A legtöbb családot érinti az óvodák és iskolák bezárása, természetes, hogy minden szülő arra kíváncsi, mikor engedheti közösségbe a gyermekét biztonságos körülmények között. Maruzsa Zoltán, a köznevelésért felelős államtitkár szerint ki fognak nyitni az oktatási intézmények, de nyilvánvalóan a járvány alakulásától függ a pontos dátum. A szakember a Magyar Nemzetnek adott interjúban beszélt még a szóbeli érettségi kérdéséről, illetve arról, hogyan támogatják a rászoruló családokat a digitális oktatásban.
Maruzsa Zoltán, a köznevelésért felelős államtitkár az iskolák újranyitásával kapcsolatban leszögezte:
Kizártnak tartom, hogy a tanév végéig így maradjon a digitális munkarend, de kell ahhoz némi optimizmus, hogy az április 7-i nyitást kőbe vésettnek vegyük. Jelenleg valószínűbb, hogy a jelenléti nevelés és oktatás visszaállítása kitolódhat egy kicsit, de ehhez is látni kell a következő két hét fejleményeit.
A szóbeli érettségivel kapcsolatban Maruzsa hangsúlyozta, hogy év eleje óta rengeteg pro és kontra kérést is meghallgattak. Elmondása szerint
a szaktárca mindenre nyitott, de az érettségi vizsgák forgatókönyvét végső soron az aktuális járványhelyzet fogja meghatározni. Jelenleg bizakodunk, tavaly is biztonságosan meg tudtuk szervezni a vizsgákat, ősszel a második hullám idején a szóbelik is rendben lementek, tehát normál menetrendre készülünk.
Az államtitkár szerint a digitális oktatás kapcsán már a második hullámnál felkészültebbek voltak, hiszen rengeteget fejlődött a tartalomszolgáltatás, több az okostankönyv, létezik egy részletes szakmai útmutató, és a pedagógusok is jobban alkalmazkodnak már a távoktatás kihívásaihoz. Optimizmusra ad okot az a tény is, hogy a tanulmányi átlagokban nagy változások nem figyelhetők meg, azaz a tanároknak sikerül az online térben is hitelesen átadni a tananyagot. Az államtitkár pozitív tapasztalatokról számolt be a családok hozzáállásával kapcsolatban, kevesen kérnek óvodai és iskolai ügyeletet. A szaktárca azzal is tisztában van, hogy vannak olyan családok, ahol nehézséget okoz a digitális oktatás, mivel nincs otthon számítógép vagy internet-elérés. A szakember elmondása alapján éppen ezért
tavaly tavasszal nyolcezer számítógépet szereztünk be, ami akkor egy gyorssegély volt, utána további tizennyolcezer gépet vásárolt a Klebelsberg Központ, amelyek 2020. év végén a tankerületekhez kerültek, így összesen háromszázhetvenhatezer körüli eszköz áll rendelkezésre jelenleg, amelyek szükség esetén tanulóknak is kiadhatók. A kormány az érintett családok internet-hozzáférését is ingyenessé tette. Ahol ez az út sem járható, mert mondjuk áram sincs az otthonukban, ott a tanuló természetesen bemehet a gyermekfelügyeletre vagy akár a tanodába, ahol további segítséget kaphat a digitális munkarendben való tanuláshoz.
Forrás: Magyar Nemzet; Fotó: MTI/kormany.hu
Ènaki
2021-03-25 at 11:08
Az emlìtett anyuka,mèg segìtőt sem tudott talàlni,mert mindenki el volt foglalva a sajàt dolgaval.
Ènaki
2021-03-25 at 11:06
A digitàlis oktatàs elszenvedője mindenki,akinek nem àllt lehetòsègèben ehhez tartozò eszközökhöz valò hozzàjutàs. Pl. Pènz hiànyaban.Egyszerű csalàdban,a hozza èrtès hiànya okozott gondot.Aki ezt elinditotta,ùgy gondolta,hogy mindenki virtualis vilagba szùletett.Egy anyuka sìrva panaszkodott,hogy gyermekenek nem tudnak segiteni,de nem ő az egyetlen.Nem mindenki àll egyforma szinten.Indìtsàk az iskolàkat.
TS
2021-03-25 at 11:03
Helyes! Vagyis jó lenne!