Erősnek nevezte a hazai össztermék huszonöt százalékát előállító, száznyolcvanezer embert foglalkoztató járműipar helyzetét a Debrecen Drive autó- és járműipari kiállítás keretében tartott konferencián a technológiai és ipari miniszter szombaton. Palkovics László az ágazgat jövőjéről szólva a magyarországi járműgyártás további erősítését, hatékonyságának javítását, a high-tech gyártási és terméktartalom, illetve a hazai hozzáadott érték növelését jelölte meg a célok között. Utóbbi kapcsán cáfolta, hogy Magyarország összeszerelő üzem lenne. Mint kifejtette, egyre több külföldi vállalat növeli a kutatás-fejlesztési elemeket Magyarországon, amit jól jelez, hogy mintegy 15 ezer mérnök dolgozik e területen.
A tárcavezető a Csak az elektromos a jövő? Az automobilizmus újra válaszút előtt címmel tartott előadásában komoly kihívásnak nevezte, hogy az Európai Tanács 2015 és 2030 között 37,5 százalékos szén-dioxid-csökkentést határozott meg.
Ennek elérése érdekében a járműiparban zajló technológiai váltásnak nem az egyetlen útját jelentik az elektromos hajtásrendszerek
– mondta, megjegyezve, hogy a zöld mobilitás elterjesztésének támogatása keretében szorgalmazzák olyan új alternatív hajtásformák kialakítását, mint a hidrogén felhasználása ezen a területen, vagy a szintetikus üzemanyagok alkalmazása a belsőégésű motorokban.
E folyamat részeként elkészült a kormány hidrogénstratégiája
– fűzte hozzá. Palkovics László azt mondta, Magyarország élen jár Európában a jövő közlekedését tekintve: céljuk, hogy minden gyártó Európa legjobb tesztpályáján, a Zalazone-on tesztelje járműveit. 2030-ra az összes német prémiumgyártó – Audi, BMW, Mercedes – gyárt és fejleszt hazánkban, és Magyarország lesz a jövőben – mint ahogy már most is az – az akkumulátor-gyártás európai központja. A technológiai és ipari miniszter kitért az autóbuszgyártás visszaállítására, jelezve: 2030-ra szeretnék elérni, hogy a buszok 70 százaléka hazai gyártású legyen. Meggyőződésének adott hangot, hogy a négy hazai gyártó bármilyen típusú autóbusz előállítására képes. A zöldmobilitás kapcsán a tárcavezető megjegyezte: Magyarországon a szén-dioxid-kibocsátás 20 százaléka a közlekedésből ered.
A beavatkozás megkezdődött
– mondta, jelezve, hogy az autóbuszprogram keretében 350 elektromos meghajtású autóbuszra írtak ki pályázatot a napokban; szeretnék, ha ezekből minél több Magyarországon készülne.
A Debrecen Drive autó- és járműipari kiállítást két év kényszerszünet után második alkalommal rendezik meg a hétvégén a debreceni Nagyerdőben. Több mint 50 ezer négyzetméteren ötszáz különböző jármű és számtalan program várja az érdeklődőket a gyereknapi hétvégén: katonai járművek, egyedi kamionok, Leopard tank, erő- és munkagépek, valamint repülőmodell-kiállítás, valamint látványos showelemek, autós, motoros kaszkadőrök és akrobaták bemutatói színesítik az országban is egyedülálló autós eseményt.
Forrás: MTI; Fotó: haon.hu
Déli
2022-05-30 at 12:17
Jobban örülnék ha inkább ehelyett a nem normális Kádár féle acél és vas ország építése helyett újra a mezőgazdasági lenne a főszerep!!!!
halljátok okosok ott fent? De majd megesszük az akkumulátort és nem fogunk éhezni 😀 😀
ELŐRE KELLENE GONDOLKODNI TISZTELT POLITIKUSOK!!!!
Nézzük_magát_a_dolgot
2022-05-29 at 11:18
Tisztelt Na4! Valóban, a kobalt bányászata felvet (főleg Afrikában) kérdéseket. De kérem, gondolja végig: ha mi kiutálnánk az akkugyártást, akkor megszűnne ez az üzletág? Minden EU-s és környezetünkben lévő nem-Eus ország késhegyre menő harcot vív egy-egy ilyen gyár telepítéséért. Azt kell gyártani, amire piaci igény van. Kohászat kiutálandó, mert hatalmas CO2 forrás (koksszal megy!). Papíripar, bútoripar le vele, mert faigénye miatt gyilkolja az erdőket. Építőanyag-ipar kiutálandó, mert pl. a cementgyártás, téglagyártás eszméletlen CO2-t fejlesztő energiaigénye van. Gyógyszeripar, vegyipar, műanyagipar megy a levesbe, mert azoknál nagyobb környezeti veszély nem létezik. Elektronikagyártás pfuj pfuj, alantas összeszerelő munka. Mezőgazdaság elfoglalja az erdők helyét, kiszorítja a medvéket és aranysakálokat sőt a pintyőkéket is eredeti élőhelyükről, a műtrágyafelhasználás elsavasítja a termőföldet, az öntözés szikesít, nem kell. Mi marad? Írunk sok-sok dolgozatot a madagaszkári kabócák homoerotikus viselkedéséről, az ilyen tanulmányokat jó pénzen lehet exportálni, megél belőle a teljes lakosság. Vagy adjon mindenkinek az Állam busás pénzt, az Államnak van csak úgy magától termelés nélkül is, hiszen megírta már Andersen és Benedek Elek is.
Namond
2022-05-28 at 20:40
A mérgező és környezet károsító autó akkumulátor gyártás központja cím helyett, jobban örülnék ha a hidrogéngyártás és energiacella fejlesztés központja lennénk.
na4
2022-05-28 at 20:33
Az akkumulátor gyártás az egyik leg környezetszennyezőbb és energia igényesebb eljárás. Toxikus anyagok, savak, Kongóban szörnyű körülmények között, gyerekmunkával bányászott kobalt, stb. Ez olyan nagyszerű hír? Az elhasznált akkumulátorok pedig rendkívül környezetszennyezőek, szinte feldolgozhatatlanok.
A hidrogén pedig egy teljes zsákutca. Nem energia forrás, hiszen rengeteg energiát kell befektetni ahhoz, hogy hidrogént nyerjünk. Drága, veszélyes, mindenhonnan elszivárog (még az acélon is áthatol), fűtőértéke pedig negyede a földgázénak. Csak gondok vannak vele. Akkor minek erőltetik? Palkovits is felült a green bullshit-nek. Pénzügyi sz@rban az ország, de ilyen baromságra meg nyakló nélkül herdálják el a pénzt.
Galamb
2022-05-28 at 19:38
Kedves Hozzászóló
Például cukrot. Röhej, hogy szlovák kristálycukrot kell vásárolni, mert Lőrincék, ahelyett, hogy a magyar mezőgazdasági ipart ráznák gatyába, szállodákat vásárolnak. A logikájánál maradva a szállodákat se lehet, majd megenni, ha magunkra maradunk.
És, hogy mit szeretnék? Azt, hogy az ilyen jellegű termelésből a lélekszámunknak megfelelő mértékben vegyük csak ki a részünket, mert úgy járunk, mint a nyugatról ideszállított háztartási hulladékkal.
Hozzászóló
2022-05-28 at 18:00
Kedves Galamb!
Mit óhajtanál: mit gyártsunk, mivel közlekedjünk, mit együnk, miből éljünk. A fika után lemaradtak a javaslataid.
Nézzük_magát_a_dolgot
2022-05-28 at 17:54
Főleg Galambnak, és más muciológusnak és műszakilag kiművelt ikebanaművésznek tudok egy jó, környezetre ártalmatlan munkahelyet ajánlani. Menjenek el a debreceni golyóscsapágy-gyárba golyókat ellenőrizni, és ahányszor kilöknek egy hibás golyót a sorból, annyi búzaszemet kapnak jutalmul. Jó étvágyat! Egyébként komolyabbra fordítva a szót, a környezetre oly kényes Svédországban (Northvolt) és Olaszországban (Stellantis) pár éven belül sokkal nagyobb akkugyártó-kapacitások fognak működni, mint nálunk. Szerintem sajnos.
Galamb
2022-05-28 at 17:34
Ja, a szaros, környezetszennyező melót lepasszolták nekünk. Mi meg verjük a mellünket.
Betörő
2022-05-28 at 17:26
Ahogy a jelenlegi magyar kommunisták mondanák!
Csináljuk meg ,ELŐRE! Ja nem! Adjuk el egy multinak !
Eszes
2022-05-28 at 17:25
Jànos 16.57. Ennyi hūlyesèget művèszet összeìrkàlni.
János
2022-05-28 at 16:57
Megvilágosodott szabadkőművész
2022-05-28 at 15:43
Bocsi, van még egy módszer: fenekedbe vezetnek 50 kV-ot. Ekkor már kezdesz rendesen megvilágosodni.???
Ha bírod, nyomnak még néhány ezer Ampert és ez annyira felvillyozza a kezedben lévő két darab Kalasnyikovot, hogy a két fegyverzet között kellő töltés képződik.
Utána már csak ki kell sütni téged!
Heuréka❗❗❗❗❗
Benyújtjuk újításként és a díjon risztelünk.
János
2022-05-28 at 16:47
Megvilágosodott szabadkőművész
2022-05-28 at 15:43
Egyelőre mással nem lehet hatékonyan tárolni az áramot. Lehet még esetleg helyzeti energiával de az helyhez van kötve. ☹️
Világosodj még egy hangyányit❗
1 Enaki
2022-05-28 at 16:34
Nagyon sok prèmium gyàrtò fejleszt hazànkban AUDI,BMW,MERCEDES. Szàmtalan embernek adnak munkalehetösèget,foglalkoztatàst, talàn ilyen oldalàròl kell megközelìteni.
Orientál
2022-05-28 at 16:13
Megvilágosodott szabadkkőművész Akkor mindenhová csak gyalog vagy kerékpárral menjél.
Megvilágosodott szabadkőművész
2022-05-28 at 15:43
Azért arra kíváncsi lennék, hogy mennyire környezetszennyező és mérgező az a technológia, amivel az aksikat előállítják??
Egyelőre nem dagad a honfiúi keblem.