Megkezdődött hétfőn a Szabadka és Újvidék közötti gyorsvasút tesztelése, a Budapest-Belgrád vasútvonal teljes szakaszán ugyanis a tervek szerint november 25-én indul meg a forgalom.
A mérővonatot Szerbia a Deutsche Bahn német állami vasúttársaságtól kapta kölcsön. A tesztelést október 10-ig minden nap végzik a vasúti pálya egy-egy szakaszán, ahol a mérővonat ellenőrzi a vasúti sínek állapotát és az elérhető maximális sebességet, amely el kell, hogy érje az óránkénti 200 kilométert.
A Budapest-Belgrád vasútvonal egyik szerbiai részén, az Újvidék és Belgrád közötti szakaszon 2022 márciusa óta folyik a közlekedés, a menetidő 36 perc. A Szabadka és Belgrád közötti 184 kilométeres szakaszt a vonat 70 perc alatt teszi majd meg.
Forrás/fotó: MTI
Facebook hozzászólás
t
2024-09-23 at 19:36
Logikuss
Pihenjél, kaptál már ma eleget, lúzer.
Logikus
2024-09-23 at 18:48
t
Azt ugye tudod, hogy most valójában magadról állítottál ki bizonyítványt?
Az ittlévők többsége szerint te vagy a Lúzer.
Hiába erőlködsz.
t
2024-09-23 at 18:45
Logikuss
Nem a magyarok hülyébbek a hollandoknál hanem te vagy hülyébb a magyaroknál. Lúzer.
Logikus
2024-09-23 at 16:30
Jó lenne, ha mi is minél hamarabb megépítenénk, mert a ballib agybajosok propagandájával ellentétben, hamar meghozza a hasznot. Ugyanis a keleti áruk, így nem kell megkerüljék Afrikát és Európát, hogy a Rotterdami kikötőbe eljusson és onnan terítsék szét, ami nagyon sok hasznot hoz a hollandoknak, hanem a Szuezi csatornán átjönne. A görögöknél vagonokra rakják és hamar itt van és nekünk hozna hasznot, meg azoknak az országoknak ahol átmegy a vasút.
Tehát senki ne higyjen a ballib agymenésnek, mert azok a holland bevételeket féltik és nem a magyart akarják gyarapítani. Miért legyünk mi magyarok hülyébbek a hollandoknál???
khm
2024-09-23 at 16:30
szabórózsa te egy idióta vagy.
SzaboRoza
2024-09-23 at 16:13
A Budapest-Belgrád vasútvonal két fővárost köt össze. Maga az ötlet teljes mértékben támogatható, ebben minden normális ember egyetért.
De a megvalósítás miértjében és miképpen-ben már nem.
A magyar szakaszom max 120 km/h a sebesség, a szerb szakaszon 180 km/h. A kettő közt nem egyenes arányban nő az ágyazattal szembeni szilárdági követelmény, a fajlagos költség nő a nagyobb sebességhez viszonyítva.
A magyar oldal szinte végig sík vidék, a szerb oldalon összehasonlíthatatlanul több a műtárgy (folyók, időnként dombság). Az árnövelő tényező ott.
A fentiek után érthetetlen miért fele a szerb oldalon a fajlagos költség, mint nálunk.
Miért van az, hogy az eddigi összes magyar vasútfelújítási szakaszhoz képest háromszoros e szakasz fajlagos árazása?
Egyáltalán miért titkosította a kormány a megtérülési számításokat?
A vasútvonal Budapest és a magyar határ között csak a kb. 14 400 fős Kiskőröst és 26 600 lélekszámú Kiskunhalast, azaz a magyar lakosság 4,2 ezrelékét(!) érinti. Így magyar ember belföldi forgalomban nem fogja használni a vasutat. Kérdés, miért erőltetjük akkor?
Az építés alatt lévő szakaszhoz képest volt egy 24 km-rel hosszabb nyomvonal változat, a harmadik legnépesebb magyar város, Szeged felé. Ami már elért volna úgy 330-340 ezer embert is, azaz a magyar lakosság kb. 3,5%-át. De ezt elvetették a döntéshozók.
Nem az ágyazatba kerülő zúzalék miatt horror ennek a vasútépítésnek a költsége. Akkor sem, ha 100 %-os profittal dolgoznának a bányák és ügyeskedve kikerülnék a különadó fizetését is.
Ez a beruházás mellőzi a normalitást, túlárazott minden ízében.
Kínának (lehet) fontos, Magyarország nem nyer rajta.
csakafidesz
2024-09-23 at 14:24
Kárpáti 2024-09-23 at 11:21
Mi van Te barom? A sínek közé így is úgy is zúzott kő kell. Szinte mindegy ki szállítja. A oaramétereket kiirják, lehet pályázni. Figyelj Te barom! Ha te tudnád biztosítani a kért minőséget olcsóbb áron akkor te kapod a megrendelést.. Szóval az Orbán család ebben éppen nem túlságosan érdekelt, sőt lehet, hogy nyereség nélkül adják a követ.
Egy utas
2024-09-23 at 11:50
Nagyon jó ilyen cikket olvasni, a magyar vasút rohad lefelé, a szerb vasút pedig képes 184 km-t 70 perc alatt megtenni.
Debrecen-Mátészalka kb. 80-90 km és kb. 2 óra alatt teszi meg a vonat.
Magyarország előre halad nem hátra!!! Vagy kigyullad a mozdony vagy lerobban, az IC kocsiban nem működik a kézmosó vagy szappant nincs, néha a wc ajtót sem lehet becsukni. A nemzetközi ülőhelyes kocsikon dettó ez a helyzet!!!!
Kárpáti
2024-09-23 at 11:21
Z 2024-09-23 at 10:48
Az Orbán-bányák szállítják a követ ehhez a vasúthoz. Csak ők fognak jól járni ezzel, meg a kínai komcsi elvtársaik.
A magyar államnak ez veszteséges, 100 év alatt sem hozza be az árát, de a komcsiknak még 100 év után is fizetjük a kamatot.
És mindezt csak azért, hogy az Orbán-bányák nagyot kaszáljanak, a gyurcsányozással elmehetsz a picsába!
Z
2024-09-23 at 10:48
Kárpáti, bányái itt a gyurcsányiéknak vannak. A Bakonyban, ahol a régi tárnákban iszonyatos mennyiségü veszélyes hulladékot fémhordókban helyeztek el, majd betemették öket. Ezzel a fajta szeméttárolással a gyurcsányi nagyot kaszált az adófizetök pénzéböl, a baj csak ott van, hogy a fémhordók sem véges élettartamúak és a bennük elhelyezett veszélyes hulladék kiszivároghat. Ami még nagyobb baj, hogy mindez Magyarország ivóviz bázisa felett történik. Erröl volt kb.20- 25 évvel ezelött egy riportfilm. A másik bányák Indonéziában vannak, ami az adófizetöknek 4 milliárd dollárba került. Dollárba, nem forintba.Tehát, ha itt valaki a magyar népet megkárositotta, azok olyan figurák voltak akik régen bolsevikok voltak mára pedig libernyákká transzformálódtak.
Kárpáti
2024-09-23 at 10:07
kukmanyo! Ez az igazság!
Az Orbán-bányák és a kínai komcsik profitját fizettetik meg az adófizetőkkel!
A magyar állam bukik ezen az üzleten, csak pár korrupt komcsi keres rajta!
kukmanyo
2024-09-23 at 09:40
Kárpáti!
Már megint ez a prolitempó!
Kárpáti
2024-09-23 at 09:25
Ez az a vasútvonal ami soha nem fogja behozni az árát és még az unokáink is fizetni fogják a kamatait, csak az Orbán-bányák és a kínai komcsik profitálnak a magyar adófizetők lehúzásából.
Királytigris
2024-09-23 at 09:18
És nálunk, mi a helyzet?