magyar termék
Egyre több a magyar védjegy Európában
Kifejezetten jól szerepelnek a magyar cégek az európai uniós védjegyek területén, közülük még a Richter Gedeon és a Zwack Unicum aktivitásán is túltett tavaly az üveggyapot termékekre szakosodott Ursa Salgótarján Zrt. – ismerteti keddi számában a Világgazdaság.Magyarország már nem a silány nyugat-európai élelmiszerek lerakata
Mára egyértelműen kijelenthető, hogy Magyarország nem lerakata többé a nyugat-európai silány minőségű áruknak – jelentette ki portálunknak Bognár Lajos. Az országos főállatorvos hozzátette, napjainkban számtalan olyan hazánkban előállított termék van, amely minőségében felveszi a versenyt a nyugati élelmiszerekkel, sőt, meg is előzi azokat. A helyettes államtitkár azt is hangsúlyozta, sikernek tekinthető, hogy átlagosan a hazai boltok polcain 100 áruból 75 Magyarországon állítottak elő, tehát magyar terméknek tekinthető.Agrárminiszter: Tudatos fogyasztói döntések szükségesek a gazdaság erősítéséhez
A tudatos fogyasztói döntések, a hazai termékek vásárlása azon túl, hogy a gazdaságot erősítik és védik, sok ezer család megélhetését is biztosítják – mondta Nagy István agrárminiszter sajtótájékoztatón, amelyet a Válaszd a hazait! kampány részeként zajló üzletbejárást megelőzően tartottak csütörtökön, a Corvin áruházi CBA Prímában, Budapesten.Nagy István: A magyar termék választása az ország gazdaságát erősíti
A magyar termék választásával Magyarország gazdaságát erősítik a vásárlók, biztosítják a családok megélhetését és hozzájárulnak a klímavédelemhez is – közölte Nagy István agrárminiszter pénteken, az M1 aktuális csatornán.A magyar agrárium ütésálló – Nagy István a Válaszd a hazait! kampány fontosságáról
Szeretnénk, ha minden magyar ember szívében lenne egy iránytű, amely megmutatja, hogy merre találják a magyar termékeket – fogalmazott Nagy István a nemrégiben elindult Válaszd a hazait! kampány kapcsán tartott sajtótájékoztatón, a dunaharaszti Ficsor Tehenészet telepén. Mint az agrárminiszter kiemelte, a hazai élelmiszerek gasztronómiai kincsestárat jelentenek, ízesek, zamatosak, biztonságosak, kiváló minőségűek és egészségesek is, ugyanakkor rendkívül fontos, hogy a vásárlók a magyar gazdaság védelme érdekében is tudatosabban forduljanak a hazai termékek felé. Úgy vélte, a magyar mezőgazdaság sikere azon múlik és abban rejlik, hogy hagyományokra építve hogyan képes megújulni és hogyan képes a XXI. századi vásárlói igényeket, szokásaikat kifejezni.Dömötör Csaba: Kampány indul a magyar termékek népszerűsítésére
Napokon belül kampányt indít a kormány a magyar termékek népszerűsítésére – közölte a Miniszterelnöki Kabinetiroda parlamenti államtitkára pénteken, Facebook-oldalán.Kósa Lajos a PS-nek: Ne csak a multik uralják a piacot!
A multik számtalan előnyt élveznek a kis, jellemzően magyar termelőkkel szemben. Ennek gyakran az az oka, hogy kizárják vagy piacra sem engedik a versenytársakat. Tipikus példa az italkereskedelem, a legnagyobb piaci torzulás talán a sörpiacon van, ahol a 3 nagy multi a 166 milliárdos ágazatból, 163 milliárd forintot ural. A kicsi, kézműves termelőket megfojtják, szerződésekkel kizárják a rendezvényekről és vendéglátóhelyekről. Kósa Lajos országgyűlési képviselő törvény- javaslatával azt szeretné elérni, hogy ez a helyzet megváltozzon - egyebek mellett erről készítettünk rövid interjút a Fidesz alelnökével.Vedd és védd a hazait (PS-videó!)
A hazai termékek és termelők védelmét a jobboldali kormányok mindig is kiemelt feladatuknak tekintették. A magyarországi kistermelők azt mondják, érzik, hogy van miért dolgozzanak és nehéz helyzetekben sincsenek egyedül. Az elmúlt tíz évben kormányzati segítséget kaptak a multikkal és a külföldről beömlő silány minőségű, de olcsó import élelmiszerekkel való harcokban, megerősödött a pozíciójuk. A kommunikációnak is köszönhetően a magyar vásárlók is egyre tudatosabbak, keresik a hazai termékeket a polcokon. A koronavírus-járvány az élelmiszer-ágazatot is megviselte, főleg azokat, akik piacokat veszítettek azáltal, hogy nem tudtak exportpartnereiknek szállítani. Ezeket a vállalkozásokat segíti most versenyképesség-növelő támogatással a Külgazdasági és Külügyminisztérium. Budai Gyula országgyűlési képviselő, a külügyminisztérium külső piacok fejlesztéséért és koordinálásáért felelős miniszteri biztosa, aki a Vedd a Hazait, Védd a Hazait kampányhoz is csatlakozott, a külügy által támogatott gazdaságokat, üzemeket járja az országban. Legutóbbi útjára mi is elkísértük.Sikeres mozgalommá vált a magyar termékek vásárlására ösztönző kezdeményezés
A koronavírus-járvány igazolta, hogy sérülékenyek a globális élelmiszeripari ellátóláncok; a legnagyobb bizonytalanságot ez a magas exporthányad miatt a szója-előállításban okozza, a húsnál viszont kevésbé jelentkezik az erősebb belső piac miatt. A magyar munkahelyek védelmét szolgáló hazai termékek vásárlására ösztönző kezdeményezés viszont sikeres, eddig 80 cég csatlakozott a kampányhoz.Ajánljuk még