Bemutatta Magyarország új turisztikai márkáját a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ). A WOW Hungary szlogennel induló nemzetközi kampány részleteit, az imázsfilmet és az elmúlt hónapokban elkészült országmárka teljes arculatát a Turizmus Summit 2018 konferencián ismertették, ahol átadták a 30. Pro Turismo-díjakat is. A rendezvényen beszédet mondott Orbán Viktor, Magyarország miniszterelnöke, Guller Zoltán, a MTÜ vezérigazgatója, és Farkas Dávid vezérigazgató-helyettes.
A Magyar Turisztikai Ügynökség tavaly hagyományteremtő szándékkal indította el a Turizmus Summit rendezvényt annak érdekében, hogy a turisztikai szakma képviselőinek minden évben lehetőségük legyen értékelni az eredményeket és megvitatni azt, hogy milyen lépéseket tegyenek az előttünk álló időszakban. „Értékelni és feladatot tűzni jöttünk ide” – mondta Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója a nyitóbeszédében, majd azzal folytatta: „A turizmus mutatószámai 2010 óta folyamatosan, évről évre növekednek. Az ágazat teljesítményének növekedése meghaladja az európai uniós és a világátlagot is. De minden szám, minden adat mögött izgalmas, csodálatos és nagyszerű események vannak. Na és rengeteg munka is. Olyan munka, amire büszkék lehetünk.”
Orbán Viktor: A turizmus egyben hazaszeretet
Magyarországon a turizmus az egyik legsikeresebb nemzetgazdasági ágazat, mert az ország az egyik legbiztonságosabb Európában – jelentette ki Orbán Viktor miniszterelnök a konferencián tartott beszédében. Az államfő leszögezte: Magyarország a függetlenségével meg akarja őrizni a kulturális örökségét és életmódját. “Az ideirányuló figyelemnek vannak hátrányai, mégis mindez egyre több embert ösztönöz arra, hogy ide jöjjön. Ezt ki kell használni” – mondta. “Ha sikeresek és erősek vagyunk, akkor a turizmusban is jól teljesítünk” – hangsúlyozta. Orbán Viktor szerint érdemes támogatni az ágazatot és a turizmusban dolgozókat, az eredmények megerősítik ezt. Az idén a kormány rekordösszegű támogatást nyújtott, és a tervek szerint jövőre is fog nyújtani.
A terv az, hogy az ágazat hozzájárulása a GDP-hez 2030-ig a mostani 10-ről 16 százalékkal emelkedjen. Budapest mellett Magyarország minden szegletét be kell kapcsolni a turizmus vérkeringésébe, tovább kell erősíteni a belföldi turizmust.
A miniszterelnök úgy vélekedett: a turizmusban sikeres vállalkozó szükségszerűen hazafi, a turizmus a pénzkeresetnek az a formája, ami egyben hazaszeretet is.
WOW – a csodák nálunk sosem fogynak el
A rendezvényen a Magyar Turisztikai Ügynökség bemutatta az új országmárkát, amely a következő időszakban minden nemzetközi marketingtevékenység alapját képezi majd. Az országmárka meghatározó versenyelőnnyé válhat a befektetők, turisták, a média, a magasan kvalifikált külföldi munkaerő vagy más országok kormányainak figyelméért folytatott globális versenyben.
A márka kialakítása már nyár elején elkezdődött, a cél az volt, hogy megtalálják az országhoz legméltóbb, hazánk értékeit leginkább kifejező arculatot és szlogent. A pályázat első körében a szakmai zsűri kiválasztotta az öt legjobb pályamunkát, amelynek alkotói mellé szakmai szervezetek ajánlásai alapján további kreatív műhelyeket és szakembereket kért fel az MTÜ a pályázat második szakaszában.
A győztes pályázatot, amelyre építkezve mostanra elkészült Magyarország turisztikai országmárkája, a Graphasel Design Stúdió adta be. A szlogen, a WOW Hungary egyszerre figyelemfelkeltő, és mégis egyszerű, a WOW szó pedig amellett, hogy mindenki ismeri a világon, és a rácsodálkozó meglepetésre utal, Magyarország országmárkájában egy mozaikszó is: a Wellspring Of Wonders szlogenből alakul ki, amely az országra, mint a csodák soha ki nem merülő forrására utal. Az új arculatban elkészült logó fő motívuma a hármas halom szimbolikájából ered, és megjelenik benne az út, mint motívum is, amely Magyarország bejárhatóságát és a felfedezést, utazást szimbolizálja.
Az új turisztikai országmárkához imázsfilm is készült Magyarországról, amelyhez az egész országot bejárták a forgatócsoportok, és összesen 6420 kilométert utazva, 35 napnyi előkészítés után 22 napon át forgattak majdnem 90 városban.
Az elkészült országmárkára és az imázsfilmre építve a következő napokban elindul egy nagyszabású nemzetközi kampány is, amelynek a célja az, hogy bemutassa a vidéki Magyarországot a külföldi utazóknak. „Azt szeretnénk elérni, hogy ha egy lengyel család utazáson gondolkodik, akkor ne az legyen a kérdés, hogy Magyarországra vagy Csehországba utazzanak, hanem az, hogy Magyarországon belül Tokaj környékére, vagy a Hortobágyra, vagy a Mátra és a Bükk térségébe. Hiszen tudjuk: nem elég csak Budapestet látni, be kell járni a vidéki Magyarországot is” – mondta Farkas Dávid, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgató-helyettese. Az októberben induló, januárig tartó integrált kommunikációs kampány során bruttó 4 milliárd forintért összesen 13 országban (Németország, Ausztria, Csehország, Lengyelország, Románia, Oroszország, Szlovákia, Hollandia, Egyesült Királyság, Kína, USA, Franciaország, Kanada) hirdet majd a Magyar Turisztikai Ügynökség, ezek a hirdetések 10 különböző nyelven lesznek láthatóak.
A médiabüdzsé jelentős részét online felületekre költi az MTÜ, mert a digitális világban, ahol az utazási döntések meghozatalának első pillanatától az interneté a főszerep, ez a leghatékonyabb módja egy ország bemutatásának. Az online hirdetésekkel összesen több, mint 320 millió megjelenést érnek el.
Szintén a Turizmus Summit-on jelentette be az MTÜ, hogy a vidéki Magyarországot népszerűsítő WOW Hungary kampány mellett a közeljövőben újra elindul a Budapestre fókuszáló Spice of Europe kampány is, amelyhez szintén új kampányfilm készült, és amely most a főváros építészetére, különleges kulturális és művészeti életére koncentrál, és négy mozgásművész kalauzolásával mutatja meg a magyar fővárost a nemzetközi utazóknak.
Díjazták a legelkötelezettebbeket
A Turizmus Summit rendezvényen osztották ki az idei, sorrendben már 30. Pro Turismo díjakat is, amely a turisztikai szakmában végzett tevékenység legrangosabb elismerése. A díjat minden évben azok a szakemberek kapják, akik sokat tettek hozzá, hogy a magyarok hírnevét itthon és külföldön egyaránt öregbítsék, akik elkötelezettek a minőség iránt, legyen szó akár turizmusról, akár kultúráról, akár a magyarság bármely más értékéről, és akik példát mutatnak a szakmának.
Az idei hat díjazott Sándor Szandra divattervező, a Nanushka márka megalkotója, Pap Regina, a We Love Budapest főszerkesztője és társalapítója, Ruprecht László kreatív séf, a Stílusos Vidéki Éttermiség egyik alapítója, Fülöp Zoltán, akinek a nevéhez a VOLT Fesztivál megalapítása kötődik, Könnyid László, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének elnöke, valamint Laposa Bence borász voltak.
Vezető kép: MTI
Facebook
Twitter
YouTube
RSS