A médiaetikai aggályokat is felvető, botrányos plakátkampány kiadójaként az Európai Parlament brüsszeli címe van megadva – olvasható a Transzparens Újságírásért oldalán.
A portál emlékeztet: botrányos plakátokkal indította el a 2024-es politikai kampányát a Demokratikus Koalíció. Az „Isten, haza, pedofília!” szlogen megjelenését követően több neves közéleti szereplő mellett Gyurcsány Ferenc szövetségesei is kritikával illették az ellenzéki párt kommunikációját. Donáth Anna például egyenesen úgy fogalmazott:
a Demokratikus Koalíció most már a sokadik olyan politikai üzenetet fogalmazza meg, ezúttal plakátkampány formájában, ami emberileg, erkölcsileg és politikailag is tarthatatlan.”
A Transzparens Újságírásért oldalán található cikkben arra is felhívják a figyelmet, hogy a plakátkampány súlyos médiaetikai aggályokat is felvet.
Egy olyan ügyben folytat a Demokratikus Koalíció médiakampányt, amelynek áldozatai gyermekek. Az ő helyzetüket felhasználva manipulatív, uszító jellegű és a valóságot nélkülöző kampányt folytat kizárólag valós vagy vélt politikai haszonszerzés céljából
– írják.
A cikk írója felhívja a figyelmet, hogy ha figyelmesen megvizsgáljuk a plakátokat feltűnhet, hogy az egyik plakáttípus kiadójának az Európai Parlament Szocialista frakciójának magyar delegációja van megjelölve, mégpedig brüsszeli címmel. Ez pedig azt jelentheti, hogy minden bizonnyal a plakátkampányt a Szocialista frakció finanszírozhatta, azaz külföldi forrásból valósulhatott meg.
(Transzparens Újságírásért / Kiemelt kép: Facebook)
Facebook
Twitter
YouTube
RSS