Megjelent a belügyminiszter rendelete a pedagógusok teljesítményértékeléséről: a jelenleg a munkáltató döntésétől függően alkalmazott, nem egységes teljesítményértékelés helyébe egységes, kötelező pedagógus teljesítményértékelési rendszer lép – közölte a Belügyminisztérium (BM) pénteken az MTI-vel.
A teljesítményértékelési rendszer a köznevelés területén dolgozó pedagógusok, igazgatók munkájának fejlesztését tűzi ki célul a köznevelés minőségének és eredményességének javítása érdekében. A pedagógusok teljesítményértékelését az igazgató végzi évente a KRÉTA rendszerben, első alkalommal 2025 nyarán
– írták. Kiemelték, hogy az új rendszer bevezetése nem okozza az adminisztráció növekedését; 2023 nyarán a kormány eltörölte a kötelező pedagógus-önértékelést, illetve a pedagógusok és az igazgatók egyéni tanfelügyeletét.
A rendelet tervezetét hosszú egyeztetést követően 2023 decemberében hozta nyilvánosságra a Belügyminisztérium, a tervezet a megtett észrevételek alapján több ponton módosult
– idézték fel. Hozzáfűzték: újdonság, hogy a teljesítményértékelés során az igazgató a szülők és – középiskolás korosztály esetén – a tanulók véleményét is figyelembe veheti. A véleményezésre ugyancsak a KRÉTA rendszerben nyílik majd lehetőség.
Forrás: MTI; Fotó: MTI/Rosta Tibor
Anonim Andras
2024-04-07 at 13:54
Remélem az igazgatóknak lesz bátorságuk és eszük felnőni a helyzet nagyságához. Radobbenni arra,hogy egyikük sem szakértő az élet minden területén, sem szakmai tudásban,sem szakok közötti tudásban,sem embersegessegbén es mernek tanácsot kérni okosan fentről és lentről is. Ezt úgy tudom senki sem tiltja.
“Emberségből példát, vitezsegbol formát mindeneknek ők adnak”
Ha jól emlékszem, jó 65 éve tanultam Balassi Bálintot,ha tévedtem bocsánatot kérek.
Beleskapitány
2024-04-06 at 11:19
Na, akkor indulhat a pontgyűjtő játék. Nem kártyára, nem jutalomból. Csak úgy, szimplán.
Ez lesz szeptembertől a pedagógus értékelés pontozási rendszere. Az igazgató pontozza majd a kollégáit, és az alapján lesz majd fizetésemelés, vagy ejnye-bejnye. Igen, egy személyben az igazgató kezébe kerül ez. Szóval ha jól fekszel, kidolgozod a beledet, és vállalsz még ennél is többet, akkor kaphatsz jó pontokat. Természetesen csak akkor, hogy ha felülről nem szólnak le, hogy nincs pénz, tessék szépen lehúzni a pontokat. Erre már azért láttunk példát.
Olyan dolgok vannak ebben a táblázatban, amik nem mérhetőek. Hisz mi számít minőségnek? Hogy mennyi az ötös? És mik a személyes célok? Ki fogadja el a célt értékelhető címnek?
Aki ezt alkotta, fogalma sincs az iskolák működéséről, a hétköznapi munkáról, a nehézségekről. Teljesen életszerűtlen az egész.
És ehhez a tárgyi és anyagi feltételeket is biztosítják? Hisz tök jó versenyre menni, de azt ki fogja fizetni? Tök jó programokat szervezni, de ki állja a költségeket? Nagyon jó továbbképzésekre járni, de ki finanszírozza?
Mondjuk a személyes kedvencem az etikus magatartás. Tessék? Szerintem akinek – a szó szoros értelmében – nem etikus a magatartása, azt el kell bocsájtani. Annak nincs helye az oktatásban. Kivéve, ha ez a passzus azt jelenti, hogy ki mennyire bólogat és hallgat, mennyire nem alkot véleményt, és mennyire hazudja, hogy minden rendben van…
Szép jövő. Ettől biztos még vonzóbb lesz a tanári pálya.
Talpra magyar!
2024-04-05 at 20:03
Fontos hogy a pedagógia ne korcsosuljon le a balliberális zöld gender homoszexuálissá leszbikussá pedofillá …. nevelés irányába. Illetve ebből az irányból vissza kell fordítani.
Nézzük_magát_a_dolgot
2024-04-05 at 17:17
Eljátszadozok azzal a gondolattal, hogy az oktatásügyre rászabadított sok hülyét, akik a tanárokra a megalázó pontozást kitalálták, vajon milyen pontozást kapnának az átlagpolgároktól. Nekik lenne a legnagyobb pofájuk, ha az eddig bőkezűen emelgetett fizetésüket csak annak arányában emelnék a jövőben. Érdekes, hogy mások minősítgetését folyton olyan alakok erőltetik, akik életükben semmi érdemlegeset nem csináltak, mondjuk kitartó seggeléssel bemagoltak egy idegen nyelvet, amely dolog semmi alkotó energiát, komoly koncentrációt és innovatív készséget nem igényel, és azután nyelvtanárként mondanak ítéletet mások fölött (pl. annak idején a főtornász Hofmann). No én nem vagyok pedagógus, Isten ments, de kihoz a sodromból, hogy az igazi tudás nélkül, felelőtlenül ötletelők kapaszkodnak az uborkafára. Ennél még a kisátkos se volt rosszabb.