A magyar termelőknek kedvez a vásárlók tudatossága, ezt azonban szemléletformáló kampányokkal, védjegyekkel erősíteni kell. Ha “magyar terméket választunk, akkor garantáltan minőséget, biztonságot, frissességet és kiváló gasztronómiai élményt kapunk” – mondta Nagy István agrárminiszter csütörtökön Budapesten sajtótájékoztatón, amelyet az Aldi üzletlánc egyik VIII. kerületi áruházában tartottak. Az agrárminiszter szerint az Aldi büszke lehet arra, hogy a magyar beszállítói hálózata több mint 260 partnercégből áll, amelyek a vállalat kínálatának mintegy 60 százalékát adják. Arra is rámutatott, hogy a vállalat, amely már 15 éve van jelen az országban, eddig mintegy 240 milliárd forint értékű beruházást hajtott végre, és több mint 6000 embert foglalkoztat.
Nagy István hangsúlyozta, a kormány a magyar agráriumra stratégiai partnerként tekint. Ezért az uniós joggal élve, maximális mértékben, 80 százalékban biztosít nemzeti kiegészítő finanszírozást az uniós fejlesztési források mellé. Ennek köszönhetően a Közös Agrárpolitika (KAP) átmeneti éveiben (2021-ben és 2022-ben) nagyszabású beruházási programot indított, amelyben 1500 milliárd forintos kerettel hirdette meg a pályázatokat.
A következő években ismét jelentős mértékű támogatást biztosítanak a vállalkozásoknak a Közös Agrárpolitikai Startégiai Tervben
– jelezte a miniszter.
Példaként említette, hogy gazdaságfejlesztésre csaknem 1500 milliárd forint jut, amelyből egyebek mellett a mezőgazdasági üzemek és az élelmiszerfeldolgozás fejlesztését tudják támogatni. Nagy István elmondta, a hazai élelmiszeripar a magyar gazdák legfontosabb és legbiztosabb piaca. Ezért az élelmiszeripar fejlesztésére a következő években további 400 milliárd forintos támogatás áll majd rendelkezésre, a pályázatok várhatóan 2024 elején indulnak.
Bernhard Haider, az Aldi Magyarország Élelmiszer Bt. országos ügyvezető igazgatója közölte, hogy elkötelezettek a 2021-ben tett önkéntes vállalásuk mellett, így a teljes frisshús-kínálatukat, 65 alapvető tejterméket és a tojást továbbra is kizárólag magyar forrásból szerzik be. Csak tavaly a teljes szortimentjüket tekintve 50 milliárd forinttal többet fizettek a magyar beszállítóknak, ez éves szinten 40 százalékos növekedés – emelte ki a szakember.
Győrffy Balázs, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) elnöke elmondta, az Aldi 2021-es vállalása és annak mostani megerősítése biztos piacot, tervezhető jövőt jelent a magyar beszállítóknak. Reméli, mondta, hogy más üzletláncok is kedvet kapnak hasonló lépésekhez. Harcz Zoltán, a Tej Terméktanács elnöke elmondta, hogy hét éve dolgoznak együtt az Aldival, az együttműködésük alapja a kiszámíthatóság és a stabilitás. Éder Tamás, a Felelős Élelmiszergyártók Szövetségének elnöke a felelős élelmiszervásárlásra hívta fel a figyelmet. “Közösségünk, országunk számára hasznos, ha hazait választunk” – mondta. Az Aldi Magyarország Élelmiszer Bt. 2008-ban nyitotta meg hálózatának első boltját Magyarországon, jelenleg 168 üzlettel rendelkezik – olvasható a vállalat közleményében.
Forrás és kép: MTI
Királytigris
2023-08-25 at 08:55
“Nagy István: a magyar termék választásával garantált a minőség és a biztonság.”
Micsoda lózung….!!!
Pityuka!
Akkor mi a ferde fa…rt tároltátok be, és dobtátok hazai piacra az éhező afrikaiaknak szánt gabonát? Hogyan lett a 60Ft/kg tözsdei gabonaárból 1000Ft/kg-os kenyér??????????
Erről énekelj már nekünk valamit!
angelblind652
2023-08-25 at 07:55
Azért felhívnám a figyelmet a Magyarországot eluraló, osztrák bolthálózat reklámjaira. Piros-fehér-zöldbe öltözött, “hazainak” látszó, kisbajuszkás személy reklámozza a finom, regnumos húsárúját, az osztrák húsokat. K*va drágán.
huda
2023-08-25 at 04:05
Magyar termék jó is az ha van és ha megfizethető,de a 2004-es kakauniohoz csatlakozva mindent feladtunk, a feldolgozó iparunkat,az állat tenyésztést , a könnyű ipart mindent ,lebontatták velünk a cukrogyárainkat,a húsüzemeinket, a multik bejövetelével, megszünt minden,ami maradt az meg max területi piaci tevékenység , az uniónak azért kellettünk,hogy a szarjait ide hozza , a mi iparunk kiturásával saját érdekei dominálnak és nem az,hogy legyen magyar termék mi meg tapsikoltunk neki ,ez lett a vége .
Naprózsa
2023-08-24 at 23:44
Igen a magyar termék már csak azért is fontos, mert a Coviddal felsült Háttérhatalom, például az emberiségellenes bűnöző Bill Gates már megint nem bír magával és fecsegett arról, hogy:
Nem is kell kényszerrel, zsarolással beoltatni az emberiséget, van van olyan módszerük is, hogy apránként élelembe adagolva fogják bejuttatni a szervezetünkbe az immunrendszerünket lebontó vagy mint a covid-oltásuk teszi leterhelő vegyszereiket. Azzal is kérkednek, hogy van olyan mesterségesen kitenyésztett baktériumuk is, ami undort vált ki a húsfogyasztással szemben és megutáljuk a húst meg az összes olyan természetes élelmiszert, ami az egészségünket és szellemi épségünket garantálja.
Egy multicég közkedvelt termékét ugyanis nem tudjuk ellenőrizni, pláne, hogy nem mindenbe tesznek károsítót, hanem egy-egy tételbe, hogy ha lebuknak akkor azt mondhassák, hogy “gyártási hiba”, de apránként mindenki kap belőle…
Egy hazai céget viszont könnyebben tudunk ellenőrizni, főleg ha az alapanyag is magyar vagy folyamatosan ellenőrizzük!
Márpedig ha Bill Gates valamit röhögve megjósol, azt érdemes komolyan venni mint tapasztaltuk…
Schenkhyalfonz
2023-08-24 at 20:31
Sikerült már megszabadulni az itt “felejtődött”, állítólag 1.3 millió tonnányi ukrán szutyoktól? Fizetett már valamit a brüsszeli csürhe az okozott károkért?
Bukohill
2023-08-24 at 17:02
Három fokhagyma hálóban, hozzá nemzeti színű címke, rajta a büszke felirat: “Magyar termék”. A hátoldalon: “Származási hely PRC”, és olyan is.
Melyik évszázadban vásárolt be utoljára ez a bohóc?