Pesti Srácok

Fidesz: nem hagyhatjuk, hogy a városromboló baloldal felszámolja a miskolci tömegközlekedést

Fidesz: nem hagyhatjuk, hogy a városromboló baloldal felszámolja a miskolci tömegközlekedést

Portálunk már több ízben beszámolt róla, hogy a szivárványkoalíció által vezetett Miskolcon jelentősen emelkedett a helyi tömegközlekedési eszközökre szóló jegyek és bérletek ára, ám a szolgáltatás színvonala folyamatosan zuhan. A járványügyi helyzet ellenére a járatok számának csökkentése miatt gyakran van tömeg a buszokon, villamosokon. Lesújtó a helyzet a helyi közlekedési vállalatnál, ami nem meglepő, hiszen az önkormányzati cég felügyelőbizottságában szakemberek helyett pártkatonák ülnek.

Miskolcon a Gyurcsány-Bajnai korszak szellemiségét idéző megszorítások sorát vezette be a baloldali városvezetés. Drasztikusan megemelték például az önkormányzati ingatlanok bérleti díjait és a tömegközlekedési eszközökre szóló jegyek és bérletek is jelentősen drágultak, ám a szolgáltatás színvonala csapnivaló. A ritka járatszámok, zsúfolt buszok és villamosok miatt egyre elégedetlenebb az utazóközönség, a vészjósló hírek szerint márciusra össze is omolhat a városi tömegközlekedés a borsodi megyeszékhelyen. Nem ez az első komoly krízis a szolgáltatást nyújtó MVK ZRT. történetében.

A 2002-2010-ig regnáló szocialista városvezető, Káli Sándor idején szintén zuhant a helyi tömegközlekedés színvonala és akkor is úgy próbálták a miskolciak torkán lenyomni az ártalmas átalakításokat, hogy közben felvillantották annak a lehetőségét, hogy a népszerűtlen megszorító intézkedések nélkül leállna a szolgáltatás. Most is ez történik, nem csoda hiszen ugyanazok a „szakemberek” tértek vissza a szivárványkoalíció győzelmével a meghatározó pozíciókba, akik 2010 előtt a szakadék szélére sodorták ezt a jobb sorsra érdemes nagyvárost.

Jelentősen megemelte a miskolci tömegközlekedés tarifáit a helyi szivárványkoalíció. Fotó: PS
PestiSracok facebook image

– mutatott rá kedden miskolci sajtótájékoztatóján Hollósy András, a helyi Fidesz-KDNP szóvivője, aki arról is beszámolt, hogy a helyi Fidesz-KDNP aláírásgyűjtéssel igyekszik megmenteni a baloldali városvezetés által halálra ítélt járatokat. Példaként említette, hogy a szivárványkoalíció meg akarja szüntetni a csaknem hetven éve közlekedő 1-es buszt. A politikus kiemelte, hogy a Fidesz-KDNP igyekszik megakadályozni ezt.

– ecsetelte a tervezet városromboló hatásait a szóvivő utalva arra is, hogy a borsodi megyeszékhelyen országos, sőt közép-európai viszonylatban is igen drágának számítanak a bérletek és vonaljegyek, majd felidézte, hogy az előző, a közelmúltban elhunyt korábbi fideszes városvezető, Kriza Ákos regnálásának idején sűrűbben jártak a buszok, villamosok, komoly zöld beruházások kezdődtek, modern környezetbarát járműveket vásároltak és utasközpontú értékrend jellemezte az önkormányzati cég működését, amely kilenc évig nem emelte a tarifákat.

Nagy Ákos és Hollósy András a Fidesz-KDNP miskolci önkormányzati képviselői keddi sajtótájékoztatójukon bejelentették, hogy aláírásgyűjtést kezdeményez a Fidesz -KDNP a baloldal által eltörölni kívánt járatok megmentésének érdekében. Fotó: PS

– hívta fel a figyelmet az egyre ijesztőbb fejleményekre a kormánypárti politikus, aki arra is rávilágított, hogy a baloldal városromboló törekvése jogszabályba ütközik.

– fogalmazott Hollósy András, aki abban bízik, hogy a Fidesz-KDNP által kezdeményezett petícióval meghátrálásra lehet bírni a Miskolc egyik legfontosabb buszjáratának megszüntetésére készülő baloldali városvezetést.

Vezető kép: PS

Ajánljuk még

A Mezey-válogatott egyik legnagyobb rejtélye a Nyilasi-ügy lett – Ma sem egyértelmű, hogy miért maradt itthon a csapatkapitány

Exkluzív 2021 június 2.
A Mezey-válogatott történetében három különlegesség, ha úgy tetszik, nagy rejtély, „titok” van. Az egyik az, hogy miként tudott szinte a semmiből kinőni egy világverő gárda? A másik, hogy miért ért véget ez a csodálatos menetelés úgy, ahogyan véget ért? A harmadik pedig az, hogy a csapat szellemi vezére és csapatkapitánya, Nyilasi Tibor vajon miért nem utazott ki a mexikói világbajnokságra? Visszaemlékező sorozatunk mai részében a Nyilasi-ügy hátterét igyekszünk feltárni.

Rejtélyes cég tűnt fel Szombathelyen és sorra kapja a megbízásokat a várostól: végrehajtások sora és a szakmai tapasztalat hiánya sem akadály

Exkluzív 2022 szeptember 11.
Kisebb botrányt váltott ki a minap Szombathelyen, hogy a Savaria Karnevált, amely mellesleg Közép-Európa legnagyobb történelmi rendezvénye, nem a korábbi, már sokszor bizonyított cég biztosította. Az új megbízott vállalkozó biztonsági őrei - akiket alvállalkozóként vontak be - botrányosan viselkedtek a látogatókkal. A megyei napilap számolt be róla, hogy az őrök obszcén kifejezésekkel illették az embereket, nyomdafestéket nem tűrő trágárkodással ürítették ki éjjel 1 órakor a borok utcáját. A Savaria Történelmi Karnevált mostanáig rendszeresen biztosító Marcus Security szombathelyi partnere szerint politikai indíttatás és bosszú áll a váltás hátterében és nem mellesleg más munkákat is elvettek tőlük, úgy hogy szakmai eredményeik magukért beszélnek. Még ennél is izgalmasabb, hogy kik kapták a Marcus Security helyett a munkát. A három 30-as éveiben járó fiatal, akik érdekeltségébe a város által nem is csak a Savaria Karneválra leszerződtetett cég mögött egészen elképesztő cégháló bontakozik ki, már becsődölt cégekkel, végrehajtások sorával. És feltűnik a színen egy korábbi baloldali országgyűlési képviselő-jelölt is.

Milliárdos ingatlanvagyonnal gyarapodik tovább tatabányai családok nyomorán a „Szeviép-család” – Csinos céghálót találtunk az egykori vezér fia körül

Exkluzív 2022 május 25.
A Pesti TV Az Ügy című riportműsorában mutattuk be a tatabányai szellemtársasházat, amely tizenöt éve áll befejezetlenül. A huszonegy lakásos, a földszinten nagy irodaépületet is magába foglaló ingatlant sajátos konstrukcióban kezdték építeni 2004 után. A telektulajdonos, első számú építtető, a Környe és Vidéke Takarékszövetkezet ingatlanhasznosító cége, a Tak-Ing végelszámolás alatt áll; az építő Pólus Kft. 2007 óta felszámolás alatt; a lakásaikat előre kifizető tatabányai családok, összesen tizenöt károsult család a mai napig nem kapott vissza egy fillért sem. Közben tavaly év végén a félkész épület az egyik szeviépes érdekeltség kezébe került. A Szeviép-üggyel a PestiSrácok.hu az elmúlt években kiemelten foglalkozott; követjük a több száz kisvállalkozó csődjéért felelős, csődbűncselekménnyel vádolt milliárdosok ma is tartó büntetőperét. Megmutattuk, hogy a mai napig milyen luxusban élnek, és egy tényfeltáró cikksorozatban azt is, hogy a Szeviép csődeljárása előtt milyen elképesztő céghálót építettek fel a Szeviép-vezérek, amely cégekben immár egy-egy családtagjuk a tulajdonos. Ebben a tényfeltáró riportban azt mutatjuk meg, hogyan kerül a Szeviép-vezér B. Sándor fia Tatabányára, miként jutottak hozzá a tizenöt család anyagi megnyomorítását jelentő, milliárdos értékű ingatlanvagyonhoz, és azt is, hogy a tatabányai botrányban szereplő cég csak egy az újabb céghálóban. Körülbelül tíz milliárdos vagyont találtunk éppen csak, hogy „muzsikáló” cégekben, és mindez az egyik B.-fiú kezében fut össze.