Magyarország történelme során először rendelkezik szélestörzsű, hatalmas kapacitású és teherbíró képességű, menetrend szerinti forgalomban részt vevő teherszállító repülőgéppel. Ahogyan arról a PestiSrácok is beszámolt, az Airbus A330-200F típusú gép szombat délelőtt kezdte meg kereskedelmi útját, azóta sikeresen landolt a kínai Csengtuban, és mostantól kezdve hetente háromszor fog megfordulni hazánk és Kína között.
Az Airbus A330-200F típusú szállítógép beszerzéséről a járvány kezdetén döntött a kormány, hogy felgyorsítsa a maszkok, gumikesztyűk, lélegeztetőgépek és egyéb, a védekezéshez elengedhetetlen orvosi kellékek beszerzését. Természetesen a gép megvásárlása után a baloldali kórus azonnal előadta Túl drága, sosem térül meg című kissé hamis kantátáját, azonban ismét mellé lőttek. A járványkezeléshez szükséges eszközök beszerzését és a vakcinaszállítmányok lassulását követően ugyanis a magyar felségjelzésű teherszállító elkezdhette igazi hivatását, vagyis a magyar külkereskedelem kiszolgálását.
A keleti nyitás stratégiájának köszönhetően már tavaly októberben megnyitották az új áruforgalmi légifolyosót Kína és Magyarország között. Az akkor indított útvonal Csengcsou városát kötötte össze Budapesttel, heti három alkalommal szállítva általános ipari termékeket és fogyasztási cikkeket a két ország között. Az elmúlt egy évben a szállítást kínai cégek és állami vállalatok bonyolították le, mostantól azonban a szállítmányozás jelentős része magyar kézbe kerül. Erről Szijjártó Péter számolt be közösségi oldalán:
Magyarországnak még soha nem volt állami tulajdonban lévő, magyar felségjelzésű, szélestörzsű, hatalmas kapacitással és teherbíró képességgel rendelkező, menetrend szerinti forgalomban részt vevő teherszállító repülőgépe… Most már ilyen is van! A kormány cargo gépe sikeresen landolt Csengtuban és innentől kezdve hetente háromszor fog megfordulni Magyarország és Kína között. A kereskedelmünk tehát újabb szárnyakat kapott, ami azt jelenti, hogy magyar vállalatok hatalmas versenyelőnyhöz jutnak. A rugalmas szállítási lehetőségnek köszönhetően mostantól nem kell a nagy nemzetközi szállítmányozási vállalatokra várnunk. Önálló nemzeti képességek kiépítése a stratégiai területeken, erről szól a magyar külpolitika
– írta bejegyzésében a külgazdasági és külügyminiszter.
A lépés azért is fontos, mert az európai államok importjának jelentős része Kínából érkezik. Azzal, hogy a magyar külkereskedelem képes áthidalni a köztes államokat és újabb egyenes csatornát nyitott a kínai piac felé, az unión belül is komoly versenyelőnyre tehetünk szert. Ezt az előnyt tudjuk a közeljövőben tovább növelni a Budapest-Belgrád vasútvonal további korszerűsítésével.
Forrás: Facebook; Fotó: Facebook/Szijjártó Péter
Facebook
Twitter
YouTube
RSS