Pesti Srácok

SEAT Tarraco, a márka hétszemélyes SUV modellje

SEAT Tarraco, a márka hétszemélyes SUV modellje

A Tarraco a harmadik szabadidő-autó (SUV), mellyel a márka az Arona és az Ateca után belépett a nagyméretű szabadidő-autók piacára. A nagy szabadidő-autó jobb lehetőségeket kínál az ügyfeleknek az öt- és hétüléses változatokkal.

A SEAT Tarraco nevét a Földközi-tenger partján fekvő történelmi városról, a csodálatos épületekkel bíró kulturális központról, a fiatalos és kalandokra hívó Tarragonáról kapta. A Tarraco nevét "össznépi" szavazással választották ki, több mint 140 000 lelkes résztvevővel, akik a "#SEATseekingName" verseny utolsó szakaszában részt vettek.

A legújabb SEAT, melyet a martorelli gyárban terveztek és fejlesztettek ki, és a németországi Wolfsburgban gyártanak, a márka termék offenzívájának harmadik eleme, és bepillantást enged az új SEAT-ok jövőbeni formatervezési világába is.

A Tarraco a SEAT szabadidő-autó család csúcsán helyezkedik el, mint az Ateca és az Arona nagyobb testvére, és ötvözi a legfejlettebb technológiát, a lendületes vonalvezetést, a praktikus jelleget, a funkcionalitást az elegáns, haladó formatervezést.

PestiSracok facebook image

A SEAT új szabadidő-autójában megtalálható a SEAT termékskála valamennyi legfontosabb tulajdonsága: a forma és a funkcionalitás, a sportosság és a kényelem, az elérhető minőség és a technológia valamint az érzelem. Mindezeket olyan formával adja, ami tükrözi a modern életstílus legváltozatosabb elemeit.

A SEAT Tarraco-t olyan autósok számára tervezték, akiknek szükségük van az öt- és hétüléses gépkocsi előnyeire, a magasabban elhelyezkedő ülések praktikusságára, de figyelnek a gépkocsi esztétikai szépségére, és akik értékelik a Tarraco önbizalom és elegancia között megteremtett egyensúlyát is. Ezt az egyensúlyt a Style és az Xcellence felszereltségnél is sikerült megtartani.

A szabadidő-autók piacának folyamatos bővülésével, a Tarraco kulcsszerepet fog játszani a SEAT életében a jövő év legelejére tervezett piaci bevezetést követően. Az autó erősíti a márkát, és egy olyan időszakban fog további növekedést eredményezni, amikor a vállalat értékesítési eredményei is folyamatosan növekednek. Idén január és augusztus között a SEAT világméretekben 383 900 gépkocsit szállított ki ügyfeleinek, ami 21,9 %­ os növekedést jelentett a 2017-es év azonos időszakának adatával összehasonlítva.

,,A SEAT az utóbbi időszak legnagyobb termékoffenzíváját valósítja meg.A SEAT Tarraco, a márka első nagyméretű szabadidő-autójának (SUV) bevezetése részét képezi a 2015 és2019 között a vállalat jövőjébe ésaz általunk kínált gépkocsik választékának növelésébe fektetett 3,3 milliárd eurós beruházásunknak."- mondta Luca de Meo, a SEAT elnöke. ,,Ezkiteljesíti szabadidő-autóink családját, mellyel az ügyfelek minden igényének meg tudunk felelni."

Kiváló mérnöki munka

A SEAT Tarraco-t olyan autósok számára alkották, akik egy gépkocsiban kívánják megtalálni az izgalmat és a funkcionalitást. Olyan autósoknak szánják, akiknek szükségük van a maximum hét személy befogadását lehetővé tevő praktikusságra a családok és barátok szállításához, de értékelik, hogy autójuk jól reagál a vezető utasítására, és a lendületes vezetés élményét nyújtja.

A megoldást a nagy SUV praktikussága és a dinamikus viselkedése közötti kapcsolat megteremtéséhez a Volkswagen-csoport legújabb technológiája, az MQB-A padlólemez adja.

A gépkocsi dinamikus futómű-szabályozása (DCC) tökéletes egyensúlyt biztosít a sportos érzés és a kényelmesebb utazás között a különböző felületű utakon megtett távolságoknál is. A vezető kiválaszthatja a neki megfelelő beállítást, de a rendszer automatikusan is képes alkalmazkodni, és az út felszíne valamint a vezetési stílus függvényében módosítani tudja a beállítást. Az utazás minőségéhez a hajtási opciók teljesítménye, hatékonysága és megbízhatósága is alkalmazkodik. Minden motor közvetlen befecskendezésű, turbó feltöltésű és start-stop technológiával ellátott, teljesítményük 150 és 190 lóerő között van.

A Tarraco-nál három benzines változat érhető el: a négyhengeres 1.5 literes TSI motor 150 lóerővel, hatsebességes kézi sebességváltóval vagy DSG váltóval, illetve a 2.0 literes, 190 lóerős motor, ami hétsebességes, DSG sebességváltóval és négykerék hajtással rendelhető. A három dízel változat 2.0 literes TDI motorral érkezik 150 és 190 lóerős teljesítménnyel. Elsőkerék-hajtással 150 lóerős változat hatsebességes kézi váltóval érhető el. Négykerék hajtással és DSG váltóval 150 LE és 190 LE motor rendelhető.

„ A SEAT Tarraco a funkcionalitás és a rugalmasság egyedi változatát adja, mert ez az autó az ügyfelek által egy nagyméretű szabadidő-autótól (SUV) elvárt teret és rugalmasságot kínálja. Formatervét tekintve ez kategóriájában a legsportosabb autó, és a dinamikus futómű-szabályozásnak (DCC) köszönhetően a vezető saját igényeknek megfelelően állítható.”- mondja a SEAT kutatásért és fejlesztésért felelős alelnöke, Dr. Matthias Rabe.

Az új SEAT Tarraco rendelkezik mindazon vezetést segítő rendszerekkel, melyek még a nagyobb kihívást jelentő utazási környezetben is kényelmesebb és biztonságosabb megoldást adnak. Az olyan jól ismert rendszerek, mint a sávtartó asszisztens vagy a követési távolságtartó asszisztens, ami magába foglalja kerékpárosok és a gyalogosok érzékelését is, ma Európában már a széria felszereltség részét képezik. Ugyanakkor az olyan rendszerek, mint a holttér érzékelő, a közlekedési tábla felismerő, a forgalmi dugó asszisztens, az adaptív távolságtartó automatika (ACC), a fényszóró asszisztens vagy a vészhívó opciókként elérhetőek.

A SEAT-nál a biztonságot is egy újabb szintre emelték, mert a Tarraco-t ellátták a vészhívó rendszerrel, másodlagos ütközés megelőző rendszerrel és a borulás-asszisztenssel, tehát a gépkocsit úgy tervezték, hogy a legmagasabb biztonsági követelményeknek is megfeleljen annak érdekében, hogy a nagyméretű szabadidő-autó a saját kategóriájában is mércét jelentő modell legyen.

Életre tervezve

A nagyobb méretek arra ösztönözték a tervező csoportot, hogy nagyobb összhangot keressenek az esztétikai érzés és a célszerű arányok között. A Tarraco 4.735 mm hossza és 1.658 mm magassága, a nagy belső tér és a tekintélyt sugalló külső forma megalkotása mellett is sikerült formájával könnyedséget és agilitást, illetve robusztus jelleget és térfelfogást adni.

A Tarraco orr-részének kialakítása utal a SEAT új formatervezési nyelvezetére, a jellegzetesebb hűtőrács, nagyobb figyelmet kér és egyéni jelleget biztosít. Mindezek mellett a teljesen LED-es erős fényszórók megőrizték a SEAT-ra jellemző háromszögű formát és sajátos képet. A fényszórókat mélyebben helyezték el a karosszériában, ezáltal jellegzetesebb és erőteljesebb külsőt kölcsönöztek nekik.

A világítási technológia a Tarraco fontos elemét képezi. A szabadidő-autóban a belső tér és a külső megvilágítására 100%-ban LED technológiát használnak, ami széria mindkét felszereltség, az Xcellence és a Style esetében is. Ez a formatervezőknek nagyobb alkotói szabadságot, az ügyfeleknek pedig tisztább, élesebb világítást adott.

„Azt hiszem, hogy az új Tarraco nagyon erős benyomást kelt, amikor az ember először látja az autót, ami kiváló méretarányainak és előkelő, ugyanakkor sportos formájának köszönhető. A nagyon határozott orr rész a büszkeség érzését kelti, és egyben jelzi, hogyan is fognak kinézni a SEAT jövőbeni modelljei”- mondta Alejandro Mesonero, a SEAT formatervezési igazgatója. „És mint minden általunk kifejlesztett járműnél, itt is nagy szeretettel és szenvedéllyel dolgoztuk ki a Tarraco minden részletét, követve alap-filozófiánkat: Ha valami jónak tűnik, akkor az jó is.”

A gépkocsi hátsó részénél, ahol a funkcionalitás rendkívül fontossággal bír, és a hangsúly a csomagtartó részen van, a világítás koncepciója kifejezi a szabadidő-autó szélességét és praktikusságát is, amit a LED világítás a dinamikus formájú irányjelzőkkel még jobban kiemel.

A SEAT Tarraco nyolc különböző színben elérhető: sötét Camouflage, Oryx fehér, Reflex ezüst, Atlantic kék, Indium szürke, Titanium bézs, mélyfekete és Urano szürke színekben.

Az autó belsejében a formatervezők a műszerfalon végigfutó vízszintes vonal kiemelésével olyan vonalvezetést alkalmaztak, ami hangsúlyozza a Tarraco szélességét és megerősíti a nagy tér-érzést, miközben bizalmat sugall, ugyanakkor a prémium kategóriákban megtalálható minőségi szintet adja.

Ahogyan világunk egyre növekvő mértékben digitalizálódik, a Tarraco-ban is megtalálható a SEAT 10.25 colos digitális műszerfala, ami gyorsítja a fontos információk eljuttatását a gépkocsi vezetőjéhez. Ugyancsak beépítették a 8 hüvelykes HMI képernyőt, ahol is a gépkocsiban helyet foglaló utasok hozzáférhetnek a SEAT összekapcsolhatósági opcióihoz.

Ami az infotainment rendszert illeti, a Tarraco lesz az első SEAT, amelyikben elérhetek a mozdulatvezérlő funkciók a 8 colos Navigation Plus képernyővel.

Ajánljuk még

A Mezey-válogatott egyik legnagyobb rejtélye a Nyilasi-ügy lett – Ma sem egyértelmű, hogy miért maradt itthon a csapatkapitány

Exkluzív 2021 június 2.
A Mezey-válogatott történetében három különlegesség, ha úgy tetszik, nagy rejtély, „titok” van. Az egyik az, hogy miként tudott szinte a semmiből kinőni egy világverő gárda? A másik, hogy miért ért véget ez a csodálatos menetelés úgy, ahogyan véget ért? A harmadik pedig az, hogy a csapat szellemi vezére és csapatkapitánya, Nyilasi Tibor vajon miért nem utazott ki a mexikói világbajnokságra? Visszaemlékező sorozatunk mai részében a Nyilasi-ügy hátterét igyekszünk feltárni.

Tomboló magyargyűlölet Ukrajnában - A Vereckei Emlékművet is elpusztítanák a nacionalisták

Exkluzív 2022 október 6.
A háború legsötétebb óráiban sem hajlandóak a békés együttélésre ukrán nacionalista csoportok. Bár egyes becslések szerint a 150 ezres kárpátaljai magyarságnak mára körülbelül egyharmada maradt Kárpátalján, azaz Ukrajnában és a belső menekültek által egyértelműen elindult egy rendkívül gyors és visszafordíthatatlannak tűnő elukránosodás, vannak, akiknek ez sem elég. Kárpátaljai olvasóink egy olyan blogra, illetve több tízezer követővel bíró Facebook-oldalra hívták fel a figyelmünket, amely a magyarok elleni uszítás, gyűlöletkeltés iskolapéldája, mégsem sért közösségi alapelveket, ukrán jogszabályokat, sőt mi több, a szóbeszéd szerint magasról támogatott is az oldal működése.

Vasárnapi autóbusz-szerencsétlenség: voltak már problémák a szervezőkhöz köthető utak körül

Exkluzív 2021 augusztus 17.
Nem először került a sajtóhírekbe és a figyelem középpontjába az az utazásszervező cég, amelynek bérelt autóbusza vasárnap hajnalban 8 ember halálát okozó balesetet szenvedett az M7-es autópályán – tudta meg a PestiSrácok.hu. 2019-ben több sajtóorgánum is beszámolt róla, hogy magyar egyetemisták franciaországi síútja vált tortúrává, miután a magyar utazásszervezők hibás műszaki állapotú, román buszokkal vágtak neki a több ezer kilométeres útnak, végül az utasok egy része saját költségére, önállóan utazott haza. Majd még kártérítést sem kaptak. A "Suli Sí" szervezőcsapat és a hétvégi szerencsétlenségben érintett Rolitúra gyakorlatilag azonos céges hátteret mutat. Az Index és az Origo korábbi cikkei szerint az utakat szervező vállalkozók korábbi utazási irodáit többször megbüntették; volt olyan iroda, amely éveken át engedélyek nélkül hirdetett utakat.

Háromgyermekes postáskisasszonnyal, a pártklub kalandos múltú sztárjával bukott le Jakab Péter

Exkluzív 2021 november 24.
Háromgyermekes édesanya Molnár Enikő, Jakab Péter kabinetfőnöke, akivel lebukott a Jobbik elnöke – tudta meg a PestiSrácok.hu. Hétfőn a Bors hozott hozott nyilvánosságra egy videofelvételt, amelyen az látható, hogy Jakab egy budapesti lakásnál várja a nőt, majd széttárt karokkal rohan elé, másnap reggel pedig nagy körültekintéssel, együtt is távoztak a lakásból. Az azóta megjelent cikkek szerint Jakab autója többször is ennél a lakásnál parkolt és olyan fotó is nyilvánosságra került, amelyen a Jobbik elnöke egy bőrönddel érkezik a lakáshoz. Kedden pedig arról írt a Bors, hogy bár Molnár Enikő letagadta, hogy Jakab ezúttal is nála töltötte az éjszakát, később úgy menekítették ki a politikust a lakásból. Jakab Péter persze tagad és perrel fenyeget mindenkit, azt próbálja elhitetni, hogy csak munkakapcsolat fűzi a kabinetfőnökéhez, és egész éjszakákon át csak dolgoznak.