• Home
  • Forró drót
  • Magyar ugar
  • Világugar
  • Az alvilág titkai
  • Eco
  • A Hálózat örök?
  • Sport
  • Vezércikk
  • Huszonötödik óra
  • Arcok
  • Agrárcsászárok
PestiSrácok
  • Forró drót
    • Navalnij keresetet indított a fogháza ellen, mert nem kapott Koránt
    • Koronavírus – A magyarok csaknem harmincegy százaléka már túl van az első oltáson
    • Megérkezett az újabb Szputnyik vakcinaszállítmány Budapestre
    • Deák Dániel: a választók emlékezni fognak a baloldali járványkezelésre
    • Hét államigazgatási szerv írt alá együttműködési megállapodást a környezeti bűnözés ellen
  • Magyar ugar
    • Újpest balliberális vezetése a házi kedvenceket többre értékeli, mint az orvosokat, nővéreket
    • Potápi: a védettségi igazolványok kérdésére közös megoldást kell keresni a Kárpát-medencében (Videó!)
    • Eddig két-háromezer magyar halhatott bele, hogy Gyurcsányék hergelésére visszautasította a keleti vakcinát
    • Operatív törzs – Ma a Janssen vakcinája is megérkezett Magyarországra, már egy oltás elegendő a védettséghez (videó!)
    • Pesti Riporter: a maffia működéséhez hasonlít Tóth Csaba zuglói regnálása (Videó!)
  • Világugar
    • Egyre több szövetséges csatlakozhat a magyar-olasz-lengyel együttműködéshez
    • Maciej Szymanowski a katyni vérengzés áldozatainak emléknapján: A történelem nem mindig kedvez nekünk, erről a magyarok is sokszor meggyőződhettek (PS-interjú!)
    • Mágnesként vonzhatja a szövetségeseket a magyar–lengyel–olasz jobboldali együttműködés
    • Ma is bármikor megismétlődhetnek a brüsszelihez hasonló terrorcselekmények
    • Egy elfelejtett háború “Transznisztriában”, vagyis Románia, illetve tulajdonképpen Moldova keleti határainál
  • Az alvilág titkai
    • Újra nyomoznak a Staudt Gábort érintő áfacsalási botrány kulcsfigurája ellen
    • Az Ügy a Pesti TV-n: Leszámolások, áruló rendőrök, félrevitt nyomozások (videó)
    • Alvilági keresztapákig érhetnek a nagybani piacot behálózó maffia szálai (PS-börtöninterjú!)
    • Felrobbantak a régi akták: Pintér eddig megoldhatatlannak hitt maffiagyilkosságok után nyomoztat a rendőrséggel
    • Életfogytiglant kapott Dér Csaba, a szerb maffia bérgyilkosa
  • Eco
    • Áprilisban is jár a katások adókedvezménye
    • Szijjártó Péter: Tízmilliárd forintos élelmiszeripari beruházás kezdődik Kiskunfélegyházán
    • Szijjártó Péter: Magyarország a saját javára tudta fordítani a változásokat
    • Német orvosdiagnosztikai vállalatot vásárolt fel egy magyar cégcsoport
    • Hatmilliárd forintos beruházást hajt végre a Bosch Vecsésen
  • Vezércikk
    • Hadházy Ákos leleplezése
    • Ez sokkal tágabb cucc tud lenni! – A FreeSZFE forradalom hülye fiatalsága – Nagy Ervin elemez
    • Kedves Petry Zsolt! Bátor voltál, büszkék vagyunk rád!
    • Hány halálért felelősek Gyurcsányék?
    • A kulturális zárványok alkonya
  • Sport
    • Hiába a párizsi győzelem, kiesett a címvédő a BL-ből – PSG-Bayern München 0-1
    • Szoboszlai lassan visszatérhet, Kalmár ősszel sem biztos, hogy játszhat
    • Aranyéremmel zárta az evezős Európa-bajnokságot a magyarok mindkét döntős egysége
    • Elpuskázta a bajnoki ünnepet a Fradi – FTC–Puskás Akadémia 1–1
    • Nézők előtt rendezik az idei Európa-bajnokság mérkőzéseit
  • A Hálózat
    • „Elsősorban azért nem volt aktanyilvánosság 1990 után, mert a nyugati nagyhatalmak átvették ezeket a hálózatokat” – Schiffer és Borvendég Vágó Istvánról és a diadalmas külkeresekről
    • Azt azért elismerte, hogy titkos úti jelentéseket írt – Vágó István külkeres kalandjai a droggal is kereskedő Medimpexnél
    • „Harcosék” kalandjai Bulgáriában – Apró Piroska, Horn Gyula, avagy az el nem tüntetett, időzített bombaként ketyegő iratok
    • Az Államvédelmi Hatóság (ÁVH) katonái mondják az eskü szövegét MTI Fotó/Magyar Fotó
      A „Gorilla” és az „Együgyű” – Péter Gábor és Bálint István furcsa párja, valamint a sötét titkokat rejtő Janikovszky család
    • Amikor a játszmából személyes ügy lett: Fenyő nemcsak megíratta Gyárfás „áfacsalási ügyét”, de még az üzlettársát is megverette
  • Arcok
    • Megjárta a poklot, hogy találkozzon Istennel – Csókay Andrással készített portréinterjút Bohár Dániel a Mi vagyunk a magyarokban (videó)
    • Észre tudjuk venni a sötétségben kínálkozó fényt? – Karácsonyi beszélgetés Gellért atyával (PestiTV-videó)
    • Brüsszelben a szabad Európa győzött a birodalomépítőkkel szemben – Kósa Lajos a Plebejus Polbeatben (PestiTV-videó)
    • Kásler Miklós a PestiTV-nek: „ismernek, hajlamos vagyok mindig a tényeket ismertetni és sosem beszélek bizonytalan dolgokról”
    • Káosz van, de nekik és a haveroknak megéri – interjú Molnár Lászlóval, Újbuda volt alpolgármesterével
  • még több…
    • Szerzők
      • Bálint Botond
      • Bokor Gábor
      • Csibra Tibor
      • Füssy Angela
      • Huth Gergely
      • Jurák Kata
      • Mező Gábor
      • Pámer Dávid
      • Pilhál Tamás
      • Sebes Gábor
      • Stefka István
      • Susanszky Mátyás
      • Szarvas Szilveszter
      • Szenvedi Zoltán
    • Arcok
    • Tutiblog
    • Az öreg
    • NullaHatEgy
    • Aristo blogol
    • Erdélyi levelek
    • Ki ette meg?
    • Bezzegnemzetek
    • Vesztegzár
    • Koronavírus
  • Facebook

  • YouTube

  • RSS

Világugar

Mire lesz jó még a Budapest–Belgrád vasútvonal?

Mire lesz jó még a Budapest–Belgrád vasútvonal?
Petruska Péter
2019-05-12
  •  
  •  

Évek óta készül a kormány az új vasúti beruházásra, amely már az első bejelentéstől egyfajta vesszőparipája lett a baloldali újságíróknak, és már akkor korrupciót kiáltottak a szokatlanul nagy várható beruházási költséget látva, amikor még ki sem derültek a részletek, illetve azonnal a haszontalanságát és a soha meg nem térülését kezdték firtatni – amely vádak minden bizonnyal fel sem merülnének, ha EU-s forrásokból valósulna meg a Budapest–Belgrád vasútvonal hazai szakaszának (Ferencváros–Kelebia) teljes újjáépítése. Az eddigi, szakaszoltan bonyolított vasúti nagyberuházások tükrében azonban sejthető, hogy a teljes vonal rekonstrukcióját valószínűleg nem finanszírozta volna meg egészében Brüsszel – ha pedig mégis, az más, szintén égetően fontos vasútvonal-felújítások kivitelezésének lehetőséget tolta volna el a távoli jövőbe. Nem véletlen, hogy máshol kellett forrást találni – és itt jött a képbe Kína.

A kínai állam vasúti gyártó és vasútépítő cégei világszintű terjeszkedésbe fogtak, és mindenhol szívesen beruháznak, ahol engedik nekik, illetve ahol Kína gazdasági érdekei szempontjából nem közömbös beruházás lehetősége merül fel. Eddig jórészt csak arról hallhattunk, hogy azért szálltak be a kelebiai vonal felújításába, mert a Balkán jelenleg legfontosabb logisztikai folyosójának csapásirányába eső vasútvonalon nagyságrendekkel egyszerűbben tudnák eljuttatni a kínai árukat a görög kikötőkből Magyarországon át Nyugat-Európába. Pongyolaság lenne azonban azt gondolni, hogy a beruházással hazánk csak annyit nyer, hogy a tehervonatok gyorsabban tudnak majd haladni, és ettől a kínaiaknak jobb lesz. Sajnálatos, hogy a sajtóban egy szó sem esett arról, ki mindenkinek jön még majd jól ez a projekt – márpedig nem túlzás azt mondani, hogy százezreknek.

A kelebiai vonalról

Az 1881-82-ben, a Magyarország és Szerbia között kötött államközi szerződés értelmében épített MÁV-fővonal a Monarchia időszakában akkora forgalmat bonyolított, hogy az 1910-es években a kétvágányosításába is belefogtak, Trianon után azonban a már részben elkészült szakaszokon is inkább visszabontották a második vágányt Soroksártól kifelé, ugyanis a csonkává lett Magyarországon ez a vonal – lévén, hogy nagyobb várost vagy iparvidéket a megmaradt területünkön nem érintett – már nem számított a legfontosabbak, legforgalmasabbak egyikének. Bár aztán 1941-ben Szabadka és Újvidék ismét a MÁV által kiszolgált állomások lettek pár évre, különösebb fejlesztésre a háború miatt gondolni sem lehetett, az ötvenes évek fagyos magyar-jugoszláv viszonyában pedig végképp nem. A nemzetközi helyzet normalizálódásával és az állam vasútvillamosítási programjának kiterjesztésével végül történtek részleges felújítások, de továbbra sem indokolta semmi a komoly fejlesztést, hiszen Jugoszlávia számára nem ennek az útiránynak a komolyabb bővítése volt a fő prioritás (ne feledjük: déli szomszédunk ekkor még határos volt Ausztriával), és a teherforgalom is ekkoriban kezdett a nemzetközi főútvonalakon (később autópályákon) egyre nagyobb teret nyerni.

Mára a kelebiai vonal (hivatalosan: Budapest–Kunszentmiklós-Tass–Kelebia vasútvonal) rendkívül leromlott: a vonal jelentős részén 60 km/h-s sebességkorlátozás van érvényben. Sem a teherforgalomban, sem a belföldi, sem a nemzetközi utazásban nem számít versenyképesnek: a rajta jelenleg meglévő forgalom jórészt csak a kényszerűségnek tudható be minden tekintetben, jobb alternatíva híján. A fővonal fejlesztésére irányuló törekvések az utóbbi évtizedekben időnként erőre kaptak, ám végül – pénz hiányában és egyéb projektek előbbre sorolása miatt – rendre elmaradtak. (Bár tény, hogy a Budapesti Intermodális Logisztikai Központot épp e vonal mellé telepítették az ezredfordulón – nyilván gondolva a jövőre.)

Mit nyer vele Budapest?

A figyelmes újságolvasónak az utóbbi években, évtizedekben talán feltűnhetett, hogy a főváros és/vagy az állam minden jelentős, Budapest szempontjából előnyös, a távoli jövőben talán megvalósuló és nagy költséggel járó projekt – olimpiai pályázatok, üzleti negyed kialakítása, „diákváros”, mikor mi – helyszínéül általában a Csepel-sziget a mai napig üresen álló csúcsát és a Ráckevei-Duna-ág ferencvárosi szakaszát szokta meghatározni lehetséges és alkalmas helyszín gyanánt. (Az előbbi talán ezért sem épült be sosem, az egyébként áthidalható árvízveszélyt nem számítva: túl értékes a terület ahhoz, hogy úgy legyen elkótyavetyélve, mint az egykori világkiállítási helyszín a Petőfi és a Rákóczi híd között, ahova – a helyszín minden exkluzivitása ellenére – végül csak megjelenésüket tekintve vacak irodaházak építésére futotta, a Nemzeti Színház – Művészetek Palotája szintúgy nem éppen közönségkedvencnek számító, elég véleményes küllemű duójáról nem is beszélve.) A Soroksári út Duna felőli oldala nagyrészt üres: a területen található gyárüzemeket a rendszerváltozás óta jórészt szanálták, viszont továbbra is a kelebiai vonal és a hozzá kapcsolódó, a megszűnő gyárak híján funkcióját vesztett teherpályaudvar foglalja itt legnagyobb részt a helyet. Közlekedéstervezési szempontból azonban kapóra jön, hogy néhány utcával-tömbnyivel kijjebb, a Soroksári út vonalával párhuzamosan található a ferencvárosi rendező-pályaudvar, amely ma nagyrészt kihasználatlan, a déli végén pedig mindig is csonkán végződött, más vasútvonalhoz nem kapcsolódva. Adja magát ezek után a terv – és a Budapest–Belgrád vasútvonal rekonstrukciójának részeként meg is valósul –, hogy a fővonalat egy, a Határ úttal párhuzamosan futó átkötéssel kapcsolják a rendező-pályaudvar vágányaihoz: e nyomvonal-korrekció révén a jövőben a vonatok az Összekötő vasúti hídra irányváltás nélkül, közvetlenül juthatnának fel a már meglévő rendező-pályaudvari vágányokon (a jelenlegi nyomvonalon erre nincs lehetőség, igaz, korábban sem volt), megalapozva ezzel a fővonal elővárosi forgalmának a város budai oldalával és a Dunántúllal való, közvetlen összeköttetését. Ennek megvalósulása után, a jelenlegi IX. kerületi vonalszakasz felszámolásával pedig hatalmas, értékes beépíthető terület jön létre a Ráckevei-Duna-ág és a Soroksári út között, amelynek hasznosításáról a magyar állam szinte biztos, hogy rövid időn belül intézkedni fog.

Mit nyer vele az agglomeráció?

Mondani sem kell, hogy az elővárosi forgalom is jelentősnek mondható a kelebiai vonalon Budapest és Kunszentmiklós között, azonban hiába közlekednek már erre is az utóbbi évek járműbeszerzéseinek folyományaként az utasok által közkedveltnek számító FLIRT motorvonatok, ha a pálya rossz állapotban van, az állomások pedig évtizedek óta nem láttak felújítást (igaz, az előző uniós költségvetési ciklusban lett forrás állomási P+R parkolók és autóbusz-fordulók kialakítására). A megépülő dupla vágánnyal és az új vasúti biztosítóberendezések kiépítésével viszont az agglomeráció egyik legrosszabb állapotú elővárosi vasútvonala a legkorszerűbb lesz, és ez remek lehetőséget fog kínálni a vonatok sűrítésére, illetve a párhuzamos, a vasút mellett jelenleg jó alternatívát kínáló elővárosi buszjáratok ráhordó járatokká való átszervezésére. Minden bizonnyal az ingatlanárak emelkedése is várható lesz az érintett településeken a felújítás után.

Mit nyer vele a Duna–Tisza köze?

Gyakori – és jogosnak tűnő – közbevetés, hogy a kelebiai vonal helyett miért nem inkább a szegedit fejlesztik fel hasonló színvonalúra, hiszen azzal Szeged mellett Kecskemét is jól járna (a szintén útba eső Nagykőrös és Kiskunfélegyháza nemkülönben), és végtére is az a vonal is alkalmasnak látszik a Balkán teherforgalmának az átvételére.

Ez több okból is problémás. A szegedi vonal az 1850-es években, a Bach-korszakban épült ki Bécs akaratának megfelelően, a megcélzott útiránya azonban nem az akkor még török vazallus államnak számító Szerbia volt, hanem a Bánsági-hegyvidék szén- és ércbányái, illetve az Al-Duna kikötői. Ennek köszönhető a szegedi vasúti pályaudvarnak a városon belüli furcsa az elhelyezése a mai napig is, amelyet az 1879-es árvizet követően sem javítottak ki: a vasútvonal gyakorlatilag „nekimegy a Tiszának”, és eme „hátrányos helyzeten” még az 1944-ben felrobbantott vasúti Tisza-híd újjáépítése sem segítene, hiszen az egykori fővonal innen a Bánság északi részén folytatódott, a vasútból pedig Magyarország trianoni feldarabolása után egy rövidebb szakasz (a Szeged utáni) jugoszláv területre került, hogy eredeti formájában még véletlenül se lehessen használni semmire.
Megoldható lenne persze, hogy Kiskundorozsma és Szeged között egy elkanyarodó, átkötő vágánnyal vezessék le a forgalmat Röszke irányába, így azonban a személyforgalmat nézve a szegedi pályaudvar kiesik az útirányból, Szabadkán pedig úgyszintén irányváltásra lenne szükség Belgrád irányába, ami meglehetősen célszerűtlen. Adná persze magát Szegeden a pályaudvar elköltöztetése a vasúti forgalom szempontjából sokkal alkalmasabb helyre, ám valószínűleg nem repesnének az örömtől a szegediek, ha a városuk szélére kellene kivillamosozniuk ahhoz, hogy vonatra szállhassanak.

Ha Szeged tehát nem is lesz a nyertese a Budapest–Belgrád vasútvonal újjáépítésének, a kelebiai vonalon útba eső városok – Szabadszállás, Kiskőrös, Soltvadkert, Kiskunhalas, Tompa – lakói mindenképpen jól járnak a rövidülő menetidővel és a gyorsabb belföldi vonatokkal. Sajátossága továbbá a nagyvasúti beruházásoknak, hogy a forgalmasabb útátjárókban különszintű kereszteződések épülnek: bár a beruházási program részleteire még nincs rálátásunk, így is szinte biztosra vehető, hogy a rekonstrukció keretében felüljárót fognak építeni az 52-es útnak Fülöpszállásnál és az 55-ös útnak Kisszállásnál a jelenlegi szintbeli vasúti átjárók helyett, ahogy Kiskőrösön és Kiskunhalason (utóbbi helyen a meglévő felüljárón kívül is) új, különszintű átvezetés kiépítése várható. (Soltvadkerten az elkerülő út – és vele a szükséges felüljáró – tervezése már jelenleg is, a vasúti beruházástól függetlenül folyamatban van.)

Mit nyer vele Szerbia?

Nekünk természetesnek hathat, hogy Bécs irányába jó állapotú (bár felújítandó), kétvágányú, papíron akár 160 km/h-s haladásra is alkalmas vasúti pályán hagyhatjuk el az országot, Szerbiában azonban nem ilyen állapotú a Budapest–Belgrád vasútvonal rájuk eső szakasza – sőt, még a magyar szakaszénál is rosszabb. A jugoszláv gazdasági válság, a háború és az infrastruktúra hanyag kezelése sajnos megtette a hatását, és amit el lehetett odázni Jugoszláviában, azt ma már nem lehet Szerbiában. A szerb gazdaság szempontjából létfontosságú ez a projekt, sőt: meg lehet kockáztatni, hogy ők végül nagyobb nyertesei is lesznek a kínai-magyar vasútberuházásnak, mint mi. De ne irigyeljük tőlük: gondoljunk közben a délvidéki magyarokra (hiszen ők is jól járnak a gyorsabb és minőségibb kapcsolattal az anyaország irányába, a Vajdaságon belüli közlekedés javulásáról nem is beszélve).

Összegzés

Egyes hírek szerint a kínaiak eleve teljesen új nyomvonalú gyorsvasutat akartak építeni, nem számolva a várható kisajátítási költségekkel és azzal, hogy egy ilyen vasútvonal a belföldi személyforgalom szempontjából teljesen használhatatlan lenne. (Az Országos Területrendezési Tervben [OTRT] egyébként szerepel ilyen, a jelenlegitől független nyomvonal, ebben a formában azonban szinte biztos, hogy már nem épül meg.) A magyar döntéshozók szerencsére észnél voltak, és inkább a meglévő vasútvonal teljes újjáépítését javasolták, amit a kínaiak, ha húzódozva is, de elfogadtak. Aligha kétséges, hogy így járt mindenki a legjobban. Bízzunk benne, hogy nem fognak nagyon durván elszaladni a költségek, és a régi-új kelebiai vonal által a közép-európai és balkáni országok minőségi közlekedési kapcsolathoz jutnak.

Fotó: MTI/Máthé Zoltán

Facebook hozzászólások

  •  
  •  
Kapcsolódó témákBudapest–Belgrád vasútvonalKínamagyar-kínai együttműködésSzerbiavasútfejlesztésVezető
21 hozzászólás

21 Comments

  1. olszal

    2019-05-13 at 08:26

    10/10

    Válasz
  2. Molnár József

    2019-05-13 at 07:13

    A teherautók kiváltása lehet környezetkímélő, de ennek a hasznát az a külföldi cég kapja amelyik megvásárolta a vasúti teherszállítást az Mszp-Szdsz kormány idején.
    Ha a beruházás hitelből épül, azt majd nekünk kell kifizetni, a haszon viszont külföldre vándorol.
    Tőlünk nyugatabbra abból élnek jobban, hogy mi rosszabbul élünk, de többet dolgozunk.

    Válasz
    • Namond

      2019-05-13 at 11:08

      Ki kapja az úthasználati és ki a pálya használati díjat?

      Kié a Máv-Cargó?

      Válasz
  3. Mátyás

    2019-05-12 at 20:08

    És ha villamosított lesz, akkor környezetkímélő is. Hány dízelkamionnyi árut visz el egy villany vonat?

    Válasz
    • anonymus

      2019-05-13 at 07:32

      Kérlek szépen, vagononként két húszlábas szabványkonténert, vonatonként negyven vagont számítva az pont negyven kamion. Árutonnakilométerenként a vonat kb. 1,2 gramm, egy kamion 12 gramm gázolajat fogyaszt. Normális vonalon, ha a jelzőberendezések és a pályaudvari infrastruktúra rendben van, óránként tizenkét vonat mehet át. Heti hat napot alapul véve ez évi három és fél millió kamion.Durva becslés, igyekeztem lefelé tévedni.

      Válasz
  4. Bokor Géza

    2019-05-12 at 20:04

    Azé csak nem egyirányú lesz, vagymi…
    Megaztán csak nem üresen mennek visszafelé azok a tehervagonok, ugyi?
    Hamár a hasznosságot firtatjuk….

    Válasz
  5. csakafidesz

    2019-05-12 at 18:47

    Szívesebben látnék egy Budapest – Krakkó – Varsó nyomvonalat. Magyarországon megállna Miskolcon a vonat, Szlovákiában Kassán. Ez lenne az egyik legjobb gyors összeköttetés.

    Válasz
    • csakafidesz

      2019-05-12 at 18:50

      Amig el nem felejtem. Anno apám Kassa mellett táborozott. A magyar katonák, apám is jól látták, hogy keletről jöttek a vörös-csillagos repülőgépek. Alacsonyan szálltak és komótosan leszórtak kéttucat bombát..

      Válasz
      • Nézzük_magát_a_dolgot

        2019-05-12 at 19:49

        Nyilván jól látták a vörös csillagos gépeket, itt noncs hiba. De kérdem én, miért lett volna a SzU érdeke Magyarországot provokálni? Hogy még egy ellenséggel több legyen neki, mart Ők azt élvezik? Sokkal inkább érdeke volt a németeknek, hogy bennünket beugraszanak a háborúba – mint a történelem során annyiszor, golyófogónak használva. Érdeke lehetett még Valachiának is, hogy öngyilkos akcióba kezdjünk a nagy medve ellen, hogy majd alkalomadtán Valachia köpönyeget fordítva hátbatámadjon bennünket. Nem nagy kunszt vörös csillagot pingálni a bombázókra. Ezeket nem én szoptam a kisujjamból, nagyon komoly hadtöténészek felvetései ezek.

        Válasz
      • állatanyó

        2019-05-13 at 11:47

        Az is lehet, hogy egyszerűen tévedés volt, a szovjet gépek az iglói szlovák repülőteret akarták bombázni, Szlovákiával akkor már hadba álltak.

        Válasz
    • Namond

      2019-05-13 at 11:05

      Tervben van.
      Pireusztól Rigáig

      Válasz
    • Zelen Tomás

      2019-05-14 at 13:43

      Épp most folyik a felújítás Bp-Hatvan közt. Varsó felé a fővonal Pozsony-Brünn-Katowice felé fog vezetni, érintve a V4 összes államát.

      Válasz
  6. Namond

    2019-05-12 at 18:26

    A címre:

    Tényleg logisztikai csomópont lehet, csomópontok lehetnek Magyarországon.

    De automatizálni, robotizálni, a logisztikai bázisokat is, nem kell migráns munkaerő.

    Válasz
    • Jozsika

      2019-05-12 at 20:55

      Nem kell az biztos.De tetszettetek volna Magyarországon nem egykéket felnevelni.

      Válasz
      • TS

        2019-05-13 at 16:41

        Szóltál már a dánoknak és a svédeknek is?

        Válasz
      • Zelen Tomás

        2019-05-14 at 13:47

        Erről szól a mostani családpolitika. Egyelőre “másfelecske” az eredmény, de ez is jóval több, mint a korábbi “egyegészkettőke”. Demográfusok úgy számítják, hogy 2030 tájára várható, hogy helyrebillenjen a “buli”.

        Válasz
      • zolatiguszti

        2019-05-15 at 10:27

        90 óta örülök hogy élek. Az idő nagy részében épp csak ki tudtam fizetni a számlákat és autóm pl sosem volt.
        Miből etettem, ruháztam, tanítattam volna gyereket?Ha összekapartam egy kis lét rögtön jött valami csőd , cégmegszűnés. vagy megszorítás vagy válság és azzal megszprítás. 2013 óta érezni valamit hogy javul anyagi téren, eddig azzal voltunk elfoglalva hogy új magán jetet, házat, nyaralást, és gyémántot vegyünk a kedves spekuláns uraknak és hölgyeknek.

        Válasz
  7. Fonzibá

    2019-05-12 at 17:16

    Ez a vasút két vágánnyal épült meg.
    A trianoni diktátumba ellenben belefoglalták, hogy az egyik vágányt meg kell szüntetni!
    Ezzel a vasúttal a Jugoszláv királyság katonailag veszélyeztetve érezte magát.
    Miután a magyarok nem siettek elbontani a vasutat, a Jugoszlávok vették kezükbe az ügyet.
    Felküldtek három nagy gőzmozdonyt egy síntépő ekével és katonavonat kíséretében a soroksári állomásig.
    Egy – akkor már – szuverén ország vasútvonalán! Ez a szuverén ország egyetlen katonát sem mozgósított!
    Igaz nem is volt neki, mert a hadügyminiszter “Nem akarok katonát látni!” felkiáltással leszerelte a megmaradt hadsereget.
    A Jugó mozdonyok meg beakasztották a síntépő ekét és feltépték az egyik vágányt.
    Ezzel a megmaradó vágány is hatalmas károkat szenvedett, de azt a MÁV helyreállította.
    A második vágány építését az Antall kormány kezdeményezte, de Szerbia ettől elzárkózott.
    Akkoriban – és most is – minden a magyarok megalázását célozta!
    Ezt soha ne felejtsük el!

    Válasz
    • Rohoska István

      2019-07-05 at 12:28

      Két vágánnyal Kunszentmiklósig épült meg. Az alépítményt megépítették Kiskőrösig. A többi maszlagot meg hagyjuk.

      Válasz
  8. PT

    2019-05-12 at 17:09

    reméljük realizálódik

    Válasz
  9. Nézzük_magát_a_dolgot

    2019-05-12 at 17:07

    Igazán akkor lenne jelentősége, ha a Bécsi döntésnek megfelelően visszaállna az évezredes állapot a ma Vojvodinának nevezett tartomány Bácskai részén, vagy legalább a tényleges etnikai összetételnek megfelelő kb. 250 ezer fős északi része Magyarkanizsával, Szabadkával és Zentával visszatérne. Mivel Szabadka összeköthető lenne tramtrain vonallal a Vásárhely-Szeged ikervárossal, nagy ipari-mezőgazdasági-tudományos koncentráció jönne létre óriási beruházási lehetőségekkel, vagyis egy soha nem látott prosperitás köszönhetne be a déli végekre, Debrecent is lekörözve.

    Válasz

Szóljon hozzá!

Kilépés a válaszból

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Világugar
2019-05-12
Petruska Péter

Azt mondta a filmhíradó: "a magyar paraszt nem tagadja meg a beszolgáltatást". Nagyapám megtagadta. Én pedig itt vagyok.

Kapcsolódó témákBudapest–Belgrád vasútvonalKínamagyar-kínai együttműködésSzerbiavasútfejlesztésVezető

Több Világugar

Egyre több szövetséges csatlakozhat a magyar-olasz-lengyel együttműködéshez

PestiSrácok.hu2021-04-13
Több

Maciej Szymanowski a katyni vérengzés áldozatainak emléknapján: A történelem nem mindig kedvez nekünk, erről a magyarok is sokszor meggyőződhettek (PS-interjú!)

Tisóczki Flóra2021-04-13
Több

Mágnesként vonzhatja a szövetségeseket a magyar–lengyel–olasz jobboldali együttműködés

PestiSrácok.hu2021-04-12
Több

Ma is bármikor megismétlődhetnek a brüsszelihez hasonló terrorcselekmények

PestiSrácok.hu2021-04-12
Több

Egy elfelejtett háború “Transznisztriában”, vagyis Románia, illetve tulajdonképpen Moldova keleti határainál

Kertész Dávid2021-04-11
Több

Szijjártó: Magyarország segít Szlovákiának a keleti vakcina bevizsgálásában (Videó!)

Kroó Zita2021-04-09
Több

A progresszió sokba kerül – Biden brutális adóemelésre készül

Varga István2021-04-07
Több

Szájbarágó dokufilmet kapott a nagybetűs nyugat az “orbáni diktatúráról” a függetlenobjektivitás jegyében

Bokor Gábor2021-04-07
Több

Bidennek egyszer sem sikerült Jézus Krisztus nevét megemlítenie húsvéti beszédében

Jurák Kata2021-04-07
Több

Több mint ötven embert rabolt el az Iszlám Állam

PestiSrácok.hu2021-04-06
Több

Ügyészi vizsgálat indult egy maszk és védőtávolság nélküli húsvéti mise miatt Párizsban

PestiSrácok.hu2021-04-06
Több

Ukrajna tízmillió dózis vakcináról kötött szerződést a Pfizer vállalattal

PestiSrácok.hu2021-04-06
Több

Az olasz egészségügyi államtitkár szerint nem függesztik fel az AstraZeneca használatát

PestiSrácok.hu2021-04-06
Több

Rómában összecsaptak a rendőrökkel a zárlat ellen tüntető kereskedők, vendéglátók

PestiSrácok.hu2021-04-06
Több

Több mint harminc halottja volt egy bangladesi kompbalesetnek

PestiSrácok.hu2021-04-06
Több

Az Európai Bizottság javaslatot tesz a törökországi menekültek további támogatására

PestiSrácok.hu2021-04-06
Több

Őrizetbe vették az Alekszej Navalnijt támogató aktivistákat

PestiSrácok.hu2021-04-06
Több

Litvániában nem hosszabbították meg az utazási korlátozásokat

PestiSrácok.hu2021-04-06
Több

A magyar-kazah együttműködésnek kiváló platformja a Nemzetközi Türk Akadémia

PestiSrácok.hu2021-04-06
Több

A francia állam Brüsszel jóváhagyásával feltőkésíti az Air France légitársaságot

PestiSrácok.hu2021-04-06
Több

Az Európa Tanács szerint a romák kollektív megbélyegzése napjainkban is folytatódik

PestiSrácok.hu2021-04-06
Több

Több ezer gyanúsítottat vett őrizetbe Dél-Amerikában fegyvercsempészés miatt az Interpol

PestiSrácok.hu2021-04-06
Több

Német újságíró vallotta be A Riporternek: tudatosan hazudik a nyugati sajtó! (VIDEÓ)

PestiSrácok.hu2021-04-05
Több

Lövöldözés a Capitoliumnál – egy rendőr meghalt, társa életveszélyben

PestiSrácok.hu2021-04-02
Több

Történelmi találkozó Budapesten: kiépülhet egy olyan jobboldali tömb, amely a balra tolódott Néppárttal szemben valódi alternatívát jelenthet

Szalai Szilárd2021-03-30
Több

Szuperhetero

Jeszenszky Zsolt2021-03-30
Több

A járvány mellett a migráció még mindig komoly kihívást jelent az EU-nak

PestiSrácok.hu2021-03-30
Több

Miért szeretik a ballibek egyszerre az iszlamistákat és az LMBTQ-„közösséget”?

Sebes Gábor2021-03-29
Több

Komoly viták az EU-csúcson a járvány leküzdéséről

PestiSrácok.hu2021-03-29
Több

Brüsszel végre megértette, hogy helyben kell kezelni a migráció kiváltó okait

PestiSrácok.hu2021-03-29
Több

Sanders és Musk vitája – Költözzünk a Marsra, vagy legyen ingyenes egészségügy Amerikában?

Varga István2021-03-27
Több

Az algoritmusok lehetnek a jövő választói? – Évek óta kongatjuk a vészharangot, mégsem történt semmi érdemi változás

Jurák Kata2021-03-27
Több

Áprilisi tréfa lett a német kormány húsvéti korlátozó intézkedéseiből

PestiSrácok.hu2021-03-25
Több

Mi a választás tétje Izraelben?

Sebes Gábor2021-03-23
Több

Krah a Mandinernek: a politika nem lehet keresztény, ha a kereszténység sem tudja, mi a keresztény

Kismarty Anna2021-03-22
Több

Vakcinaútlevéllel kapcsolatos viták mellett az oltóanyag beszerzésekkel is bajban van az unió

PestiSrácok.hu2021-03-22
Több

Számos nehézségbe ütközik a közös uniós hadsereg létrehozása

PestiSrácok.hu2021-03-22
Több

Turbófokozaton az életellenes propaganda: “Nyugodtan menj abortuszra, nagyon vicces”

PestiSrácok.hu2021-03-22
Több

Akadályok tornyosulnak a közös uniós hadsereg létrehozása előtt

PestiSrácok.hu2021-03-22
Több

Csőstül jönnek a bajok Brüsszelben

PestiSrácok.hu2021-03-22
Több

Okos franciák: Marseille-ben mintegy 6500 ember karneválozott a pandémia ellenére

Jurák Kata2021-03-22
Több

Megint elszólta magát Biden: elnöknek nevezte Kamala Harrist (Videó!)

PestiSrácok.hu2021-03-21
Több

Ajándék a magyaroknak: magyarul is elérhető lesz a lengyel Facebook, az Albicla (exkluzív interjú Thomasz Sakiewicz-cel!)

PestiSrácok.hu2021-03-20
Több

Bidennel minden rendben van, csak kétszer botlott meg a lépcsőn, de legalább nem gurult le (Videó!)

Kroó Zita2021-03-19
Több

A brit bíróság is kimondta: tizenhat évesen nem tudja eldönteni valaki, hogy transznemű-e

PestiSrácok.hu2021-03-19
Több
Gördítsen többért
Blogok
  • 061

  • Testileg-lelkileg blokkolva – Megnéztük A rendes lányok csendben sírnak című darabot
    0612021-04-13
  • 5 emblematikus film Szomjas György életművéből
    0612021-04-09
  • Tallér Zsófia zeneszerző
    Elhunyt Tallér Zsófia zeneszerző
    0612021-04-06
  • Tutiblog

  • Nácifák
    Tutiblog2021-04-08
  • Hülye fiatalság, avagy egy egyetemfoglalás krónikája némi szekunder szégyennel
    Tutiblog2021-04-03
  • Az Öreg

  • Gyurcsány Ferenc és az apja: az egész országot kifosztó fiú túltett a piás, habókos biciklitolvajon
    Az Öreg2021-04-10
  • „A magyarnak az életét el lehet venni, de a hitét nem” – Gondolatok az összetartozásról és egy csodálatos székely tiszteletesről
    Az Öreg2021-03-15
  • „A magyarnak az életét el lehet venni, de a hitét nem” – Gondolatok az összetartozásról és egy csodálatos székely tiszteletesről
    Az Öreg2021-03-15
  • Gyurcsány Ferenc és az apja: az egész országot kifosztó fiú túltett a piás, habókos biciklitolvajon
    Az Öreg2021-04-10

(x) PestiSrácok.hu Filmklub

  • Aristo

  • A Petry-ügy margójára
    Aristo2021-04-11
  • Nomádok
    Aristo2021-04-07
  • Ki ette meg a misszionáriust?

  • Ne regisztrálj! Nehogy már segítsd az egészségügyi dolgozók munkáját!
    Ki ette meg a misszionáriust?2021-04-12
  • Csak egy diktatúrában van politikai, ideológiai álláspontja egy vállalatnak és ideológiai képzettségre szüksége egy focistának
    Ki ette meg a misszionáriust?2021-04-09
  • Erdélyi levelek

  • Magyarország meghódítja Erdélyt!
    Erdélyi levelek2021-04-08
  • Újabb magyar-román
    Erdélyi levelek2021-03-29
  • VBT blog

  • A vadászok védelmében
    Blog2021-04-12
  • Karácsony Gergely, a magyar politika giccse
    Blog2021-04-11
  • Bezzegnemzetek

  • Nem adhatok mást, csak mi lényegem – Így kezeli Európa a járványt
    Bezzegnemzetek2020-03-30
  • A magyar sporttörténelem kisantant dézsmálói – II.
    Bezzegnemzetek2019-09-30
  • Máté T. - kávé mellé

  • Egy év múltán…
    Máté T. - kávé mellé2019-09-16
  • Máté T. Gyula feleségének üzenete
    Máté T. - kávé mellé2018-09-24
PestiSrácok

I M P R E S S Z U M

A PestiSrácok.hu kiadója az Insider Media Lapkiadó Kft.
A lap NMHH nyilvántartásba vételének száma: CE/185-2/2016
A szerkesztőség és a kiadó postacíme: 1536 Budapest, Pf. 246.
A kiadásért felel: Szenvedi Zoltán Ügyvezető
Főszerkesztő: Huth Gergely
Lapigazgató: Stefka István
Hírigazgató: Szarvas Szilveszter
Főszerkesztő-helyettes: Bálint Botond
Lapszerkesztők: Jurak Kata, Pámer Dávid, Szentkirályi András 
Főmunkatársak: Ferkó Dániel , Füssy Angéla, Mező Gábor,Pilhál Tamás, Lakatos-Szabó Fruzsina
Újságírók: Ambrózy Áron, Bokor Gábor,Csibra Tibor, Dezse Balázs, Juhári Andrea , Susánszky Mátyás, Szabó Gergő, Szalai Szilárd, Vésey Kovács László, Vincze Emília
Fotóriporter: Horváth Péter Gyula
PS Mozi: László Petra, Ragács András, Tihanyi Rita
Szerkesztőségvezető Mézes Gabriella
Szerkesztőségi titkár: Venczel Eszter
Informatikai vezető: Bori Zsuzsanna
és sokan mások...
Kontakt: [email protected]

PestiSrácok.hu

Ahol alacsonyan szállnak a sallerek. És ahol nincs íróasztalfiók. Mert ami odakerülne, az itt megjelenik.

Írásaink a közmegegyezéses hazai sajtóetika és a Médiaalkotmány szellemisége szerint készülnek. Forrásainkat minden körülmények között megóvjuk, szivárogtasson bátran! Szerzőink neve olykor "írói név".

Adatkezelési Tájékoztató

*Kell még valamit mondanom Ildikó? - Az őszödi beszéd utolsó mondata.

Médiaajánlat


A PestiSrácok.hu multiszájton és társoldalain, a 061.hu, a Tutiblog.com, AzÖreg.hu, az Aristo blogol, a Ki ette meg a misszionáriust? és az Erdélyi Levelek blogokon exkluzív hirdetési felületeket kínálunk.

Ajánlja termékeit, szolgáltatásait a Gemius Hungary Kft. által hitelesített több-százezres olvasóközönségünknek!

Kontakt: hirdetes@pestisracok.hu

Puskás Bence

Sánta Annamária

PestiSrácok.hu ÁSZF

Copyright © 2015 PestiSrácok.hu

Egy tiroli napilap is Dobrevvel foglalkozik, persze “elfogulatlanul” mutatva be a “legnépszerűbb jelöltet”
Álmainkban Amerika visszainteget!