Megkezdődik az utascentrum építése a Keleti pályaudvaron – közölte a MÁV hétfőn. A tájékoztatás szerint a munkaterületet március 23-án átadták a kivitelezőnek. A várhatóan 11 hónapig tartó munkák után egy helyen lesz lehetőség a menetjegyváltással, a belföldi, a nemzetközi utazással kapcsolatos ügyek intézésére. A pályaudvart akadálymentesen lehet majd megközelíteni az aluljáró szint és a vágánycsarnok közti mozgólépcsőn és liften.
A MÁV szakemberei által megtervezett, és a Budapest Fejlesztési Központtal együttműködve előkészített, mintegy 1,6 milliárd forint értékű beruházást a kormány és az Európai Unió Kohéziós Alapja társfinanszírozza, a munkákat a HC Építő Kft. és a Variabau Vegyesprofilú Építőipari és Kereskedelmi Kft. végzi – tájékoztatott a MÁV. Részletezik, hogy az akadálymentesített utascentrum a peronszint alatt, a jelenlegi belföldi pénztárak és a pénztárak előtti terület teljes átépítésével valósul meg több mint 1542 négyzetméteren. A 200-250 négyzetméteres ügyféltérhez kapcsolódik kilenc menetjegypénztár és két személyes ügyfélszolgálati pult, amelyek közül az egyik akadálymentesített, továbbá egy szolgáltatás-értékesítő iroda is, ahol a csoportos utazásokkal kapcsolatos igényeket lehet intézni. Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója a közleményben kiemelte, a naponta több mint harmincezer utast fogadó Keleti pályaudvar korszerűsítésének első üteme 2019-ben kezdődött. Saját forrásból újraaszfaltozták az utasforgalmi területeket, ledes utastájékoztató kijelzőfalat alakítottak ki, korszerűsítették a térvilágítást, lebontották a korszerűtlen büféket, pavilonokat. A pályaudvar teljes hálózatán javították a vasúti pályát. Most pedig a kormányzati és uniós forrásoknak köszönhetően modern, korszerű, akadálymentes utascentrumot alakíthatnak ki. Ezzel párhuzamosan folyik a Nyugati pályaudvar tetőszerkezetének a felújítása is, a csarnokot tanévkezdésre megnyitják. Emellett nyáron további utasforgalmi fejlesztéseket, utasáramlási és akadálymentesítési beavatkozásokat végeznek – emelte ki a közleményben a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója.
Forrás: MTI; Fotó: MTI/ Máthé Zoltán
Namond
2021-03-31 at 02:10
A helyett, hogy kihelyeznék Újpestre a pályaudvari komplexumot.
bl
2021-03-29 at 19:35
Az aluljáró ősképe látható a képemen : a kör alakú pázsit eltolva a homlokzattól harmonikusan. Az aluljáró is így nézett ki csak messzebb került a Keletitől, ezért érezni lehetett, hogy valami nincs rendben ugyanakkor érezni lehetett azt is, hogy rendben van. Jó volt.
Ez maradt le az előzőről:
https://www.youtube.com/watch?v=roatXzp5yWE&list=RDroatXzp5yWE&start_radio=1
TS
2021-03-29 at 19:10
Hol van ott, azon a 20. század eleji képen aluljáró?
pappp
2021-03-29 at 18:35
Inkább újítsák fel a pályaudvart!
Kifestették a főbejárati részt fehérre, a többi maradt koszosan, a falak pedig rohadnak.
Üvölt róla, hogy menet közben “elfogyott” a pénz.
Ezek után ne csodálkozzunk, ha összekeverik Budapestet Bukaresttel.
Jelen állapotában a Keleti inkább a Délkeleti lenne a megfelelő név.
bl
2021-03-29 at 18:20
A kör alakú aluljáró harmóniában volt a homlokzattal.
https://fokert150.hu/images/keleti-palyaudvar-1896-korul-regi-naptarbol/
bl
2021-03-29 at 18:18
https://fokert150.hu/images/keleti-palyaudvar-1896-korul-regi-naptarbol/
A kör alakú aluljáró harmóniában volt a Keleti homlokzatával, az órával és az üvegablakkal.
https://www.youtube.com/watch?v=roatXzp5yWE
TS
2021-03-29 at 16:42
Én ugyan nem vettem észre ezt az integetést, a homlokzat már a Kádár-korban elvesztette a távlatait, pedig fantasztikus épület. Nikolaus Pevsner korszakos művében (A History of Building Types) az egyetlen magyarországi épület, amit megemlít. (Emellett Mátyás reneszánsz építkezéseiről ír).
bl
2021-03-29 at 16:14
A Keleti az átalakításával elvesztette régi 70-es évekbeli hangulatát, egy értelmetlen, értelmezhetetlen kocka lett. A régi aluljáró és a Keleti épülete harmóniában volt egymással, integettek egymás felé, ma pedig BRRRRR!!!