Pesti Srácok

Ha megvalósul, amit Lázár János mond, zöld szív doboghat Budapest közepén

null

A minőségi módon megvalósult Liget Projektnek mindenképpen lesz határa a Rákosrendező környéki vasút rozsdaövezet rekonstrukciójára – jelentette ki portálunknak Lázár János pénteken, a Városligetben tartott sajtótájékoztatót követően. Az építési és közlekedési miniszter kifejtette, 2010-től fogva egy olyan városrehabilitációs tervet képvisel, amelyben egy zöld folyosó kapcsolná össze a Nyugati pályaudvart az Állatkerttel és a Városligettel.

Portálunk érdeklődésére Lázár János arról beszélt, 2010 óta képviseli azt az álláspontot, hogy

Úgy vélte, a korábbi MÁV területeken a Nyugati pályaudvar mögött és Rákosrendezőn lehetőség nyílhat egy jelentős zöldfelületi rekonstrukcióra és újabb zöldfelületek megépítésére.

PestiSracok facebook image

-emelte ki, hangsúlyozva, a Rákosrendező területén elterülő 267 ezer köbméternyi szemét helyét többek között egy közpark fogja átvenni. Hozzátette, a Nyugati mögött megvalósítandó fejlesztési program keretében pedig össze lehetne kapcsolni a Nyugatit az Állatkerttel, és az Állatkertet meg az értelemszerűen a Ligettel.

Egyelőre nincs forrás a Nemzeti Galéria megépítésére

Lázár Jánost a jelentős beruházási stop kapcsán arról is kérdeztük, mikor számíthat arra a Liget Projekt, hogy kellő forrás jut a befejezésére. A miniszter kiemelte, a magyar kortárs képzőművészet szempontjából nélkülözhetetlen az új Nemzeti Galéria megépítése, hiszen az nem csak kiállító pont, hanem a kortárs képzőművészet találkozási pontja és együttműködési kerete is.

emelte ki, megjegyezve, nagyobb társadalmi támogatottsággal könnyebb lenne a költségvetést úgy alaktani, hogy a program megvalósuljon, a jelen pillanatban a megvalósítási költsége

fogalmazott.

Két Budapestet érintő vasúti megállapodás születhet a kínaiakkal

A minisztert végezetül Hszi Csin-ping kínai elnök magyarországi látogatása kapcsán kérdeztük arról, milyen a közlekedéssel kapcsolatos szerződések is születtek ennek alkalmából a két ország között. Lázár János elmondta, jelentős esélye van annak, hogy két vasúti program valósulhat meg kínai részvétellel, mind a kettő Budapestet érinti. Egyrészről a repülőtér és a belváros összekapcsolása, másrészt a budaiak és a pestiek szempontjából kulcskérdésnek tekinthető a V0-ás megépítése. A V0-ás körgyűrű a Budapest-Belgrád vasútvonal folytatása lenne, és képes lenne arra, hogy a teherforgalmat levegye Budapestről, ezzel Dél-Budát lehetne mentesíteni a jelenlegi zajterheléstől és attól az ártalomtól, ami ennek az iszonyú mennyiségű tehernek az átutaztatását jelenti. Lázár János kitért arra, Magyarország részben a kínaiakkal, részben a németekkel való együttműködés hatására néhány éven belül évi 800 ezer darab járművet fog gyártani. A károsanyag-kibocsátás csökkentése érdekében az autógyártó vállalatok elkötelezték magukat, hogy nem közúton, autópályán szállítják az elkészült járműveket, hanem vasúton.

fogalmazott a miniszter, kiemelve, ez összességében egy 6-7 milliárd dolláros projekt, amely külső finanszírozás nélkül nem megoldható.

Vezetőkép: Hatlaczki Balázs/PS

Ajánljuk még