A Robert Fico elleni merényletről, az orosz-ukrán háborúról és a kínai elnök múltheti látogatásáról is beszélt a Kossuth rádió műsorában Orbán Viktor. A kormányfő a reggeli műsorban kihangsúlyozta, hogy a közelgő választások fényében nagy csapás számunkra, hogy elvesztettük a szlovák miniszterelnököt, így új szövetségeseket kell keresnünk, hogy érvényesítsük a békepárti álláspontunkat. Nézze vissza nálunk Orbán Viktor reggeli interjúját!
Orbán Viktor kormányfő a beszélgetés elején kijelentette, hogy Közép-Európa “veszélyesebb terep, mint a Nyugat”, hiszen ha az EU-n belül nem is, de a szomszédságunkban fordult már elő a Ficó ellenihez hasonló merénylet. A kormányfő itt felidézte, hogy Zoran Djindjics szerb kormányfőt is lelőtték korábban.
A mi vidékünk jóval veszélyesebb, mint a Nyugat. A merénylet ténye meglepő, de az hogy Európában az erőszak szintje nő, az nem hiszem, hogy bárkit meglepne. Terrortámadások voltak az elmúlt évtizedben. Aztán jött a háború, és az emberek átdolgozása háborúpártivá
– mondta. A kormányfő szerint Robert Fico kórházba kerülése nagy veszteség Magyarország számára, hiszen így az EP-választás küszöbén egyedül maradtunk a békepárti álláspontunkkal. Orbán Viktor rámutatott arra, hogy Európa álláspontja radikálisan megváltozott a háború ügyében az elmúlt két évtizedben. A sisakoktól jutottunk el a katonák küldéséig. Az erőszakról való gondolkodás változása egy kitapintható folyamat – tette hozzá.
Azért is megrázó a szlovákiai merénylet, mert az EU-t mégiscsak a béke érdekében hozták létre. Ha azt mondták volna, ha az EU nem hoz békét és jólétet, akkor sokan nem csatlakoztak volna. Az erőszak mennyiségét csökkenteni kell. Politikai szempontból ez egy nagy veszteség Magyarország számára, mert egy olyan választás előtt állunk, amikor eldöntheti a háború és a béke kérdését, és nagyon kellett volna egy békepárti vezető
– fejtette ki Orbán Viktor, hozzátéve, hogy hazánknak most kétszeres erővel kell küzdenie a mostani helyzetben.
Egy progresszív háborúpárti elkövetővel van dolgunk Szlovákiában, nagy erők állnak a háborúpárti oldal mögött. Sokan érdekeltek a háború folytatásában, és annak kiterjesztésében
– fogalmazott, hozzátéve, hogy a NATO-ban egy ukrajnai missziót szerveznek, és mindent el kell követni, hogy Magyarországot ne húzzák ebbe bele. 100 milliárd dollárt akarnak erre a misszióra költeni, ami a mi gazdaságunkat is tönkre tenné.
A kormányfő történelmi példákat is idézett arra, hogy a vezető magyar politikusok hogyan próbáltak a nemzetközi nyomás ellenére kimaradni a háborúkról, és hogyan vallottak kudarcot. Tisza István kívül akart maradni az első világháborúban, mert tudta, hogy hatalmas a kockázat. Horthy Miklós is mindent megtett, hogy kívül maradjunk a háborúból, de végül a németek belekényszerítették.
A minket körülvevő nagyhatalmak bele akarnak minket nyomni a háborúba. Csak nemzeti egység révén lehet elérni a kívül maradást, és erre most kiváló alkalmat ad az európai parlamenti választás. Magyarországon a baloldal háborúpárti, mert azoktól kapják a pénzt, akik folytatnák a háborút. Aki a Fideszre szavaz, az a békére szavaz
– mondta, hozzátéve, hogy, új békepárti szövetségeseket keres. A katonák küldésében az olaszok álláspontja egyezik a magyaréval, így van mozgásterünk. Mint fogalmazott, a legfontosabb jelenleg, hogy a szuverenitásunkat meg kell őrizni. Orbán Viktor arról is beszélt, hogy még a választások előtt Magyarországra jön a NATO főtitkára és bízik abban, hogy sikerül vele szemben is érvényesíteni a békepárti álláspontot.
Gazdasági és nem ideológiai kapcsolatokra van szükségünk
Orbán Viktor a kínai elnök múlt heti látogatásáról azt mondta, ma ott tart a világgazdaság, hogy nemcsak nyugati, hanem keleti gazdaság is létezik a legfejlettebb technikák területén. Kína számos területen az élre tört.
Nem szabad a magyar gazdaság érdekeit ideológiai kérdések alá rendelni. Nekünk találkozási pontnak kell lennünk a nyugati és keleti technika között. Erre legjobb példa a debreceni ipari park
– fogalmazott a miniszterelnök. Arra vonatkozóan, hogy a világpolitika ismét polarizálttá vált, Orbán Viktor kijelentette, hogy ez csak a szavak szintjén vagy így. Példaként felvetette, hogy míg minket elítélnek a Kínával való kereskedelem és együttműködés miatt, addig Németország ugyanezt teszi. Ahol a pénzről van szó, ott nem számítanak ugyanis az ideológiák.
Fotó: MTI/Miniszterelnöki Sajtóiroda/Fischer Zoltán
K
2024-05-17 at 16:40
A háborúpártiság mögött felsejlik a Soros-birodalom,
Szavazzunk a békére,
Szavazzunk a FIDESZ-re
polizza
2024-05-17 at 14:50
A hozzászólások egy részéből azt szűrtem le, hogy egyesek fejében elég nagy káosz van több témában, és ha azokban a témákban az van, akkor valószínűleg sok minden mással kapcsolatban is az van.
Mi az, hogy fasiszta, náci?
Mi az, hogy kommunista? Mi az, hogy SU és sok-sok köztársasága, kik vezették ezeket? És azok a vezetők
– sokszor tanulatlan, tudatlan, műveletlen, viszont nagyon erősen karrierista, hatalomvágyó és mint kiderült az 1990 körüli évekre, erősen vagyonvágyó emberek, akik korábban a ,,társadalmi tulajdonról” szónokoltak, amit természetesen ők vezényelnek, és megteremtéséhez másoktól – azoktól, akiknek akkor volt vagyonuk -, mindenüket elvették. Aztán rájöttek, hogy jobb az, ha a saját szent és sérthetetlen magánvagyonukká privatizálják, mindenféle becstelen módszerrel, ami csak nekik – és sokszor külföldi, nyerészkedő, akár tudva, vagy nem tudva bűnözői körökből érkezett, vezénylőiknek – volt jó, mindenki másnak csakis kárt okozott.
Az én szememben mindenki, aki az ilyenekkel szövetkezik, elfogadhatatlan. Mert még a volt MSZMP-sek között is voltak becsületes naivak, akik komolyan gondolták, voltak akiknek felajánlották a ,,lehetőséget” és nem mertek nemet mondani, és volt az a szememben legrosszabb kategória, akik azt mondják magukról és akikről mások is azt mondják, hogy csak érdekből lettek azok.
És úgy látom, pont ezek azok, akik manapság letagadják régi énjüket, sőt átestek a ló másik oldalára. Ők azok, akik már ellenségnek neveztek valamikor mindenkit, aki minimális jót is mondott a nyugatról, akik elfogult imádattal – legalábbis szövegben – látták a SU kommunista vezetését és az ő összes tettüket követendő példának mondták és feljelentettek mindenkit, tönkretették családostul, aki nem úgy beszélt, mint ők. Hiszen ők ezen a módon tudtak mindig előrébb és előrébb jutni.
Ezeket a dolgokat azok, akik 90 előtt még nem tapasztaltak eleget, vagy elfogultak voltak, maguk is olyanok lévén, mint akikről írtam, és otthon sem hallottak róla, nem tudják. De most jár a szájuk, meg a klaviatúrájuk és képesek sok mindent egy kalap alá venni.
Most már egyesek úgy gondolják, az oroszok SU volt, annak minden rosszával, gonoszával együtt, a többi su-s tagköztársaság meg ártatlan bárány, tulajdonképpen ott sem volt.
Lásd. Kallas miniszterelnöknő kedves papája, aki valaha a SU legfelsőbb tanácsának tagja volt, aztán átvedlett – a változásokkor – bankelnökké, meg eu-s komisszárrá/biztossá, meg egyéb eu-s pontentáttá. Igazi életművész. A lánya meg osztja az észt észt.
A fontos az, hogy tudjuk ezeket a dolgokat és annak megfelelően csápoljunk ennek, vagy annak a politikusnak.
Tudni kell azt is, hogy a volt SU-ban sokan voltak, akik nem úgy szerették volna, akik nálunk több évtizeddel hosszabb ideig szenvedték azt a rendszert.
Ami meg a mai hazai helyzetet illeti szerintem, az még érthető, hogy vannak akiknek a su-s idők emberei és az ő természetes+szellemi utódaik a szimpatikusak.
Ez van. Ők nem szívelik a mostani kormányzatot, max. annak a kibeszélő, globaloballibet jobban elfogadó tagjait.
Meg vannak, akik korlátlan imádattal vannak mindenki iránt, aki a mostani kormányzat ellen van.
És ki van ellene? Akiknek érvényesülése, karrieje útjában van. Lehet, hogy hiányosságom, de abban az ellenoldalban én nem látok sem patriotizmust, se kormányzóképes csapatot. És annak hiányában pedig puszta karrier és hatalomvágynak látom tetteiket.
Ez van. Nekem is szabad, ha másoknak szabad semmi jót nem látni a kormányfőben, mert nem szimpatikus nekik.
Én mégis inkább rá bízom az ország sorsát, mint bárki másra. Akkor is, ha mindenben nem értek vele egyet.
De most nem arra kell tenni a hangsúlyt a hozzám hasonlóan gondolkodóknak.
Akik meg annyira odáig vannak az ukrán államért, meg annak ukránok által nem kis arányban megválasztott – szerintem ….zongorista, ripacs+stábja – vezetésért, azok meg majd menjenek oda a frontra harcolni, meg az ő gyerekeik, unokáik menjenek oda, és esetleg pusztuljanak másokért. Megkaphatják, ahogy az ukránok is megkapták akit akartak. Csak nem biztos, hogy azt amit akartak.
És általában azok lelkesednek legjobban a katonai beavatkozásért, akik Horthy kormányzó úron számon kérték évtizedeken keresztül – és még most is, amikor már több mindent tudunk -, hogy miért harcoltak ott, azon a környéken, messze a hazától magyar katonák. Hát a tőlünk elvett területek esetleges visszatérítése érdekében. (Húúúú, de csúnya dolog!
Azért nem szabad harcolni, ami 1000 évig a mi országunk volt, de azért teljesen jogos, amit egy harminc éves államhoz tartozónak tartanak.)
De most ilyen szempont nem létezik, olyasmire most már nincsen esély! Tehát most pusztán idegen érdekekért mennének oda meghalni. Illetve idegen üzleti érdekekért költenénk az amúgy sem sok pénzünket idegenekre.
Miközben azok az idegen érdekeltek megfosztanak minket a nekünk járó pénzektől is, mindenféle mondvacsinált okokkal. Minél rosszabb nekünk, minél nehezebb anyagi helyzetben vagyunk, nekik annál jobb.
Különben is, ha ők tele vannak egy csomó mindenféle emberrel, akikre töméntelen pénzük megy el, és még életveszélyben is vannak, akkor micsoda dolog, hogy a magyarok is miért nem arra költenek? Miért a saját életükre? Bele kell tehát kényszeríteni őket bármi áron. Dögöljön meg a magyarok tehene is!
Mert nem igaz, hogy mi vagyunk olyanok. Inkább a károgó globaloballibsisták olyanok. Sőt, még olyanabban ármányok.
Aki meg az istenített ,,változást” akarja, annak kívánnám, hogy kóstoljon bele megint abba a másikfajta vezetésbe, tapasztalja meg megint, mit hozna most is az országra. Ezek az emberek már elfelejtették hogy pár év után mennyit voltak kénytelenek elégedetlenkedni és a mostaniakhoz menekülni közülük sokan, persze nem mindenki.
Vajon mi olyan rossz a mostaniban számukra? Mi olyan elviselhetetlen?
Az pl., hogy a 2000-es évek második felében a környéki lakótelepen nyitott kis kuckó fagyizóban, akkortájt vitték a szülők a geyerekeket, azoknak vettek kis adag fagyikat, maguknak semmit, vagy volt olyan, hogy a szülők ketten nyaltak egyetlen gombóc fagyit. Aztán eltelt pár év, és mióta tombol ez borzasztó OV rezsim, azóta a fagyis átköltözött egy közeli sokkal nagyobb üzlethelyiségbe, hosszú sorban állnak az emberek előtte, a gyerekeknek a szülők nagy adagokat vesznek, édestölcsérben, ami drágább, mint a normál, mindenféle drága öntettel, színes cukorka szórással, cifra ostya beszúrással. Az most mindegy, hogy szerintem ezek teljesen feleslegesek, viszont méregdrágák. De mivel megveszik, biztosan most erre is telik. Sőt, most nem kettejüknek egy árva gombócot vesznek, hanem a gyerekeiknek vetthez hasonló jó nagy
nyalnivaló halmot, sokan megspékelve ugyanazokkal a cifraságokkal. És mindez egy jobbára balra szavazó lakótelepen. Mert ugye csak a fideszeseknek megy jól, rájuk külön lehetőségek vonatkoznak!? Pedig az inkább a másik oldalon szempont, hogy kizárom a lehetőségből a máshogy gondolkodókat.
És úgy látom sok más mindennel így van.
Akkor most mi van? Akkor 2010 előtt volt a jó, és most elviselhetetlen?
még csak 23 nap
2024-05-17 at 13:25
No migration
No gender
No war
Ezért
No DK
No Magyar Péter
K
2024-05-17 at 12:06
Aki a FIDESZ-re szavaz az a békére szavaz.
Rajzos
2024-05-17 at 11:44
Hány baloldali “harcos” menne önként vagy küldené fiát,unokáját Ukrajnát megvédeni? Hány baloldali “harcos”mond majd le fizetéséről Ukrajna újjáépítése érdekében! Mert ha így folytatódiik és Uniós tagok maradunk fizetni fogunk,de piszkosul! Arról nem is beszélve a hogy földrajzilag golyófogó pufferzónában vagyunk!
dr. Kolompár G.
2024-05-17 at 10:31
mese 2024-05-17 at 10:05
Az amerikai érdekre nem szükséges szavazni, az az eu-n keresztül automatikusan érvényesül. A háboróra pedig csak az elmebetegek szavaznának.
mese
2024-05-17 at 10:05
Dr.Kolompár!
Aki amerikai érdekre ,és a háborúra akar szavazni az kire szavazzon.
Mert ilyen sem lesz a szavazólapon?Ez is fontos lehet hogy tudjuk
K
2024-05-17 at 10:04
–A Ficó elleni merényletben egyértelműen cinkos felbujtó a liberális gyűlöletkeltés.
K
2024-05-17 at 10:00
–A a náci “Nemzetiszocialista Német Munkáspárt” (németül Nationalsozialistische Deutsche Arbeiterpartei , röviden: NSDAP) a nevében is benne van hogy egyértelműen baloldali párt , ugyanis a baloldal “szókincséhez” tartoznak olyan kifejezések hogy “szocialista” vagy “munkás” , így a náci párt neve ezeket a baloldali szlogeneket szavakat tartalmazza….
………..
–De én úgy gondolom hogy a szlovák merénylő egyértelműen “háború párti” ami jelenleg is a liberális baloldal specialitása és jellemzője.
*****
–Úgy gondolom, hogy az I. világháború előtt Magyarország az osztrákok által “meghódított” gyarmat volt és nem volt semmi önállósága hiszen a legfontosabb dolgokra nem volt önálló befolyása, ilyen a hadügy, külügy, pénzügy, és ezen felül gazdaságilag is elárasztották az országot az osztrák vállalatok.
–Hasonló volt a II. világháború esetén is a helyzet, ugyanis amint Magyarország önálló akart lenni, például a “kiugrási kísérlet” , akkor rögtön megszálta Magyarországot a náci hadsereg.
–Jelenleg a FIDESZ-nek köszönhetően független az ország, így van rá lehetőség egy háborúból való kimaradásra.
Ezért valóban, aki a FIUDESZ-re szavaz az a békére szavaz.
dr. Kolompár G.
2024-05-17 at 09:39
Mellesleg: Aki a Fideszre szavaz, az a Fidesz választási érdekeire szavaz. Pont. Hogy a szavazók még milyen okból szavaznak a Fideszre, az már az ő dolguk. A békére nem lehet szavazni. Még soha senki nem kérdezte meg egy háború kirobbanása előtt, hogy akar-e békét. Nem is kellett megkérdezni, mert a válasz úgysem érdekelt volna senkit. Viszont a demagógia nevetségessé tesz. Nem illik egy komoly jobboldali politikushoz. Még akkor sem, ha most nagy a tét a Fidesz számára. Ha kevesebben lesznek az eu parlamentben, akkor minden ellenségük rajtuk fog röhögni. Ráadásul úgy tűnik, hogy a Fidesznek az unióban nincs kihez csatlakoznia..Ha egy ilyen eredmény mellet még az eu parlament összetétele sem változik meg a jobboldal javára, akkor olyan nyomás fog nehezülni itthon a Fideszre az unióból való kilépés mellett, amit a miniszterelnök érthetően szeretne elkerülni. Ezért az a javaslatom, hogy mindenki szavazzon a békére. Ha a papíron ilyen felirat nem lesz, és támogatni akarja a Fideszt, akkor a Fideszre kell szavaznia. Ha úgy érzi, hogy a Fidesz támogatásával saját magát is támogatja, akkor is szavazzon a Fideszre. Aki nem szereti a Fideszt, az pedig azért szavazzon rájuk, mert aki a Fideszre szavaz, az nem is rájuk, hanem a békére szavaz… Tecccikérteni? Egyszerű a politika nyelve, csak kellő hülyének kell lenni hozzá, hogy megértse az ember.
J
2024-05-17 at 09:28
Döbbenet, hogy a Fico merényletet is alkalom kifacsarni a történteket!
Teljesen mindegy, hogy valaki baloldali vagy náci szimpatizáns, vagy akármi más, ő a tettes (kisbetüvel)! Semmi nem menti fel!
A még apróbb részletek meg úgyis ki fognak derülni!
dr. Kolompár G.
2024-05-17 at 09:17
Úgy látom itthon nem csak a fegyverviselét, de az internethez hozzférést is pszichológiai vizsgálathoz kellene kötni. Megy az agyatlan vita mégagyatlkanabb stílusban arról, hogy a szlovákiai merényló milyen politikai – világnézeti csoporthoz tartozik. Nos, egyikhez sem. Szimplán egy elmebeteg, akinek van antifa(ez ugye nem jobbos) és náci( ez pedig nem balos) előélete is. Amúgy mind balró, mind jobbról annyi merénylő és tömeggyilkos összeszámolható az elmúlt száz év történelméból, hogy kár egymást tépni azért, hogy ez a mostani seggfej kivel szimpatizált. Ugyanis a családjával kellett volna szimpatizálnia, és nem szarbanhagyni őket egy életre a mostani tettével.
De beteg világ van. Itthon is. a PS kommentjeiből is látszik, hogy sajnos jobboldalon is sokan vannak akik képesek bármely politukusba szerelmesek lenni. Ők számár sem raciomnalitás, sem sérelem, sem elétérő vélemény nem létezik az imádott politikus tekintetében, sőt mint az anyafarkas úgy esnek neki annak, aki a szerelmük bármely lépését hibásnak találja. Innem már csak egy lépés Cintulává váltotzni.
Zolee
2024-05-17 at 09:12
Progresszív háborúpárti elkövető…komolyan oda süllyedt a magyar miniszterelnök,hogy a merényletet is a saját politikai céljainak elérésére használja? Az cseppet sem zavarja,hogy már 2 napja kiderült,hogy a merénylő egy neonáci beállítottságú idióta volt,hogy háborúpárti volt vagy sem az nem igazán derült ki. Egyébként milyen az,aki az állítólagos barátjának az életveszélyes állapotából is politikai tőkét akar kovácsolni?