Egyre durvább a helyzet Fehéroroszországban, ahol a vasárnapi elnökválasztást követően szabadultak el az indulatok. A Minszkben utcára vonuló embereket brutális rendőri intézkedésekkel próbálták megfékezni, kedden délután pedig már letartóztatott újságírókról is érkeztek hírek. Kora este brit lapok arról számoltak be, hogy az országban elérhetetlenné vált az internethálózat, az emberek WPN-en keresztül próbálják tartani egymással a kapcsolatot. A szolgáltatók elnézést kértek az okozott kellemetlenségért és azt állították, nincs közük a rendszerhibához. Az internet hiánya sem szabott gátat azonban annak, hogy több ezren követeljék a frissen megválasztott (?) elnök lemondását. A demonstrálók és a rendőrök közötti összecsapásról több videó is látható a közösségi oldalakon, ahol egyes felhasználók arról írnak: a rohamosztagosok célzott lövést is leadtak már. Közben a fehérorosz kormány visszautasította azokat a külföldi bírálatokat, amelyeket azért kapott, mert a hatóságok erőszakot alkalmaztak a feltételezett elnökválasztási csalások miatt tiltakozókkal szemben, a külügyminisztérium pedig elfogadhatatlannak nevezte a számos európai ország által megfogalmazott kritikát.
Sokkolta Európát, ami Fehéroroszországban történik: Minszkben brutális karhatalmi intézkedésekkel próbálják megfékezni a tüntetéseket, melyek a vasárnapi elnökválasztást követően kezdődtek. Az újságírók letartóztatásáról szóló beszámolók után és a szétvert emberekről szóló híradásokat követően pedig már az internetet is lekapcsolták, ami példanélkülinek számít Európában. Az emberek azután vonultak utcára, miután vasárnap kiderült, hogy 26 év után folytathatja elnöki pályafutását Aljakszandr Lukasenka. A végeláthatatlan tüntetéssorozatra brutális rendőrterrorral válaszoltak, kedd esti brit sajtóértesülések szerint az egész országban megszűnt az internet-szolgáltatás, ami nem lehet a véletlen műve, a minszki vezetés kapcsoltathatta le a hálózatot, mivel a tüntetők a világhálón tartották egymással a kapcsolatot. Mivel a tüntetések szervezői olyan felületeken kommunikáltak egymással, melyekhez elengedhetetlen az internet, így mostantól nehezebb lesz megszólítani a rendszer ellen demonstrálni akarókat. Mindenesetre amennyiben Minszk áll az internet kikapcsolása mögött, a saját lábába is belelőtt ezzel, ugyanis több iparágban már súlyos károk keletkeztek a döntés miatt. A Guardian arról ír, hogy a tüntetők most WPN-en keresztül, azaz magánhálózatról próbálják meg elérni egymást. Megjegyzik, olyanra még nem volt példa Európában, hogy szándékosan kikapcsolják országosan az internetet, ez csak a vadkeleten és egyes egzotikus afrikai diktatúrákban szokás. A tüntetők kedd estére is csoportos megmozdulást szerveztek, az volt a céljuk, hogy 20 fős csoportokban jelennek meg Minszk utcáin, és ezzel lebénítják az egész várost. Internet nélkül azonban nem tudják szervezni a tüntetést.
Seguem os protestos da população em Minsk pic.twitter.com/8NpX1xG7l1
— Observatório Internacional (@observint) August 11, 2020
A Twittert elárasztották az este készült tüntetésről készült fényképek és videók. Ezek alapján kijelenthető, hogy a minszki vezetés nem ismer félelmet és a rohamrendőröket is bevetik a tüntetők ellen. Egyes sajtóorgánumok arról számoltak be, hogy a karhatalmi szervek erői éles lőszerrel lőttek a tüntetők fölé tömegoszlatási célból, testre továbbra is (súlyos sérüléseket okozó) gumilövedékkel céloznak.
Brüsszeli vádak
A Fehéroroszországban vasárnap tartott elnökválasztást megelőző kampány során az ország polgárai kinyilvánították a demokratikus változás iránti vágyukat, a választások azonban nem voltak sem szabadok, sem tisztességesek. Fehéroroszország népe többet érdemel – jelentette ki Josep Borrell, az Európai Unió kül- és biztonságpolitikai főképviselője az Európai Unió (EU) nevében tett nyilatkozatban kedden. Kiemelte: a választási megfigyelők jelentései azt mutatják, hogy a választási folyamat nem felelt meg az elvárt nemzetközi normáknak. A hatóságok aránytalan és elfogadhatatlan módon alkalmaztak erőszakot a választások estéjén felvonuló tömeg ellen, a fellépés legalább egy ember halálát és sokak megsebesülését eredményezte. Ezreket tartóztattak le, a gyülekezés, a média- és a szólásszabadság elleni fellépés fokozódott.
Az Európai Unió felszólítja a fehérorosz hatóságokat, hogy azonnal és feltétel nélkül engedjék szabadon az összes fogvatartottat. Felszólítjuk a fehérorosz politikai vezetést, hogy kezdeményezzen valódi és átfogó párbeszédet a társadalom szélesebb rétegeivel a további erőszak elkerülése érdekében
– fogalmazott a főképviselő.
A minszki választási bizottság előzetes eredményei szerint a vasárnapi elnökválasztáson a hivatalban lévő Aljakszandr Lukasenka győzött a szavazatok 80,08 százalékával. A fő ellenzéki jelölt, Szvjatlana Cihanouszkaja pedig 10,9 százalékot szerzett. Az ellenzék kétségbe vonja a választás tisztaságát. Az exit poll eredmények közzététele után az országban több helyen is összecsapások törtek ki a rendőrség és az ellenzék hívei között. Ezekben legalább egy tiltakozó életét vesztette, és sokan – köztük a biztonsági erők tagjai közül is néhányan – megsebesültek.
Vasárnap mintegy háromezer, hétfőn pedig több mint kétezer tüntetőt vettek őrizetbe. Cihanouszkaja kénytelen volt Litvániába távozni. Lukasenka hétfőn azt állította, hogy külföldről – Lengyelországból, Nagy-Britanniából és Csehországból – irányították a vasárnap esti tüntetéseket. Jacek Czaputowicz lengyel külügyminiszter alaptalannak nevezte a vádat.
Újságírókat is vegzálnak?
A fehérorosz rendőrség a vasárnapi elnökválasztás után őrizetbe vette a Lengyelországból sugárzó, fehérorosz nyelvű Belsat (Bielsat) TV hat újságíróját – közölte kedden a csatorna igazgatója, Agnieszka Romaszewska-Guzy. Az őrizetbe vettek között van egy operatőr, valamint két újságírónő, akik kollégájukat a minszki kerületi belügyi hivatal környékén keresték – közölte a PAP hírügynökséggel Romaszewska-Guzy. A Belsattal együttműködő egyik rendezőt előzetes letartóztatásba helyezték, és ismeretlen helyre vitték. Fogva tartják a tévécsatorna egy oknyomozó újságíróját is, egy másik munkatársát pedig tíz napra letartóztatták – közölte a tévéigazgató. A Belsat tévé második operatőrjével megszűnt a kapcsolat, nem kizárt, hogy bujkál – számolt be Romaszewska-Guzy. Emellett Grodno városában a helyi börtön előtt súlyosan bántalmaztak egy, a kollégáit kereső újságírót, aki a lengyel kisebbségi adás számára dolgozik – mondta el. A Belsat már vasárnap este közölte: a Minszkben őrizetbe vett több külföldi újságíró között van a Belsat két munkatársa is. Az értesülést megerősítette a BBC News orosz szerkesztősége is. A Belsat tévécsatornát a lengyel külügyminisztérium hozzájárulásával, a fehéroroszországi demokratikus ellenzék kérésére hozták létre 2007-ben.
A műholdas közvetítéssel üzemelő, főleg híreket sugárzó tévét a lengyel közszolgálati televízió működteti. Alapító igazgatója, Agnieszka Romaszewska-Guzy az 1989 előtti lengyelországi antikommunista ellenzék aktív tagja volt, akárcsak a Szolidaritás mozgalom legendás alakjai közé tartozó szülei, Zofia és a 2014-ben elhunyt Zbigniew Romaszewski, aki sokáig szenátor volt. A fehérorosz állami választási bizottság előzetes eredményei szerint Aljakszandr Lukasenka hivatalban lévő államfő 80,08 százalékot, míg Cihanouszkaja 10,9 százalékot szerzett a vasárnapi elnökválasztáson. Vasárnap és hétfő este országszerte erőszakos tüntetések robbantak ki. Ezekben legalább egy tiltakozó életét vesztette, és sokan – köztük a biztonsági erők tagjai közül is néhányan – megsebesültek. Vasárnap mintegy háromezer, hétfőn pedig több mint kétezer tüntetőt vettek őrizetbe. Lukasenka hétfőn azt állította, hogy külföldről – Lengyelországból, Nagy-Britanniából és Csehországból – irányították a vasárnap esti tüntetéseket. Jacek Czaputowicz lengyel külügyminiszter alaptalannak nevezte a vádat.
Fotó: Twitter
Orosz hírügynökségek kedden este bejelentették, hogy négy Minszkben őrizetbe vett újságírót elengedtek, így ők visszatérhettek Oroszországba. A Rosszija 24 hírtelevízió képsorai szerint Szemjon Pegovot, a WarGonzo YouTube-csatorna alapítóját, Anton Sztarkovot és Dmitrij Laszenkót, a Daily Storm tudósítóit, valamint Vlad Zizdok operatőrt a minszki orosz nagykövetség munkatársai kísérték el gépkocsival a fehérorosz-orosz határra. Kedden orosz politikusok és diplomaták közbenjárására egy minszki fogházban megtalálták Makszim Szolopovot, a Rigában bejegyzett, orosz nyelvű ellenzéki portál, a Meduza munkatársát is, aki két napig nem adott életjelet magáról, valamint Ilja Pitajevet, a RIA Novosztyi hírügynökség fotóriporterét. Szolopovot videofelvételek tanúsága szerint gumibottal verték meg a fehérorosz rohamrendőrök. A nap folyamán korábban Szergej Lavrov orosz külügyminiszter sürgette, hogy a fehérorosz hatóságok “emberiességi megfontolásból” minél előbb bocsássák szabadon a fogva tartott újságírókat. Közölte, hogy noha a Meduza nem orosz sajtótermék, Szolopov orosz állampolgársága miatt Moszkva védelmét élvezi. Kedd este az újságírót szabadon engedték. Borisz Goreckij, a Fehérorosz Újságíró Szövetség alelnöke kedden az Eho Moszkvi független hangvételű orosz rádiónak nyilatkozva azt mondta, hogy a fehérorosz hatóságok a média többtucatnyi helyi és külföldi munkatársát vették őrizetbe. Goreckij megerősítette azt az értesülést, miszerint a rendfenntartó erők gumilövedékkel lőttek újságírók egy csoportjára, amelynek tagjai megkülönböztető jelvényeikkel jól kivehetően jelezték, hogy a média munkatársai.
Stun grenades going off on the outskirts of Minsk tonight. The protests have reportedly been forced out of the center as police arrest people en masse pic.twitter.com/7kwIuoCebE
— Alec Luhn (@ASLuhn) August 11, 2020
Minszk visszautasította a külföldi bírálatokat
Visszautasította a fehérorosz kormány azokat a külföldi bírálatokat kedden, amelyeket azért kapott, mert a hatóságok erőszakot alkalmaztak a feltételezett elnökválasztási csalások miatt tiltakozókkal szemben, a külügyminisztérium elfogadhatatlannak nevezte a számos európai ország által megfogalmazott kritikát. A bírálók kísérletet sem tettek arra, hogy objektíven megítéljék a helyzetet, és ellenőrizzék az értesülések valóságtartalmát – fogalmazott a külügyminisztérium. A tárca szerint “előre eltervezett” volt, hogy az Európai Unió a Fehéroroszországgal fenntartott kapcsolatok felülvizsgálatát helyezte kilátásba. A minszki külügyminisztérium figyelmeztetett, hogy külföldi országok ne próbálják destabilizálni a fehérorosz társadalmat. A választási csalások miatti tiltakozások kedden immár a harmadik este folytatódtak Fehéroroszországban.
Forrás: MTI, 24, Guardian, Twitter
Torockó
2020-08-13 at 10:08
Az EU elítél. Egy nem EU-s államot. Franciaországban Macron fél éven át verette szét minden héten a sárgamellényesek tüntetéseit, sok sérült, bebörtönzések, üldözések, stb.
Franciaország az EU tagja, mégcsak egy szó elítélés sem érte őket, nemhogy jogállam-követelés, meg kötelezettségszegési eljárás…
bali
2020-08-12 at 19:57
-Tisztelt Joris! 2020-08-12 at 00:41 csaltak? Nem gond.Nem gondolok semmit.Olyan a választási rend.minden pontja,hogy könnyen manipulálható.Az országok amiről szó van.(Volt Szu.hoz tartozó) Maradt minden a régiben.Jöttek lelkes Szvetlanaék.Nincs kamera,nincs megjelölt toll,ceruza,nincs vonalkód,nincs automata infra szavazat számláló.Az ajtón áthaladó szavazókat sem számolja automata.Majd a megmondó ember megmondja..A lelkes szavazók jól elcsodálkoztak..De miért?Miért hagyták volna a volt elvtársak az előnyeiket elveszni?
Dönci Marosvari
2020-08-12 at 18:24
Ugyanaz az uszítás folyik, mint Orbán és egyéb demokratikusan megválasztott elnök ellen. Mi köze az EU-nak Fehéroroszországhoz? Söpörjenek csak saját portájuk előtt.Van bőven mít. Lukasenko meg jól csinálja. Megmondta, h. nála nem lesz másoik Majdan.
Egyébként csupa hazugságot ír a lakáj media. A fehéroroszok elégedettek az elnökükkel. Rend és biztonság van, és az országnak jól megy.
Bakó László
2020-08-12 at 17:03
Bölcsen tette,hogy letiltotta a nyugati uszító közösségi oldalakat,kiderül, mennyit ér Lukasenka, egy valódi erős diktátor vagy csak száj karatés,keleten az erős, határozott vezető a divat nem a liberális beteg,abberacio, bűnözés párti, ember, család ellenes agyhalottak,ki kell lőnnie az idegen uszitokat, anarchista csapat tönkre tenné Beloruszt, céljuk össze veszíteni Oroszokkal,Putyinnak be kell segítenie
sztalin
2020-08-12 at 15:43
Az a baj a fehérorosz tsz elnökből lett elnökkel, hogy holmi választásokkal szarakodik!!
Ha úgy csinálná a demokráciát, mint a “palesztin hatóság” tizenvalahány éve 4 évre megválasztott vezetői, semmi baja nem lenne az eu-val!!
Oda ugyanis számolatlanul önti a pénzt az eu, mert azok “demokratikusak” és “antiterroristák”!!
varga eszter
2020-08-12 at 14:09
Juditnak a lábmérete nagyobb mint az IQ-ja.
politikai koszfészek
2020-08-12 at 10:41
Hát Bokor Gábor, ez a cikk nem nyert. Talán az Index 2.0-án befuthatott volna.
Nézzük_magát_a_dolgot
2020-08-12 at 09:09
Ezt az egész mizériát meg lehetett volna előzni. Az EBESz a választások előtt kinyilatkoztatta, hopgy nem küld oda választási ellenőröket, holott ez teljesen bevett gyakorlat. Nálunk is itt szoktak serepertélni. No, ha nem voltak ott EBESz ellenőrök, az kettőt jelent. 1) Annyira stabil, megbízható és korrekt viszonyok vannak az adott országban, hogy felesleges az ellenőrzés. 2) Ha nincs ott ellenőrzés, akkor utólag nyugodtan lehet választási csalásról beszélni.
bali
2020-08-12 at 19:56
Tisztelt Nézzük_magát_a_dolgot2020-08-12 at09:09 EBESZ ellenőrzés? Minek?Mindég minden szabályos.(Volt már EBESZ tiltás?)Két sastollas katona állt a választásnál az asztal két oldalán.Díszőrség a választásokhoz.(Nagyon látványos) Jött a Székely bácsi.Asztalon a szavazólap.Bácsi kezében a cerka-vezette lefelé a kockáknál.Figyelte az Őrt állókat.A jó X helyénél a Dísz katona bólintott.Bácsi így jó helyre tette =X-et-Mit mondott = EBESZ? Ott volt…A titkos szavazás egyik érdekes módon..Nem D.
XYZ 2
2020-08-12 at 08:53
Nem tudom ki ott a jó fiú, vagy lány, nem ismerem az ottani helyzetet de de ha 80/20 az arány a választásokon azt nagyon nehéz elképzelni, hogy hamisították. Ha a másik oldal ugyanazt mondja csak az ő javukra, akkor az ilyen helyzetben utcára kell hívni az embereket és meglátjuk kinél a többség, persze a határon túliakat, soros őrülteket ki kell zárni, mert ez belügy!
Logikus
2020-08-12 at 07:06
Biztos vagyok benne, hogy Soros álciviljei most tartják a főpróbát az amerikai elnökválasztásra.
lacika
2020-08-12 at 07:04
Persze hogy nem. Mert az nem “európai érték”. Hogy mik azok, senki nem tudja, de az biztos, hogy a méltóság nem az.
Laca
2020-08-12 at 06:53
Minden országnak át kell esni egy fejlődési folyamaton,de a saját ritmusában.
Ha kívülről erőltetnek valamit az ellen rettentő nagy ellenállás fog keletkezni.
Én óvatos szoktam lenni a vélemény alkotással így most még kivárok.
Egy dologra azonban felhívnám különösen a fiatalabbak figyelmét.
Az internet és a mobilhálózatokat ki lehet kapcsolni!
Hát nem érdekes???
Spinozaházi genetikus
2020-08-12 at 06:11
Fehéroroszországot az Eu már magáénak tudaja?
Vagy akarja de csak úgy ahogy az Eu vakarja…
moliere
2020-08-12 at 08:44
Politikai tulajdonlás szempontjából nincs ilyen, hogy az EU bármit is magáénak tud, ilyen hatalmi tényezőként nincs ilyen, hogy EU. Nincs ilyen tényező, hogy Brüsszel. Ez persze hülyén néz ki, hogy mi Brüsszel ellen folytatunk szabadságharcot, AMI NEM IS LÉTEZIK, mint nagyhatalom. Valójában van az amerikai érdek, amelynek “Brüsszel” egy megnyilvánulása. Szerintem amikor ezek gazdasági téren egymásnak feszülnek, az sokkal inkább egyfajta szabadságharc: a német érdek legalább gazdaságilag meg akar jelenni, és ez már néha kárt okoz Amerikának, de nagyrészt lenyeli, mert ez a sikeres német gazdasági önérdek-érvényesítés a német jólét záloga, amely pedig a minden más, nem gazdasági téren való német alávetettség és stabil társadalmi-politikai helyzet záloga.
Persze nem teljes az EU amerikai alávetettsége, de azért majdnem. Például a románokat senki nem akarta felvenni az Unióba, de Amerika lenyomta a torkunkon. A törökök már túl nagy falat, szociális robbanás lett volna, és elutasította több állam. Pedig Washington nagyon nyomta őket. Ahogy most ukrajnát.
sztalin
2020-08-12 at 15:50
Az eu a német IV. birorodalom!!
A brüsszeli bürokratákat Berlinből kézivezérlik.
Az amerikaiaknak az eu nem fontos, nekik a britek fontosak, az oroszokkal el vannak, a kínaiaktól meg félnek!!
Sajnos az eu egyre kevésbé fontos a gazdaságban is!!
Mit ér a holland egekig érő gdp, ha nem termelés hanem a kínai áru átutaztatása eredményezi!! Már egy Belgrád-Budapest vasút és a pireuszi kikötő használatba vétele padlóra küldheti a marhára fejlett holland gazdaságot!!
Virtuális Fidesz Stand
2020-08-12 at 05:17
Valakiknek nem tetszik az eredmény
1.Csalással szerzett szavazatokat
2.Ténylegesen ennyien szavaztak rá
Mindenképo az első mondat lép életbe, csak az a kérdés ésszel vagy erővel?
Az erővel oldal eléri, hogy événytelen legyen és új választás kiírása lesz.
Megint Lukasenko nyer.
Akkor mi lesz erő oldal?
moliere
2020-08-12 at 08:22
Az amerikai szabad választások mindig olyan szabad választások, amelyen nem indulhat az, aki a 60+ %-ot kapná. Lásd Irak, és még egy sor ország. Afganisztánban indulhattak a tálibok? Nyilván ez a mondat így betegnek tűnik, csak hát ne feledkezzünk meg arról, hogy nagy valószínűséggel a tálibok (minimum relatív többséggel, de) minden választást megnyernének AFganisztánban, leszámítva néhány marginális etnikai tartalmú völgyet.
moliere
2020-08-12 at 08:27
Leegyszerűsítem: a mainstream médiában megjelenő “szabad választások” azt jelentik, hogy a “vert sereg”, értsd a NÁCIK nem indulhatnak. És mindenki náci, aki nem úgy ugrál, ahogy ők fütyülnek. Na, ennyi.
Baktria
2020-08-12 at 04:45
Az utolsó negyedévi GDP: Nyugat -25%, Kína +2%. Az eurázsiai összefogásé a jövő (hála a jó Istennek!). Egyre időszerűbb lenne tanulmányozni Alexander Dugin, turán-barát Eurázsia eszményét, főleg nekünk, mivel – minden globalista MTA kavarás dacára – bizony turáni-hun nép vagyunk.
Szittya
2020-08-12 at 04:37
Ez az ostoba Majdan párti cikk is bizonyítja, hogy a P.S.-ben van egy ál-jobboldali liberális vonal, ami például az Erdogan ellenességben, vagy a szivárványos puccsista Ferenc pápa reklámozásában is megnyilvánul.
Ghandi
2020-08-12 at 05:32
Szerintem túl kemény vagy. Egyelőre mindannyian csak találgatunk a valósággal kapcsolatban, az újságírók is.
moliere
2020-08-12 at 08:19
Én – mint fentebb is kifejtettem – csak annyit sejtek e cikk mögé, hogy Lukasenkó a magyar kormány nézetéből azért lett feketeseggű, mert tkp. olyan antibezzeg kormányzatot visz, mint az euroszoclib svéd minielnök. Ráadásul tagadja a koronát.
Nem elhanyagolható ez, mert a kormány (amúgy szerencsére) végre visszavette a közbeszéd tematizálását, és bizony ez a zseniális húzás a koronahiszti-hullám meglovagolása. Ebbe nem fér bele egy Lukasenkó-szimpátia.
A másik, hogy miért nem állhat be a kormány(sajtó) az itt többségi vélemény mögé: SEMMILYEN belarusz tényező nem előzheti be most a visegrádi egységet. Az meg látható (maga Lukasenkó mondja), hogy a visegrádi négyekből alsó hangon is kettő kötésig benne van Minszk kijevesítésében. Nem szabad elfelejteni, hogy attól, hogy Brüsszellel szemben Prága és főleg Varsó kritikus, attól még NATO alárendeltek (szalonképesebben “tagállamok”), és pláne más a viszonyuk (főleg a lengyeleknek) minden orosz-érintettségű kérdéshez, mint nekünk. Nálunk ugye – főleg a kárpátaljai magyarság kapcsán ukrajna miatt – van egy “az ellenségem ellensége a barátom” helyzet Moszkvával, ráadásul gázügyben, Paks-ügyben és agrárexport terén erősen kapcsolódik a gazdaságunk egymáshoz, amelyek alternatívája konkrétan a szegénység. A lengyeleknek és a cseheknek nincs ekkora kitettségük, oké, vesznek gázt, de az orosz el is akar adni annyi gázt nekik, és sokkal jobban érvényesül náluk az amerikai “szövetségi” politika (nyomása), meg hát az ún. russzofóbia. Az sem mindegy, hogy a lengyeleknél a nyolcvanas években ugyan nem volt megszállás, de olyan áron, hogy a moszkovita tábornoki kar katonai diktatúrát vezetett be (Jaruzelski), a cseheknél ugye 68-ban jártak társas utazáson a ruszkik, tehát sokkal, de sokkal több nem nagyon öreg embernek van még alapélménye velük kapcsolatban. 56 ehhez képest nagyon régen volt.
moliere
2020-08-12 at 02:19
Belarusz önmagában senkinek sem számít, csak a három(négy) szomszédjának. Elsősorban Oroszországnak. Emiatt Soros azt akarja kiprovokálni, hogy Oroszország kimutassa a foga fehérjét, és ha sikerül megbontani az országot, akkor az oroszok meg fogják szállni Belaruszt. És akkor kész a már régóta szuggerált hidegháború, le lehet kapcsolni minket a ruszki gázról, korona mellé még egy dupla árú amerikai palagáz, és készen is vagyunk. A lengyelek dettó. Persze az ő mozgásterük még kisebb.
El lehetne gondolkodni, hogy merő diákhévből érdemes-e támogatni egy ilyen nyilvánvalóan külföldi érdekeket toló ellenzéket a nemzeti sajtóban… Tudomásul kellene venni, hogy nálunk addig van demokrácia (értsd: legalább szavakban magyaruralom), amíg a status quo nem bomlik meg a térségben. Látható hogy ukrajna mekkora lék ezen a status quón, már önmagában. Ha sikerül egy határozott oroszellenes embargórendszerrel leválasztani minden európai országot Oroszországról, azzal Európa végleg tönkremegy. Amerikának persze ez az egyetlen esélye, hogy húsz éven belül ne váljon negyedrangú (!) hatalommá. Ugyanis ha az EU véletlenül orosz partnerséggel a saját érdekeit kezdené nézni, azzal ez a kettő együtt messze nagyobb perspektíva, mint az USA. És hát Kína már most bement az előzősávba… És bizony, bizony, mások is sorban állnak, nagyobb jövővel, mint a BLM mennyország.
Amerika már Trumppal sem biztos, hogy nekünk elég jó. Mással gyakorlatilag megszálló ellenség. Látni kéne, hogy ebben a meccsben a magyar érdek nem ciganovszkaja, hanem Lukasenko.
Ghandi
2020-08-12 at 05:35
Igen, nekünk Fehéroroszország szuverenitását kellene hangsúlyoznunk… Ha minden jól megy, Viktorék 2022.-ben ismét nyernek, és a retkek biztos ugatni fognak, hogy csak csalással nyerhettek, mert a diktatúra… Jól meg kell gondolnunk a hivatalos álláspontunkat…
bali
2020-08-13 at 04:59
-Tisztelt Ghandi 2020-08-12-at 05:35! Jól van.Nyernek.A retkek kiabálni fognak,hogy csak csalással nyerhettek.Miért nincs a jelenlegi hatalomnak egy normális átlátható szavazási módja? Miért nem lehet a szavazás,minden kétséget ,kizáró módon,mindenki számára biztonságos.Felsorolás köv.(Miért nem lehet a szavazó lap vonalkódos? Miért nem adhatnak a választó polgár kezébe,egy kétséget kizáró megjelölt ceruzát?Miért nem beszél a szavazatokat gyűjtő láda?Miért mindent,csak úgy szabad,és csak ott szabad,ahol azt a hatalom előírja?Miért nem lehet utcai kivetítő a szavazás alatt?Nincsen kamera,Nem lehet visszanézni mit csináltak..Miért titkolóznak?) Még kb 50nél több kérdés volt.Azt válaszolták..Csak! Fenti kommentből idézek.Csak csalással nyerhettek,mert…Egy megjelölt ceruza 100Ft.Lehetetlen hamisítani..Most mindenki firkál,minden szavazatot összedobál,számlál,és adatot,eredményt közöl..Tisztelt Ghandi! Ez kinek jó? Átvagy ba@va,nem kicsit..Nagyon..Törvény mondja,hogy a szavazást kiíró köteles biztonságot adni..Hol van a biztonság? Legalább egyet mondjál? Majd válaszolok rá hármat..
SGI
2020-08-12 at 02:07
Nem tudom, hogy csak én érzem egy kicsit félrecsúszottnak ezt a cikket?
Mintha a volt, jelenlegi indexbe olvastam volna bele…
Kicsit egyoldalúra sikeredett, érzékenyítő stílusú és nem tényfeltáró.
Lehet másik csatornára vitt a link?
Xxx
2020-08-12 at 07:31
Ez a cikk egy az egyben s0ros propaganda. Ki adta áldását erre???
Joris
2020-08-12 at 00:34
Hát igen, a pandémia valóban csak indokolatlan hiszti. Hiszen Bergamóban is volt olyan nap, hogy 800 ember halt meg (félpercenként 1 hulla…).
Ráadásul Madridban is, nem átallottak a kórház folyosóján, a kövön fetrengve agonizáltak az élőhalottak. Mindennek a tetejében Brazíliában olyan tömegsírokat kellett ásni, mint amilyeneket a 2.világháború óta soha.
T. Judit, mit akar bizonyítani fertelmes hozzászólásával? Csak remélni tudom, hogy orbánfóboája nem juttatja az örök gyötrelem helyére. Önnek befelé kunkorodik a lelke, s fogalma sincs, hogy milyen a szeretet:
Ha emberek vagy angyalok nyelvén szólnék is, de szeretet nincsen bennem, zengő érc vagyok vagy lármás cimbalom. Ha prófétálnék, és minden titkot ismernék, és minden tudás birtokában volnék, s elég hitem lenne ahhoz, hogy hegyeket mozdítsak, de szeretet nincsen bennem: semmi vagyok. Még ha szétosztanám is egész vagyonom, és testemről is lemondanék, hogy dicsekedhessek, de szeretet nincsen bennem: mit sem használ nekem.
A szeretet türelmes, jóságos. A szeretet nem irigykedik, a szeretet nem kérkedik, nem fuvalkodik fel. Nem viselkedik bántóan, nem keresi a maga hasznát, nem gerjed haragra, a rosszat nem rója fel. Nem örül az igazságtalanságnak, hanem együtt örül az igazsággal. Mindent eltűr, mindent elhisz, mindent remél, mindent elvisel.
A szeretet soha el nem múlik. A prófétálás? Semmivé lesz. A nyelvek? Meg fognak szűnni. A tudás? Semmivé lesz. Mert töredékes a tudásunk és töredékes a prófétálásunk. De amikor eljön a tökéletes, a töredékes semmivé lesz. Amikor gyermek voltam, úgy beszéltem, mint a gyermek, úgy gondolkodtam, mint a gyermek, úgy ítéltem, mint a gyermek. De amikor férfivá lettem, elhagytam a gyermeki dolgokat. Most tükör által, homályosan látunk, akkor majd színről színre. Most töredékes a tudásom, akkor majd úgy ismerek, ahogy engem megismert Isten.
Most megmarad a hit, a remény, s a szeretet, e három; de közülük a legnagyobb a szeretet.
Gumimaci
2020-08-12 at 10:06
“….”
Ghandi
2020-08-11 at 23:56
Erről nekem Ukrajna jut eszembe. Elkergették a diktátor Juscsenkót, most meg nyögik a moslékkormányokat, Sorosékkal a háttérben.
Tegnap azt olvastam, egyáltalán nem voltak jelen nemzetközi megfigyelők, ma meg nyilatkozik az EU, hogy a választási folyamatok nem feleltek meg a nemzetközi normáknak?! Hogy van ez?? Ami Franciaországban történik, hetekig tartó brutális tömegoszlatások, ezek nem sokkolják Európát?! Az EU érdekelt a Fehérorosz helyzetben, ez nyilvánvaló. Ez az aljas szervezet tuti, hogy nyakig benne van! Érthető, hogy a médiát számonkérik, alighanem egyes médiumok soros módra keverték a sz@rt, láttunk már ilyet, túl sokat is! És micsoda véletlen, éppen ott tartózkodott a You Tube alapítója is! És micsoda szerencse, még pont időben lelépett az országból!
Nekem nagyon büdös ez az egész! Pont mint az EU!
Ghandi
2020-08-12 at 05:26
Bocs, nem Juscsenkót, Janukovicsot akartam írni…
Tudományos libsizmus
2020-08-11 at 23:48
Nem fura azt mondani, hogy a kommunizmus rossz és bűn, majd tapsolni Brüsszelnek és a brüsszelita balkáni bárisnyának?
khm
2020-08-12 at 07:09
Ballib neked bizony a qrvanyád.
Tudományos libsizmus
2020-08-11 at 23:25
Mondjuk az jellegzetes libsi tempó, amikor 10%-ot kap a libsi, de ő azt 90%-nak értelmezi. Innentől kezdve minden eszköz megengedett a liberálfasizmus megfékezése érdekében.
Az EU pedig elmehet a p.csába. Ha 2006-hoz egy szavuk nem volt, akkor most szépen elmehetnek a b.dös k.rva anyjukba.
Locksmith
2020-08-11 at 23:18
Mi köze van Brüsszelnek a nem EU tag Fehéroroszország választásához? Miért ugatnak bele egy szuverén ország belügyeibe? Miért nem Észak-Koreát csesztetik? Ott rendben van a fék, meg az ellensúly? Nagyon álságos az egész! Az egész EU egy nagy rakás…bárcsak rohadna szét minél hamarabb. Kilépni nem szabad belőle, mert akkor mind a 27 ellenünk fordulna, de imádkozni nem tilos, hogy verje szét az ÚRISTEN mindkét áldott kezével – de minél hamarabb!
Gombóc Artúr
2020-08-11 at 23:10
Érdekes, hogy tavaly, amikor Micron lövette szét a sárgamellényeseket, akkor mekkora kuss volt Brüsszelben!Most meg habzik a szájuk, 2006-ban egy szavuk nem volt!
vg
2020-08-11 at 23:07
Nem ismerős ám a “forradalmi” recept… áááá… nyilván nem CIA/CEU kiképzettek kopipésztezett receptje alapján megy a tünti…
vagabundus
2020-08-11 at 22:34
80%-kal nyert a mostani elnök. A 10%-ukkal a demonstrálók nyerni szeretnének, vagy mi folyik itt? Nálunk Lukasenko elvtársai 2%-os különbség mellett is bezúzták a cédulákat 2002-ben, az eunak egy nyikkja nem volt.
vghs
2020-08-11 at 23:07
Gyurcsány-Demszky-Gergényi módszert látok. Mint 2006-ban itt Budapesten tették.
Nem értem Lukasenkót. Miért nem hagyja tünteni azt a 10% kisebbséget? Majd hazamennek.
Vagy mégsem 10%? Gyanús.
Külföldi Ügynökök Moslékkoalíciója
2020-08-11 at 22:32
Az biztos, hogy maguktól nem fogják tudni saját magukat fenntartani, ha a ruszkikat KOzzák. Ha megtörténik, vagy csatlakoznak a lengyelekhez, vagy az oroszokhoz. Minden más kategória: Ukrajna -100000000000000000000000000000000000000000000 szint. Kár lenne értük!
Greg
2020-08-11 at 22:10
Valószínűleg kiskegyed sem nyugszik addig a koronavírus elleni nagy szabadságharcával, amíg néhai nagy elődje és harcostársa, a csömöri Sz. Károly sorsára nem jut. Persze az a jól kiérdemelt magánügye lesz. De hogy a második hullám küszöben itt agitál és hülyíteni igyekszik az embertársait, az már közügy. Milyen ember maga? Felfogja egyáltalán észzel, hogy mit művel?
Szégyellje magát, ha egyáltalán tudja, mi az a szégyen.
Királytigris
2020-08-11 at 22:10
Azért mert a sorosi sameszes média választási csalást trombitál, az nem releváns. Ezzel a fake news-zal dühítik a népet.
moliere
2020-08-12 at 02:32
Itt most a PS nem azért ekézi Lukasenkót, mert kommunista vagy bármi, hanem azért, mert nem akarják összezavarni szegény magyar fideszes népet, hogy hát hogy lehetne örülni egy ilyen “felelőtlen” a “koronát félrekezelő” elnök győzelmének, amikor most készül éppen a kormány, hogy a “Második Hullám” elleni nagy összefogás élén hatalmas győzelmet arasson. Közben meg örüljön neki az összefogó koronafanatikus nép, hogy egy ilyen koronatagadó győzzön? Sajnos ilyen rövidtávú a mérlegelés. Hosszú távon nekünk nagy bukta lesz ez a belarusz rendszerváltás (vagy orosz beavatkozás), mert következménye a keményebb NATO kéz, erősebb megszállás, Paks II kuka, orosz gáz kuka, rezsicsökkentés vissza a kályhához, és jó eséllyel kormányváltás 22-ben, ha nem jönnek össze a számok, majd az utcán. Ha Minszkben megy, akkor a pár százalékkal győztes (értsd: az ellenzék és a CNN szerint elcsalt) Orbán-győzelemre csak rá kell majd fújni.
A koronát meg el kéne már felejteni, mert baromság.
Virtuális Fidesz Stand
2020-08-11 at 22:07
Budapesten is voltak durva karhatalmi intézkedések de az Unióban még a mai napig nem értesültek róla..
Még Szarzsenti i sem….
Fanfan
2020-08-12 at 08:02
Azért a fiatalokra és a gyengébbekre való tekintettel írd meg az időpontot is amire gondolsz!
sztalin
2020-08-12 at 15:40
2006!!
érdekes
2020-08-11 at 21:51
Remélem Orbán egy az egyben másolja majd a lengyel álláspontot. Zűrös vidék az, a lengyelek tudják, mi a közös V4-es érdek, ráadásul nekik van ott keresnivalójuk. Nekünk nincs. Soros, Putyin, játssza le a meccseit máshol de ne Közép-Európa határmezsgyéin. Halkan megjegyzem Putyin sincs odáig ettől az őszes minisztálintól.
Esvány
2020-08-11 at 21:51
Juditka! Vegye be a gyógyszerét!
"Lárifári"
2020-08-11 at 21:39
Csodálkozik a hazai jobboldal, hogy milyen hatásos a baloldal médiakampánya. Háát..ha már a jobboldali sajtó is besegít nekik. Elég ennek a cikknek a címét és a vastagbetűs bevezetőjét elolvasni. Nincs senki aki képes lenne a hírelosztótól kapott szöveget jobboldali szemszögből nézve átfogalmazni? Nem meghamisítani, átfogalmazni. Pl.nem a nép nem tudja a választási eredményeket elfogadni hanem egy törpe kisebbség. Ha ezek egy várost akarnak szervezetten megbénítani az elhárítás nem brutális karhatalmi intézkedés hanem rendfenntartás. stb.stb. Azért az osztályharc közben jó tisztában lenni a lőirányokkal!
chevalier
2020-08-11 at 21:28
“A tüntetők kedd estére is csoportos megmozdulást szerveztek, az volt a céljuk, hogy 20 fős csoportokban jelennek meg Minszk utcáin, és ezzel lebénítják az egész várost.”
Idáig érződik a tüntetésekre kiképzett Soros-zsoldos aktivisták szaga…
Naprózsa
2020-08-11 at 21:28
A 80% nekem is gyanús, nem szoktak szabad választásokon ilyen magas arányban győzni, de ha több mint 50% volt, akkor is ő győzött. Miután azért Fehéroroszország nem nagyon van a világbűnlista élén a nyugati “haladó” sajtóban, mintha botrányokról se nagyon keringenek világhírek, valszeg a népnek nem kellett az ellenzék, hogy felborítsa az életvitelüket, biztos, hogy a korábbi elnök most is egyértelműen győzött.
Nekünk már van több mint fél évtizedes rutinunk felismerni Soros keze nyomát. Ez egyértelműen háttérhatalmi szervezésű akciósorozat, és ha túl is reagálja a fehérorosz kormány, nem ok nélkül.
Mi is számíthatunk hasonlóra. Itt is el fogják játszani a Soros emberei “elcsalták a választást” lassan már unalmas normalitás és nemzetek elleni színjátékot.
vagabundus
2020-08-11 at 22:42
Egész biztos, hogy győzött. 25 éves rutinunk van, már Szerbiában az Otport ők szponzorálták. Aztán Montenegro, Ukrajna, Makedónia. Időnként egy cseh miniszterelnököt vagy szlovák elnököt is megbuktattak, nálunk meg kimentek a Jóbarát kormány ellen tüntetni.
bl
2020-08-12 at 04:31
Az unió azért nem ment választást ellenőrizni, mert állítólag későn hívták meg.
vagabundus
2020-08-11 at 22:43
kiment a Jóbarát (Goodfriend), bocsánat…
István Kopasz
2020-08-11 at 23:12
Nem tudom, hogy milyen arányban fog győzni 2022-ben a Fidesz – KDNP /ha győz?/, de nálunk is hasonló ellenforradalmi megmozdulások lesznek, de lehet, hogy előbb! Erre a hatalomnak fe kell készülnie! Látszik, hogy nem számít a győzelem aránya, a maradék kisebbség/csőcselék/ tartósan nagy balhét tud csinálni, pláne akkor, ha a “haladó nyugati civilizáció” is mögéjük áll!
Érdekes és fúrcsa, ha Lukasenkó rettenetesen szőrnyű diktátor lenne, akkor az ellenzék vezére miért kapott csak 11 %-ot? Az emberek a szavazófülke magányában odahúzhatták az ikszet ahova akarták, még a “diktatúrában” is! Csalással ekkora korrekciót nem lehet csinálni!
bali
2020-08-12 at 19:30
-Tisztelt István Kopasz? 2020-08-11 at 23:12 Miért nem?A szavazás menetét,folyamatát ,pontosan követni lehet.(De nincsenek utcai kivetítők.Nincsenek kamerák.stb.) A hatalom így könnyen folyamatosan a saját felügyelete alatt tarthatja az eseményeket.Természetesen ,az odahúzhatták,ahová akarták azt hiszi szavazni volt.De már közben ráhúztak az odahúzhattáknak…Azt mondják rontott.De minden pontban folyamatosan módosítható a dolog.A fontos az vplt,hogy látszatra szavazás,de valóságban kezelhető hatalmi játszma..
bali
2020-08-14 at 20:47
Tisztelt Naprózsa!2020-08-11 at 21:28 Mi is számíthatunk hasonlóra.Miért nem lehet normális választás? (Választások)Nem kívánom ,hogy fémszálas,vagy vízjeles legyen a szavazó lap.De választásokról van szó? Miért nem tehet le a kormány az asztalra egy normális szavazó lapot?Ne legyen vonalkódos? Ne legyen nyomon követhető ,laponként.Legyen egy agyon nyomtatott újságpapír.De legalább már a megjelenése a szavazó lapnak,legyen bizalom keltő. Látni lehessen a lapon,hogy egy tisztesség nyomtatta ki a logókat,és a lehetőségeket,Látni lehessen a választó lapon,hogy az egy választás.Mit tesznek most a választó polgár élé? Megcsapkodják pecsétekkel..Ez a biztonság? Nemzeti kerek kiadás? Sem színes pecsét,Sem megjelölt tinta..Nem követhető,a pecsét útja.Annyi ilyen neve nincs hamis,de valósnak látszó ,pecséttel csapkodott szavazatot dobok a ládába,amennyit akarok?A szav.gyűjtő láda,nem számolja,a lepotyogó borítékokat..Ott nincs,sem infra,sem kijelző,az Magyarországon csak 1 papír doboz..Nem plexi.Nem látni bele a dobozba..Minden ilyen ,csalás,és látható swindli körülötted..A swindli egy játék..Mindenki ismeri…Na ez a választások..De nem írják sehová,hogy felnőtt swindli..Minek? Így is minden rendben mehet?Nem érdemes végig gondolni?
lacika
2020-08-11 at 21:19
Hát most már biztos nem tudják, nincs mobilszám adatbázisuk, nem gondoltak arra, hogy nem lesz internet. ???
Spinozaházi genetikus
2020-08-11 at 21:10
Jó, jó de mikor szólalnak meg a Lukasenkora szavazó emberek.
Mert, mégis, hátha, kivételesen, és számszerűen is többen voltak akik rá szavaztak. Akkor mi van?
És mi lenne akkor, ha megismételnék és megint ő nyerne. Ja azt sem hinnék el, de ha esetleg harmadikra megint ő…akkor mi lenne?
bali
2020-08-11 at 21:35
Spinozaházi genetikus2020-08-11 at21:10 Így van!Mi lenne?Könnyen tudok válaszolni.Kiírom a választást.Az ismert módon történik a választás.Annak húzok be akinek akarok.De a Sógorom lesz az Elnök.Ő nyeri a választásokat.Mert Őt ismerem a legjobban.De valóban mi lenne,ha választások lennének? A szavazók akarata érvényesülne.Na ezért nem szabad változtatni a választási dolgokon.Egy a zászló egy a kormány ,mindörökre..
Spinozaházi Genetikus
2020-08-11 at 21:58
A kérdésem még nindig az mi lenne, ha a te javaslatod szerint is Lukasenko nyerne?
Nehéz kérdés mi….
Joris
2020-08-12 at 00:41
T. Bali,
És miből gondolja azt, hogy nem a fő ellenzéki jelölt, Szvjatlana Cihanouszkájáék csaltak…?!!!
vagabundus
2020-08-11 at 22:39
Ugyanezt írtam már többször erről, hogy 80% azért nem annyi, hogy azt lazán le lehessen faragni akármilyen visszaéléseket emlegetnek. Anno 2002-ben egy szót nem szólt az eu, amikor bezúzták a cédulákat 2%-os szoci előny mellett. Jut eszembe,Lukasenko a honi balosok elvtársa. Hogy van ez akkor?
bali
2020-08-12 at 19:18
-Tisztelt Joris! 2020-08-12 at 00:41 csaltak? Nem gond.Nem gondolok semmit.Olyan a választási rend.minden pontja,hogy könnyen manipulálható.Az országok amiről szó van.(Volt Szu.hoz tartozó) Maradt minden a régiben.Jöttek lelkes Szvetlanaék.Nincs kamera,nincs megjelölt toll,ceruza,nincs vonalkód,nincs automata infra szavazat számláló.Az ajtón áthaladó szavazókat sem számolja automata.Majd a megmondó ember megmondja..A lelkes szavazók jól elcsodálkoztak..De miért?Miért hagyták volna a volt elvtársak az előnyeiket elveszni?
Királytigris
2020-08-11 at 21:06
Így kell letörni a sorosi sameszes puccskísérletet!
Virtuális Fidesz Stand
2020-08-11 at 21:15
Érdekes mert mindig azt mondják, hogy a vidék szavazataival nyer a Fidesz.
Nos, apáméknál hol van Internet hol nincs, van, hogy negyedóránként szakad meg. tehát lekapcsolni sem kell.
Valahogy azért döntünk így mert azt nézzük mit tett az országért és nemzetért a Fidesz.
Ahol meg az alapján döntenek, hogy mit hőbörögnek, az elég érdekes…..
lacika
2020-08-11 at 21:16
Még akkor is, ha ezért kib@sznak minket az EU-ból! Sőt, annál inkább alkalmazzuk a módszert!! Ez lenne csak az igazi nyereség, és ez nem gúny, nem irónia, ezt komolyan gondolom!!!
Vízöntő
2020-08-11 at 21:04
“Lukasenka hétfőn azt állította, hogy külföldről – Lengyelországból, Nagy-Britanniából és Csehországból – irányították a vasárnap esti tüntetéseket. Jacek Czaputowicz lengyel külügyminiszter alaptalannak nevezte a vádat.”
“A fehérorosz rendőrség a vasárnapi elnökválasztás után őrizetbe vette a Lengyelországból sugárzó, fehérorosz nyelvű Belsat (Bielsat) TV hat újságíróját – közölte kedden a csatorna igazgatója, Agnieszka Romaszewska-Guzy.”
Akkor ez most hogyan is van?
Az ellenzék jelöltje már Litvániában és Brüsszel átment fontosba!
Hans Landa
2020-08-11 at 22:47
A lengyeleknél egy operatív csoport működik,akik a Majdant is keverték,ugyanezt próbálják Minszkben,káosz kupleráj,lásd Ukrajna.
Biztosan nagyon unalmas már Lukasenka,de valószínű ő a kisebbik rossz!
Laca
2020-08-11 at 20:52
Hálózat felújítás van náluk most akarják bevezetni a “G7”-et! Így nagyobb lesz a sávszélesség.
moliere
2020-08-12 at 02:21
10 pont 😀
Virtuális Fidesz Stand
2020-08-11 at 20:45
Mi köze az Uniónak Fehéroroszországhoz?
Vannak sejtéseim, és Ukrajnára gondolok
Királytigris
2020-08-11 at 21:08
Korrekt!
lacika
2020-08-11 at 21:11
Én is mindjárt Ukrajnára gondoltam. Hogy a fenébe lehet ENNYIRE elcsalni a választásokat?? És mi értelme lenne ennek??
Az orrom azt mondja, Majdan!
khm
2020-08-12 at 07:04
“a fellépés legalább egy ember halálát és sokak megsebesülését eredményezte”
Az egyik anarchistának (szar lehetett a kiképzése) felrob bant a kezében az az eszköz,amit a rendőrök közé akart dobni.
Tudományos libsizmus
2020-08-11 at 20:43
Brit sajtóértesülések. Ja. A saját anyját még nem tagadta le brit sajtó? Meglepődnék.
Tudományos libsizmus
2020-08-11 at 20:40
Az rendben van.
De az hogy lehet, hogy az EU-tag Magyarország rendőrterrorista kormányához egy szava nem volt az EU-nak 2006-ban, miközben most egy nem EZ-tag ország okán ugrál, mint aki fába szorult?
Kolozsvári Imre
2020-08-11 at 20:52
Nem tudtam, hogy az EU.belül már 2006-ban működöt olyan csoport mely szlogenje a Magyar Élet nem számít erre csak most jöttem rá.
moliere
2020-08-12 at 02:37
CSAK EGY KÉRDÉSEM VAN MINDENKIHEZ. HA AZ INDEX NEM HOZZA CÍMOLDALON EZT A “POLGÁRHÁBORÚS HELYZETET”, AKKOR ÉN HOGY HIGGYEM EL, HOGY AZ VAN?
MERT SZERINTEM HA EUROMAJDAN KÖZELI HELYZET LENNE MINSZKBEN, AZ INDEXEN ELFÁRADNA AZ UJJAM, MIRE OLYAN CIKKRE GÖRGETNÉK, AMI NEM EZZEL FOGLALKOZIK.
Ezzel szemben az Indexen nem téma. Úgyhogy ez attól tartok iratott cikk, kamu.
:o)
2020-08-12 at 06:23
Ezt csak én nem értem a cikk elején?
“az országban elérhetetlenné vált az internethálózat, az emberek WPN-en keresztül próbálják tartani egymással a kapcsolatot”