Frans Timmermans és Volker Wissing is Twitteren jelezte, hogy az EU 2035 után is engedélyezi a szén-dioxid-semleges szintetikus üzemanyagokkal hajtott belsőégésű motorokkal ellátott autók forgalomba helyezését új jármű kategóriában – írja Várkonyi Gábor autópiaci szakértő Facebook-posztjában.
Megállapodást kötöttünk Németországgal az üzemanyagok autókban való jövőbeni felhasználásáról. Most azon fogunk dolgozni, hogy a lehető leghamarabb elfogadják a személygépkocsik szabályozására vonatkozó CO2-normákat, a Bizottság pedig gyorsan megteszi a szükséges jogi lépéseket a (11) preambulumbekezdés végrehajtásához
– írja Frans Timmermans a Twitteren.
We have found an agreement with Germany on the future use of efuels in cars.
We will work now on getting the CO2-standards for cars regulation adopted as soon as possible, and the Commission will follow-up swiftly with the necessary legal steps to implement recital 11.
— Frans Timmermans (@TimmermansEU) March 25, 2023
Az autópiaci szakértő szerint az EU feltétele, hogy azok az autók, amelyek 2035 után lesznek új autóként forgalomba helyezve, és belsőégésű motorral működnek, kizárólag nem fosszilis alapú, úgynevezett E-fuel-okat tankolhassanak. Ennek ellenőrzésére és betartására az EU-nak ki kell dolgoznia egy szabályrendszert. »E-fuels only« lesz a kategória neve, és legkésőbb 2024-ig be kell vezetni az ezzel kapcsolatos törvényi kereteket.
Lehetőséget biztosítunk Európának azzal, hogy fontos opciókat tartunk meg a klímasemleges és elérhető mobilitás kapcsán
– reagált a hírre a német közlekedési miniszter.
Belsőégésű reneszánsz ettől még nem lesz, de legalább nem folytatjuk Európában a dogmatikus különutasságot, amely szembemegy a világgal. Technológiák kiegészítik egymást, jól értelmezett célok mentén pedig technológiasemleges és verseny alapú megoldások biztosan messzebbre visznek bennünket, mint az eurokraták tervgazdasága. Igazán remek fejlemény ez!
– írja az autópiaci szakértő a Facebookon.
Forrás: Mandiner; Fotó: MTI/Kovács Tamás
Facebook
Twitter
YouTube
RSS