyar kormány ellen. S hiába riogatnak diktatúrával, bérrettegnek évek óta, még mindig büntetlenül megtehetik.
Namond
2020-04-15 at 16:50
Ahelyett, hogy a “balliberál oldalt leleplezné, egyúttal agent provocateur agit-prop tevékenységet végez a magyar kormány ellen. S hiába riogatnak diktatúrával, bérrettegnek évek óta, még mindig büntetlenül megtehetik.”
Na ezért (is) vagyok, a 2/3-ban mérhetetlenül csalódott és alkalmanként baromi dühös (ízlés és ideológiai hovatartozás szerint cserélhető a két szó).
Béla
2020-04-15 at 14:35
1. Helsinki Bizottság, mekkora kártérítést fog kiharcolni a “Gyöngyösstockholmi” károsultaknak.
2. Miért nem ostromolják újságíróink a TASZ-t, Helsinkit, Amnesty-t stb
válaszaikat illetve azok hiányát minden nap leközölni.
3. Ha elvonul a vihar és felsüt a Nap, azonnal vitát kezdeményezni az EU-ban, jogállamiság- szándékos ember ölés- EU értékek- idősek kirekesztése a
társadalomból.
4. A kórházak csak parancsot teljesítenek?!- HERMANN GÖRING IS!
üdv; Béla
Joris
2020-04-15 at 16:12
Végét kell vetni a diplomatikus jópofizásnak. Szemtől szembe, nagy nyilvánosság előtt kell majd a hasonló esetekben ezeket az embereket, irányzatokat tetemre hívni! Nem mindig védekezni egy kitalált, virtuális univerzum boszorkánymesterei ellen!
“Keresztény vagyok, nem hülye.” (Szentmihályi Szabó Péter)
Schenkhyalfonz
2020-04-15 at 14:26
Ahol egy mássággal házas leszbika a püspök, aki a keresztet is le akarja vetetni a templomról a béke vallásának hívei kedvéért, ott min csodálkozunk?
Amúgy véletlenül nem azon a helyen miniszterelnök egy képesített hegesztő?
toast
2020-04-15 at 14:10
Ilyen, amikor egy nyugati ország teljesen ki akarja irtani a zsidó-keresztény világnézetet a saját kultúrájából. Annyira erőltették az iszlamizálást, a szélsőséges liberalizmust és a szocializmust/kommunizmust, hogy a svéd társadalom, de főleg a politikusok EMBERELLENESEK lettek. Mindent ideológiát összegyűjtöttek az északiak, ami szembemegy a kereszténységgel és tessék. A saját idős honfitársaikkal játszadoznak, mint egy eldobni való játékkal, miközben nyomják az abortusz-propagandát, behódoltak az iszlámnak…
Minket, magyarokat is azért “cseszegetnek” az északiak, mert bár mi sem vagyunk igazi keresztény társadalom, de Európában mi állunk a legközelebb a normálishoz, vagyis tökéletes ellentétük vagyunk. Lenne mit tanulnunk, de legalább próbálkozunk, amíg az északiak mindenben a gyilkosokat, az életellenes, emberellenes bűnözőket támogatják.
Nagyon sajnálom azokat a svédeket/norvégokat, akik abban a gyilkos társadalomban élnek, de fel kell lázadniuk és kivívniuk a szabadságukat.
Namond
2020-04-15 at 22:49
toast
Nincs zsidó-keresztény világnézet.
Ha a keresztények zsidó világnézetet akartak volna nem alapítanak keresztény vallást, keresztény világképpel.
vélemény
2020-04-15 at 13:52
A halálozások száma – cikkben szerepeltetettekhez képest – némileg módosult, felfelé, így :
a svéd 102, a finn 12, a norvég 26, a dán 52, olvasható a
https://www.worldometers.info/coronavirus/ Last updated: April 15, 2020, 11:03 GMT oldalon.
Mindez nem változtat azon a szégyenteljes valóságon, hogy a svédek kitartóan haladnak a liberális injekcióval beoltott vörös-zöld diktatúrába, ahol a jól ismert , ”legfőbb érték az ember” ordító blöffel kábítanak mindenkit.
Még a királyi családot is befogták ebbe a bolsi propagandába is.
A több évtizeden keresztül módszeresen leépített egészségügy szakember, felszerelés, pénz és a hatóságok szellemi alultápláltsága, alapvetően pedig az ország vezetésére alkalmatlan megélhetési politikusok ugyancsak több évtizedes szárnyalása folytán
tapasztalható ez a mószeres ”tisztogatás” a Tajgetos-Malthus kultúrák élesítése jegyében.
Károly
2020-04-15 at 13:52
A magyar libsiknek a svéd példa az etalon!!!!!!!
A svéd modell, kőkemény népírtás, nem osztály, nem faji, hanem életkori, egészségállapoti alapon!!!!!!!
Kérdés?
Ezek után a terrorista és a svéd között van különbség?????????????????
Ilona
2020-04-15 at 13:48
Diszkrimináció engedélyezve, svéd időseknél negatívan, migránsoknál pozitívan. Jogállamiság lábbal tiporva, de ez nem baj az EU vezetőinek, hiszen Svédországról van szó és nem Magyarországról. Ursula von der Leyen is hallgat, gondolja volt már egy ország bírálata, elég egy ideig, így a svédek azt tesznek, amit akarnak. Nem is figyeli az ott zajló eseményeket. Svédeket nem kritizál az EU, erre ott vannak a lengyelek és a magyarok.
sztalin
2020-04-15 at 13:37
Még sokan emlékezhetnek a “szocializmus” éveiben a statisztikákban szereplő “inaktív” réteg kifejezésre.
Azokat illették ezzel akik nem dolgoztak, vagyis nem “építették a szocializmust”, időnként a gyengébbek kedvéért “eltartottként” emlegették őket. Vagyis a gyerek, az idős, beteg stb. csak koloncként jelent meg a “szocialista statisztikákban”!
A kommunisták – amelyek mostanában liberálisnak hazudják magukat – korábban már megszabadították a társadalmat a gyerekektől, mint “ingyenélőktől” és most kapóra jön nekik ez a járvány amellyel az idősektől is meg tudnak szabadulni.
Ha elég sokáig tart a járvány, eljön a svédekhez a kommunizmus, ahol minden megmaradt európai haláláig dolgozhat a afrikai és ázsiai bevándorlók jólétéért!!
Akkor már az öregek sem veszik el az “erőforrásokat” az aranynál is értékesebb bevándorlók eltartásától.
Joris
2020-04-15 at 16:02
Szintén s kommunisták és a libsik kedvenc önfelmentő – egyúttal elfogadhatatlan igyekezete a Járulékos veszteség” bevezetési próbálkozása a közgondolkodásba…
XYZ 2
2020-04-15 at 17:41
“A kommunisták – amelyek mostanában liberálisnak hazudják magukat – korábban már megszabadították a társadalmat a gyerekektől, mint “ingyenélőktől” és most kapóra jön nekik ez a járvány amellyel az idősektől is meg tudnak szabadulni.”
Nem csak azok, már Adolf H is hasonlóan gondolkodott, sőt az első koncentrációs táborok nem a zsidók számára lettek létrehozva.
Gondolom a svédeket Dolfi a másvilágról most örömmel “lájkolja”.
Géza Kékazég
2020-04-15 at 19:53
Ha emlékeztek, az Állatfarmon Bandit, a nem túl okos, de egész életében lelkesen húzó pacit – aki békés legelgetésre vágyik öregkorára -, mikor már nem bírja a munkát, a disznók eladják virslinek (vagy ragasztó alapanyagnak, ez nem derül ki).
ikrek
2020-04-15 at 13:27
Szánalmas vagy, olvaso. De nagyon! Hányinger kerülget a szavaidtól.
Te vagy az, aki a kijárási korlátozásra is nagy ívben tesz? Mert itthon és sok másik épelméjű országban is épp mindkettőt mentik.
Esetleg ízlelgesd: te is leszel öreg, remélem önállóan feláldozod majd magad, hogy az akkori haladó ifjúságot megkíméld a döntéstől.
ikrek
2020-04-15 at 13:24
Vésey Kovács Lászlótól megszokott színvonalon kifejtett téma! Köszönet érte!
Ez a kép szó szerint odab@sz: “Sokan fognak ott meghalni olyanok is, akiknek a halála elkerülhető lenne, de Svédországban legalább nem kell aggódni a jogállamiságért – a halálra ítélt helyieket is biztosan felvidítja ez.”
Za-firka
2020-04-15 at 13:20
Valaki magyarázza el mi a különbség aközött, hogy faj,ideológia, bőrszín vagy kor szerint szelektálva pusztítanak el embereket.
Mert szerintem semmi.
Kriszta
2020-04-15 at 13:27
Az utóbbi napok esztelen ámokfutását elnézve nálunk koronavírusus / nem koronavírusos alapon történik a szelekció. Mi a nem koronavírusban szenvedők halálaval vagy egészségével fizetünk.
polizza
2020-04-15 at 17:38
Hát miért nem települt ki abba a szuper Svédországba. Most ott jó helye lenne. Nem lehetne panasza.
polizza
2020-04-15 at 17:36
Szerintem és még sokak szerint semmi.
A nagyon erős érdekérvényesítők szerint viszont sok. Ha az ő érdekeik sérülnek valahol, akkor ott vége a világnak.
Ha meg ők sértenek másokat, akkor az úgy helyes, igaz, jó. Szerintük.
Namond
2020-04-15 at 18:35
Za-firka,
Semmi, tekintse mindet elitizmusnak, ha úgy tetszik rasszizmusnak.
Ez az elitizmus, művésznevén bolsevizmus illetve nácizmus, jelenlegi pusztító formája az illegitim brüsszeli bürokraták bürokratizmusa.
Rózsa
2020-04-15 at 13:20
A svédek már régóta bizonyítják, hogy a anyagi előnyt nem jelentő emberekről lemondanak. Szerintem ilyen volt, amikor a szerencsétlen magyar árva lány eltartását megtagadták. Nem engedték, hogy a nagynéni felügyelte alá kerüljön Svédországban. Már akkor levontam a következtetést, hogy igazán náci államról van szó. Most újra ezt bizonyítják, a saját nyugdíjasaikkal – akik egész életükben becsülettel adóztak – ugyanúgy bánnak el.
polizza
2020-04-15 at 17:31
Pedig végül nem is kellett volna fizetniük, mert a magyar állam vállalta.
Csak a lány az egyetlen rokonával lehetett volna együtt és nem idegenek között, még ha itthon is.
Vajon mi lett a vége a történetének?
Namond
2020-04-15 at 13:15
Ügyes.
Mintha olvastam volna már ilyet, de ezek szerint a svéd szoci ÁLDEMOKRATA vezetés is.
Per Wahlöö: Az acélugrás
Laca
2020-04-15 at 13:14
A fejlett nyugat + európai értékek -jogállamiság ezerrel!
Legalább 60 év lemaradásunk van.
Ezt a színvonalat soha nem fogjuk elérni!
De azért remélem senki nem is akarja.
Náluk egy két év és kitalálják,hogy hány éves korodban lesz kötelező meghalnod.
Laca
2020-04-15 at 13:22
Tévedtem mire leírtam már itt is volt egy azok közül akik épen ezt a Svéd-értékrendszert szeretnék.
polizza
2020-04-15 at 17:29
Volt egy regény, vagy film, ami erről szólt, hogy az X-dik szülinapjukon meghalasztották az embereket.
És azok türték. Aztán jöttek páran, akik fellázadtak a módi ellen.
Nem emlékszem sem a címére, sem az íróra.
Tudja esetleg valaki?
Zsuzsi
2020-04-15 at 18:37
Umberto Simonetta: Éjszakai utazók és 49 életévtõl indult a deportálás egy ,,idilli” kis üdülõfaluba
Géza Kékazég
2020-04-15 at 19:40
Logan szökése. Jó régi film.
Kisné Kati
2020-04-15 at 13:13
Szégyen gyalázat, hogy a piedesztálra emelt Svédországnak ilyen az igazi arca. Szégyellem, hogy úniós tag egy ilyen ország, ahol az emberélet nem ér egy fabatkát sem és ezek pocskondiáznak minket.
zolatiguszti
2020-04-15 at 17:18
Piedeszta?
72-ben zárták be az 1929-ben alapított Fajhigéniai intézetüket is.Az első pár évet leszámítva végig szoci kormány alatt üzemelt.
Gong
2020-04-15 at 13:12
Téged. Téged doblak ki a süllyedő hajóból.
Laca
2020-04-15 at 13:17
Minden tiszteletem a megfontolt és felelős döntésedért!
A Nagy Testvér figyel téged
2020-04-15 at 14:23
Inkább csináljunk belőle (olvaso) disznótápot! Úgy hasznot is hajtana, amellett zöldebb!
Bugris
2020-04-15 at 13:09
Remélem egyszer veled is így bánnak.
Konecsnyi Bence
2020-04-15 at 13:07
A germán világban erős a szabály, ami tiltja, hogy saját fészkedbe csinálj. Nicht das eigene Nest beschmutzen. It’s an ill bird that fouls its own nest.
Nem azért hisznek azoknak a magyar akcentusú alakoknak, akik szidják Magyarországot, mert olyan nagyon hitelesnek tartják őket, hanem azért, mert olyan képtelenségnek tartják, hogy valaki saját fészkébe piszkítson.
Ha most sorba vesszük a mi nagyjainkat, hát rá kell jönnünk, teleszarnak egy fészket, azután kakukkolnak a következőbe.
ikrek
2020-04-15 at 13:29
Magyarul szebben mondjuk. Mégiscsak magyarok vagyunk, nem barbár germánok. Magyarul úgy szól: A MI KUTYÁNK KÖLYKE. Mindegy milyen, a mi kutyánk kölyke.
Most nézz a tükörbe és mond saját magadnak: beleszartam a saját fészkembe. Mert pont ezt tetted a kommenteddel.
zolatiguszti
2020-04-15 at 17:11
Sztem meg jobban át kellene gondolni Bence mit állít!
Segítség képpen sorvezetőnek adom az egyik sort tőle:
“Ha most sorba vesszük a mi nagyjainkat, hát rá kell jönnünk, teleszarnak egy fészket, azután kakukkolnak a következőbe.”
Kinek van itt több fészke amit teleszarhat?
Joris
2020-04-15 at 15:45
Tisztelt Konecsnyi, ne általánosítson! Ne daját szívének látomását okádja ide, hiszen jól tudjuk: szív teljességéből szól a száj.
gyozo2018
2020-04-15 at 12:59
“aki attól tart, hogy a jelenlegi megközelítés „valószínűleg történelmi mészárlással egyenértékű”.
Ezt szeretnék elérni a TASz, Amnesty.
Nem véletlenül rikácsolnak a kirúgott kórház igazgatók mellett, akik szabotálták
a miniszter utasításait.
Dumbaridisz Imre
2020-04-15 at 12:48
A NYOMORULT SVÉD ADÓZÓTÓL MEGTAGADJÁK AZ ORVOSI ELLÁTÁST MERT IDŐS. UGYAN EGÉSZ ÉLETÉBEN GÜRIZETT, FIZETETT. A MIGRÁNST BEENGEDIK AZ IDŐSEK ADÓJÁBÓL ELTARTJÁK, MIVEL FIATAL, ELSŐBBSÉGET ÉLVEZ A SVÉD IDŐS EMBERREL SZEMBEN. EMBERI JOGOK? RÖHEJ.
Pandora
2020-04-15 at 18:30
Igen,ezek az öregek dolgoztak a svéd jóléti államért és most hagyják őket meghalni. Égbekiáltó igazságtalanság !
zolatiguszti
2020-04-18 at 00:54
Jors nem hívőként nekem a szentírás nem kellemetlen hanem célszerűtlen. A hit hitet kíván.Aki meg hisz azt felesleges győzködni.Itt az a cél hogy a vitákban megfelelő érvkészleteket munkáljunk ki amikkel hatékonyan lehet elhárítani és gyorsan a globalista propagandát.Részben az ellenzéki vitapartnereknek, de én főleg a kommenteket olvasó újságíróknak írkálok.Volt már érvem más témában 1-2 éve több is amit pár nap múlva TV -ből hallottam vissze , nem biztos hogy az enyémet olvasták ugyanúgy eszébe juthatott az újságíróknak is, de több újságíró is mondja hogy olvassa a kommenteket.A lényeg hogy nehezen legyünk cáfolhatóak és hit ehhez meglehetően ingatag talaj.
Gullwing
2020-04-15 at 12:47
Valakinek még ezek után is kérdéses a párhuzam a ballibcsik és a nácik között?!
A liberálnácik köztünk élnek.
zolatiguszti
2020-04-15 at 17:01
Joris, nem kell ehhez szentírás…..Amikor kérték és kötelezték őket hogy aktív korukban adják be a bérük 60-80% át arra való hivatkozással, hogy ez a magas szociális ellátó rendszer ára , akkor közölték velük ezt is, hogy 70-80 évesen ha van egy komplikált betegségük akkor lófaszt se fognak kapni? Kiváncsi vagyok ha ezt elődaják mondjuk 74-ben vagy 80-ban hány Svéd marad az állami ellátórendszerben vagy hagyja ott az egészet a fenébe és költözik mondju az USA-ba? Ha a pénz jó volt tőlük legyen jó a gond is.Én az öregek érdekvédelmi szövetsége helyében úgy be perelném az államot ahogy kell.
Joris
2020-04-15 at 17:42
Zolatiguszti, Természetesen van az ún. józan ész. Én pusztán arra utaltam: van egy végső és megfellebbezhetetlen hatalom, amely az egy örök igazság mércéje szerint fog dönteni. Ott megnyugodhatunk, nem lesz kettős, hármas mérce. De a kimondott ítélet ellen sem lesz fellebbezési lehetőség. Az fog ugyanis dönteni, akiről kijelenti a Szentírás:
“Te ismered ülésemet és felkelésemet, messziről érted gondolatomat.” – azaz Isten már azelőtt tudja, mit akarunk, mi a motivációnk, mielőtt eszünkbe jutna valami… (Zsoltárok 139,2.)
Tudom, hogy egy nem hívő akár kényelmetlennek is tarthatná ezt. Ellenben Isten az, akinek irántunk való szeretete is meghaladja elképzelésünket.
Hesslerezredes
2020-04-15 at 12:46
Szerintem simán a nyugdíjrendszer és a segílyezés reformjáról van szó: ha a k.vírus miatt kihalnak a svéd nyögdíjasok, akkor több marad a migrikre. A maguk – végtelenül aljas – szempontjából tkp. igazuk is van. Azért arra nem fogadnék, hogy a 8 általánost alig elvégzett Löfven egyszer nem fog még egy lámpavason lengedezni…
Poppy
2020-04-15 at 13:04
Gyilkos náci népírtók. Most kussol a világ összes ballibsi média! Miért? Azért a svéd nép is birkaként viselkedik, hiszen szemet hunynak a mocskos embertelenséggel szemben. Szégyeljék magukat. Dolgozzanak sokat, hogy a migriknek legyen fullos életvitelre mód. Gyöpösök.
Joris
2020-04-15 at 15:25
Hogy miért kussol mindenki? Talán mert elveszteték józan eszüket, ahogy a Szentírás leszögezi:
AHOL ELVÉSZ A MENNYEI LÁTÁS OTT ELVADUL A NÉP.
Itt tartunk ma, de ez még nem a vég. Hazánk még tartja magát, vezetőiknek hála, talán nem kerülünk a kecskenemzetek közé, akik egyetemlegesen fognak felelni bűneik garmadája miatt a Megváltó előtt. Mert senkinek ne legyen illúziója, nemcsak egyéni: mindenki élőre és holtra kiterjedő elszámoltatás lesz, hanem népeket illetően is lesz elválasztás. Az olyan népség, mint a svéd, vagy mondjuk a német, stb. igen valószínűleg a kecskenemzetek sorát fogja gyarapítani.
“És elébe gyűjtetnek mind a népek, és elválasztja őket egymástól, miként a pásztor elválasztja a juhokat a kecskéktől. És a juhokat jobb keze felől, a kecskéket pedig bal keze felől állítja. – Máté ev. 25,32-33.
Legyen a magyar nemzet a juhok nemzete, mert azoknak van egy jó pásztora, akit Jézus Krisztusnak hivnak, Ő az mondja: I love juh. 🙂
Nagyon fontos ez esetben, hogy kik, milyen emberek a nemzet vezetői. A hatalommal fokozott felelősség jár!
Namond
2020-04-15 at 18:09
Ön nyert.
A svédeknél azonos minisztérium alá tartozik a két típusú kifizetés, a biztosítás – kártalanítás, önsegélyezés – is a társadalmi szolidaritás alapú – nálunk – szociális kifizetésként.