A Pest Megyei Kormányhivatal Érdi Járási Hivatalának Közlekedési és Fogyasztóvédelmi Főosztálya a Coca-Cola Magyarország Kft. „#loveislove” plakátjaival kapcsolatban megállapította: a cég megsértette a reklámokra vonatkozó törvénynek azt a pontját, ami szerint tilos az olyan reklám, amely a gyermek- és fiatalkorúak fizikai, szellemi, érzelmi vagy erkölcsi fejlődését károsíthatja – írta meg a Hír TV az Index értesülései alapján.
A hírportál értesülése szerint a vállalatot kötelezték arra, hogy a továbbiakban ne használjon gyermekek és fiatalkorúak fejlődését károsító reklámot. Amint azt annak idején megírtuk, a meleg párokat ábrázoló közterületi hirdetések ellen a CitizenGo online keresztény szervezet petíciót indított, álláspontjuk szerint ugyanis az ilyen hirdetések Nyugat-Európában már mindennaposak, de hazánkban még megállíthatjuk a folyamatot.
Eddig Magyarországon nem reklámoztak a nagyvállalatok nyílt homoszexuális tartalommal és üzenettel. Ne legyenek illúzióink, ez egy próba. Ha ezt elfogadja a magyar társadalom, újabb és újabb lépések fognak következni. Hiszen a dohányboltokba nem mehet be egy 18 év alatti, és a televízióban is felhívják a figyelmet, ha a tartalom gyerekek számára nem ajánlott, a városban sétálva viszont lehetetlen lesz megóvni gyermekeinket a homoszexualitást népszerűsítő tartalomtól
– érveltek. A petíciót rövid idő alatt több, mint húszezren írták alá.
A Coca-Cola Magyarország közölte: a Sziget Fesztivál idei témája a „szeretet forradalma” volt, amellyel a Coca-Cola örömmel vállalt közösséget, hisz az egyenlőség és a sokszínűség alapvető értékeik. A szeretethez, szerelemhez való jog mindenkié – írták. Pár nappal később a cég lecserélte a plakátokat, de állításuk szerint nem a botrány miatt.
Forrás: Hír TV; Fotó: PS
Facebook
Twitter
YouTube
RSS