Az infláció letörése érdekében tett kormányzati intézkedésekről, a holnap kezdődő atlétikai világbajnokságról és a haderő fejlesztéséről is kérdezték szokásos pénteki, a Kossuth Rádiónak adott interjújában Orbán Viktor miniszterelnököt.
Orbán Viktor a gazdasági számokra és adatokra reagálva mindenek előtt kifejezte, hogy Magyarországnak nincs lehetősége a probléma kiindulópontjával foglalkozni, ugyanis az maga a háború. A kormányfő rámutatott, hogy a harcok lezárásáról a nagyhatalmak dönthetnek, így például az Egyesült Államokon múlik a kérdés azzal, hogy meddig finanszírozzák még Ukrajna harcát.
MUNKAHELYEK
A kormányfő értékelésében a munkahelyek ügyét vette számba az első helyen. Említése szerint a legfontosabb ugyanis, hogy minden magyar ember számára elérhető legyen a munka lehetősége. Orbán Viktor rávilágított, hogy ebben a kérdésben nincs különösebb tennivaló, ugyanis jelenleg több tízezer betöltetlen álláshely van Magyarországon. Erre vonatkozóan úgy fogalmazott, hogy ezeket a feladatokat viszont el kell majd végeznie valakinek, így megoldást kell majd találni rájuk.
INFLÁCIÓ
A miniszterelnök felidézte, hogy a háború és a szankciók következtében elszabadult árakra, a nyugati multik nyerészkedésére a kormánynak határozott intézkedésekkel kellett válaszolnia. Felidézte, hogy az árstopok, a kötelező akciózás és az árfigyelés megtette a hatását és így a legutóbbi inflációs adatok már egy kedvező trendet mutatnak. Vagyis megkezdődött az infláció határozott letörése. Orbán Viktor rámutatott azonban, hogy ez a feladat jövőre is velünk marad, hiszen a gazdasági elemzők várakozásai szerint jövőre is 6 százalék körüli inflációval számolhatunk, ami még mindig magas. A kormányfő erre vonatkozóan foglalt állást, ami szerint a kormány célja és ambíciója, hogy jövőre egy legfeljebb 5 százalékos, elviselhető szintű inflációval kelljen szembe néznie a magyar embereknek.
VILÁGBAJNOKSÁG
Budapestről azt mondhatjuk ma, hogy egy olyan hely, ahova el kell jönni
– fogalmazott Orbán Viktor arra utalva, hogy az elmúlt évtized kormányzati törekvései nyomán a főváros ismét felkerült a nemzetközi térképre több tekintetben. A kormányfő felidézte, hogy ez a folyamat a Hungexpo felújításával vette kezdetét, amikor is Budapest visszakapta a vásárvárosát és ennek kapcsán felidézte a Vadászati Világkiállítás sikerét is. A miniszterelnök rámutatott ugyanakkor, hogy ezek a fejlesztések azért voltak szükségesek, mert elgondolása szerint Budapest egy olyan város, amit mindenkinek látnia kell a világon, ehhez azonban ismét vonzóvá kellett tenni a várost.
SZENT ISTVÁN-NAP
Augusztus 20-a kapcsán Orbán Viktor úgy fogalmazott, hogy ez az ünnep egy alkalom arra, hogy felidézzük: mindannyiunk közös ügye, hogy Magyarország, az 1100 éves közös örökségünk, az országunk, ez a magyar sziget a jövőben is megmaradjon. A kormányfő felidézte, hogy a modern értelemben vett államunk alapját Szent István királyunk rakta le, ez pedig egy olyan örökség, amelyet ápolni és gyarapítani közös feladatunk. A miniszterelnök kitért arra is, hogy az ünnep kapcsán ki patetikusabban, ki lezserebben, de alkalmat kap arra, hogy megélje ezt a közösséget és így együtt ünnepelhetjük Magyarország születésnapját.
HADERŐFEJLESZTÉS
A békéhez erő kell
– szögezte le a miniszterelnök. Rámutatott azonban arra is, hogy a honvédelmi miniszter és a vezérkari főnök egyetértenek abban, hogy Magyarországnak a jövőben nem egyenruhás munkavállalókra van szüksége a honvédség kötelékében, hanem harcosokra. Kitért arra is, hogy a baloldali kormányok haderőt leépítő politikája után a honvédség újjáépítésére van szükség. Orbán Viktor kijelentette, hogy a gazdasági lehetőségeink nem teszik lehetővé, hogy minden esetben a legújabb technikát vásároljuk meg, de hazai fejlesztéssel és gyártással kiegészítve egy ütőképes haderő kialakítása a kormány célja.
Vezető kép: MTI/Miniszterelnöki Sajtóiroda/Fischer Zoltán
Bendegúz
2023-08-20 at 12:53
Kicsi a bors, de erős! Huj-huj-hajrá!
Csak_úgy
2023-08-19 at 17:10
A magyar honvédség szerteszét gyengeség, ezért:
Vegyes dandárok felállítása:
Dandár parancsnok ezredes zászlóalj parancsnokok négy fő
Vegyes dandár létszám: 5000 fő, négy zászlóalj.
Felderítők, drónos felderítők.
Lövészek, meterlövészek, páncéltörősők.
Tűzérség: Önjárólöveg 15 db tarack 15 db sorozatvető 10 db
Hero 5 raj, spike 5 raj.
Harckocsi 5db, páncélozott felderítő 5 db.harci helikopter 5 db
harci vadászgép 2 db
Csapatszállítás: páncélozott járművek, csapat szállító helikopter 5 db.
Mobil Radar és légvédelem, mobil parancsnoki jármű központ 1db
Támpont: Szíria és ukrán-orosz háború.
Római jogász
2023-08-19 at 11:53
oshon2023-08-19 at 10:43
Nagy merészség önhöz hozzászólni, de megpróbálom.
Két oldal van: a hazafias/patrióta/nemzeti oldal és az internacionalista/kozmopolita/libsevik (bal)oldal.
De.
De a két oldalon belül vannak oldalak.
A patrióta oldalon vannak a végtelenül elfogult Fidesz-fanatikusok (Ön is ezek közé tartozik) és vannak akik kritikusan állnak a Fideszhez (én ezek közé tartozom, kisebbségben).
A baloldalon vannak a fanatikus LMBTQ, Klímatébolyult, migránspárti, pedofil, homoszexuális, transzgender, BLM oldal és a hagyományos, normális, valamelyest még akár patrióta, oldal is (utóbbiak kisebbségben).
Próbálja már a dolgokat ebben a feloszlásban nézni. (Attól tartok nem fog menni, magának sajnos nem).
De hogy világos legyen: szerintem az Orbán Viktorral fémjelzett “jobboldali” politikának mennie kell Orbánnal az élen.
Az a gazdaságpolitika, az a társadalompolitika, az a kül-, és katonapolitika, amit Orbán jelképez – tévedés, rossz irány, megbukott.
Orbánnak és a hozzá bekötött összes mindenkinek mennie kell.
The sooner the better!
oshon
2023-08-19 at 10:43
Rogton ugrottak a budos magyargyulolo dogevok – szoval NEM hadifejlesztes (habar szomszedos orszagokban teljes gozzel megy :olahok , lengyelek stb!) , NEM “ko” ide semmi harcos , mert ugye a mai fiatalok tudjak jobban , majd megoldjak egy prajdal es a telefon nyomitasbol , NEM kell hazaszeretet , az eleg ha a szomszedos orszagokban uti a 90%-ot , mi meg azert letezunk hogy “ellensulyozzuk” azokat , NEM , NEM es nem SEMMIT ! Inkabb osztjuk el azt a penzt (pl atletikai stadion/kozpontis!) ami alapbol jarna a budos NEMhazafi verszivoknak/gorenyeknek , , es Magyarorszagon legyenk csak lepukkant helyek , rozsdadombok (atletikai stadion helye pl!) es azzal a penzel lehessen majd a szomszedos orszagokba menni es gyonyorkodni azok fejleszteseiken (hadierejuk is!), szep es szepitett orszagjaikon , azoknak vigyuk evente a penzunket es probaljuk ott azoknal pici “oromot” es vigadst szerezni a leszart , semmit sem ero “elhesselt” eletunknek … hat hogyneeeeee ?! … Fuuujjj te , fujjj a budos fajtaja hazajaba minden budos magyargyulolo csuszomaszoval !!!
Orientál
2023-08-19 at 01:05
Hans Landa Sajnos trianon is bizonyítja hogy vannak velünk szomszédos ellenségeink. Hazai balliberálisok zöldek ezekkel szövetségben vannak mint a dk-s Dobrevnek a románjai a példaképei , mint a momentumosok román és szlovák jelőlteket támogattak a magyar jelőltek ellen. Na ők rajtunk élősködő hazaáruló Szamuelyk Károlyik Kádárok Szálasik …….. .
Mandula
2023-08-18 at 17:34
Hesslervezérbátorszőrnagy!
Hogy ki ellen fegyverkezünk?
A hoholoknak megpendítették hogy területeket kellene átadni az oroszoknak.
Mikor ráébrednek hogy csak mese az egész történet ami az ukrán integrációról szól mind az eu-ba mind a Natóba és elvesztik fél ukrainát ,bárkit megtámadhatnak annyi fegyverük és kiképzet katonájuk van .
Arról nem is beszélve bármelyik tábornok megpuccsolhatja az elnököt ha kiderül hogy a háttérhatalom átbaszta őket.
A háttérhatalom és oroszország patt helyzetben van egyik sem tudja legyőzni a másikat,ez egyiknek sem jó mivel sokba kerül .A nyugat elkezdett kifarolni a háború támogatásából akkor lesz baj mikor az ukik nem kapják meg a pénzeket ,bármely irányba megindulhatnak .
pm
2023-08-18 at 12:30
A semlegesség egy álom, jó volna, de.. lejjebb kell adni az elvárásainkat. Én megelégednék egy új szövetséggel, ami nem nato, és nem orosz. Sajna a mi térségünk mindig is ütközőzóna volt, a kelet és a nyugat határa. Beérném egy hadügyileg Nato és oroszmentes lengyeltól törökökig terjedő “unióval”. Lehetne ez katonai és gazdasági is egyben. PL,CZ,SK,HR, etc.
Székely Norbert
2023-08-18 at 11:55
Szép lenne, ha ezt végre lehetne hajtani, mármint a semlegességi népszavazást, de egy lényeges pont van ebben-a nagyhatalmak támogatását nem fogjuk megkapni. Jók a pontok,de rögtön letámadnának minket, hogy itt “diktatúra” van-minden balliberális szervezet rögtön megtámadná a szavazást és már Horthy rendszert idéznék a -vidéki nyílt szavazással-, hogy kötelező és igazából nyílt(büntetés lehet),ha nem mész szavazni: a szavazás és az emberek presszió alatt szavaztak a kilépésre. Az amcsi nagykövet sem “dísznek” van ide kinevezve-helytartói munkát végez- még ha igazolnák is az eredményt. Nem engednék, hogy mi csak úgy kilépjünk. Mondjuk engedik- Mi történne utána? Mint a székely autonómiával-meg lettek a szavazatok és történt valami most pár éve? A székelyek ugyanolyan jogfosztottak most is mint korábban. Pedig a románok 1918-ban a gyulafehérvári szerződéssel szavatolták a jogaikat annak idején.Szóval elszabotálnák ezt a kísérletet. Pedig hasznos lenne..
K
2023-08-18 at 11:09
Hesslervezérbátorszőrnagy
2023-08-18 at 10:36
Maximálisan egyetértek mind a hét ponttal.
Én is a semlegességet támogatom.
Szerintem a kormány nagyon sok jó döntést hozott az elmúlt 13 évben.
Sajnos a liberális ellenzék a korábbi nemzetrontó tevékenysége alapján sem támogatná a jogtalan bevándorlás megakadályozását, a gyermekvédelmet, a békét , a rezsicsökkentést, stb.
Mindezzel szemben…:
No migration, no gender, no war! …mondta Orbán Viktor.
https://pestisracok.hu/orban-viktor-beszede-a-cpac-en-no-migration-no-gender-no-war-visszanezheto/
Ennél nincs “tökösebb” kormány jelenleg a világon
Hesslervezérbátorszőrnagy
2023-08-18 at 11:04
Nyilvános?2023-08-18 at 10:56
Törvényt hozni rá, hogy az ezen a népszavazáson való részvétel állampolgári kötelezettség, a távolmaradás bírságolható (jelen árak mellett én egy 500 ezres bírságra gondolnék – tehát végül is lehet távolmaradni, de annak ára/költsége van) és a nyilatkozatot úgy megtenni, hogy utána azt az adott szavazási körben nyilvánosságra hozzák mondjukegy lista kifüggesztésével, persze a távolmaradók nevével együtt.
És természetesen ez a népszavazás abszolút kötelező lenne a Kormányra és Parlamentre is.
Na, ez lenne az IGAZI demokrácia!!!
Nyilvános?
2023-08-18 at 10:56
Hesslervezérbátorszőrnagy
A kötelező, nyilvános népszavazás ötletét hogyan gondolja megvalósítani?
Rolo
2023-08-18 at 10:53
Fidzse2023-08-18 at 10:23
P.F.Z.2023-08-18 at 10:23
🤣🤣🤣🤡🤡🤡
Na a két nyomorult balfasz itt vonyít megint!
Még még szarházi libsevikek…jó a műsor! Vergődjetek mint a rü@es játszóteri kutya🐕…nagyon jól áll nektek ez a vadász szerep🤭🤭🤡🤡🤓🤓💩💩🐛🐛
K
2023-08-18 at 10:53
Hesslervezérbátorszőrnagy
2023-08-18 at 10:27
“hogyan és miként lehet megvalósítani a semlegességünket”
Jogos a kérdés, de nagyon nehéz arra válaszolni.
Mint ahogyan korábban írtam ..:”Ilyen szempontból már Ausztria sem semleges, mert az Európai Unióhoz tartozik.”
Valamikor egy svájci közgazdászt hallottam a televízióban beszélni, aki a következőket mondta Svájcról..:
“Svájc 1/3-a maffiózó, 1/3-a kábítószeres, 1/3-a homoszexuális”
Sajnos ma ugyanez elmondható Ausztriára is.
Ezek az egyedüli hivatalosan is nemzetközileg garantált semleges országok a világon, melyek maximálisan igazodtak a liberális életmódhoz, és maximálisan önállótlan függő országok. Mind a kettő országban kötelezően liberális vezetés van.
Én ilyen “semleges” jövőt nem kívánok Magyarországnak , mint ami Svájcban vagy Ausztriában van.
******
Mindennek ellenére továbbra is csak azt tudom mondani, hogy ..:”Tehát a semlegességre való törekvés az egy nagyon helyes irány , nem ártana ebben a béketörekvésben megmaradni, hátha egyszer sikerül valóban semlegesnek lenni Magyarországnak a nemzetközi joggal is alátámasztva.”
….nemzetközi szerződéssel nagyhatalmak által garantáltan.
Székely Norbert
2023-08-18 at 10:52
A semlegességnek nincs történelmi realitása most pillanatnyilag, jó lenne én is ezt szeretném, de geopolitikai okokból kifolyólag egyik nagyhatalom sem támogatná, mert ehhez az ő engedélyük kellene.Svájc helyzete más 1815-óta garantált és ott van mindenki “kincse” is felhalmozva. Ausztria helyzete szintén más mint a mienk, csak utalhatok a II. világháború békeszerződésre és utána lévőre is.Most már EU tagok,ami őket is szerintem elgondolkoztatja,de ez nem katonai szövetség, mint tudjuk. Viszont nekünk készülnünk kell mindenhogyan lelkiekben is, ha eszkalálódik a helyzet. Területet, csak gyalogsággal,tüzérséggel,páncélosokkal,légvédelemmel lehet biztosítani ezért nekünk szükség van rájuk, még ha NATO tagok is vagyunk. A nukleáris erő bevetése “lehetetlen”, mert mindenkinek a végét jelentené. Ezt a nagyhatalmak is tudják. Nekünk továbbra is a békét kell támogatnunk, de közben “szárazon kell tartani a puskaport”.
Hesslervezérbátorszőrnagy
2023-08-18 at 10:36
“K” kommentársnak – amíg töri a fejét – támpontnak:
A semlegesség megoldása a következő:
1. a Kormány kiír egy kötelező, nyilvános népszavazást a témában (hogy senki ne vonhassa magát ki a döntés felelőssége alól és senki ne tagadhassa le, hogy milyen voksot adott le).
2. Mivel a népszavazás legalább 80%-os többséggel a semlegesség mellett fog dönteni (ebben tökéletesen biztos vagyok) a Parlament törvényt hoz erről és persze egyidejűleg a NATO-ból való kilépésről.
3. A Kormány a világ ÖSSZES országát tájékoztatja a döntésünkről, és az ENSZ-nél letétbe helyezi az erre vonatkozó nyilatkozatunkat.
4. A világ nagyhatalmait külön is megkeresi a Kormány és kéri őket a semlegességünk garantálására.
5. Védőhatalmi nyilatkozatot teszünk a körmagyarországi magyar kisebbségek érdekeinek BÉKÉS védelmére.
6. Kibasszuk, mint macskát szarni az összes idegen katonát az országból – egyedül a katonai attasék maradhatnak.
7. a környező országok számára állandó ellenőrzési jogot biztosítunk a katonai diszlokációink monitorozására.
És – ennyi!
Csak ehhez egy tökös kormány kellene.
Az meg nincs.
Hesslervezérbátorszőrnagy
2023-08-18 at 10:27
K2023-08-18 at 10:21
Uram!
Ön előadta a lehető legtipikusabb elsődleges magyar hozzáállást, amit a magyarok 99%-a tanúsít, amikor egy problémával kerül szembe: hogy tudniillik valamit MIÉRT NEM LEHET MEGCSINÁLNI/MEGOLDANI??!!??
Próbálja már meg újra megírni a hozzászólását, de most úgy, hogy hogyan és miként lehet megvalósítani a semlegességünket.
Várom az ÉPÍTŐ javaslatát.
Hesslervezérbátorszőrnagy
2023-08-18 at 10:23
pm2023-08-18 at 10:14
Egyetértünk.
Én egyáltalán nem írtam olyat, hogy a semlegesség “occsó” lenne.
De nem mindegy, hogy milyen “fegyverzetbe” fektetünk.
A “nagyvas” biztos, hogy zsákutca.
A vadászgépek is.
Figyelem! Nem a légvédelem! Maximum elfogó vadász kell pár darab. Mert egyébként a mi légvédelmünk a környező országok tőlünk legtávolabbi határain kezdődik, jó ha tudjuk.
K
2023-08-18 at 10:21
Hans Landa
2023-08-18 at 09:36
Szerintem is a semlegesség lenne a legjobb megoldás , de sajnos ennek vannak akadályai, ami a következő…:
A semlegesség olyan politikai magatartás, amelynek következtében a semlegességet valló államok, az ún. semleges államok elkerülik, azaz nem támogatják egy tömbhöz, szövetséghez, erőhöz vagy állásponthoz való csatlakozást.
….
Ilyen szempontból már Ausztria sem semleges, mert az Európai Unióhoz tartozik.
Jelenleg Ausztria és Svájc lenne nemzetközi joggal garantált semleges.
Svédország, Finnország most adta fel semlegességét, és Írország semlegességét a nemzetközi jog nem garantálja, de az szeretne lenni.
****
Mint tudjuk ma jelenleg az Európai Unió és a NATO a legnagyobb háborús agitátor, és a háború pénzügyi finanszírozója fedezője, és ennek a háborús “motornak” a tagja Magyarország is.
Egy semlegességet a nagyhatalmaknak kell garantálnia nemzetközi szerződésekkel, és jelenlegi háborús helyzetben a nagyhatalmak nem hiszem hogy külön ráérnek ilyen egyezményeket kötni. Általában “békekötések ” alkalmából szoktak ilyen szándékok fellépni.
******
Tehát a semlegességre való törekvés az egy nagyon helyes irány , nem ártana ebben a béketörekvésben megmaradni, hátha egyszer sikerül valóban semlegesnek lenni Magyarországnak a nemzetközi joggal is alátámasztva.
nemzeti
2023-08-18 at 10:21
Kórházparancsnokokat ne nevezzél ki főnök.
Oda is kellene egy vasminiszter a vasra.
Legalább a Rákosi és Kádár éra egészségügyi ellátást
érzékeltessétek a magyar emberekkel.
De hát ezután a rombolás után nehéz lesz,mert egyik kezetek szabaddá tétele után a másikat levágjátok
a mai gyakorlat szerint.
Úgyhogy elértétek 2023-rahogy ott semmi nem működik.
pm
2023-08-18 at 10:14
Na ezzel teljesen egyetértek, bocs az előbbi névért.
Hesslervezérbátorszőrnagy2023-08-18 at 10:10
de azért a semlegességhez is kell erő. el kell érni, és meg kell tudni tartani. /folyamatos szabadságharc/
pm
2023-08-18 at 10:10
Haderőfejlesztéshez: mi ellen is fegyverkezünk?? mert nem lehetünk manapság a szomszédainkban sem biztosak, és ha a vezérürü elfelejtette volna, a hadsereg totálisan le lett építve ! valami azért csak kell..
Amúgy meg : ne az usától vegyünk méregdrága vélhetően sosem lesz bevetve fegyvereket, gyártsunk, fejlesszünk sajátot, ami a mi igényeinknek jobban megfelel. /azért megkérdezném Kim Dzsongun bácsit hogyé ragya az atomot:-)/Anno büszke voltam hogy az utászaink képesek voltak hidat verni egy olyan géppel ami kövület, de másnak sem volt jobb. Szóval preferálnám az olyan fejlesztést, ami többcélú, békeidőben is használható. DE a legfontosabb, ha van saját fejlesztésű hadicuccunk akkor abból el is lehet adni.
Hesslervezérbátorszőrnagy
2023-08-18 at 10:10
Ne kárhoztassuk a mai fiatalokat.
Egyáltalán nem hülyék és nagyon is nyitottak a világra.
És aki gondolkodik is közülük – és sokan nagyon is gondolkodnak – azok pontosan tudják, hogy egy kicsit is komolyabb háborúban jóformán senkivel szemben nem lenne esélyünk – semmilyen hagyományos fegyverzettel.
Nukleáris fegyverzet meg csak akkor elrettentő erő, ha van hozzá interkontinentális ballisztikus rakéta is.
Ezekre az esélyünk kevesebb, mint nulla.
Hans Landa kommentárs felvetése megismétli az én évek óta hangoztatott vesszőparipámat a semlegességre vonatkozóan, aminek örülök, ezek szerint van más is, aki ezen elgondolkodik.
Én pedig biztosra mondom: nekünk csakis a SEMLEGESSÉG az utunk.
Nem NATO, nem bármilyen más katonai szövetség.
A SEMLEGESSÉG!!!
Természetesen ez is igényel némi fegyverkezést (főleg légvédelmet, esetleg területvédelmet, de mindenképpen rengeteg robot-eszközt (drónokat és társaikat), rádióelektronikai felderítést és zavarást és kiberhadviselést – szóval a legszofisztikáltabb modern fegyvernemekbe való beruházást – de semmiképpen sem a “nagyvasakba”).
K
2023-08-18 at 10:02
A LIBERÁLIS baloldal mindig szegénységbe vitte az országot, mint ahogyan a 13 évvel ezelőtt is láthattuk, vagy az elmúlt 104 évben.
Székely Norbert
2023-08-18 at 09:47
Sajnos ennél súlyosabb a helyzet! “Úgy érzem elment ez a hajó”. Hol lehet találni ma magyar harcosokat?-a történelmi könyveinkben- a mai fiatalok, kikkel- mivel tanár vagyok beszélgetek- és azt látom a haza védelme és a hazaszeretetnek még a szikrája sincs meg-tisztelet a kivételnek természetesen. Lehet itt vágyakozni, hogy jól fizetnek, akik pl:az új páncélosokba jelentkeznek, elenyésző lesz a számuk. Nincs hazafias nevelés már több évtizede ezeket nem lehet pótolni.Mi a megoldás? Új alapokra kell helyezni az oktatást, a történelem szemléletet-nem deheroizálni kell történelmi szerepünket-,hanem kiemelni az igazi hőseinket pl Thury Györgyöt, Zrínyieket a Rákócziakat,-hogy élték át Magyarország szétszabdalását és miként cselekedtek olyan hasonló időszakban,mint Trianon miatt a mai helyzetünk hasonló-milyen válaszokat adtak az állandó támadásokra és ezeket tanítani a feltörekvő ifjúságnak.Az oktatásba be kell venni a honvédelmi ismereteket-minden 10 év feletti gyermek számára-az elméleti oktatáson bemutatni és ezen van a hangsúly: biztosítani gyakorlati oktatásokat is profi katonák részvételével. Az új fegyverek bemutatása, gyakoroltatása-tantermekben ,majd terepen biztosítani, hogy gyakoroljanak. Bemutatni elméletben milyen fegyverek vannak a különböző országokban-mit tudnak-mire kell készülni. Mi lesz, ha nem lesz változás?-mi öregfiúk megyünk még akik, élünk egypáran a frontra, ha eljön az idő,kiképzetlenül, mert túlkorosként már nem számít ránk a hadsereg,pár nap alatt, hét alatt nem lehet megtanulni az új fegyverek ismeretét.
Uncle Ment
2023-08-18 at 09:39
A katonai egyenruhásokra gondolt,
vagy minden egyenruhásra?
Hans Landa
2023-08-18 at 09:36
Hesslervezérbátorszőrnagy.:10/10 Teljesen egyetértek,a fegyverkezés a legdrágább “sport”.Olyan FEGYVERRENDSZER AMIRE SZÜKSÉGÜNK LENNE sem pénzünk nincs/nem lesz,sem képzett ember sajnos.Ez a hajó a 90-es években úszott el,a balkáni háború környékén,részletekről kérdezhető Bokor Imre mérnök ezredes,a legendás könyv szerzője…….Én nato párti voltam,de a fiatalok iskolai nevelése,a mentalitás gyökeres változása,valamint a 2001-szeptemberi New York-i események után úgy gondolom,hogy a semlegesség lenne talán megoldás,egy svájci-osztrák-magyar semleges tengely.A semlegesség nem jelent demilitarizációt(svájc,ausztria).A sorállományt ismét be kell vezetni(női is Izrael),ehhez persze az ISKOLAI NEVELÉS gyökeres változására van szükség.A finn hadsereg felépítését is érdemes átnézni…….
K
2023-08-18 at 09:36
Munkahelyek, infláció, világbajnokság, Szent István-nap, haderőfejlesztés, mind csupa olyan kérdés amiben megnyugtatóak a jelenlegi törekvések , és ebben szavazatunkkal kell támogatni a FIDESZ-t, mert sajnos a liberális ellenzék csak a pusztulásba a háborúba, a békétlenségbe és a szegénységbe viszi az országot.
A LIBERÁLIS baloldal mindig szegénységbe vitte az országot, mint ahogyan a 10 évvel ezelőtt is láthattuk, vagy az elmúlt 104 évben.
Az a szomorú, hogy még mindig vannak olyanok az országban, akik Dollárért cserébe külföldi érdekeket képviselnek, és nem az ország javán boldogulásán dolgoznak.
Azt a baromságot amit a liberális baloldal összehord, józan ésszel rögtön elveti az ember, csak korrupt Dollárért cserében képesek a liberalizmus érdekében “énekelni”.
hivő
2023-08-18 at 09:28
Többségünket,kihangsulyozom
többségünket, igenis érdekel,
mit mond Orbán Viktor.
Megválasztottuk mert bebizonyitotta,
hogy még a Euro-atlanti ellenszélben
is helyt tud állni.
Az ellenzék is bebizonyitotta a többség
számára,hogy csak a külföldi érdekek
kiszolgálása és csatlosok zsebének
kibélelése volt számára fontos.
A munkavállalokal kapcsolatban.Támogatni
kell a családokat,De mondjuk, 3-4 gyermek után
el kell kezdeni csökkenteni a segélyeket,
mert ne ebből éljenek meg a szülők???
A hadsereg nem életcél egy olyan nemzedék-
nek amelyik már nem kapott leckét a hontalanságbol
és azt hallotta.hogy elmehet ha nem tettszik
amit a hazájával csinálnak.
Hesslervezérbátorszőrnagy
2023-08-18 at 09:10
Először azért kedves Viktor azt kéne tisztázni, hogy ki ellen is fegyverkezünk ily vehemensen???
Tengermentes, azaz körbeárt országként a primer és potenciális ellenség csakis a bennünket körbezáró országokból kerülhet ki.
Ezek közül egy semleges, négy NATO-tag (elvileg szövetséges), marad Szerbia és Ukrajna.
Szerbia most éppen puszipajtás.
Marad Ukrajna.
Na de amíg Ukrajna nem NATO-tag, addig pont a NATO véd meg (kell, hogy megvédjen) éppen ellene.
Szóval várnám az értelmes magyarázatot.
Előre is köszi!
pm
2023-08-18 at 09:03
A munkahelyekhez: a kormánynak igenis van tennivalója. Matolcsynak hamarabb lett igaza mint gondolta volna. A rengeteg behozott gyárban zömével betanított munkásokat keresnek, ebből van hiány. De ha a melósoknak vendégmunkásokkal kell versenyeznie, az nem jó. Rontja a béralku pozíciót.
Megoldás1: nem hozunk be import munkaerőt
Megoldás2: olyan cégeket IS ide kell csábítani akik nem betanított munkásokat keresnek. itt lett Matolcsynak igaza.
Ez egy építő jellegű kritika, nem vitatom a kormány eredményeit, mert én is ebből élek. De a saját bőrömön látom ezt a fordulópontot.
Eddig annak örültem hogy van egyáltalán munkám.. szeretnék annak is örülni, hogy jól is keresek vele.
Mandula
2023-08-18 at 08:58
Remek hír,csak 30 évet késett,Rendszerváltáskor kellett volna eltávolítani mindenkit a hadseregből aki őrvezetőnél nagyobb rangban volt.
Az ingyen lakásból kitenni őket és oda adni a családot alapító fiataloknak.
Yoggi
2023-08-18 at 08:38
“ Orbán Viktor: egyenruhás munkavállalók helyett harcosokra van szükség a Honvédségnél!”
Gondolom ezért nincs már állományban a korábbi vezérkari főnök…
Hogy lehet valaki a honvédség legmagasabb szintű irányítója, ha kinevezése után másfél évvel kiderül, hogy nemhogy a pozícióra, a katonai hivatásra is teljességgel alkalmatlan?
Muzsik Hajnalka
2023-08-18 at 08:01
Az a törzsszövetség, aminek mi sok ezer éve része voltunk, még jól tudta, hogy ide mi mindig hazajöttünk, mert mi ide voltunk teremtve.
Egyelőre ezt nem tudja cáfolni (úgy tűnik, inkább csak bizonyítani) a magyarságkutató archeogenetikai és régészeti tudomány!
Türelmesen várjuk ezt a 21. szd-i “coming out”-ot, annak nemzetközi el- ill. beismerését.
khm
2023-08-18 at 07:56
perszehogy görény vagy az ebtársaiddal együtt.
perszehogy
2023-08-18 at 07:48
kutyat nem erdekli mit hazudozik ez a goreny